AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Del Skrevet 7. november Pappaen er afrikansk, og jeg er norsk. Det er endel andre blandingsbarn i klassen hennes, inkl bestevenninna hennes. Likevel sier hun at hun skulle ønske hun var hvit. Hva svarer man på sånt? Anonymkode: 80901...8bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Pappaen er afrikansk, og jeg er norsk. Det er endel andre blandingsbarn i klassen hennes, inkl bestevenninna hennes. Likevel sier hun at hun skulle ønske hun var hvit. Hva svarer man på sånt? Anonymkode: 80901...8bd Jeg kan skjønne tankegangen hennes, da livet hennes dessverre, ville blitt lettere for henne, om hun var hvit her til lands og i andre vestlige land. Når det er sagt, så fremhev for henne alt det vakre ved henne. Hudfargen hennes er kanskje en tone mørkere, men den sier ingenting om mennesket inni. Alle fine egenskaper hun har. Hvor nydelig vakker hun er for det er hun. Hudfarge er nettopp det kun en farge. Anonymkode: ba77b...48d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Del Skrevet 7. november Prøv å ha fokus på egenskapene hennes, og personligheten hennes. Utseendet sier lite og ingenting om en person, og det gjelder for alle usikre unge jenter 🙂 Anonymkode: 3cbb4...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #4 Del Skrevet 7. november Det er vanskelig å føle seg anderledes. Kanskje er det sårt for henne at hun ikke ligner deg? Jeg vet ikke helt hva du kan si for å trøste/trygge henne på at hun er perfekt akkurat slik hun er. Datteren min er også lei seg for utseende sitt, men på grunn av hårfarge, og jeg syns det er vanskelig å trøste henne. Vi bor i et område med mange nasjonaliteter på skolen, men tilfeldigheter har gjort at det nå kun er jenter med hvit hud i klassen. Likevel skiller min datter seg ut med veldig lyst, nesten hvitt hår. Vi andre i familien er blonde til mørkblonde.(Mitt har blitt mye mørkere med alderen, og datteren min omtaler det som sort). Hun har sørget mye over dette, og føler seg utenfor, spesielt i familien, både kjerne og storfamilien, men også på skolen. Hun teller opp og ser at de er veldig få barn som er like lyse. Da hun var liten ville hun feks at jeg skulle bleke håret (så boksene m bilder i matbutikk) slik at vi ble mer like. Det å lære å elske seg selv betingelsesløst er en gave jeg veldig gjerne skulle gitt alle barn! Anonymkode: 0f81a...22c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Del Skrevet 7. november Man svarer at hun er nydelig slik hun er. Det er ikke noe å gjøre noe med, og du selv skulle veldig gjerne vært mørkere i huden. Veldig mange ønsker det, og syns at det er det aller fineste, bare tenk så mye folk soler seg og kjøper produkter for å få mørkere farge! Alle ønsker noe man ikke har selv, de som har mørkt hår vil gjerne ha lyst, de som har krøller vil ha rett, og de med rett hår vil ha krøller. De med blå øyne kan være misunnerlige når de ser noen de gjerne vil ligne som har brune. Hun har ...nydelig hudfarge...pene øyne... kult hår... og du i hvertfall er veldig glad for at hun ikke ser annerledes ut enn det hun gjør. Så snakker du opp utseende hennes, og kjediser med lignende hudfarge (Sendaya?). Anonymkode: 22e87...166 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Del Skrevet 7. november Fortell henne at hun er vakker som hun er, skjønnhet kommer ikke fra hudtonen vår. Ka også fortelle at det er svært vanlig å være misfornøyd med utsendet sitt, fordi vi sammenligner oss med andre. Kanskje du kan dele at du også bruker å være usikker for ting? Uten å gjøre det til ting hun skal være usikker over, men at det er normalt og en del av livet som kommer og går. Men at stunder hvor hun innser at hun er fin også vil komme. Anonymkode: ee300...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #7 Del Skrevet 7. november Alle barn er sånn.. jeg selv var misfornøyd med brunt hår, brune øyne, men likevel som mørk så har jeg kritthvit hud med fregner, som aldri blir brun. Og jeg var lav.. De aller fleste barn sammenligner seg med andre, men det går over Anonymkode: f8f1c...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #8 Del Skrevet 7. november Mitt barn er også mixed. Jeg er indisk, far er norsk. Da hun kom til, gråt jeg faktisk gledestårer da jeg så hvor lys hun var. Livet hennes er innmari mye lettere fordi hun er lys, enn hvis hun hadde vært mørkere. Dessverre har datteren din allerede nå kanskje lært det. Når det handler om hudfarge, blir det straks mer komplekst enn hvis hun var misfornøyd med høyde eller med nesa. Hudfarge er dessverre det første folk ser, og det er noe man aldri kan skjule eller endre. Har hun et godt forhold til pappaen sin eller hans familie? Om noen, er det nok han som kan fortelle henne at det kommer til å gå bra likevel. Han har nok også opplevd på kroppen hvordan verden kan være. Og det er hans ord om kan løfte henne opp. Jeg er adoptert, og når jeg kom med disse samme tankene til mine foreldre, hadde de ikke forutsetniner eller ord til å forklare og validere meg. De sa "du er nydelig som du er, du må overse diskriminering, alle er misfornøyd med noe". Det hjelper ingenting, for det er nok ikke det det handler om. Det er ikke et hvilket-som-helst kompleks. Det var ikke før jeg snakket med noen i samme situasjon at jeg klarte å styrke min egen selvfølelse. Hvor gammel er datteren din? Anonymkode: 2391b...be3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #9 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mitt barn er også mixed. Jeg er indisk, far er norsk. Da hun kom til, gråt jeg faktisk gledestårer da jeg så hvor lys hun var. Livet hennes er innmari mye lettere fordi hun er lys, enn hvis hun hadde vært mørkere. Dessverre har datteren din allerede nå kanskje lært det. Når det handler om hudfarge, blir det straks mer komplekst enn hvis hun var misfornøyd med høyde eller med nesa. Hudfarge er dessverre det første folk ser, og det er noe man aldri kan skjule eller endre. Har hun et godt forhold til pappaen sin eller hans familie? Om noen, er det nok han som kan fortelle henne at det kommer til å gå bra likevel. Han har nok også opplevd på kroppen hvordan verden kan være. Og det er hans ord om kan løfte henne opp. Jeg er adoptert, og når jeg kom med disse samme tankene til mine foreldre, hadde de ikke forutsetniner eller ord til å forklare og validere meg. De sa "du er nydelig som du er, du må overse diskriminering, alle er misfornøyd med noe". Det hjelper ingenting, for det er nok ikke det det handler om. Det er ikke et hvilket-som-helst kompleks. Det var ikke før jeg snakket med noen i samme situasjon at jeg klarte å styrke min egen selvfølelse. Hvor gammel er datteren din? Anonymkode: 2391b...be3 Hvorfor er Indere så obessed med å være hvit Anonymkode: 7f9ed...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #10 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er Indere så obessed med å være hvit Anonymkode: 7f9ed...38b For det er så mye intern rasisme også blandt oss. Jo lysere du er, jo bedre blir du behandlet. Men det er ikke indere som har drevet rasisme mot meg, det er hvite her i vesten. Anonymkode: 2391b...be3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 7. november #11 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (1 time siden): For det er så mye intern rasisme også blandt oss. Jo lysere du er, jo bedre blir du behandlet. Men det er ikke indere som har drevet rasisme mot meg, det er hvite her i vesten. Anonymkode: 2391b...be3 I India har de hatt og har(?) et kastesystem som rangerer mennesker. Og dette er høyst reelt. Og der har det nok vært sånn at de høyere kastene er lysere i huden. kanskje og fordi de jobber mer innendørs. Her i vesten var det og før i tiden status å være lys i huden fordi det viste at du ikke jobbet ute i all slags vær. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #12 Del Skrevet 7. november Noen av verdens vakreste kvinner er jo blandet. Zendaya, Rihanna Mange skulle ønske de hadde mørkere hud, det er en grunn til at selvbruning finnes Anonymkode: 32b28...42e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #13 Del Skrevet 7. november Jeg har alltid vært den aller lyseste, med hvitt hår og helt hvit hud (har aldri møtt noen lysere enn meg). Jeg synes det var helt grusomt og ble så mye mobbet for det. Dette er litt flaut, men jeg gråt da jeg så «Frost» for første gang og hvor lys Elsa var. For første gang sa barn: «se mamma, det er Elsa!», i stedet for: «se mamma, et spøkelse».. Det hjelper nok om du finner et forbilde som likner på din datter, og gjerne ikke bare hudfargen, men hår, øyenfarge og annet. Du kan også fortelle henne at dette med å hate hudfargen sin, går begge veier. Skulle gitt alt i verden for å være mørkere da jeg gikk på ungdomsskolen. Anonymkode: 51bd8...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 7. november #14 Del Skrevet 7. november Finnes det en eneste tenåringsjente som er fornøyd med eget utseende ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #15 Del Skrevet 7. november Hvor stammer denne usikkerheten ifra ? Er det ifra miljøet på skolen hun går på ? Det er det mest nærliggende å tenke. Bygg opp .Bygg opp ❤ Anonymkode: 9c0e0...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #16 Del Skrevet 7. november fru Alving skrev (49 minutter siden): I India har de hatt og har(?) et kastesystem som rangerer mennesker. Og dette er høyst reelt. Og der har det nok vært sånn at de høyere kastene er lysere i huden. kanskje og fordi de jobber mer innendørs. Her i vesten var det og før i tiden status å være lys i huden fordi det viste at du ikke jobbet ute i all slags vær. Dette. Anonymkode: 2391b...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #17 Del Skrevet 7. november Jeg ser tenåringsjenter med afrikansk eller norsk/afrikansk-opphav som har norsk-hvit kjæreste, hele tiden. Altså hver gang jeg kjører forbi vidergåendeskolen her, ser jeg dette. Jeg tror hun dyrker et betydelig større problem i hodet sitt enn det det faktisk er i virkeligheten. Jeg ser romantiske par av blandede aner hver gang jeg går ut døra (og jeg bor på vestkanten). Det er så mye mer normalt nå enn for 20 år siden. På den tiden registrerte jeg det som noe utenom det vanlige (ikke feil, men ualminnelig). Jeg tror det her skal gå veldig bra jeg, så lenge de behandler hverandre med verdighet. Anonymkode: 447b2...e2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå