Gå til innhold

Venter nummer to hvordan få med begge når jeg ikke har bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er absolutt ikke forsvarlig i sentrum her! og med flere bytter på buss/t-bane!

Anonymkode: 41093...eaa

Helt enig! Om jeg skulle hatt med min fryktløse 3,5 åring på sparkesykkel i bysentrum samtidig som jeg skulle ha trillet på en baby hadde det fort gått ille.

Anonymkode: b0ac5...a05

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er såpass stor at jeg tror det vil holde med et søskenbrett til vogna. Anbefaler ellers sykkelvogn når babyen blir litt større. Jeg har heller ikke bil og er helt avhengig av den for å få hverdagen til å gå rundt med to små. Har elektrisk sykkel slik at det ikke blir så tungt. 

Anonymkode: 10fca...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er absolutt ikke forsvarlig i sentrum her! og med flere bytter på buss/t-bane!

Jeg hadde med en 1 åring og 4 åring rundt i Barcelona uten søskenvogn i en måned. 4 åringen brukte sparksykkel. 

derfor jeg sa at det spørs om 3 åringen vil sitte i vogn. Jeg hadde ikke fått mine til å sitte i vogn. 

Anonymkode: ff15d...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde med en 1 åring og 4 åring rundt i Barcelona uten søskenvogn i en måned. 4 åringen brukte sparksykkel. 

derfor jeg sa at det spørs om 3 åringen vil sitte i vogn. Jeg hadde ikke fått mine til å sitte i vogn. 

Jeg hadde med en 6-åring og en på 1,5 år på storbyferie et år, hadde bare med vogn (vanlig trille, ikke sovedel) til yngste. Tror yngste satt på fanget til 6-åringen oppi den vogna nesten like mye som hun satt der alene. Små bein blir fort slitne (og vi endte jo opp med å rusle rundt i 10-12 timer hver dag).

Anonymkode: 09b4a...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (1 time siden):

Jeg ville ikke kjøpt søskenvogn til en på 3.5... Er jo ikke mange månedene den kan brukes? 

Selv foretrakk jeg alltid å ha minste i bæretøy når jeg hadde med en treåring. Så holdt jeg treåringen i hånda. Noen ganger var minste i vogn og sinna treåring i bæretøy (ringslynge), men det er tungt. Finnes også bæretøy for større barn. 

Med nyfødt syns jeg alltid bæretøy var enklest, så begge armene var fri til storebror. 

Men om tvillingvogn er det som funker så kjør på. Barn er veldig ulike i forhold til vognbruk. Kan du kanskje låne av noen og teste? 

Ulempe med stor vogn er at du risikerer å ikke få plass på kollektiv når det er fullt. 

Søskenvogn kan vel brukes lenge? Vi brukte vår til yngste var 3. Og egentlig litt etter det og, for den var gull å ha med på tur for lagring av stasj

Anonymkode: 29d9f...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han er såpass stor at jeg tror det vil holde med et søskenbrett til vogna. Anbefaler ellers sykkelvogn når babyen blir litt større. Jeg har heller ikke bil og er helt avhengig av den for å få hverdagen til å gå rundt med to små. Har elektrisk sykkel slik at det ikke blir så tungt. 

Anonymkode: 10fca...3ff

Det er ikke aktuelt å sykle veien til barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min sitter gjerne i vogn, maser ellers om å bære og eller fyker avgårde/snegler seg fram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at ståbrett er ganske håpløst på vei inn og ut av trikk og buss i alle fall. Barnet må gå av fordi kanten blir for høy og man må da manøvrere vogna med brettet og samtidig få den andre ungen inn. Styrete. Jeg hadde nok gått for bæresele eller en søskenvogn hvis du finner en som ikke blir for stor mtp. å komme seg inn og ut kollektivt. 

Anonymkode: 3a47c...2c0

Det løses ved å ta på brettet først når man skal gå et stykke. De fleste er jo lett å klikke av å på. Hadde syntes det var mer styrete med svær søskenvogn, dessuten er det jo ikke lenge til den eldste kommer til å bruke vogn. 

Jeg hadde vogn til baby og eldste gikk eller stod på søskenbrettet. Bodde i Oslo og brukte kollektivt. Bæresele går selvfølgelig, men ikke alle babyer som liker den heller og jeg syntes det var litt styrete på vinteren samt når jeg skulle følge eldste og kle av og på osv, lettere å ha baby liggende i en vogn da. 

Anonymkode: 2076d...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en sim blir ca 3,5 år når ny baby blir født.

Jeg må både i permisjonen med baby og etterpå ha med meg begge for henting og levering i barnehage.

Det innebærer kjøring i byen og kollektiv med bytte, samt gå litt.

Jeg tenker derfor at jeg må ha vogntransport til begge.

Hva er lurest å kjøpe da? Søskenvogn? Eller bruke nåværende vogn til eldste første året med baby i bæresele et års tid også gi vognen til baby mens eldste står på stå brett?

Søsken vogn eller lettest bæresjal til den lille og den store i vogn om et år går den store og den lille sitter i vogn, ha ståbtett på vogna så den elsdte kan stå på den søskenvogn er dritt å fra på

Anonymkode: 0c645...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenvogn er dyrt for en som potensielt ikke vil sitte i den veldig lenge, også er det kronglete å få plass på kollektivt.

Det er 14 måneder mellom mine, så vi brukte søskenvogn ved levering og henting, men det innebar ikke kollektivtransport. Bæresele med nyfødt på vinteren syntes jeg også var litt stress, spesielt når eldste skulle kles av og på og kose. Din eldste er større enn min var, så du må kanskje ikke løfte og ordne så mye? Det var uansett veldig greit at baby kunne ligge uforstyrret i vognen og sove gjennom alt.

Min eldste er 3 år nå, og hadde yngste blitt føtt nå så hadde vi gått for ståbrett, evt. et ståbrett med sete tror jeg.

Anonymkode: 47201...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenvogn er håpløst når du skal inn på kollektivtrafikk. Ville heller valgt ståbrett til den eldste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde med en 6-åring og en på 1,5 år på storbyferie et år, hadde bare med vogn (vanlig trille, ikke sovedel) til yngste. Tror yngste satt på fanget til 6-åringen oppi den vogna nesten like mye som hun satt der alene. Små bein blir fort slitne (og vi endte jo opp med å rusle rundt i 10-12 timer hver dag).

Anonymkode: 09b4a...a30

Vi tilpasser feriene etter barna. Vi kombinerte det med lang piknik og lek i parken mens minste sov, museum, is på kafé, strandtur, hadde årskort i dyreparken mens vi var der. Fant fine lekeplasser. Var 50/50 hva barna ville og hva vi voksne ville

reise på storbyferie for å gå rundt i 10-12 timer per dag hadde ikke jeg gjort med små barn:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Søskenvogn kan vel brukes lenge? Vi brukte vår til yngste var 3. Og egentlig litt etter det og, for den var gull å ha med på tur for lagring av stasj

Anonymkode: 29d9f...f06

Lenge? Ingen av mine unger ville akseptert vogn da de var 4 (eller 3.5 for den saks skyld). Ts kan jo ikke putte en seksåring i vogn (hvis den skal brukes til yngste er 3). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge.

Anonymkode: bcc0d...229

Så unødvendig slemt skrevet. Jeg ser deg...

Anonymkode: 0c526...7f0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbrett funket bra her, vi fant en variant der eldste barnet kunne sitte. Ville kjøpt søskenvogn brukt og billig hvis du ikke ser for deg flere barn og lang brukstid. 

Da yngste ble nærmere året byttet vi til sykkelvogn. De koser seg fortsatt sammen der. 

Anonymkode: 0c526...7f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge.

Anonymkode: bcc0d...229

Fy for et svar 🤮

Anonymkode: d98c5...56b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så rart hvordan vogn er et helt skandaløst valg til barn over 3 år, men så er det samtidig helt innafor å trille fire- og femåringer i en sykkelvogn 🙄

Anonymkode: dc646...bfb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er så rart hvordan vogn er et helt skandaløst valg til barn over 3 år, men så er det samtidig helt innafor å trille fire- og femåringer i en sykkelvogn 🙄

Anonymkode: dc646...bfb

Eller kjøre de i bil...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er lurest å kjøpe da? Søskenvogn? Eller bruke nåværende vogn til eldste første året med baby i bæresele et års tid også gi vognen til baby mens eldste står på stå brett?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

så enkelt og likevel så vanskelig tydeligvis: google er din venn..
Kjøp Beemoo Maxi 4 Twin Søskenvogn, Black/Black

Anonymkode: 65bf7...4b7

TS spør om det er lurest med søskenvogn eller bruke nåværende og bæresele. På hvilken måte følte du deg lur ved å google søskenvogn og slenge med en spydighet?

Anonymkode: 7a59f...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville beholdt vognen du har foreløpig, og gått for bæresele / søskenbrett. Søskenvogner er dyre og upraktiske på kollektivtransport, og det er heller ikke sikkert at en 3-4 åring sitter spesielt godt i de. 

Anonymkode: 0f59e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...