Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke dette funker overhodet. Her er et poeng: kvinner opplever intimitet i større grad enn menn (totalmessig, med familie, vennskap, menn). Menn har ikke like enkelt tilgang til intimitet.

Det er ulike grunner til dette. Men at det vanskelig å være uten intimitet og noe som føles som kjærlighet, også mangelen på å bli begjært, kan oppleves veldig vanskelig.

Jeg tror ikke vi kommer noen vei med å si til menn med manglende erfaring med intimitet og nærhet, også til det motsatte kjønn, at det egentlig ikke er av betydning, fordi damer er lei av å bli trakassert, glodd på og seksualisert. Dette er to ulike erfaringer. Begge er forståelige, men det er faktisk ganske nedlatende å si at det ikke er av betydning og at hver enkelt mann har all skyld selv.

Anonymkode: 70e0d...71d

Tusen takk. Veldig godt formulert.

Anonymkode: 470cc...ebf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De vil ha ons  men bare med "chads" Skjønner du ikke det?

Du sier jo at du har masse tilbud og ikke noe problemer, for så sutre igjen. Bestem deg..

Anonymkode: 773da...75a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (47 minutter siden):

Alle kvinner er aktuelle for ons sier dere jo, det er altså INGEN bekreftelse. Tvert i mot risikerer man å blottlegge seg for en som IKKE synes man er aktuell og attraktiv, med tilhørende skam, og gjerne sårede følelser i forbindelse med ghosting eller lignende. Ons med en kvinne som er under mannens verdighet for forhold er også ofte rent egoløp. Tror du et samleie der mannen tømmer seg i deg og ghoster deg etterpå dekker behov for intimitet?

Menn som sliter med mangel på bekreftelse, intimitet og selvtillit har min empati, også når de uttrykker savn etter sex. Men det forutsetter at de ikke er sinte på kvinner, påstår at dette kan vi ikke forstå for det er såå lett for oss og anerkjenner at livet stort sett kan være like «fælt» for damer.

Jeg sa at for MENN er det bekreftelse siden damer er så kresne og mannen må ta alt initiativet og i tillegg være godt over gjennomsnittet, mens damen ikke trenger å gjøre en forbanna ting og bare lene seg tilbake.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du sier jo at du har masse tilbud og ikke noe problemer, for så sutre igjen. Bestem deg..

Jeg har ikke sagt at jeg har masse tilbud nei, hvor fikk du det fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (56 minutter siden):

Ons med en kvinne som er under mannens verdighet for forhold er også ofte rent egoløp. Tror du et samleie der mannen tømmer seg i deg og ghoster deg etterpå dekker behov for intimitet?

Dette er menn som allerede har seg med masse damer, ergo ikke den typen mann som savner intimitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sa at for MENN er det bekreftelse siden damer er så kresne og mannen må ta alt initiativet og i tillegg være godt over gjennomsnittet, mens damen ikke trenger å gjøre en forbanna ting og bare lene seg tilbake.

Jeg opplever vel at kvinner kan velge og vrake blant de de vil matche med, men etter det så sliter de voldsomt med å kunne finne noen som er aktuelle. For min egen del, så velger jeg bort alle kvinner som ikke gjør en forbanna ting og lener seg tilbake etter match. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt at jeg har masse tilbud nei, hvor fikk du det fra.

På forrige side, men så du kommer inn her for å sutre om at du ikke vasser i masse damer for tilfeldig sex? At du ikke er interessert i en fast partner er ditt valg, men du velger også bort intimitet, bekreftelse og nærhet ergo så er det ikke noe synd på deg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt dere ikke evner å se kommunisere og så damen, vil det bli lite intimitet. Fordi intimitet krever egenskaper hvor man er nær, du blir ikke nær av å ikke ha egenskapene for å kunne være det.

Dette gjorde ons bare enda mer uatraktivt. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På forrige side, men så du kommer inn her for å sutre om at du ikke vasser i masse damer for tilfeldig sex? At du ikke er interessert i en fast partner er ditt valg, men du velger også bort intimitet, bekreftelse og nærhet ergo så er det ikke noe synd på deg. 

Hvordan kan en mann bli kjæreste med en dame som ikke er tiltrukket av han? Hvis hun ikke vil ligge med han fordi han ikke er pen nok, vil hun ikke være kjæreste med han heller.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hovedgrunnen er at menn ikke bruker tida si på å pleie vennskap med og bygge opp andre menn. For de vil heller jobbe 150 % og konkurrere med andre menn. Kvinner "får" ikke intimitet og nettverk; vi skaper det, deltar i det, jobber for det og prioriterer det høyt. Da er nettverkene der når vi trenger det, feks når vi blir ufrivillig singel eller for den saks skyld ikke lett finner noen.  

Anonymkode: 16223...972

Vi kvinner får mye av dette gratis. Vi blir i større grad innført i dette tidligere, både ved i mange tilfeller og i større grad å bli ansvarliggjort hjemme, men også ved å tre inn blant andre kvinner i skole, der det er kultur for det. Vi får en kickstart, om vi så liker det eller ikke. Det gir åpenbart ikke bare tilfeller.

Muligheten ligger der likevel åpenbart i større grad enn for gutter og menn, der kulturen til en viss grad bærer preg av og forblir i å ta avstand fra det som er "femi", ikke være homo, ikke være "svak". Det er ikke hver enkelt manns skyld. Dette er kultur og gruppedynamikk, som man trer inn i og formes av. Det er ikke i samme grad knyttet skam til jenter og kvinner her.

At det er noe som må gjøres noe med, er helt opplagt, men det betyr ikke at det er hver enkelt manns feil at det i større grad er sånn, selv om menn også bærer dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 8.32):

Da har du bare ikke forstått temaet særlig godt. Selvsagt er det skryteverdi i partnerpreferanser. Tror du at en kvinne som tenner på menn som behandler henne dårlig er stolt av det? Ovenfor seg selv, venner eller fremmede på internett? Noe mer enn en mann som har komplekser for penisen sin?

Jeg sier som House: «alle lyver». Hvis man forsker på menneskers preferanser så gjør man klokt i å være bevisst den muligheten, heller enn som du sa å «bare spørre dem det gjelder»

Anonymkode: 29ba7...27a

Ingen liker å bli behandlet dårlig. Det er jo selve definisjonen av "dårlig behandling". Hvis du liker å bli behandlet på en eller annen måte, er det en GOD behandling.

Noen liker jo ikke at andre varter dem opp, engang. Hvis noen vil behandle meg dårlig, for eksempel, så kan du gjøre det ved å løpe etter meg og hjelpe meg med alt mulig jeg ikke hverken trenger hjelp til eller ber om hjelp til. Tilsvarende for kvinner: noen syns det er dårlig behandling om noen behandler dem som om de er fysisk svake og trenger hjelp til å bære alt mulig. For andre er det god behandling å hjelpe dem å bære ting.

Vi kan godt være "bevisst den muligheten", men det åpner jo en morsom haug med can of worms, hvor alle vedtatte sannheter må tas med en klype salt. Menn som gjør sex til noe viktig? Bare samfunnets påvirkning, det. Mens man egentlig vil ha mindre sex enn de fleste kvinner. Man må jo være bevisst muligheten, eller hva?

Generelt kommer man nærmere sannheten ved å spørre folk enn ved å gjøre noen overfladiske observasjoner og feilgeneralisere ut fra dem. Det er jo da en får svada som at "kvinner går etter status" fordi man ikke faktisk SPØR dem om hva de vil ha (og hvis du spør, finner du ut at det de vil ha typisk er noe som korrelerer med status, men hvor status selv ikke er poenget. Altså menn som er intelligente, velkledde, kunnskapsrike etc - alle gode personlige egenskaper, som også gjør det lettere å få seg statusposisjoner i samfunnet)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan en mann bli kjæreste med en dame som ikke er tiltrukket av han? Hvis hun ikke vil ligge med han fordi han ikke er pen nok, vil hun ikke være kjæreste med han heller.

Å ha en one night stand betyr ikke at man er interessert i å bli kjæreste med en, og at man avslår en one night stand betyr ikke at man er uinteressert i å date noen. Dette har mange prøvd å forklare deg.. det er faktisk ikke så vanskelig å forstå, men du virker som om du er så besatt av tilfeldig sex og at det er det eneste som gjelder. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (35 minutter siden):

Du har rett i dette, men kuren for det menn sliter med er ikke ons. Hvilket en del virker å tro. Om en magisk fe kom og tappet en av de frustrerte menn på hodet, så han videre lett fikk ons med kvinner, så hadde han nok synes det var stas en stund, men så ville han være nøyaktig like frustrert etterhvert. Selv med tilgang på ons ville han være ensom, ulykkelig, utilfreds og frustrert. Ons er rett og slett ikke en kur på noe som helst (utover der og da tilfredsstillelse). 

Kjærlighet, samhørighet, å oppnå (skikkelige!) mål i livet, følelse av å mestre og få anerkjennelse, å ha noen å være hjemme hos, noen som gir en klem når du er nedfor og gleder seg med deg når du lykkes med noe, noen som trenger deg og synes du er nødvendig.

Ons gir ikke slikt. Det er kun et plaster på, et substitutt et lite øyeblikk og en slapp klaps på ryggen. 

Menn har mistet mål av virkelig betydning av synet, på grunn av en manneskapt veiing av hverandre som vellykket ut fra antall hakk i sengestolpen. Erstattet det vesentlige i livet med tro på et plaster/substitutt som lykke og å "være mann". Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner skal få skylden for dette. Kvinner har fremdeles fokus på det som gir mer varig verdi og tilfredshet. Menn har mistet det, og det står på menn. 

Jeg sier ikke at det er damers skyld. Du legger ord i munnen min.

Dessuten tror jeg du underdriver hvilken effekt et ons kan ha på menn som aldri føler at de blir viet positiv oppmerksomhet fra kjønnet de er tiltrukket av, romantisk eller seksuell. Det er selvfølgelig ikke en løsning, men jeg har troen på at det kan gi en boost i selvfølelsen som man kan bygge videre på. Det betyr ikke at det holder.

Jeg tror også det finnes andre muligheter, men poenget er likevel at å leve et helt liv uten nærhet eller å føle seg begjært, forståelig nok vil være veldig vondt og gå utover selvfølelsen, uansett hvor mye damer forklarer menn at det ikke er en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner ser etter andre egenskaper i en potensiell kjæreste/partner enn hva de gjør dersom de bare ønsker et engangsligg, og det vil jeg tro i stor grad gjelder menn også. 

Jeg tror mange kvinner vil være enige med meg i at en mann som objektivt sett kanskje ikke er blant de kjekkeste/peneste rent utseendemessig sett, kan oppfattes som veldig tiltrekkende dersom han har en fin personlighet og glimt i øyet. 

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er damers skyld. Du legger ord i munnen min.

Dessuten tror jeg du underdriver hvilken effekt et ons kan ha på menn som aldri føler at de blir viet positiv oppmerksomhet fra kjønnet de er tiltrukket av, romantisk eller seksuell. Det er selvfølgelig ikke en løsning, men jeg har troen på at det kan gi en boost i selvfølelsen som man kan bygge videre på. Det betyr ikke at det holder.

Jeg tror også det finnes andre muligheter, men poenget er likevel at å leve et helt liv uten nærhet eller å føle seg begjært, forståelig nok vil være veldig vondt og gå utover selvfølelsen, uansett hvor mye damer forklarer menn at det ikke er en løsning.

Selvfølgelig vil en ons ha mye å si for en som ikke har opplevd nærhet eller oppmerksomhet tidligere. Nå er det nå likevel ikke bare dem som aldri har opplevd slikt som furter og raser over at sex er for lite tilgjengelig for dem. 

Jeg skrev heller ikke st du ga menn skylden. Jeg mente at mange menn gir kvinner skylden for... ja egentlig alt som ikke er perfekt for dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å ha en one night stand betyr ikke at man er interessert i å bli kjæreste med en, og at man avslår en one night stand betyr ikke at man er uinteressert i å date noen. Dette har mange prøvd å forklare deg.. det er faktisk ikke så vanskelig å forstå, men du virker som om du er så besatt av tilfeldig sex og at det er det eneste som gjelder. 

Det gir null mening. Hvis en dame ikke vil ligge med en mann fordi han ikke er pen nok, hvordan i svingende kan hun bli kjæreste med han? Tilfeldig sex kontra forhold sier du, hvis man ikke først kan krype, kan man ikke gå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gir null mening. Hvis en dame ikke vil ligge med en mann fordi han ikke er pen nok, hvordan i svingende kan hun bli kjæreste med han? Tilfeldig sex kontra forhold sier du, hvis man ikke først kan krype, kan man ikke gå.

Fordi hun ikke vil ha sex når det er utrygt!! Hun kan syns at en mann er pen, uten å gå helt rabiat på han. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (22 minutter siden):

Kvinner ser etter andre egenskaper i en potensiell kjæreste/partner enn hva de gjør dersom de bare ønsker et engangsligg,

Hvorfor bare når det er et engangsligg? Hvorfor har dere to forskjellige standarder? Makan til falskhet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil også legge ved denne:

https://www.idunn.no/doi/full/10.18261/nat.34.2.2?af=R#sec-1

Den mer generelle konklusjonen kan leses i sammendraget. Er man interessert, kan man lese hele studien. Jeg sier ikke dette er hele sannheten. Det er det tross alt ikke, men den er interessant likevel og jeg mener den peker på noe av betydning.

Ustrukturerte intervjuer med hensikt å finne de riktige deltakerne til et reality program. Som så blir subjektivt tolket av de to forfatterne. 

Antropologisk metode kan være spennende og et godt komplement til andre typer av metoder. Men her kan man undre seg over mye. 

Selvfølgelig manglende ekstern validitet på grunn av flere kilder til seleksjonsbias. 

Først må man være singel og på jakt etter fast partner. 

Så må man få kjennskap til at et produksjonsselskap søker deltakere. 

Så må det både være et generelt intresse for å delta i reality program, og være et intresse å delta i dette spesifikke programmet.

Så må man ha blitt plukket ut fra vurderingen av de skriftlige søknadene. 

Dette er kun en refleksjon kring utfordringene vedrørende i om disse få personene intervjuet av folk innleiet av produksjonsselskapet er representative for norsk befolkning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har vært mest tiltrukket av i hele mitt liv har jeg ikke lagt spesielt merke til verken første, andre eller tredje gang vi møttes. Personligheten måtte vises frem først. Hadde mao ikke ligget med de på byen, men forhold etter at vi ble kjent var meget aktuelt. Dette er helt vanlig.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...