Gå til innhold

Hvorfor er det et "samfunnsproblem" at enkelte menn sliter med å finne en partner/få sex

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Norge har vært veldig homogent etnisk, religiøst, kulturelt og selv økonomisk har vi vært ganske ensartet (vi har ikke hatt adel på 500 år). Før krigen så fant folk sammen i par av nødvendighet og fordi kirken sa det. Etter krigen så ble kjernefamilie en opplest mal.

I et slikt samfunn så kan man se nytten av velferdssamfunnet ved at «det kunne ha vært meg som ble ufør» eller «alle kan jo bli syke på jobb så la oss lage en felleskasse». At staten samordner det heller enn kirken eller fagforeningen er kanskje tilfeldig, eller det sier noe om Norge og Nordmenn.

Hvis store grupper ikke lengre føler et slikt eierskap men tvert imot opplever at de blir avkrevd noe som de aldri vil kunne få nytte av selv, eller opplever at noen grupper i samfunnet blir tilgodesett med en urimelig del av potten så vil systemet knake i sammenføyningene.

Innvandring er allerede en slik utfordring. En framtid hvor stadig flere menn ikke får barn kan tenkes å bli det.

Anonymkode: 29ba7...27a

Mange ressurssterke mennesker flytter jo utenlands fordi at de føler at de bidrar med mer enn de får tilbake. Det er en tendens vi har sett i flere år, og nå i det siste har mange flyttet til Sveits for å slippe skatten fordi det et mange millioner som blir avkrevd uten at man får det samme tilbake. Jeg har sagt lenge at vi må ta vare på de ressurssterke og passe på at de føler seg verdsatte, men jeg syns mange har en veldig nedlatende holdning til de som bidrar utrolig mye til statskassen. Mine tanker er at nok vi kommer til å se mer og mer av dette for mange av dem føler nok at de har fått nok. 

Edit: som også er en av grunnen til at jeg tror at velferdssamfunn er på vei nedover. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det må de da få lov til?

Jeg vet ikke hvorfor de gjør det. Jeg er skeptisk til om du vet det heller. Har du intervjuet dem? Lest noe forskning? Eller bare antar du?

Som du er i din fulle rett til.

Kan du vise til en eneste mann på over 50 som har hatt muligheten til å starte forhold/familie som klager over barnløshet og ensomhet nå? Eller er dette en fantasifull framstilling?

Det blir vel litt som en kvinne som utsatte å få barn når hun var 32 og som så ikke klarer å få barn når hun er 38? Jeg er enig i at det var dumt av dem, men kan likevel ha empati med utfallet.

Kritikken min av posten din var først og fremst at du later til å ha manglende empati for en gruppe mennesker for noe en annen gruppe mennesker har gjort.

Hvis du kan ha empati for menn som (av ymse årsaker) ikke klarer å finne noen å oppleve kjærlighet, oppleve fysisk nærhet (inklusive sex) med og evt stifte familie med så står vi langt nærmere hverandre. Dette er arketypen «incel» som jeg trodde var noe av et tema for tråden?

Nå tildeler du meg påstander igjen, du leste ikke hele samtalen den posten kom fra, eller hvilke gruppe menn vi viste til. 

Jeg referer til debatten som har vært i media den siste tiden. Husker ikke eksakt tall. Debatten grunnet i om det er et samfunnsproblem at så mange menn er ufrivillig barnløse i en voksen alder.

Vi som hadde samme erfaring fra Tinder rundt denne problemstillingen var enige om at hvis en mann ønsker seg barn så krysser du ikke av for «vet ikke» 

jeg har ikke dybde intervjuet dem nei, men den dataen fra erfaringer kvinner har fra «fuck boys» med uærlige intensjoner på dating apper må du nesten ta for god fisk ;) 

Som sagt, det var en diskusjon blandet kvinner som stusset på det samme. 

ja vi er fullstendig klar over at dette ikke representerer alle menn. 

Å komme med påstander om hvilke personlige egenskaper jeg har eller ikke har før du setter deg inn hva diskusjonen handler om blir for dumt.

jeg stiller er minimums krav til menn i aldersspennet 40-45. Svar ja eller nei om du ønsker barn. Det var vist hardt å svelge for enkelte menn på et kvinneforum..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Velle fremstår som en fornuftig, ung mann?

Ikke mer fornuftig en at gikk ut og på det sterkeste beklaget sine egne utsagn i denne «gutter som ikke får pult debatten».

Heller ikke mer fornuftig en at han ble eksponert og innrømmet misbruk av hasj og kokain samt er dømt for oppbevaring av større mengder narkotika.

Han er også i senere tid sterkt kritisert for 100% fravær i sinn jobb som folkevalgt i Asker. Uten å melde fravær, uten å melde sin Vara og uten en forklaring.

Han er vel ikke akkurat en ledestjerne man oppfordrer unge gutter til å følge… for å si det forsiktig.

Anonymkode: 9626d...cdd

• Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Problemet med Velle er jo at han går i den fellen som mange gjør.. at når du skal ta en debatt så må du ta den på korrekt måte. Om du skal sette i gang en debatt om at menn får ikke pult, så først og fremst så er det mange menn som får pult.. jevnlig. Og da må du se på, hvem er det som sliter med å få tilgang til sex og hvorfor? 

Velle er en politiker og ikke en forsker. Det han har oppnådd er å starte en debatt og at jeg og du tar hans navn i vår munn. Jeg kan knapt nevne noen tidligere FPU-leder. Kanskje han er knakende god på sitt fag?

Jeg opplever noen ganger at offentligheten lar seg støte av overskrifter «Noen få menn har tilgang på alle jentene» uten å puste rolig inn og prøve å forstå utspillet ut over one-lineren.

Og så må man ha en kvinnelig forsker som sier:

»Ja, mener forsker og sosialantropolog Lene Pettersen ved Kristiania. 

– Det er mye i kjernen av poenget til Velle som vi finner igjen i vår egen forskning, sier hun.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/rlkvbA/datingforskere-mener-fpu-lederen-har-et-poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Velle er en politiker og ikke en forsker. Det han har oppnådd er å starte en debatt og at jeg og du tar hans navn i vår munn. Jeg kan knapt nevne noen tidligere FPU-leder. Kanskje han er knakende god på sitt fag?

Jeg opplever noen ganger at offentligheten lar seg støte av overskrifter «Noen få menn har tilgang på alle jentene» uten å puste rolig inn og prøve å forstå utspillet ut over one-lineren.

Og så må man ha en kvinnelig forsker som sier:

»Ja, mener forsker og sosialantropolog Lene Pettersen ved Kristiania. 

– Det er mye i kjernen av poenget til Velle som vi finner igjen i vår egen forskning, sier hun.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/rlkvbA/datingforskere-mener-fpu-lederen-har-et-poeng

Det som igjen er poenget er at man starte debatten på en god måte fordi som anonym sa over her så har han vært ute og beklaget seg, kraftig, for utsagnene. Han er politiker, han har et ansvar for hva han sier og hva han gjør, dersom han ønsker å oppnå resultater. Man må tenke, reflektere og jobbe for å oppnå et mål. Hvordan man uttaler seg, hvilke ord man bruker, har all betydning for politikere.  Personlig så tenker jeg Velle feilet fullstendig i debatten og han burde angrepet det på en helt annen måte. 

Endret av Blått
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke mer fornuftig en at gikk ut og på det sterkeste beklaget sine egne utsagn i denne «gutter som ikke får pult debatten».

Ja, det var ufornuftig at han gav etter for presset her.

Sitat

Heller ikke mer fornuftig en at han ble eksponert og innrømmet misbruk av hasj og kokain samt er dømt for oppbevaring av større mengder narkotika.

Jeg ser ikke at narko-kriminalitet skal bety så mye for om han kan bidra fornuftig i denne debatten (jeg ville dog være skeptisk til å låne ut drivhuset til ham).

Vi hadde en Rødt-leder som etter alt å dømme er kleptoman. Likevel setter jeg stor pris på det han har gjort for Norsk politisk debatt.

Sitat

Han er vel ikke akkurat en ledestjerne man oppfordrer unge gutter til å følge… for å si det forsiktig.

Han tilbyr et alternativ til statsfeminismen og de kuede, beklagende menn. For det applauderer jeg ham. Han trenger ikke å ha rett i alt eller være perfekt, men jeg tror at sønnene våre vil finne seg forbilder enten vi vil eller ikke. I det store bildet er ikke han så dårlig valg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Samfunnet beveger seg mot høyre, ikke folkene. Man må finne nye løsninger fordi dagens system knaker i sammenføyningene. Ikke fordi unge menn er dumme og onde.

Den velferdsstaten vi har nå er umulig å få bærekraftig på sikt. Det går ikke opp økonomisk, det VET man. Man kan ikke drive videre der enorme summer går til å fø på kvinner. Dette er et reelt problem, og de som kommer til å tape på det er kvinnene. 

Såh, hvordan vil dere løse dette enorme samfunnsproblemet, kvinner?

Anonymkode: a9248...af0

Det reelle problemet er at det fødes for få barn. Det er minst like mye menns ansvar.

Hvordan vil dere løse det, menn? For det er i hovedsak menn som ikke ønsker barn. Og hvem skal da pleie dere på sykehuset etter hjerteinfarktet?

Anonymkode: 0e129...691

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje han er knakende god på sitt fag?

Han har VGS av utdanning og jobb i flyttebyrå på sin CV.  Mulig han er knakende god i faget «flytting» i tilfelle.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 minutter siden):

Det som igjen er poenget er at man starte debatten på en god måte fordi som anonym sa over her så har han vært ute og beklaget seg, kraftig, for utsagnene. Han er politiker, han har et ansvar for hva han sier og hva han gjør, dersom han ønsker å oppnå resultater. Man må tenke, reflektere og jobbe for å oppnå et mål. Hvordan man uttaler seg, hvilke ord man bruker, har all betydning for politikere.  Personlig så tenker jeg Velle feilet fullstendig i debatten og han burde angrepet det på en helt annen måte. 

Hvis Velle beklaget fordi han gav etter for presset så var det uheldig.

Hvis Velle har en taktikk om å bevisst provosere for så å gå tilbake på ting så er det uheldig.

Men jeg ser virkelig ikke hva ved det han sa som var uheldig. Joda, noen satte teen i vrangstrupen, men hvis det er definisjonen av et uheldig utsagn så har man overlatt makten til de lettkrenkede. Det vil alltid finnes noen som blir såret over ett eller annet, og hvis man lar slike gruppet bestemme så vil de bli såret over stadig flere ting.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg får nok ingen straff. Jeg har og har hatt kjæreste eller ektemann sammenhengende siden jeg ble voksen. Har aldri vært med en fuckboy, knapt drevet med nettdating. Fått likevel mye dritt opp gjennom årene fra menn som ble avvist av meg, som da var i et forhold fra før. Det er de selv som har definert vårt møte som potensiell dating, for jeg går nesten aldri ut. De sier nok til seg selv at jeg avviste og mobbet dem, mens de selv enten ikke sjekket om jeg var singel eller ikke brydde seg. Lei av retorikken som om hver eneste kvinne er personlig ansvarlig for hver mann som ikke har det bra. 

Har en bror som ikke får seg kjæreste. Han er på autisme-spekteret og hele familien gjør mye for at han skal få en livsstil som er bra for ham og som er i nærheten av å tiltrekke seg kvinnelig selskap.

Anonymkode: 16223...972

Det som er trist er at du ikke kommer unna straffen alle damer må ta sammen med alle menn, selv om du har gjort alt riktig i dit liv. det er kvinner som flokk som handler feil, dere skyter dere selv i hjertet. mange damer og menn må se på at barna mislykkes, det er det ingen tvil om, å det kommer et ras av damer som ikke får barn det neste tiåret. det er rundt 15 % damer 45 som er singel og barnløs i dag, så venninnegjengene får mange triste venninner og trøste etter hvert. Det er trist og se flotte friske mennesker mugle bort når livet skulle starte. det er jævlig trist og se på at noen vi er glad i ikke får et godt liv

Anonymkode: 9f8e4...3c4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har VGS av utdanning og jobb i flyttebyrå på sin CV.  Mulig han er knakende god i faget «flytting» i tilfelle.

Nå syns jeg du er urimelig, skal jeg innrømme. Man kan være flink i noe, selv om man ikke har mer enn VGS på CV’en. Og han har jo fått til mye, for han har kommet seg ditt han er i dag. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ikke forstod det så får jeg være mer eksplisitt: jeg tenkte på «politiker» eller «leder i et politisk ungdomsparti» som Simen Velles fag. Hvis du nå leser posten min med denne kunnskapen i hu så blir det kanskje mer forståelig?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (17 minutter siden):

Problemet med Velle er jo at han går i den fellen som mange gjør.. at når du skal ta en debatt så må du ta den på korrekt måte. Om du skal sette i gang en debatt om at menn får ikke pult, så først og fremst så er det mange menn som får pult.. jevnlig. Og da må du se på, hvem er det som sliter med å få tilgang til sex og hvorfor? 

Han er mann og hvit, DET er problemet. Han har ikke talerett i dagens norske feministiske samfunn, basert på genetiske faktorer han ikke kan gjøre noe med.

En annen som er mann og hvit er Trump og nå viser det seg at han er umåtelig populær. Han gruset det som forståsegpåerne trodde var innertier, en svart kvinne. Men det er ikke fordi han er mann og hvit folk stemmer på han, det er fordi han har løsninger på de problemene folk sliter med. Å være svart og kvinne holder ikke for folk, selv om mange innbiller seg at det er det eneste som teller.

Noen år til, så vil fenomenet komme til Norge også, når dette tullesamfunnet har lekt nok med folks liv. Vi ser jo allerede antydningene til det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis Velle beklaget fordi han gav etter for presset så var det uheldig.

Hvis Velle har en taktikk om å bevisst provosere for så å gå tilbake på ting så er det uheldig.

Men jeg ser virkelig ikke hva ved det han sa som var uheldig. Joda, noen satte teen i vrangstrupen, men hvis det er definisjonen av et uheldig utsagn så har man overlatt makten til de lettkrenkede. Det vil alltid finnes noen som blir såret over ett eller annet, og hvis man lar slike gruppet bestemme så vil de bli såret over stadig flere ting.

Nå tenker jeg at man kan la være å kalle folk lettkrenkede og såret fordi at man er uenige med dem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er mann og hvit, DET er problemet. Han har ikke talerett i dagens norske feministiske samfunn, basert på genetiske faktorer han ikke kan gjøre noe med.

En annen som er mann og hvit er Trump og nå viser det seg at han er umåtelig populær. Han gruset det som forståsegpåerne trodde var innertier, en svart kvinne. Men det er ikke fordi han er mann og hvit folk stemmer på han, det er fordi han har løsninger på de problemene folk sliter med. Å være svart og kvinne holder ikke for folk, selv om mange innbiller seg at det er det eneste som teller.

Noen år til, så vil fenomenet komme til Norge også, når dette tullesamfunnet har lekt nok med folks liv. Vi ser jo allerede antydningene til det.

Problemet er at han sa noe dumt og det fikk konsekvenser. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det reelle problemet er at det fødes for få barn. Det er minst like mye menns ansvar.

Hvordan vil dere løse det, menn? For det er i hovedsak menn som ikke ønsker barn. Og hvem skal da pleie dere på sykehuset etter hjerteinfarktet?

Anonymkode: 0e129...691

ikke en enig i premisset. Det fødes for få barn hvis vi vil opprettholde den økonomiske veksten, og et samfunn basert på vanvittige overføringer av goder til andre enn de som jobber. Men jeg tenker den øknomiske veksten må bremses litt, til man får samfunnet på et bærekraftig nivå.

Vi finner sikkert noen teknologiske løsninger som kan pleie de med hjerteinfarkt nedover veien. Et samfunn der alle kvinner må jobbe som helsearbeidere for at det skal funke, er heller ikke bærekraftig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blått skrev (Akkurat nå):

Nå tenker jeg at man kan la være å kalle folk lettkrenkede og såret fordi at man er uenige med dem. 

Jeg er uenig med en haug av folk og de fleste er ikke lettkrenket. Dermed avviser jeg at jeg kaller folk lett-krenket _fordi_ vi er uenige.

Hvis man blir krenket av at Velle sier «Noen få menn har tilgang på alle jentene», «Vi har fått en «tinderfisert» sexkultur», så ser jeg virkelig ikke hvorfor vi skal la deres opplevelse av krenkelse påvirke hva vi sier for framtiden. Det er helt kurante utsagn (som man kan være uenige i) og det å bli krenket av dem er etter min subjektive mening å være lettkrenket.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 minutter siden):
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ekspander  

Problemet er at han sa noe dumt og det fikk konsekvenser. 

FRP er suverent største parti, står det i VG og nettavisen fra siste måling.

Så hvilke "konsekvenser" du fantaserer om aner jeg ikke.

Jeg tror du er milevis fra å forstå hva dette handler om. Folk er dritt lei feminisme, mangfold og wokekultur.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med en haug av folk og de fleste er ikke lettkrenket. Dermed avviser jeg at jeg kaller folk lett-krenket _fordi_ vi er uenige.

Hvis man blir krenket av at Velle sier «Noen få menn har tilgang på alle jentene», «Vi har fått en «tinderfisert» sexkultur», så ser jeg virkelig ikke hvorfor vi skal la deres opplevelse av krenkelse påvirke hva vi sier for framtiden. Det er helt kurante utsagn (som man kan være uenige i) og det å bli krenket av dem er etter min subjektive mening å være lettkrenket.

Tinder har vært veldig ødeleggende for dating. Jeg er gammel nok til å ha datet før datingappene. En av grunnene til at jeg stoppet er fordi at det ble så mye fokus på sex fra menn, så mye stygge kommentarer da jeg sa nei til Netflix og chill. Jeg vet jeg ikke er den vakreste, fineste og flotteste.. men det evige maset om sex fra menn jeg ikke en gang har møtt er bare utrolig ubehagelig og for meg ikke verdt det. 

• Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP er suverent største parti, står det i VG og nettavisen fra siste måling.

Så hvilke "konsekvenser" du fantaserer om aner jeg ikke.

Jeg tror du er milevis fra å forstå hva dette handler om. Folk er dritt lei feminisme, mangfold og wokekultur.

Jeg forstår veldig godt hvor du vil hend. Jeg merker aggresjonen din gjennom skjermen og har bare ikke noen intensjoner om å underholde den. 

Endret av Blått
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...