AnonymBruker Skrevet 3. november #101 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Hvis vedkommende ikke har trygderettigheter (dagpenger eller andre statlige ytelser) så er det jo derfor h*n ikke har fått ytelser fra Nav, sosialstønad ytes ikke om man har egne midler... Anonymkode: d9a8a...e9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #102 Del Skrevet 3. november Grüner skrev (5 minutter siden): Nei, de er jo voksne! Har de ikke jobb, får de arbeidsledighetstrygd, så de står jo ikke på bar bakke. Det er det ingenting som heter, men om du tenker på dagpenger så man ha vært i jobb , man kan ikke gå rett fra studier til dagpenger. Nei, man står ikke på bar bakke, ts sin sønn hadde får sosialhjelp om han ikke hadde hatt sparepenger. Det er veldig vanskelig leiemarked, og alt må være prøvd først, nav anbefaler og låne sofaen til familie eller venner. Om man ikke har familie eller venner kan man få hjelp til kø på hospits feks. ( åpenbart ikke kvalifisert til kommunal bolig ) og låne pc på nav kontor og skrive jobbsøknader og livsopphold til mat og medisiner. Dagpenger er noe man opparbeide seg , ikke noe man « får «. Anonymkode: ca8a0...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #103 Del Skrevet 3. november Ja, jeg ville latt dem flytte hjem i en vanskelig tid. Veit at jeg selv ville fått samme tilbud fra mine egne foreldre ved behov. Slik jeg ser det handler dette om å hjelpe hverandre som familie. Anonymkode: 7cf93...ad9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #104 Del Skrevet 3. november Jeg som storesøster har måtte ta inn to av mine yngre søsken, ene pga studier og utfordringer ifht bolig, andre pga økonomi. Våre foreldre ønsket ikke å hjelpe. Det var bare en periode, og de fikk ikke late seg på sofaen og drøye tida for å få bli boende lengst mulig. De måtte bidra hjemme, bidra økonomisk der de kunne mtp mat. Jeg hadde veldig tydelige og klare regler. Jeg syntes det var helt greit, og ville gjort det samme. Jeg ville gjort det samme for barna mine også, men de er ikke helt voksne enda. Anonymkode: d0423...778 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #105 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hehe alle dere som står med armene vid åpne og proklamerer at barna alltid er velkommen hjem... det er ikke like kult når de plutselig er 35 og på samme sted som da de var 25 fordi ingen stilte krav til dem. Hvorfor streve for å oppnå noe når du får alt servert? Hvorfor spare penger når du aldri har kjent på nøden? Om du behandler dem som barn og unnlater å anerkjenne at de faktisk er VOKSNE på lik linje som deg selv, ja da gjør du dem en stor bjørnetjeneste. Du stagger utviklingen, nettopp det en forelder ikke skal gjøre. Vi skal støtte og tilrettelegge,men på et punkt må vi også lære å gi slipp. Ingenting er så skummelt for en forelder som elsker sine barn, ingenting er så vanskelig, men vi må la dem fly på egne vinger. Husker da minsten syklet uten støttehjul for første gang: han var så stolt! Han var uredd og klar og jeg heiet det jeg var god for.... mens jeg inni meg var redd han skulle falle og slå seg og hadde helt panikk innvendig.. han trengte ikke angsten min: han trengte at jeg heiet på han og at jeg styrket selvtilliten hans. Jobben måtte han gjøre selv og jeg måtte slippe taket og la han finne ut av det selv. Voksenlivet er på samme måte. De må lære selv, vi skal kun være "heiagjeng" og støtte. Anonymkode: 4f098...168 Så barna lærer kun av å bo på gata leve fra hånd til munn og aldri noen sinne kan klare å bygge seg opp for mamma og pappa var mer opptatt av at barnet skulle lære hvordan det er å være voksen? Skjønner ikke den logikken, for det er bevist at de som har foreldre som støtter, og hjelper egne barn får barn som lykkes. Jeg er en av dem som har ALLTID en dør åpen, jeg vil alltid stille opp for egne barn, min rolle som mor slutter den dagen hjertet stopper og aldri slår igjen. Betyr det barna mine aldri opplever å bli satt krav til? Betyr det at de bare ligger hjemme å sløver? Nei at vi foreldre står med åpne armer betyr ikke at barna bor der til de er 35, det betyr at de har tryggheten til å faktisk virkelig satse for livet! Jeg hadde ikke det når jeg mistet barnet mitt, hjemmet mitt, kjæresten min. Søkte på enormt mange leieleiligheter men ingen ønsket en så ung jente som meg. Jeg hadde ingen steder å dra, min foreldre sa nei. Heldigvis hadde jeg en søster som tok meg inn, bodde der i 9 måneder så hadde jeg kjøpt min egen bolig, spart penger og fått landet. Jeg blir trist at vi i 2024 fortsatt tror at medisin for å hjelpe egne barn er å kaste de ut erfare livet som mange sier her. Det kalles egoistisk, eneste man lærer er at de du trodde var der for deg i kriser er ikke engang der da. Lykke til med det gode relasjonene . Anonymkode: aa1c8...571 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #106 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): For en trist holdning Anonymkode: 6ca95...48f Av og til er det å la «barna» få lov til å flytte hjem, å gjøre de en skikkelig bjørnetjeneste. Enkelte må pushes til å ta ansvar for eget liv og da er Hotel Mamma ikke veien å gå. Anonymkode: e33a6...9a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #107 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så barna lærer kun av å bo på gata leve fra hånd til munn og aldri noen sinne kan klare å bygge seg opp for mamma og pappa var mer opptatt av at barnet skulle lære hvordan det er å være voksen? Skjønner ikke den logikken, for det er bevist at de som har foreldre som støtter, og hjelper egne barn får barn som lykkes. Jeg er en av dem som har ALLTID en dør åpen, jeg vil alltid stille opp for egne barn, min rolle som mor slutter den dagen hjertet stopper og aldri slår igjen. Betyr det barna mine aldri opplever å bli satt krav til? Betyr det at de bare ligger hjemme å sløver? Nei at vi foreldre står med åpne armer betyr ikke at barna bor der til de er 35, det betyr at de har tryggheten til å faktisk virkelig satse for livet! Jeg hadde ikke det når jeg mistet barnet mitt, hjemmet mitt, kjæresten min. Søkte på enormt mange leieleiligheter men ingen ønsket en så ung jente som meg. Jeg hadde ingen steder å dra, min foreldre sa nei. Heldigvis hadde jeg en søster som tok meg inn, bodde der i 9 måneder så hadde jeg kjøpt min egen bolig, spart penger og fått landet. Jeg blir trist at vi i 2024 fortsatt tror at medisin for å hjelpe egne barn er å kaste de ut erfare livet som mange sier her. Det kalles egoistisk, eneste man lærer er at de du trodde var der for deg i kriser er ikke engang der da. Lykke til med det gode relasjonene . Anonymkode: aa1c8...571 Snakk om å dra det fra det ene ekstreme til det andre. Er det en automatikk i at man havner på gata fordi man ikke får seg jobb etter endt studie eller mister jobben? Det er heller ingen som sier at man ikke skal hjelpe barna sine. Det som sies er at det skal settes betingelser for å få bo hjemme. For det er faktisk foreldre som ikke gjør det. 30 åringer som får lov til å bo på gutterommet og bare subbe seg gjennom dagene. Måned etter måned, år etter år. Lite attraktivt. Fint å lese og forstå hva som skrives, fremfor å insinuere at man er kalde foreldre fordi man faktisk setter krav til at man skal få lov til å bo hjemme i godt voksen alder. Anonymkode: b0182...40e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #108 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Av og til er det å la «barna» få lov til å flytte hjem, å gjøre de en skikkelig bjørnetjeneste. Enkelte må pushes til å ta ansvar for eget liv og da er Hotel Mamma ikke veien å gå. Anonymkode: e33a6...9a6 Nettopp!! Anonymkode: b0182...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #109 Del Skrevet 3. november Jeg har en som har tatt seg til rette og flyttet inn. Min er over 40 med egen uføretrygd. Bidrar ikke med noe og jeg får hn ikke ut. kommunen vil/kan ikke hjelpe med bolig. Anonymkode: eb4df...7ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #110 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en som har tatt seg til rette og flyttet inn. Min er over 40 med egen uføretrygd. Bidrar ikke med noe og jeg får hn ikke ut. kommunen vil/kan ikke hjelpe med bolig. Anonymkode: eb4df...7ac Det er jo en helt annen situasjon. Det er vanskelig og få kommunal bolig mange steder, og uføretrygd er jo ingen grunn. Politiet eller bydelsoverlegen kanskje ? Anonymkode: ca8a0...4b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #111 Del Skrevet 3. november Jeg har tenåringer og god plass. Jeg håper at det alltid vil være rom for dem, men at de er så godt rustet til voksenlivet at det ikke trengs. Anonymkode: 3ebb7...063 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #112 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo en helt annen situasjon. Det er vanskelig og få kommunal bolig mange steder, og uføretrygd er jo ingen grunn. Politiet eller bydelsoverlegen kanskje ? Anonymkode: ca8a0...4b2 Eller kommuneoverlegen mente jeg og skrive Anonymkode: ca8a0...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #113 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så barna lærer kun av å bo på gata leve fra hånd til munn og aldri noen sinne kan klare å bygge seg opp for mamma og pappa var mer opptatt av at barnet skulle lære hvordan det er å være voksen? Skjønner ikke den logikken, for det er bevist at de som har foreldre som støtter, og hjelper egne barn får barn som lykkes. Jeg er en av dem som har ALLTID en dør åpen, jeg vil alltid stille opp for egne barn, min rolle som mor slutter den dagen hjertet stopper og aldri slår igjen. Betyr det barna mine aldri opplever å bli satt krav til? Betyr det at de bare ligger hjemme å sløver? Nei at vi foreldre står med åpne armer betyr ikke at barna bor der til de er 35, det betyr at de har tryggheten til å faktisk virkelig satse for livet! Jeg hadde ikke det når jeg mistet barnet mitt, hjemmet mitt, kjæresten min. Søkte på enormt mange leieleiligheter men ingen ønsket en så ung jente som meg. Jeg hadde ingen steder å dra, min foreldre sa nei. Heldigvis hadde jeg en søster som tok meg inn, bodde der i 9 måneder så hadde jeg kjøpt min egen bolig, spart penger og fått landet. Jeg blir trist at vi i 2024 fortsatt tror at medisin for å hjelpe egne barn er å kaste de ut erfare livet som mange sier her. Det kalles egoistisk, eneste man lærer er at de du trodde var der for deg i kriser er ikke engang der da. Lykke til med det gode relasjonene . Anonymkode: aa1c8...571 Jeg har også stått på bar bakke uten noen å støtte meg til og jeg skjønner hva du føler når du skriver dette. Samtidig er det du skriver om milevis unna det jeg skriver om. Jeg er mamma for mine barn 110% og gir mine barn det jeg ikke fikk da jeg vokste opp. Det er ikke ensbetydende med at jeg syr puter under armene på dem. Gi en mann en fisk så har han middag for en dag. Lær ham å fiske så har han middag hele livet. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Snakk om å dra det fra det ene ekstreme til det andre. Er det en automatikk i at man havner på gata fordi man ikke får seg jobb etter endt studie eller mister jobben? Det er heller ingen som sier at man ikke skal hjelpe barna sine. Det som sies er at det skal settes betingelser for å få bo hjemme. For det er faktisk foreldre som ikke gjør det. 30 åringer som får lov til å bo på gutterommet og bare subbe seg gjennom dagene. Måned etter måned, år etter år. Lite attraktivt. Fint å lese og forstå hva som skrives, fremfor å insinuere at man er kalde foreldre fordi man faktisk setter krav til at man skal få lov til å bo hjemme i godt voksen alder. Anonymkode: b0182...40e ☝️ Anonymkode: 4f098...168 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #114 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Men da kan ha leve på sparepengene sine fram til han får seg en jobb. Ingen grunn til at han skal bruke dine sparepenger. Anonymkode: b6c2e...8ef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyer Skrevet 3. november #115 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Der har du svaret på avslaget. Har de sparepenger må det brukes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #116 Del Skrevet 3. november Hvor bor han nå? Kan han fortsette og bo der han bor? Får ikke helt tak i den delen av situasjonen. Anonymkode: ca8a0...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #117 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da kan ha leve på sparepengene sine fram til han får seg en jobb. Ingen grunn til at han skal bruke dine sparepenger. Anonymkode: b6c2e...8ef Hvis han kan fortsette og bo der han bor og ikke trenger penger til depositum eller noe kan han det ja. Eventuelt kunne han flytter inn hos ts og betalt leie for rommet. Anonymkode: ca8a0...4b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #118 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo en helt annen situasjon. Det er vanskelig og få kommunal bolig mange steder, og uføretrygd er jo ingen grunn. Politiet eller bydelsoverlegen kanskje ? Anonymkode: ca8a0...4b2 Adferdsproblemer hele livet og svært trassig og vanskelig, men kommunen henviser kun til til leiemarkedet. Min lege sier at jeg ikke må ha det slik, for det går ut over min helse. 70 år, sliten og blakk. Har isolert meg totalt. Føler meg mislykket og skammer meg over situasjonen. Anonymkode: eb4df...7ac 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #119 Del Skrevet 3. november Er det full krise kan de selvfølgelig komme hjem, men det skal være siste utvei, ikke go to hver gang livet butter. Jeg stiller gjerne opp med råd og oppmuntring, men de er voksne og må ta kontroll over eget liv. Får de flytte hjem blir det også lett en hvilepute for div. instanser, man har tak over hodet = haster ikke med å få på plass tiltak. Så har det selvfølgelig også med plass å gjøre. Hadde jeg bodd i et hus med kjellerhybel er det veldig mye enklere å ta imot enn i en treroms på 55 kvm. Anonymkode: f7d2f...f15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #120 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Snakk om å dra det fra det ene ekstreme til det andre. Er det en automatikk i at man havner på gata fordi man ikke får seg jobb etter endt studie eller mister jobben? Det er heller ingen som sier at man ikke skal hjelpe barna sine. Det som sies er at det skal settes betingelser for å få bo hjemme. For det er faktisk foreldre som ikke gjør det. 30 åringer som får lov til å bo på gutterommet og bare subbe seg gjennom dagene. Måned etter måned, år etter år. Lite attraktivt. Fint å lese og forstå hva som skrives, fremfor å insinuere at man er kalde foreldre fordi man faktisk setter krav til at man skal få lov til å bo hjemme i godt voksen alder. Anonymkode: b0182...40e Så hvor skal disse barna uten penger og bolig bo mens de søker på jobber? Du vet at mange med høyere utdanning ofte ikke får jobber som de er overkvalifisert til? Kan man bare plukke jobber, skaffe seg leilighet på dage? Om man tenker det så er det kanskje ikke barna som trenger å lære hvordan verden fungerer? Har ikke lest ett innlegg av de som stiller opp for barna sine skriver at de kan bare komme hjem spille døgnet rundt og leve på meg. Samtlige har skrevet at da må de lete etter jobb, spare penger? Så det er kanskje ikke bare jeg da som sliter med det å lese innlegg? Og jo det er mange innlegg i denne tråden som sier at de ikke skal hjelpe egne barn, de må erfare livet selv. Anonymkode: aa1c8...571 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå