AnonymBruker Skrevet 4. november #21 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk. Anonymkode: 0d06f...597 Det er ingen som benekter at de eksisterer, vi bare sier at de alltid har eksistert, vi har bare ikke alltid hatt muligheten til å diskutere de på internett og skape et inntrykk av at dette er utbredt og normalt. Anonymkode: 907cc...5f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #22 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å du overhørte noe og lager din egen konklusjon ut av de to setningene … Anonymkode: c986f...f1d Hvis du vil vite sannheten så snakket jeg faktisk med moren. Vi har barn på samme avdeling og snakker ofte sammen når vi møtes i garderoben. Jeg skrev de to setningene som var en god oppsummering av hendelsen her. Anonymkode: 88630...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #23 Del Skrevet 4. november Vil ikke si det er typisk dagens foreldre. Da jeg feirte bursdagen min tidlig 2000-tall, så skulle de i klassen komme på besøk. Min mor fikk streng beskjed av en forelder at hennes barn skulle kun ha én pølse og ingen dessert. Anonymkode: a108b...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #24 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil ikke si det er typisk dagens foreldre. Da jeg feirte bursdagen min tidlig 2000-tall, så skulle de i klassen komme på besøk. Min mor fikk streng beskjed av en forelder at hennes barn skulle kun ha én pølse og ingen dessert. Anonymkode: a108b...b37 Stakkars barn Anonymkode: 533cd...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #25 Del Skrevet 4. november Det finnes noen slike foreldre, har vært borti noen både på privaten og i jobbsammenheng. Dette er en form for omsorgssvikt etter min mening. Foreldrenes ekstremisme ødelegger for barnas sosiale liv. Denne type foreldre burde fått veiledning av barnevernet. Anonymkode: 6c8af...65d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. november #26 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ei i klassen til min datter som aldri får lov å dra på bursdager og årsaken til det? Foreldrene hennes vil ikke at hun skal få i seg noe usunt. Hun får heller aldri spise middag hos andre. Synes dette er trist og tragisk Anonymkode: 6a499...7e0 Jeg er født på slutten av 80-tallet. Disse foreldrene fantes i min oppvekst også, det er ikke noe nytt. Psykisk sykdom har tross alt alltid funnet sted. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickersogtwist Skrevet 4. november #27 Del Skrevet 4. november Må si meg litt enige i at en mellomting ha vært fint, barne nå til dags skal jo «koses» ihjel. Blir trykt i tort og røte i tider og utider fordi det er noe i barnehagen, eller bursdag, eller bestemor på besøk, oi der kom visst andre settet med besteforeldre også, lørdag, må ha sjokolade på tur, så kom det en høytid og vi kooooooser oss. godteri og snop er så mye mer tilgjengelig og normalisert nå enn på 80 og 90 tallet. Skjønner godt foreldrenes behov for å skjerme, da jeg er enig i at bursdagsfester er litt ekstremt, til tross for forståelse for at det raskt blir 30 ulike bursdager på ett år om der er 22 i en klasse pluss familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 4. november #28 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ei i klassen til min datter som aldri får lov å dra på bursdager og årsaken til det? Foreldrene hennes vil ikke at hun skal få i seg noe usunt. Hun får heller aldri spise middag hos andre. Synes dette er trist og tragisk Anonymkode: 6a499...7e0 Det er et barn, ikke normen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #29 Del Skrevet 4. november Avkom av "dessertgenrasjonen" kort og greit. Anonymkode: dced5...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara11 Skrevet 5. november #30 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Avkom av "dessertgenrasjonen" kort og greit. Anonymkode: dced5...a06 Dessertgenerasjonen har barnebarn nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 5. november #31 Del Skrevet 5. november Clara11 skrev (9 minutter siden): Dessertgenerasjonen har barnebarn nå. Ja, det er jo poenget til vedkommende? Avkommet til dessertgenerasjonen er nå foreldre, ergo er dessertgenerasjonen besteforeldre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #32 Del Skrevet 5. november Det er trist men neppe vanlig? Anonymkode: 4ac17...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #33 Del Skrevet 5. november Snickersogtwist skrev (20 timer siden): Må si meg litt enige i at en mellomting ha vært fint, barne nå til dags skal jo «koses» ihjel. Blir trykt i tort og røte i tider og utider fordi det er noe i barnehagen, eller bursdag, eller bestemor på besøk, oi der kom visst andre settet med besteforeldre også, lørdag, må ha sjokolade på tur, så kom det en høytid og vi kooooooser oss. godteri og snop er så mye mer tilgjengelig og normalisert nå enn på 80 og 90 tallet. Skjønner godt foreldrenes behov for å skjerme, da jeg er enig i at bursdagsfester er litt ekstremt, til tross for forståelse for at det raskt blir 30 ulike bursdager på ett år om der er 22 i en klasse pluss familie Ja, de får i seg alt for mye sukker. Men man kan jo ikke nekte barnet å dra i bursdager. Å droppe en feiring innimellom så sant man vet det er godt oppmøte i busdagene, må være greit. Man er jo ikke hjemme alle helger. Men å si nei til alle bursdager og alle middagsbesøk, det er jo mye mer usunt enn at barnet spiser for mye sukker. Anonymkode: 4ac17...aa6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #34 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvis du vil vite sannheten så snakket jeg faktisk med moren. Vi har barn på samme avdeling og snakker ofte sammen når vi møtes i garderoben. Jeg skrev de to setningene som var en god oppsummering av hendelsen her. Anonymkode: 88630...8e1 Da vet hun sikkert at du skriver om henne her, hvis hun henger på kg. Dette er lett gjenkjennelig... Anonymkode: 4ac17...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #35 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er dessverre ikke engangstilfelle og man har sett de tendenser til det i flere tråder her på kg. Og selv om dere ikke gjør det er det er bare tåpelig å gå i forsvar og nærmest benekte det for faktum er at det er en eksisterende problematikk. Anonymkode: 0d06f...597 Du mener anonyme medlemmer på KG dikter opp historier om ekstreme foreldre for å provosere eller skape debatt? Du kan ikke ta det du leser på KG som sannheten. Selvsagt finnes det ekstreme foreldre i det virkelige liv, men det er ikke vanlig i det hele tatt. Anonymkode: 5000c...073 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 5. november #36 Del Skrevet 5. november Snickersogtwist skrev (20 timer siden): Må si meg litt enige i at en mellomting ha vært fint, barne nå til dags skal jo «koses» ihjel. Blir trykt i tort og røte i tider og utider fordi det er noe i barnehagen, eller bursdag, eller bestemor på besøk, oi der kom visst andre settet med besteforeldre også, lørdag, må ha sjokolade på tur, så kom det en høytid og vi kooooooser oss. godteri og snop er så mye mer tilgjengelig og normalisert nå enn på 80 og 90 tallet. Skjønner godt foreldrenes behov for å skjerme, da jeg er enig i at bursdagsfester er litt ekstremt, til tross for forståelse for at det raskt blir 30 ulike bursdager på ett år om der er 22 i en klasse pluss familie Var det ikke mer sånn på 1990- tallet? Trodde i hvert fall at de fleste er mer opplyste nå på å begrense sukker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickersogtwist Skrevet 5. november #37 Del Skrevet 5. november (endret) Sefanja skrev (4 timer siden): Var det ikke mer sånn på 1990- tallet? Trodde i hvert fall at de fleste er mer opplyste nå på å begrense sukker Vell, skal ikke si at det ikke eksisterer regionale forskjeller, men jeg har ihvertfall ikke vokst opp med samme «kose mentaliteten» som eksisterer nå. Følte det ihvertfall var mer fokus på kvalitetstid enn å kjøpe seg ut av sosial interaksjon med «kosemat» da enn nå. Og om så det fremdeles va slik så va det ikke systematisert på samme måten. Du fikk ikke godteri i skole, eller barnehagen, om det så var felles halloween party, tema uker, felles bursdagfeiringer etc. samt at sosiale media var mindre fremtredene så var mindre sammenligning blant både barn og vokse. Endret 5. november av Snickersogtwist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #38 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da vet hun sikkert at du skriver om henne her, hvis hun henger på kg. Dette er lett gjenkjennelig... Anonymkode: 4ac17...aa6 Det går helt fint. Det er jo ikke som at det er hemmelig. Hva er problemet ditt med at jeg skrev det i utgangspunktet? Er du en slik forelder kanskje? Anonymkode: 88630...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickersogtwist Skrevet 5. november #39 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, de får i seg alt for mye sukker. Men man kan jo ikke nekte barnet å dra i bursdager. Å droppe en feiring innimellom så sant man vet det er godt oppmøte i busdagene, må være greit. Man er jo ikke hjemme alle helger. Men å si nei til alle bursdager og alle middagsbesøk, det er jo mye mer usunt enn at barnet spiser for mye sukker. Anonymkode: 4ac17...aa6 Ja, det er jeg enig i, men samtidig så har jeg forståelse for behovet for at det må kuttes EN plass. Og det er kjedelig, som forelder, å alltid skulle være den som må kutte på hjemmekosen fordi det er så mange eksterne aktører og arrangemang som alltid skal få prioritet grunnet det sosiale aspektet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 5. november #40 Del Skrevet 5. november Snøfnugg-generasjonen får barn nå, enkelt og greit forklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå