Gå til innhold

klypet barnet ved en uhell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gjorde oss klare for barnehagen. Lille ønsket å ha på seg tights og kjole idag. Enn det jeg hadde allerede funnet frem så vi skiftet om og jeg begynte å bli litt stresset da tiden om morgen flyr fort. 

Rett før vi skulle ut døren så måte lille på do, vanligvis så går hun på do alene hun har akkurat fylt 4 år hvis noen lurer. Tightsen satt litt stram og i det jeg tar og drar den ned fikk jeg klyet hun på siden av hoften ved et uhell! 😭 Det såg veldig vondt ut og nå har hun fått et rød/lilla liten merke der.

Jeg har fortalt henne at det ikke var med meningen at det var er uhell og at mamma skulle bare dra ned tightsen/buksen. 

Hun sa at hun skulle vise klype merket i barnehagen og skal si at mamma har klyper meg..🫥 

Nå er jeg litt redd for at barnehagen tror jeg er voldelig mot barne mitt 😭 burde jeg forklarte hva som skjedde idag når jeg henter ifra barnehagen? Eller bare la være?? 

Noen som har hatt slike vonde uhell? 🫣

Anonymkode: e92ab...dd4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt snakke med noen av de ansatte i barnehagen om hva som skjedde når du henter i dag :)

Det skrives forresten "klypt/kløpet"

Anonymkode: dd5f3...321

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra hva som skjedde på morningen,uhell skjer.Vi ha mange med blåmerker.

Anonymkode: 85879...f23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde da ørten blåmerker som barn, både her og der. Er ikke barnehageansatte vant til slik? Jeg synes det virker utidig og stadig skulle opplyse om slike ting når det ikke er mer alvorlig. Høres ut som foreldre er blitt slaver av frykten for å fremstå som dårlige foreldre. Kanskje på tide å roe ned litt...

Anonymkode: 04e92...875

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke jeg hadde sagt noe. Om barnet hadde fortalt om det og personalet hadde tatt det opp så hadde jeg heller forklart min versjon. Hvis man alltid skal gå til personalet å fortelle om «datteren min opplevde at jeg slang skoen hardt i fanget på henne. Egentlig var det fordi jeg bare skulle hive den forsiktig bort men bommet» eller «hun snublet over foten min i morges på vei ut døren. Hun slo armen i dørkarmen og har derfor blåmerke» så vil det jo høres ut som konstruerte hendelser. 

I øyeblikket dette hendte så sa hun mest sannsynlig i affekt at hun skulle si det. Trolig sier hun ikke noe. Det er et lite merke. Det er noe annet om det er en donaldkul i pannen eller større ting som gir ubehag/smerte. 

Anonymkode: 3ff6a...f3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de tar det opp så sier du jo bare som det er. «Ja jeg var litt uheldig og kløp henne når jeg skulle ta tak i tightsen for å dra den ned når hun skulle på do». Trenger ikke å være dramatisk i det hele tatt. 

Anonymkode: b449c...c14

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis de tar det opp så sier du jo bare som det er. «Ja jeg var litt uheldig og kløp henne når jeg skulle ta tak i tightsen for å dra den ned når hun skulle på do». Trenger ikke å være dramatisk i det hele tatt. 

Anonymkode: b449c...c14

Dette 👏🏼

Anonymkode: 3724e...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sagt noe nei. Om de skulle spørre så bare si hva som skjedde. Jeg har dunka/kløpet/dyttet barnet mitt noen ganger jeg og ved uhell selv om jeg vanligvis er så forsiktig jeg kan med henne så er jeg litt klønete og hun beveger seg mye, kjapt og uforutsigbart.. Kan kaste seg til siden osv eller hoppe foran oss når vi går eller plutselig stå klin bak oss. Jeg sier såklart unnskyld og trøster og forklarer at det ikke var med vilje hvis det skjer. Det har vel skjedd de fleste av oss at vi feks ble kløpet en gang av en hjelmspenne eller glidelås eller noe, eller fikk solkrem i øynene eller liknende uten at det betyr at foreldrene var uforsiktige eller slemme med oss.

Anonymkode: b24ac...929

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. 
Si ifra i bhg vel?? Snakk om å krisemaksimere. Jesus Christ 

Anonymkode: 146be...7e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du reagerer voldsomt på dhet du har gjort. Er det mere du har gjort som ikke er bra?

Anonymkode: 030d9...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdramatiserer noe helt sinnsykt.

Anonymkode: 0c073...fdb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, uhell skjer. Jeg har klemt fingrene til barnet mitt i dører et par ganger, slått til det med feks en albue ved et uhell en gang.  Ingenting av det var med vilje, og uhell skjer. Det må du lære deg med engang.

Det er stor forskjell på noe som er en ubevisst handling (uhell), og ting man gjør med vilje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis hun sier slikt så spør de "åh, hvordan skjedde det? Hvor var det?" Så sier hun at mamma skulle dra på tightsen min. Så har barnet selv fått dette ut av verden. 

Anonymkode: 5a029...1f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså, jeg hadde da ørten blåmerker som barn, både her og der. Er ikke barnehageansatte vant til slik? Jeg synes det virker utidig og stadig skulle opplyse om slike ting når det ikke er mer alvorlig. Høres ut som foreldre er blitt slaver av frykten for å fremstå som dårlige foreldre. Kanskje på tide å roe ned litt...

Anonymkode: 04e92...875

Enig i dette.

At barnet til TS sier at hun skal "sladre" til barnehagen tyder på et barn som er vant til å forhandle med foreldrene for å få det som hun vil.

Skaff deg en ryggrad, TS. Det var et uhell. Det skjer med alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar en sprellende, hylende 2-åring opp trappa til 2.etasje en sommerdag hvor ungen bare hadde på seg singlet og truse. Nesten på toppen vrir hun og spenner seg så jeg mistet taket, og jeg kunne velge mellom å miste ungen ned hele trappa eller tviholde øverst på armen til jeg fikk henne helt opp. Valgte det siste, og ungen fikk blåmerke ja! Sa det som det var i barnehagen dagen etter. Sånt skjer, faktisk (men tror hun hadde sett verre ut om jeg hadde mistet henne ned hele trappa).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi gjorde oss klare for barnehagen. Lille ønsket å ha på seg tights og kjole idag. Enn det jeg hadde allerede funnet frem så vi skiftet om og jeg begynte å bli litt stresset da tiden om morgen flyr fort. 

Rett før vi skulle ut døren så måte lille på do, vanligvis så går hun på do alene hun har akkurat fylt 4 år hvis noen lurer. Tightsen satt litt stram og i det jeg tar og drar den ned fikk jeg klyet hun på siden av hoften ved et uhell! 😭 Det såg veldig vondt ut og nå har hun fått et rød/lilla liten merke der.

Jeg har fortalt henne at det ikke var med meningen at det var er uhell og at mamma skulle bare dra ned tightsen/buksen. 

Hun sa at hun skulle vise klype merket i barnehagen og skal si at mamma har klyper meg..🫥 

Nå er jeg litt redd for at barnehagen tror jeg er voldelig mot barne mitt 😭 burde jeg forklarte hva som skjedde idag når jeg henter ifra barnehagen? Eller bare la være?? 

Noen som har hatt slike vonde uhell? 🫣

Anonymkode: e92ab...dd4

Det er lurt å fortelle om til barnehagen, ja. Vi som jobber i barnehage har plikt til å gjøre noe om vi er bekymret for et barn, og om barnet viser et merke og sier mor gjorde det, må vi ta det videre. Om mor forklarer hva som har skjedd, blir det ikke noe mer ut av det (om ikke det skjer veldig ofte, og det er andre bekymringer, da).

Jeg skulle dra opp glidelåsen til et barn i barnehagen en gang. Den satt fast, jeg tok i, glapp glidelåsen og slo til barnet på haka. Jeg sa unnskyld, barnet klemte meg og vi var ferdige, men forklarte selvfølgelig hva som hadde skjedd til foreldrene. Det er en helt grusom følelse, men det skjer oss alle:) 

Anonymkode: 7f7f6...4b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber også i barnehage og hvis et barn sier til oss at mamma klyper så er vi pålagt til å gå videre med dette. Betyr ikke nødvendigvis bekymringsmelding med en gang, men slipper mye tull dersom du bare nevner det selv. "Å forresten på morgenen kom jeg i skade for å klype huden sammen med tightsen da jeg skulle hjelpe (navn) på do så kan hende det er et lite merke der nå"

Anonymkode: 2df83...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er lurt å fortelle om til barnehagen, ja. Vi som jobber i barnehage har plikt til å gjøre noe om vi er bekymret for et barn, og om barnet viser et merke og sier mor gjorde det, må vi ta det videre. Om mor forklarer hva som har skjedd, blir det ikke noe mer ut av det (om ikke det skjer veldig ofte, og det er andre bekymringer, da).

Jeg skulle dra opp glidelåsen til et barn i barnehagen en gang. Den satt fast, jeg tok i, glapp glidelåsen og slo til barnet på haka. Jeg sa unnskyld, barnet klemte meg og vi var ferdige, men forklarte selvfølgelig hva som hadde skjedd til foreldrene. Det er en helt grusom følelse, men det skjer oss alle:) 

Anonymkode: 7f7f6...4b6

Dere må vel prate litt mer rundt temaet før dere går videre? De fleste barn beskylder jo foreldrene sine for ting i blant. En ting er om barnet sier at mamma dro opp tightsen, noe annet er om barnet sier mamma var sinna. 

Anonymkode: 5a029...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell skjer, neste gang er det ikke verre enn å bare nevne det ved levering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...