Gå til innhold

Beregne mat til barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha rundt ti stk 6 åringer på middagsbesøk. Skal servere dem fiskepinner i pølsebrød. Lurer på om hvor mye 6 åringer spiser? Jeg skal ha dette klart til de kommer. Altså putte fiskepinner i pølsebrødet med ketchup på. Men lurer hvor mange jeg burde lage? Skal jeg beregne 2 pølsebrød per barn? Eller 3 pølsebrød per barn?

Anonymkode: d5a80...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei

Skal ha rundt ti stk 6 åringer på middagsbesøk. Skal servere dem fiskepinner i pølsebrød. Lurer på om hvor mye 6 åringer spiser? Jeg skal ha dette klart til de kommer. Altså putte fiskepinner i pølsebrødet med ketchup på. Men lurer hvor mange jeg burde lage? Skal jeg beregne 2 pølsebrød per barn? Eller 3 pølsebrød per barn?

Jeg kjenner ingen som spiser fiskepinner i pølsebrød med ketchup, men greit nok.

Hadde beregnet 2-3 pr barn, hadde mine vært i det selskapet, hadde de kanskje spist en hver. Max. 

Ville beregnet to fiskepinner i ett brød, så da 40 fiskepinner og minst 20 brød. Og en flaske ketchup ;) 

Anonymkode: 5c1b0...104

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent iallfall med ketchupen til de kommer. Det er en myte at alle barn spiser ketchup på alt, mine liker kun ketchup på spagetti....

Anonymkode: 8832d...abd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner ingen som spiser fiskepinner i pølsebrød med ketchup, men greit nok.

Jøss, tenk at det finnes mennesker her i verden som spiser annen mat enn deg! :o 

Til TS: Barn er så forskjellige når det gjelder appetitt, men jeg ville i alle fall beregnet to fiskepinner per brød og to brød per barn og så hatt litt ekstra i tillegg til de som spiser mer (og noen spiser kanskje bare én). Ville også hatt litt oppskårne grønnsaker ved siden av og ikke ha ketchup på for dem, sett flasken på bordet og la dem forsyne seg selv. 

Anonymkode: 25d30...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepinner i brød?? Aldri hørt om…. Hva med å gi ungene noe skikkelig mat isteden 

Anonymkode: a372d...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fiskepinner i brød?? Aldri hørt om…. Hva med å gi ungene noe skikkelig mat isteden 

Ja, hele kostholdet og helsen til barn er jo ødelagt hvis de skulle finne på å spise fiskepinner i brød en dag. Regner selvsagt med at du selv aldri noen sinne har servert noe som helst usunt eller suboptimalt til middag. Gud forby at man prøver å leve et liv uten hysteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jøss, tenk at det finnes mennesker her i verden som spiser annen mat enn deg! :o 

Til TS: Barn er så forskjellige når det gjelder appetitt, men jeg ville i alle fall beregnet to fiskepinner per brød og to brød per barn og så hatt litt ekstra i tillegg til de som spiser mer (og noen spiser kanskje bare én). Ville også hatt litt oppskårne grønnsaker ved siden av og ikke ha ketchup på for dem, sett flasken på bordet og la dem forsyne seg selv. 

Jeg skrev at JEG kjenner ingen som spiser fiskepinner i brød. Og du kverulerer det til noe helt annet, bra jobba! 

I tillegg så klarer du å skrive et svar som er så og si identisk som mitt. Jøss, eier du ingen fantasi? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Ville bare stekt opp 30 fiskepinner. Håper det er grovt brød og remulade.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det er vel i alle fall hakket bedre enn pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skrev at JEG kjenner ingen som spiser fiskepinner i brød. Og du kverulerer det til noe helt annet, bra jobba! 

I tillegg så klarer du å skrive et svar som er så og si identisk som mitt. Jøss, eier du ingen fantasi? 

Nei, her er du kverulanten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forberedt på at ikke alle liker fiskepinner, og det er sikkert noen som ikke vil ha pølsebrød også. Og alle liker ikke nødvendigvis ketshup. Så ikke lag de ferdig, la barna velge om de evt bare vil ha fiskepinne, bare brød osv. Og ha gjerne oppskjærte gjønnsaker til. Og vanlig brødmat i bakhånd om noen ikke liker noe av maten. Jeg har heller aldri hørt om den kombinasjonen, men det er sikkert noe som kan slå an hos barn. Hadde det vært pølser er det sikkert noen som kan spise opptil 3 stk, så jeg ville beregnet det. Fiskepinner metter mindre i tillegg.

Anonymkode: 262f9...155

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 til hver holder i massevis. Min erfaring er at de fleste barn spiser mindre i grupper (bursdager o.l.)

Anonymkode: 129d2...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde ikke spist fiskepinner i pølsebrød - og definitivt ikke med ketsjup (som kun has på pølser).

De kan spise fra 1-5 fiskepinner alt etter hvor sulte de er.

Anonymkode: 517fd...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...