Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Er ingen enkel løsninger dette emnet. Men for single gutter og menner der ute, dette vil jeg anbefale dere gjøre:

A; Senk kravene både til utseendet og personlighet. Selfølgelig skal vi like det vi ser og har kjemi med jenten, men noen ganger må vi bare innse at vi må bare akseptere jenter vi har sjans på. Jeg begynner selv å innse det selv etter å ha vært singel hele mitt liv. 

B: Prøv alle arenaer som er mulig å komme til. Ja, til og med Tinder og Happn. Jo mer synlig du er overalt jo større sjanser har du.

C: Gå ut av komfortsonen! Smil og prøv å få øyekontakt. 

Anonymkode: 047c3...359

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (1 time siden):

Jeg tror dette med veier har mest med geografi og politiske prioriteringer å gjøre. Hvilket vi verken kan takke menn spesielt for, eller skylde på menn.

Dumt av meg å spøke om slikt når folk er mer opptatt av å ta det andre kjønn enn å spøke. Spøke får jeg visst heller gjøre i vennligere omgivelser. 

Seriøst; Om tyske kvinner helt faktisk er bedre på sex kommer det nok av at de har en bedre kultur rundt sex. Vi har en seksuell drittkultur, så skulle ikke forundre meg om vi er blant de verste i klassen, begge kjønn, og at både menn og kvinner på en måte må heve seg over vår kulturarv for å bli bra. Hvilket sikkert en god del klarer, men neppe alle. 

Bare spøk du, jeg forsøkte meg med en lun kommentar på den før jeg forstod at andre tok det ille opp.

Jada, de tyske veiene var jo etablert før krigen og det var vel planer om autobahn Oslo Tronheim også.

Om tyskere er bedre skal jeg ikke uttale meg om. De regnes jo for å være grundige og dyktige så kanskje de er det på dette området også?

Jeg tror nok tilgangen på sex vil være større i et samfunn med kvinneoverskudd og dette gir menn noe å arbeide for (forsyne og beskytte).

Tysklandsbrigaden hadde endel tilfeller av kjønnsykdommer. Om dette gikk ned da de ble flyttet til nord Norge vet jeg ikke. Men jeg antar det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er ingen enkel løsninger dette emnet. Men for single gutter og menner der ute, dette vil jeg anbefale dere gjøre:

A; Senk kravene både til utseendet og personlighet. Selfølgelig skal vi like det vi ser og har kjemi med jenten, men noen ganger må vi bare innse at vi må bare akseptere jenter vi har sjans på. Jeg begynner selv å innse det selv etter å ha vært singel hele mitt liv. 

B: Prøv alle arenaer som er mulig å komme til. Ja, til og med Tinder og Happn. Jo mer synlig du er overalt jo større sjanser har du.

C: Gå ut av komfortsonen! Smil og prøv å få øyekontakt. 

Når jeg ikke kan noe pleier jeg å søke råd hos dem som kan det, ikke hos dem som heller ikke kan det. De som lykkes best i kjærlighet er dem som tror på kjærligheten. De som avviser at kjærlighet finnes/er ekte/kan vare avviser i utgangspunktet det som virkelig får mennesker til å søke mot pardannelse. 

Å bare akseptere noen man har sjansen på er et ytterst dårlig råd, med mindre du da mener å virkelig gå inn for å bli kjent med ulike som ikke er perfekt etter ønskelista i utgangspunktet, for å se om ekte følelser kan  oppstå. Vi som har funnet kjærlighet er ikke sammen med perfekte mennesker, men med ekte mennesker på godt og vondt. Ikke den beste vi kunne fått objektivt sett kanskje, men den vi har ekte følelser for. Mulig det er hva du mener, men fikk en slik ta til takke med hvem som helst- vibe av det du skrev. 

Man bør søke kjærlighet, ikke et menneske som aksepterer deg son en nødløsning og du selv tar til takke med. Forhold er vanskelige nok til å takle med ekte følelser, så uten ekte følelser er det til å forvente at man ikke takler et samliv i lengden  Man blir ikke snill mot en man ikke har gode følelser for, og er man ikke snill mot sin partner går det galt. 

Se mennesket du møter, ikke et objekt, så er det større sjanse for å finne kjærlighet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Når jeg ikke kan noe pleier jeg å søke råd hos dem som kan det, ikke hos dem som heller ikke kan det. De som lykkes best i kjærlighet er dem som tror på kjærligheten. De som avviser at kjærlighet finnes/er ekte/kan vare avviser i utgangspunktet det som virkelig får mennesker til å søke mot pardannelse. 

Å bare akseptere noen man har sjansen på er et ytterst dårlig råd, med mindre du da mener å virkelig gå inn for å bli kjent med ulike som ikke er perfekt etter ønskelista i utgangspunktet, for å se om ekte følelser kan  oppstå. Vi som har funnet kjærlighet er ikke sammen med perfekte mennesker, men med ekte mennesker på godt og vondt. Ikke den beste vi kunne fått objektivt sett kanskje, men den vi har ekte følelser for. Mulig det er hva du mener, men fikk en slik ta til takke med hvem som helst- vibe av det du skrev. 

Man bør søke kjærlighet, ikke et menneske som aksepterer deg son en nødløsning og du selv tar til takke med. Forhold er vanskelige nok til å takle med ekte følelser, så uten ekte følelser er det til å forvente at man ikke takler et samliv i lengden  Man blir ikke snill mot en man ikke har gode følelser for, og er man ikke snill mot sin partner går det galt. 

Se mennesket du møter, ikke et objekt, så er det større sjanse for å finne kjærlighet. 

Beklager for måten jeg ordlaget meg på en måte at jenter ble sett på som et objekt. Det var ikke intensjonen min i det hele tatt! Det jeg prøvde å få frem er at visse menn kan ha sinnsyke høye krav på utseendet og personlighet. Det kan skape et urealistisk mål hvis de ser bare på influencerjenter som drømmedame. Kanskje heller prøve å bli kjent med alle slags mulige jenter og se om kjemien stemmer.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 12.58):

Det er vel litt samme greia som at da jentene gjorde det dårligere enn guttene på skolen, var det ikke noe problem (i alle fall ingen som sa at det var det), mens da jentene begynte å gjøre det bedre, ble det plutselig et problem...

Anonymkode: 31ff0...c7c

Hvis det ikke var noe problem, hvordan tror du situasjonen ble reversert og snudd på hodet i det heletatt? Selv når situasjonen nå er reversert, er det fortsatt et større problem at kvinner ikke er like representert i teknologi og ingeniørutdanninger enn at guttene er blitt skoletapere. Snakk om å være totalt blind for problemer som ikke rammer en selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvada skrev (11 minutter siden):

...fortsatt et større problem at kvinner ikke er like representert i teknologi og ingeniørutdanninger enn at guttene er blitt skoletapere. Snakk om å være totalt blind for problemer som ikke rammer en selv.

Er det?

Anonymkode: 8b7ec...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det?

Anonymkode: 8b7ec...48d

Ja, det gjøres mer for å kvotere og dytte kvinner inn i disse utdanningene enn det gjøres for å endre på situasjonen i skolen.,
Situasjonen med a gutter er blitt skoletapere har ikke oppstått i et vakum. Det har vært et større skifte fra undervisningsbasert skole til en samarbeidsorientert skole hvor elevene først og fremst skal lære via samarbeid og hvor karakterer styrkes og trekkes fra i hvor flinke de er til å følge regler som håndsopprekning eller hvordan de fungerer under gruppearbeid. Denne formen gjør også at de elevene som liker å jobbe i grupper og samarbeider får tilgang til de knappe undervisningsressursene lærerene kan bistå med, mens de individuelle elevene får et mye dårligere undervisningstilbud. Der gutter oftere vil ha konkurranse, og klare mål og faktabasert læring, vil jentene jobbe mer i grupper, ha påvirkning på egen skolehverdag og drive med mer oganisering.

Resultatet av denne skolen som vi ser i dag er jo at jentene nå er blitt vinnere, men samtidig har jo kvaliteten på skolen dalt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvada skrev (1 time siden):

Ja, det gjøres mer for å kvotere og dytte kvinner inn i disse utdanningene enn det gjøres for å endre på situasjonen i skolen.,
Situasjonen med a gutter er blitt skoletapere har ikke oppstått i et vakum. Det har vært et større skifte fra undervisningsbasert skole til en samarbeidsorientert skole hvor elevene først og fremst skal lære via samarbeid og hvor karakterer styrkes og trekkes fra i hvor flinke de er til å følge regler som håndsopprekning eller hvordan de fungerer under gruppearbeid. Denne formen gjør også at de elevene som liker å jobbe i grupper og samarbeider får tilgang til de knappe undervisningsressursene lærerene kan bistå med, mens de individuelle elevene får et mye dårligere undervisningstilbud. Der gutter oftere vil ha konkurranse, og klare mål og faktabasert læring, vil jentene jobbe mer i grupper, ha påvirkning på egen skolehverdag og drive med mer oganisering.

Resultatet av denne skolen som vi ser i dag er jo at jentene nå er blitt vinnere, men samtidig har jo kvaliteten på skolen dalt.

Men gutter må jo lære sammarbeid? Det går jo utover vår evne til kommunisering, hjelpsomhet, støtte og lignende senere i livet. Hvordan noen blir som venn og partner 

Anonymkode: 13c04...055

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men gutter må jo lære sammarbeid? Det går jo utover vår evne til kommunisering, hjelpsomhet, støtte og lignende senere i livet. Hvordan noen blir som venn og partner 

Det finnes forskjeller mellom kjønnene. En skole som prioriterer egenskaper som ett av kjønnene har lettest for vil føre til at det samme kjønnet kommer best ut.

Personlig har jeg alltid vært kompetitiv og priser meg lykkelig for at jeg hadde lærere som spilte på det og fikk oss til å yte mere.

Anonymkode: 29ba7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes forskjeller mellom kjønnene. En skole som prioriterer egenskaper som ett av kjønnene har lettest for vil føre til at det samme kjønnet kommer best ut.

Personlig har jeg alltid vært kompetitiv og priser meg lykkelig for at jeg hadde lærere som spilte på det og fikk oss til å yte mere.

Det er faktisk ikke så stor forskjell som mange tror.

Om menn ikke oppdras til å samarbeide er det enden på visa over et sivilisert samfunn. Vi kan ikke være med menn som ikke kan samarbeide 

Å gjett hva, de klarer da å samarbeide når det er sport, så rart....

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan da ha konkurranse instinkt vi også????

Det handler om at du ikke kun lærer en eneste egenskap. Et menenske skal kunne mange!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

FRP er suverent største parti, står det i VG og nettavisen fra siste måling.

Så hvilke "konsekvenser" du fantaserer om aner jeg ikke.

Jeg tror du er milevis fra å forstå hva dette handler om. Folk er dritt lei feminisme, mangfold og wokekultur.

Anonymkode: a9248...af0

Typisk det som skjer når noen opplever at de har veldig mye makt over andre, her kvinners makt over menn. Man glemmer at man må ta vare på interessene til dem med mindre makt også, ellers vil man nødvendigvis bli styrtet. Og de forstår ikke hvorfor det skjer. 
Nå er vi i en situasjon hvor flere av disse misfornøyde velger å kjempe om makten, og siden vi bor i et demokrati så er det politisk man må gjøre dette. Ikke overrasket over at FRP vinner flere og flere velgere slik samfunnet er i dag. Noe jeg personlig synes er veldig synd da jeg er på venstresiden. Jeg hadde håpet det aldri gikk så langt, men det ser uunngåelig ut slik diskusjonen står i stampe

Anonymkode: 95593...81d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Dette🔝burde vært pensum 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Typisk det som skjer når noen opplever at de har veldig mye makt over andre, her kvinners makt over menn. Man glemmer at man må ta vare på interessene til dem med mindre makt også, ellers vil man nødvendigvis bli styrtet. Og de forstår ikke hvorfor det skjer. 
Nå er vi i en situasjon hvor flere av disse misfornøyde velger å kjempe om makten, og siden vi bor i et demokrati så er det politisk man må gjøre dette. Ikke overrasket over at FRP vinner flere og flere velgere slik samfunnet er i dag. Noe jeg personlig synes er veldig synd da jeg er på venstresiden. Jeg hadde håpet det aldri gikk så langt, men det ser uunngåelig ut slik diskusjonen står i stampe

Men kvinner ønsker ikke makt over menn, bare makt til å bestemme over egne kropper og hvem vi skal ligge med, eller la være å ligge med. Helt absurd at folk tenker den mannlige motsatsen til dette er å innføre en slags kontroll over kvinner slik at de gir menn det de vil ha.

Kvinner ønsker å bestemme over seg selv, og retten til å leve i sølibat om man ikke finner noen man vil tilbringe livet med. Vi ønsker selvsagt at menn har akkurat de samme rettighetene.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi lever bare livene våre. Du forstår ikke hvor lite folk egentlig tenker på andre forbi normale ting. 

Jeg bil bare ha en grei hverdag hvor folk er trygge, har råd til å leve, å kan få ordentlig helsehjelp om de trenger det. Det er ikke alt som er offentlig sak, noe er en personlig en. Kjærlighet og sex er ikke noe staten har noe med forbi hva som er ulovlig, som incest, overgrep, tvang, pedofili og den biten.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimbo skrev (13 minutter siden):

Men kvinner ønsker ikke makt over menn, bare makt til å bestemme over egne kropper og hvem vi skal ligge med, eller la være å ligge med. Helt absurd at folk tenker den mannlige motsatsen til dette er å innføre en slags kontroll over kvinner slik at de gir menn det de vil ha.

Kvinner ønsker å bestemme over seg selv, og retten til å leve i sølibat om man ikke finner noen man vil tilbringe livet med. Vi ønsker selvsagt at menn har akkurat de samme rettighetene.

Og den vil dere fortsatt ha. Dere kjemper for å bestemme over kroppene deres. Menn kjemper for å være mer attraktiv for kvinner. Når det er slik at veldig mange menn føler seg valgt bort, så mange at de kan påvirke politikken. Som eksempelet over, hvorfor skulle det være i en slik manns interesse å støtte noe som har med barn, og ikke minst barn laget i Danmark. Kanskje dette til og med kunne blitt ulovlig i ytterste konsekvens. Og så videre. 

I dag sier man bare så enkelt som at menn bare må ta seg sammen. Og nå tar de seg sammen, og tar opp kampen. At mange er overrasket over at dette skjer, er noe som overrasker meg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og den vil dere fortsatt ha. Dere kjemper for å bestemme over kroppene deres. Menn kjemper for å være mer attraktiv for kvinner. Når det er slik at veldig mange menn føler seg valgt bort, så mange at de kan påvirke politikken. Som eksempelet over, hvorfor skulle det være i en slik manns interesse å støtte noe som har med barn, og ikke minst barn laget i Danmark. Kanskje dette til og med kunne blitt ulovlig i ytterste konsekvens. Og så videre. 

I dag sier man bare så enkelt som at menn bare må ta seg sammen. Og nå tar de seg sammen, og tar opp kampen. At mange er overrasket over at dette skjer, er noe som overrasker meg. 

Fordi velferd for familier er ikke for kvinner men for de oppvoksende barna? Som er fremtidens menn og kvinner?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold opp. 

Det er ingen bånd mellom deg å tilfeldige kvinner som ikke ber om det.

Vi er ikke attraktive for alle menn heller.

Ta dette på personlig plan, prøv å finn din vei og kvinner du går overens med. Men serriøst slutt å lag dette til noe kollektivt, for det er det absolutt ikke. Du er urimelig, jeg en tilfeldig kvinne som sitter å spiser nonstop å ser julefilm har ingen ansvar over menn. Skjønner du? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For menn er de mest produktive arbeiderne med god margin, og menn er de eneste som er kapable til å forsvare landegrensene våre. Så om det går dårlig med menn i en stor nok skala går det dårlig med oss alle. Du kan ikke bare forvente å få leve i ro og fred i den lille feminist-utopien din for evig og alltid.

Anonymkode: 60322...e29

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For menn er de mest produktive arbeiderne med god margin, og menn er de eneste som er kapable til å forsvare landegrensene våre. Så om det går dårlig med menn i en stor nok skala går det dårlig med oss alle. Du kan ikke bare forvente å få leve i ro og fred i den lille feminist-utopien din for evig og alltid.

Anonymkode: 60322...e29

Vi skal ikke ha noen krig, dere har ansvar over egne kjærlighetsliv, ingen kan tvinge folk sammen 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...