AnonymBruker Skrevet 9. november #121 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skal jeg som er totalavholds dra på mat og vin kurs ? Anonymkode: 4571e...f61 Har jeg sagt du skal det? Jeg vet ikke hvem du er og det var ikke deg jeg skrev det til engang. Anonymkode: d6641...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #122 Del Skrevet 9. november For meg blir det snobberi når det går bort fra kvalitet, smak og kunnskap og blir basert på andre faktorer. F.eks likte vinen såå godt og ba om navnet, men likte den ikke likevel når de fant ut at det var kartong og ikke flaske. Likte krydderet eller maten helt til de fant ut at det var first price. Osv. Anonymkode: c3fd2...def 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. november #123 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så da er det bedre for restauranten at bordet står tomt? Må heller innføre drikkeplikt da. Minimum en helflaske per rett. Eller skal tørrlagte alkolikere la være å spise ute? Jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det. Liker likevel å spise ute i ny og ne. Burde jeg blir hjemme? 🤣 Det var vel et eksempel på snobberi/drikkepress fra deg.. 👎 At folk legger føringer for hva andre bør innta når de er ute. Være seg vått eller tørt.. Anonymkode: 81bf5...92d I noen tilfeller er det bedre ja. En restaurant er avhengig av at gjestene bruker mere penger enn restaurantens kostnader for å ha de der. Restauranter er en av de type virksomheter som går oftest konkurs. Det sier seg selv at de ønsker fire voksne som spiser mange retter og drikker dyr vin fremfor noen som spiser lite og drikker vann. Så er det alle i mellom som gir ulik fortjeneste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #124 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (48 minutter siden): First Price er nå ofte dyrere enn de "dyre" merkene. 😅 Anonymkode: 2cfd9...b8b Og fremdeles finnes det mange som ikke vil ta i det med ildtang engang fordi det heter First Price 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #125 Del Skrevet 9. november Sirah skrev (3 minutter siden): Og fremdeles finnes det mange som ikke vil ta i det med ildtang engang fordi det heter First Price 🤷♀️ Bare på KG jeg leser om det. Virker som om det er en oppfatning her inne at enkelte er slik. De fleste mikser jo mellom rimelig og dyrt, og betaler ikke mer enn de må for samme produkt. Anonymkode: eb3da...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #126 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare på KG jeg leser om det. Virker som om det er en oppfatning her inne at enkelte er slik. De fleste mikser jo mellom rimelig og dyrt, og betaler ikke mer enn de må for samme produkt. Anonymkode: eb3da...11d De aller fleste er sånn ja. Men jeg kjenner faktisk et par i real life som heller hadde sultet foran kjøleskapet enn en å bli sett med produkter fra billigmerkene i handlekurven 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #127 Del Skrevet 9. november Sirah skrev (2 minutter siden): De aller fleste er sånn ja. Men jeg kjenner faktisk et par i real life som heller hadde sultet foran kjøleskapet enn en å bli sett med produkter fra billigmerkene i handlekurven 😅 Merkelig, ja. Jeg er selv av typen som raskt betaler 700+ kr kg for kjøttet jeg mener smaker best. Men samtidig ser du meg med toalettpapir stablet i høyden på handlevognen når Obs har tilbud. Enig i at eksempelet ditt er snobberi. Anonymkode: eb3da...11d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. november #128 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Merkelig, ja. Jeg er selv av typen som raskt betaler 700+ kr kg for kjøttet jeg mener smaker best. Men samtidig ser du meg med toalettpapir stablet i høyden på handlevognen når Obs har tilbud. Enig i at eksempelet ditt er snobberi. Anonymkode: eb3da...11d Jeg er som deg (og de aller fleste andre). Betaler gjerne litt ekstra for det jeg syntes er skikkelig godt, men jeg bryr meg ikke om hvilken logo som er på gullerotpakken min. 🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #129 Del Skrevet 9. november For meg er matsnobberi folk som kjøper dyre statusvarer uten å kunne nok om mat til å tilberede dem ordentlig eller servere dem med et passende tilbehør. For eksempel hummer med posebernaise, kamskjell som er stekt til gummikonsistens eller helstekt villaks med med en eikepreget rødvin som skulle vært lagret minst fem år til. Anonymkode: ee975...3d6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 9. november #130 Del Skrevet 9. november -og så har vi dem som mauler pålegg og blir forsvart ovenfra og ned, mens den som har handlet inn må skamme seg. Det er en klassiker på KG. Helt greit så lenge de betaler for det selv. Slike gjester kan vi styre oss for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 9. november #131 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er jeg så enig i! Jeg liker ikke kjøtt som er rødt i midten, for meg er konsistensen ekkel og det smaker mye mindre enn om det faktisk er stekt. Rosa går bra. Nå har jeg fått en samboer som liker kjøtt best gjennomstekt, så han kjøper aldri biff på restaurant. Jeg lurer av og til på om kokkeskolene har sluttet å lære bort hvordan man gjennomsteker en biff, ettersom så mange hevder at gjennomstekt = skosåle. Det behøver det slett ikke være, trikset er å ta biffen av varmen med en gang den er gjennomstekt og ikke vente ti minutter til. Det forutsetter naturligvis at man klarer å gjenkjenne en gjennomstekt biff, men så vanskelig er det ikke. Hverken jeg eller mannen har noe problem med å få det til hjemme. Anonymkode: a0e9d...4e2 Er vanlig for kokker å kalle det skosåler, ikke noe vondt ment. Går masse ut å spiser men er bare en gang jeg har fått strengt blikk og spørsmål fra en kelner. Var på Michelin restaurant (Fantastisk god mat, men uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg ikke å spise opp matsutaken som var på tallerkenen) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #132 Del Skrevet 9. november Jeg syns det er snobberi når norsk husmannskost ikke lenger er bra nok for mange, det må være fancy utenlandsk mat for at det skal være spisende visstnok. Samme at de som sier at man ikke finner bra ost i Norge, hvorfor har da mange norske oster fått priser på internasjonale mesteskap og messer? Anonymkode: 98d13...7da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #133 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns det er snobberi når norsk husmannskost ikke lenger er bra nok for mange, det må være fancy utenlandsk mat for at det skal være spisende visstnok. Samme at de som sier at man ikke finner bra ost i Norge, hvorfor har da mange norske oster fått priser på internasjonale mesteskap og messer? Anonymkode: 98d13...7da Jeg synes det er mantsnobberi å kalle mat man ikke er kjent med for "fancy utenlandsk". Anonymkode: eb3da...11d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #134 Del Skrevet 9. november sofie777 skrev (22 timer siden): Sånne ting 😉: 30 år gammel balsamico er da ikke snobberi? Vis meg en rimeligere som smaker likt Anonymkode: a02a8...ca9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. november #135 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 30 år gammel balsamico er da ikke snobberi? Vis meg en rimeligere som smaker likt Anonymkode: a02a8...ca9 Gratulerer med å ha sett gjennom en og en halv time med video 😃 Jeg har sett dem hver for seg (utenom de eldste, det var før min tid). Anbefaler kanalen generelt! De har tilgang på litt andre matvarer enn vi utenfor Sinsenkrysset (jada, alt kan skaffes på Meny, men gidder man?), så det gjør at mye av det de bruker til "daglig" til og med, ikke er tilgjengelig for oss (eller ikke til en pris som passer i hvert fall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 9. november #136 Del Skrevet 9. november For meg er matsnobberi folk som konsekvent nekter å bruke First Price og andre billig-merker, fordi de er hellig overbevist om at det ikke smaker noe som helst. Gjelder forsåvidt ikke bare mat, men også andre produkter fra billigmerkene. Kun kjente og dyrere merker som gjelder for sånne 🙄 Jeg kjenner jeg blir litt småirritert på sånne mennesker 🤔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #137 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da bør de ha in mente at ikke alle kan/vil/bør drikke alkohol, og holde seg for god til å la gjesten oppfatte deres egne verdi(dommer). Sier mer om servitøren enn gjesten. Men de fleste servitører er vel i beste fall kun fagarbeidere som mangler den dannelsen man får ved høyere utdannelse og sosialisering. Ofte kommer de selv fra lavere samfunnslag og derfor tar de servitørfag på vgs. Vil kalle dem det helt motsatte av snobber: de er lavere stilt. De må gjerne oppføre seg snobbete men i mine øyne er de fortsatt lavere stilt. Vil jeg ha brus drikker jeg det. Vil jeg ha vin drikker jeg det. Himler de av brus-valg vil de bli spurt hvorfor de kommuniserer slik de gjør. Anonymkode: a1df7...682 Hilsen "snobb". Så du ser ned på folk med mer kunnskap enn deg, bare fordi de ikke har samme "tyngden" som deg utdannelsesmessig? Anonymkode: a02a8...ca9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 10. november #138 Del Skrevet 10. november Fru Uperfekt skrev (18 timer siden): Er vanlig for kokker å kalle det skosåler, ikke noe vondt ment. Går masse ut å spiser men er bare en gang jeg har fått strengt blikk og spørsmål fra en kelner. Var på Michelin restaurant (Fantastisk god mat, men uansett hvor mye jeg prøvde klarte jeg ikke å spise opp matsutaken som var på tallerkenen) Jeg synes det er veldig spesielt dersom en kokk nekter å gjennomsteke kjøtt. Er man f.eks. gravid, frarådes man å spise kjøtt som ikke er gjennomstekt. Det er lov å tenke litt, det kan være en god grunn til at personen ønsker kjøttet gjennomstekt.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. november #139 Del Skrevet 10. november Av og til, og særlig på nettet, ser jeg det jeg vil kalle saltsnobberi: I de aller, aller fleste tilfeller er det ingen som merker om du har brukt billig havsalt kjøpt i firekilos pose eller himalayasalt fra et dekorativt glass. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 10. november #140 Del Skrevet 10. november Uanonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg synes det er veldig spesielt dersom en kokk nekter å gjennomsteke kjøtt. Er man f.eks. gravid, frarådes man å spise kjøtt som ikke er gjennomstekt. Det er lov å tenke litt, det kan være en god grunn til at personen ønsker kjøttet gjennomstekt.... Om du har lest det jeg har skrevet så mener jeg kokken skal gjennomstekte når det er gjestens ønske 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå