Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gir null mening. Hvis en dame ikke vil ligge med en mann fordi han ikke er pen nok, hvordan i svingende kan hun bli kjæreste med han? Tilfeldig sex kontra forhold sier du, hvis man ikke først kan krype, kan man ikke gå.

Anonymkode: 470cc...ebf

Her er jeg litt uenig. Hvis jeg blir forelska, så vil jeg ligge. Men mannfolka jeg har blitt forelska i, har jeg ikke i utgangspunktet tenkt på som seksuelt attraktive. Det har inngått i forelskelsen, som kommer først, og da er den første tanken bare at man vil være nær dem hele tiden, kanskje ta på dem, utveksle et ord med dem, få noe positivt av dem ,etc. Det har aldri vært "hoppe til sengs" med dem som er utgangspunktet.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi hun ikke vil ha sex når det er utrygt!! Hun kan syns at en mann er pen, uten å gå helt rabiat på han. 

Anonymkode: 13c04...055

Vi har allerede fått forklart at damer vil ha en kjekk chad for ons og en middelmådig dørmatte for forhold som hun kan kontrollere. Tenk å være den mannen som i realiteten er på sisteplass. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Ustrukturerte intervjuer med hensikt å finne de riktige deltakerne til et reality program. Som så blir subjektivt tolket av de to forfatterne. 

Antropologisk metode kan være spennende og et godt komplement til andre typer av metoder. Men her kan man undre seg over mye. 

Selvfølgelig manglende ekstern validitet på grunn av flere kilder til seleksjonsbias. 

Først må man være singel og på jakt etter fast partner. 

Så må man få kjennskap til at et produksjonsselskap søker deltakere. 

Så må det både være et generelt intresse for å delta i reality program, og være et intresse å delta i dette spesifikke programmet.

Så må man ha blitt plukket ut fra vurderingen av de skriftlige søknadene. 

Dette er kun en refleksjon kring utfordringene vedrørende i om disse få personene intervjuet av folk innleiet av produksjonsselskapet er representative for norsk befolkning. 

Jeg vet. Men samtidig er ikke dette ukjente eller fremmede utsagn. Jeg har hørt masse lignende på forumet, og fra noen damer i det virkelige liv. Ingen av dem er realitydeltakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede fått forklart at damer vil ha en kjekk chad for ons og en middelmådig dørmatte for forhold som hun kan kontrollere. Tenk å være den mannen som i realiteten er på sisteplass. 

Det er ikke bare såkalte chads som har ons. Mange helt vanlige menn har hatt uforpliktende sex.

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både menn og kvinner stiller selvsagt høyere krav til en partner enn til en ONS. Dørmatter er det ingen som vil ha.

Ja, noen menn og kvinner vil komme på sisteplass, sånn er det i en verden der ressurser ikke er fordelt etter rettferdighetsprinsipper. Sånn må det være, det eneste man kan endre er seg selv eller måten man tenker på.

Menn og kvinner som føler de kommer på sisteplass burde i det minste ha empati og kanskje litt solidaritet med hverandre, istedenfor å være bitre og komme med beskyldninger.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gir null mening. Hvis en dame ikke vil ligge med en mann fordi han ikke er pen nok, hvordan i svingende kan hun bli kjæreste med han? Tilfeldig sex kontra forhold sier du, hvis man ikke først kan krype, kan man ikke gå.

Det gir masse mening, men problemet her, sånn jeg ser det, er at du er så besatt av tilfeldig sex at du ikke forstår hvordan relasjoner mellom to mennesker fungerer. 

Anonymkode: 773da...75a

• Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den eneste som har påstått det her er deg. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare såkalte chads som har ons. Mange helt vanlige menn har hatt uforpliktende sex.

Jepp. Og skal man si, som mange menn sier her på forumet til oss kvinner, så om du sliter på markedet så har du siktet for høyt og må skru ned forventningene.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (4 minutter siden):

Både menn og kvinner stiller selvsagt høyere krav til en partner enn til en ONS. Dørmatter er det ingen som vil ha.

Ja, noen menn og kvinner vil komme på sisteplass, sånn er det i en verden der ressurser ikke er fordelt etter rettferdighetsprinsipper. Sånn må det være, det eneste man kan endre er seg selv eller måten man tenker på.

Menn og kvinner som føler de kommer på sisteplass burde i det minste ha empati og kanskje litt solidaritet med hverandre, istedenfor å være bitre og komme med beskyldninger.

I tillegg så er vi jævlig velsignet som faktisk kan bo i et land som Norge. Det er så mange steder her i verden som er rett og slett grusomme å bo i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å være attraktiv for noen? Være aktuell? Ha intimitet? Dere damer er så bortskjemte når det kommer til å få gratis oppmerksomhet fra menn at dere ikke anet hvordan det er på den andre siden. Ons er ingen big deal for dere, på samme måte som en million kroner ikke er en big deal for for en milliardær.

Om at og om att og om att....

Anonymkode: 49137...28f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da blir spørsmålet til menn: Hvem av disse to ønsker du å være? Mannen som omsider ble tatt til takke med etter at damen har fått rast fra seg med x antall kjekkaser, mens du pleide å bli avvist og satt ensom hjemme? Eller ønsker du å være mannen som kvinner kaster seg etter hver gang du går ut på byen? Den som er første valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):
Trolltunge skrev (23 timer siden):

Vi er jo ikke det selv om vi helt selvfølgelig ønsker at partneren i vårt liv har såpass praktiske, økonomiske og personlige ressurser at vi ikke blir støttekontakt mer enn partner. Det er ikke meningen at kvinner skal bære menn gjennom livet. 

Ekspander  

Likevel så er det en norm at menn bærer partneren igjennom livet o

Hvor skjer dette? 

Hvor finner du denne infoen, og i hvilke familier ser du dette skje?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kvinner er oftere uten jobb, har oftere deltids stilling, og er oftere sykemeldt.

Sitat

Fordi vi må ta ut sykedager for å passer barn og det brukes mer midler på forskning vedr potens enn ALL kvinnehelse tilsammen.

De fleste vet ikke engang hva som kjennetegner et hjerteinfarkt hos kvinner. Du er en av dem som bruker dette som poeng, enda all forskning viser at kvinner er sunnere enn menn, bare ikke tatt med i beregninga og får mye dårlige oppfølging..

Hvorfor fortsetter med de samme fake news..?

Det fordommer debatten.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da blir spørsmålet til menn: Hvem av disse to ønsker du å være? Mannen som omsider ble tatt til takke med etter at damen har fått rast fra seg med x antall kjekkaser, mens du pleide å bli avvist og satt ensom hjemme? Eller ønsker du å være mannen som kvinner kaster seg etter hver gang du går ut på byen? Den som er første valget?

Du har et skikkelig fucked up syn på dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så hvordan i helsike skal mindre pene menn få kjæreste når de velges bort umiddelbart pga utseende? Hvordan tror du forhold oppstår? Hvis det ikke er noen tiltrekning der i utgangspunktet er disse mennene fucka.

Nei, det er kun på Tinder.

De fleste kvinner jeg kjenner blir kjent med menn irl og da blir man ikke valgt bort pga utseendet, da er det personligheten eller en mismatch i fremtidsplaner/livsstil som avgjør.. og selvfølgelig holdninger og væremåte..

Dette har du fått forklart hundrevis av ganger..

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Selvfølgelig vil en ons ha mye å si for en som ikke har opplevd nærhet eller oppmerksomhet tidligere. Nå er det nå likevel ikke bare dem som aldri har opplevd slikt som furter og raser over at sex er for lite tilgjengelig for dem. 

Jeg skrev heller ikke st du ga menn skylden. Jeg mente at mange menn gir kvinner skylden for... ja egentlig alt som ikke er perfekt for dem. 

Jeg prøver skille mellom de som dette går utover og som faktisk opplever dette på kroppen, som har vonde erfaringer knyttet til dette, og de som bare er sure for at de ikke får ligge mer enn de ønsker og er gretne fordi damer liksom har tilgang til flere sexpartnere, som om det er viktig å få knulle så mye man vil. Heller ikke damer får alt de vil, ikke når det kommer til sexpartnere og forhold heller.

Samtidig er det mannfolk som ligger midt i mellom, menn som blir avvist så ofte av det andre kjønn og mangler nærhet at de sliter til tross for at de kanskje har en og annen seksuell erfaring med langt tid imellom.

Jeg snakker ikke om skyld. Kvinner og menn gir hverandre skylden for det meste. Har vi problemer legger vi skylden på andre og motsatt. Ting som er vanskelig for andre ber vi alltid dem selv som enkeltindivider å ta tak. Ja, man må selv ta tak, men det utelukker ikke at vi som samfunn og medmennesker også hjelper til. Det minste man kan gjøre er å la være og bagatellisere feks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er interessert. Det er realiteten jeg forholder meg til.

Du bor ved et vann FULL av smakfull, lekker fisk som du er allergisk mot.

Jeg lengter etter fisk og drømmen min er å bo der du bor. Jeg forholder meg til at jeg vil ha det du har, men tar ikke hensyn til at du er allergisk og synes derfor du er heldig med din tilgang.

Vi ser at du ikke er heldig som har tilgang på noe som kan ta livet ditt, selv om det er DRØMMEN for mange andre.

Der er virkeligheten vi må forholde oss til..

Du snakker om at ting må løses på samfunnsnivå, samtidig som du nekter å se ting fra annet ståsted enn ditt eget.

Ergo må samfunnet tilpasses deg og deg alene, og vi andre må slutte å spise fisk.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (1 time siden):

Personligheten måtte vises frem først. Hadde mao ikke ligget med de på byen, 

Det hadde de ikke likt å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blåser i deg, jeg har andre ting å bekymre meg over.

Men hvis du skal blåse i andres syn, hvorfor prakker du ditt på resten av oss?

Hvis du har så mye å tenke på at du ikke kan tenke på dem du kommuniserer med, burde du slutte å kommunisere med dem. Dette er jo et klassisk tilfelle: 

"Jeg får ikke dekket mine behov, HØR MEG VERDEN! Ps jeg har null til overs for andres behov eller tanker, de bryr jeg meg ikke om.."

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde de ikke likt å vite

Folk flest er realistiske. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...