Gå til innhold

«Elsker deg til månen og tilbake»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Irak skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20241006-085737.png

Så sant! 

Min sønn får vite hvor høyt elsket han er hver dag ❤️ Om andre måtte mene det er overkill, må de gjerne mene det.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 8.08):

Når jeg leser slike erklæringer på kjærlighet til barna sin på FB får jeg litt sånn følelse av at man er litt sånn.. kort? Kan det stemme? 
Hva er vitsen med slike «mamma elsker deg til månen og rundt og tilbake igjen og rett i hjertet ditt»..? Er det ikke greit å si kjempeglad i deg lengre, og så er det bra nok? 

Anonymkode: a9296...0f3

Er du seriøs eller litt kort?? 

Anonymkode: 055fb...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok for mykt for mitt 1980 hjerte. Likevel ble jeg altså ikke massemorder eller psykopat.

Folk får oppdra ungene sine som de vil,innenfor lovens rammer,men det der elsker greiene til ungene er ikke noe for meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forsåvidt det er litt latterlig å skrive både kjærlighetserklæringer og bursdagsgratulasjoner i sosiale medier til unger som knapt er gamle nok til å lunne lese og langt mindre er på fb, uansett hvordan man formulerer seg, men jeg vet også at andre mennesker kan ha andre meninger og velge å gjøre andre ting enn meg, uten at det sier noe som helst om deres (eller min) intelligens. Heller en litt klissete og velbrukt, men ubestridelig, formulering enn de som hevder å ha verdens beste sønn/datter/mann - jeg får så lyst til å spørre hvordan de vet det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å bruke klissete formuleringer, men når man skriver det på facebook er det jo ingen erklæring til barna. Da er det for at andre voksne skal se hvor stort mammahjerte man har. Kan jo håpe de husker å si det til barna i tillegg da.

Anonymkode: 73a2d...473

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som synes klisjeer er rørende er vel generelt litt korte. Folk som hører John Legend All of me og synes det er rørende har garantert under 85 i IQ.

Anonymkode: c0ed6...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke uttrykke seg slik man ønsker uten at det skal være et problem for visse mennesker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke uttrykke seg slik man ønsker uten at det skal være et problem for visse mennesker? 

Jeg stusser ikke så mye på formuleringen, som at det postes på facebook. Det blir litt som å reise inn på kontoret og kunngjøre til kollegene: Gratulerer til min sønn Jens, som er fire år i dag! Elsker deg inn i evigheten! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker barnet mitt mye mer en det❤️

Virker som folk sier det bare fordi det er en trend greie, alle sier det jo nå. Kommer sikkert fra den boken som ble referert til. 

Anonymkode: c79a8...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bruke «elsker deg» til barnet mitt, men da det ble født så var uttrykket plutselig helt naturlig. Jeg ville ikke skrevet det på Facebook, men sier hver kveld «god natt mamma sin skatt, mamma elsker deg». 

Anonymkode: 67981...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stusser ikke så mye på formuleringen, som at det postes på facebook. Det blir litt som å reise inn på kontoret og kunngjøre til kollegene: Gratulerer til min sønn Jens, som er fire år i dag! Elsker deg inn i evigheten! 

Mmh, Enig med deg mtp. Facebook. Det er litt spesielt. Men kjærlighetserklæringer generelt - bryr jeg meg katta hvordan andre uttrykker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser slike erklæringer på kjærlighet til barna sin på FB får jeg litt sånn følelse av at man er litt sånn.. kort? Kan det stemme? 
Hva er vitsen med slike «mamma elsker deg til månen og rundt og tilbake igjen og rett i hjertet ditt»..? Er det ikke greit å si kjempeglad i deg lengre, og så er det bra nok? 

Folk har jo tydeligvis forskjellige måter å uttrykke seg på. 

"Herfra og til månen" har jeg hørt. Men "kjempeglad i deg lengre, og så er det bra nok". Det høres ihvertfall kort ut. 

Eller var det noe feil i anførselstegn her? 

Uansett. Er dette et problem du må søke godkjennelse av KG fra, so help me god🙏

Anonymkode: 15b24...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å legge ut kjærlighetserklæringer til barna sine på sosiale medier er litt kleint i seg selv. 
ungene mine får høre at jeg er glad i dem hver dag. Til månen og tilbake er ikke en del av mitt vokabular, men for all del. 
Å legge det ut på Facebook er helt uaktuelt uansett ordvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man er litt "enkel" hvis man ikke klarer å krydre livet med litt lyrikk og fargelegging. 🙄

Anonymkode: edf1c...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som en direkte oversettelse av det engelske uttrykket: «I love you to the moon and back». Det er ikke et vanlig norsk uttrykk og også litt unorsk å skryte eller overøse noen med kjærlighetsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant80 skrev (3 timer siden):

Dette blir nok for mykt for mitt 1980 hjerte. Likevel ble jeg altså ikke massemorder eller psykopat.

Folk får oppdra ungene sine som de vil,innenfor lovens rammer,men det der elsker greiene til ungene er ikke noe for meg.

X- generasjon her. Så gjerne 5-7 år eldre. Men enda tøffere foreldre kanskje(?). Nei, det var ikke en klem å få eller en " glad i deg'. Men jeg som mine foreldre elsker mine barn høyere enn alt annet. Jeg kan i motsetning til mine foreldre si det høyt. Men det er direkte til dem. Jeg synes kanskje det er litt vulgært og forminskende å legge det ut på sosiale medier. Men jeg tenker vel at det er meg ...og jeg skal prøve å ikke dømme andre for  hvordan jeg er skrudd sammen.

Anonymkode: d4c4d...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forteller ungene mine hver dag at jeg elsker dem. På bursdager skriver jeg ikke en hel avhandling, men skriver noe som- "Gratulerer med dagen gutten min, du er det flotteste jeg har i livet og jeg er stolt av deg. Elsker deg". Jeg legger ved et fint bilde. Dette er koselige minner å se tilbake på, på Facebook. Nå er ungene mine så store at dem ser det jeg legger ut, største er snart 18 år. Og som sagt forteller jeg dem at jeg elsker dem hver dag. Gjør det meg kort, så er det helt greit for meg. 

Anonymkode: d30b8...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...