Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har seg bra mye uforpliktende sex skal du vite. Og igjen: det er ikke en big deal når det er så lett for dere, en dame trenger ikke å gjøre noen innsats, gi noe som helst av seg selv for å få det mange menn sårt søker, nærhet og intimitet, bekreftelse. Du opplever det ikke som bekreftelse, men hvis menn klarer å få ons har de måttet jobbe for det, bevist at de har noe ved seg. Men hvis du er milliardær, betyr ikke en million kroner så mye.

Anonymkode: 470cc...ebf

Jeg skrev ikke at kvinner overhodet ikke er interessert i uforpliktende sex, bare at kvinner på generell basis er mindre interessert i dette enn menn. 

Som ung hadde jeg noen ONS, og jeg vil ikke si at intimitet og nærhet er noe jeg forbinder med det, heller tvert i mot. Det kan godt hende at vi helt ulike syn på hva disse tingene innebærer, men for min del oppstår nærhet og intimitet først når jeg har lært den andre parten å kjenne. 

Vil du selv se på det som et "gode" å ha lett tilgang til noe du er fullstendig uinteressert i? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner er jevnt over mer selektive enn menn. Hvis en kvinne ønsker å ha en relasjon med en mann men ikke finner noen så er det grunn til å tenke igjennom hvilke kriterier hun bruker. 

Anonymkode: 29ba7...27a

Ja, og kriteriene er som regel:

* ikke alkohol

* ikke røyk

* ikke vold

* ikke kvinnefiendtlige holdninger

* ikke overdreven fokus på sex i starten av forholdet

* empatisk

* tar ansvar for eget liv - praktisk, økonomisk og sosialt.

Hun kan gjerne tenke gjennom disse kriteriene, men jeg tror ikke det er godt for henne å stryke et eneste ett av disse.

Anonymkode: 3bc37...dd8

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev ikke at kvinner overhodet ikke er interessert i uforpliktende sex, bare at kvinner på generell basis er mindre interessert i dette enn menn. 

Som ung hadde jeg noen ONS, og jeg vil ikke si at intimitet og nærhet er noe jeg forbinder med det, heller tvert i mot. Det kan godt hende at vi helt ulike syn på hva disse tingene innebærer, men for min del oppstår nærhet og intimitet først når jeg har lært den andre parten å kjenne. 

Vil du selv se på det som et "gode" å ha lett tilgang til noe du er fullstendig uinteressert i? 

Dette. Det blir som at man har masse tilgang til fisk, når man er allergisk mot fisk. For mange kvinner er ONS og tilfeldig sex direkte skadelig følelsesmessig, altså kan det likestilles med allergi. Så at noen menn anser en kvinne som pulbar én gang, er verken et gode eller noe positivt.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette. Det blir som at man har masse tilgang til fisk, når man er allergisk mot fisk. For mange kvinner er ONS og tilfeldig sex direkte skadelig følelsesmessig, altså kan det likestilles med allergi. Så at noen menn anser en kvinne som pulbar én gang, er verken et gode eller noe positivt.

Jeg tror ikke dette funker overhodet. Her er et poeng: kvinner opplever intimitet i større grad enn menn (totalmessig, med familie, vennskap, menn). Menn har ikke like enkelt tilgang til intimitet.

Det er ulike grunner til dette. Men at det vanskelig å være uten intimitet og noe som føles som kjærlighet, også mangelen på å bli begjært, kan oppleves veldig vanskelig.

Jeg tror ikke vi kommer noen vei med å si til menn med manglende erfaring med intimitet og nærhet, også til det motsatte kjønn, at det egentlig ikke er av betydning, fordi damer er lei av å bli trakassert, glodd på og seksualisert. Dette er to ulike erfaringer. Begge er forståelige, men det er faktisk ganske nedlatende å si at det ikke er av betydning og at hver enkelt mann har all skyld selv.

Anonymkode: 70e0d...71d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Å være attraktiv for noen? Være aktuell? Ha intimitet? Dere damer er så bortskjemte når det kommer til å få gratis oppmerksomhet fra menn at dere ikke anet hvordan det er på den andre siden. Ons er ingen big deal for dere, på samme måte som en million kroner ikke er en big deal for for en milliardær.

Ons er big deal for oss kvinner. Derfor har vi det ikke så mye. Menn synes ikke ons er big deal, så derfor kan menn lettere ha det. Å sette dette på hodet blir tåpelig. 

Hvor bortskjemt kvinner er med oppmerksomhet fra menn er særdeles variert, og all oppmerksomhet er ikke god oppmerksomhet. 

Om menn går inn for å finne den rette, og for å være en god partner nok til å oppnå det, vil dere antagelig lykkes bedre enn det er mulig å lykkes med å stadig oppnå tilfeldig sex. Ikke kvinners skyld at menn nå har kommet til at man må ha mye tilfeldig sex med mange ulike kvinner for å liksom være vellykket mann. Det der er en mannlig pissekonkurranse dere menn har skapt, og lykken vil aldri ligge i å ha tilfeldig sex med flest mulig kvinner. For de fleste menn vil de bare finne frustrasjon i slike mål, mens det å finne den ene kvinnen som elsker deg og det er gjensidig er en helt annen verdi ved. Hvorfor skal kvinner få skylden for at menn går seg vill i sine egne konkurranser om å imponere andre menn?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hvem bryr seg, det er overvekt av menn i Norge og(41 tusen eller noe) å dakar, får de ikke partner/sex

Anonymkode: f7cb7...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tror ikke dette funker overhodet. Her er et poeng: kvinner opplever intimitet i større grad enn menn (totalmessig, med familie, vennskap, menn). Menn har ikke like enkelt tilgang til intimitet.

Det er ulike grunner til dette. Men at det vanskelig å være uten intimitet og noe som føles som kjærlighet, også mangelen på å bli begjært, kan oppleves veldig vanskelig.

Jeg tror ikke vi kommer noen vei med å si til menn med manglende erfaring med intimitet og nærhet, også til det motsatte kjønn, at det egentlig ikke er av betydning, fordi damer er lei av å bli trakassert, glodd på og seksualisert. Dette er to ulike erfaringer. Begge er forståelige, men det er faktisk ganske nedlatende å si at det ikke er av betydning og at hver enkelt mann har all skyld selv.

Å da må det løses. Dere menn må også bygge relajsoner med hverandre. Ta initiativ å snakk mer om ting om du har kompiser. Men også damer i familien din. Kanskje du skal gjøre det idag? Vet at alle ikke har noen som er gode å prate med rundt seg, men kanskje du er heldig og egentlig har det, bare at du ikke vet det?

Tenk på det 😊 Det må over tid løses dette også, som vi kvinner må kjempe for anti trakkasring. 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er ulike grunner til dette. Men at det vanskelig å være uten intimitet og noe som føles som kjærlighet, også mangelen på å bli begjært, kan oppleves veldig vanskelig...

Hovedgrunnen er at menn ikke bruker tida si på å pleie vennskap med og bygge opp andre menn. For de vil heller jobbe 150 % og konkurrere med andre menn. Kvinner "får" ikke intimitet og nettverk; vi skaper det, deltar i det, jobber for det og prioriterer det høyt. Da er nettverkene der når vi trenger det, feks når vi blir ufrivillig singel eller for den saks skyld ikke lett finner noen.  

Anonymkode: 16223...972

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være attraktiv for noen? Være aktuell? Ha intimitet? Dere damer er så bortskjemte når det kommer til å få gratis oppmerksomhet fra menn at dere ikke anet hvordan det er på den andre siden. Ons er ingen big deal for dere, på samme måte som en million kroner ikke er en big deal for for en milliardær.

Alle kvinner er aktuelle for ons sier dere jo, det er altså INGEN bekreftelse. Tvert i mot risikerer man å blottlegge seg for en som IKKE synes man er aktuell og attraktiv, med tilhørende skam, og gjerne sårede følelser i forbindelse med ghosting eller lignende. Ons med en kvinne som er under mannens verdighet for forhold er også ofte rent egoløp. Tror du et samleie der mannen tømmer seg i deg og ghoster deg etterpå dekker behov for intimitet?

Menn som sliter med mangel på bekreftelse, intimitet og selvtillit har min empati, også når de uttrykker savn etter sex. Men det forutsetter at de ikke er sinte på kvinner, påstår at dette kan vi ikke forstå for det er såå lett for oss og anerkjenner at livet stort sett kan være like «fælt» for damer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva med istedenfor å ha dette fokuset på uforpliktet sex, så hva med å lete etter en kjæreste? Tenkt på det du? Konstant nærhet, intimitet og bekreftelse.. 

Anonymkode: 773da...75a

Hvis de ikke vil ha ons med deg, vil de ikke være kjæreste med deg. Du er ikke attraktiv nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis de ikke vil ha ons med deg, vil de ikke være kjæreste med deg. Du er ikke attraktiv nok.

Du tar feil. Noen vil ikke ha ons, punktum. 

Jeg drømmer om trygghet, en varm armkrok, å elske og bli elsket. Gode samtaler, latter og leven. Planer, kos.

Et ons er som regel en full mann som bare vil ha kropp og ofte kan snakke stygt om deg til kompiser etterpå. Det er rart fordi du er ikke trygg, det kan være skummelt fordi det er en fremmed. Det er ukomfortabel fordi kropp er noe nært og privat jeg ikke viser til noen. Så skal noen nyte den. Nei.

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (59 minutter siden):

Jeg er interessert. Det er realiteten jeg forholder meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som en annen sa one night stand og kjæreste er to helt forskjellige relasjoner. Jeg har ikke ons. Punktum. Det har absolutt ingenting med hvordan jeg ser på mannen, men at jeg ikke liker ons og at jeg ønsker meg en kjæreste. Jeg vil mer enn å være et tilfeldig knull for en kveld, og dersom vi dater så kanskje vi har sex - men det må en type relasjon til. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er interessert. Det er realiteten jeg forholder meg til.

Og jeg er ikke interessert, og det er realiteten jeg forholder meg til. Og sånn går no dagan.....

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at veldig mange kvinner har ons da. Snakk for deg selv! Det vil jeg ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Og jeg er ikke interessert, og det er realiteten jeg forholder meg til. Og sånn går no dagan.....

Jeg blåser i deg, jeg har andre ting å bekymre meg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som en annen sa one night stand og kjæreste er to helt forskjellige relasjoner. Jeg har ikke ons. Punktum. Det har absolutt ingenting med hvordan jeg ser på mannen, men at jeg ikke liker ons og at jeg ønsker meg en kjæreste. Jeg vil mer enn å være et tilfeldig knull for en kveld, og dersom vi dater så kanskje vi har sex - men det må en type relasjon til. 

Så flott, millioner av andre liker ons. Neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så flott, millioner av andre liker ons. Neste.

Da skjønner jeg ikke hva du sutrer over.. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i dette, men kuren for det menn sliter med er ikke ons. Hvilket en del virker å tro. Om en magisk fe kom og tappet en av de frustrerte menn på hodet, så han videre lett fikk ons med kvinner, så hadde han nok synes det var stas en stund, men så ville han være nøyaktig like frustrert etterhvert. Selv med tilgang på ons ville han være ensom, ulykkelig, utilfreds og frustrert. Ons er rett og slett ikke en kur på noe som helst (utover der og da tilfredsstillelse). 

Kjærlighet, samhørighet, å oppnå (skikkelige!) mål i livet, følelse av å mestre og få anerkjennelse, å ha noen å være hjemme hos, noen som gir en klem når du er nedfor og gleder seg med deg når du lykkes med noe, noen som trenger deg og synes du er nødvendig.

Ons gir ikke slikt. Det er kun et plaster på, et substitutt et lite øyeblikk og en slapp klaps på ryggen. 

Menn har mistet mål av virkelig betydning av synet, på grunn av en manneskapt veiing av hverandre som vellykket ut fra antall hakk i sengestolpen. Erstattet det vesentlige i livet med tro på et plaster/substitutt som lykke og å "være mann". Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner skal få skylden for dette. Kvinner har fremdeles fokus på det som gir mer varig verdi og tilfredshet. Menn har mistet det, og det står på menn. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke hva du sutrer over.. 

De vil ha ons  men bare med "chads" Skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...