AnonymBruker Skrevet 3. november #81 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi de ikke får jobb, lar du dem flytte hjem og forsørger dem? Jeg tenkte at jeg endelig skulle komme meg ovenpå økonomisk, men ser ut som jeg aldri blir ferdig med å forsørge andre. Hadde håpet de kunne klare seg selv og jeg kunne spart penger og kanskje flyttet til et bedre sted, reist osv. Er det veldig egoistisk? Snakker om barn på 25+ Anonymkode: 65070...fb9 Jeg er enslig med kun et barn. Det er mitt utgangspunkt. Med det kan jeg bo med mitt ene barn omså hele livet . Men jeg har krav. Jeg forsørger ikke voksne barn. Vi skal da være som et kollektiv og ha parallelle liv. Om barnet mitt ikke har jobb, så må hun få seg inntekt hos nav. Først arbeidsledighetstrygd, deretter sosialstønad. Husleie skal betales, strøm, mat, mobil og alt skal det voksne barnet dekke selv. Jeg kan lage mat fra tid til annen, men det skal også det voksne barnet. Det samme med klesvask, støvsugning og ale annet med husarbeid. Det er ikke snakk om at jeg skal gå inn i en forsørgerrolle igjen. Anonymkode: 3256c...40f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #82 Del Skrevet 3. november Kjempetrist at så mange foreldre bare vol bli "ferdige" med å ta vare på sine barn. Hva er vitsen med å få barn da? Man er forelder hele livet, ikke bare til barnet er 18. Hvis barna mine hadde gått gjennom en krise i livet og trengte å flytte hjem igjen så hadde jeg gjort det med glede. Jeg gikk gjennom det samme da jeg var 25. Flyttet hjem i to år, fikk ny jobb, sparte penger og fikk faktisk kjøpt meg leilighet. Hadde ikke foreldrene mine stilt opp for meg da, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde kommet meg ut av den største psykiske krisen i mitt liv. Anonymkode: a6951...185 5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #83 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjempetrist at så mange foreldre bare vol bli "ferdige" med å ta vare på sine barn. Hva er vitsen med å få barn da? Man er forelder hele livet, ikke bare til barnet er 18. Hvis barna mine hadde gått gjennom en krise i livet og trengte å flytte hjem igjen så hadde jeg gjort det med glede. Jeg gikk gjennom det samme da jeg var 25. Flyttet hjem i to år, fikk ny jobb, sparte penger og fikk faktisk kjøpt meg leilighet. Hadde ikke foreldrene mine stilt opp for meg da, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde kommet meg ut av den største psykiske krisen i mitt liv. Anonymkode: a6951...185 Dette er da ikke snakk om krise. Det er snakk om en voksen mann som har studert ferdig, og som ikke klarer å finne seg jobb som passer med utdannelsen. Han kan da helt fint ringe på hos alle sykehjem, barnehager, SFO, aldershjem, renovasjonsanlegg, vaskefirmaer osv og tigge om ekstravakter, jobbe seg opp til å bli fast ringevikar osv. Det ser uansett ufattelig stygt ut på CV'en om man kun har ligget hjemme på sofaen hos hu mor etter at utdannelsen var fullført. Og så må han bruke timevis hver eneste dag for å få seg relevant jobb. Anonymkode: dcea2...e52 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #84 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, får ingenting. Lever på sparepenger. Anonymkode: 65070...fb9 Da ville jeg bedt om å få se hva som står i avslagsbrevet. Null inntekt skal kunne gi mulighet for nav stønad så det høres veldig rart ut… Jeg sier ikke at du barnet dit juger her men varsellampene mine ville begynt å blinke. Hvis hen snakker sant så må vedtake klages på. Anonymkode: 8b46c...0ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #85 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjempetrist at så mange foreldre bare vol bli "ferdige" med å ta vare på sine barn. Hva er vitsen med å få barn da? Man er forelder hele livet, ikke bare til barnet er 18. Hvis barna mine hadde gått gjennom en krise i livet og trengte å flytte hjem igjen så hadde jeg gjort det med glede. Jeg gikk gjennom det samme da jeg var 25. Flyttet hjem i to år, fikk ny jobb, sparte penger og fikk faktisk kjøpt meg leilighet. Hadde ikke foreldrene mine stilt opp for meg da, så vet jeg faktisk ikke om jeg hadde kommet meg ut av den største psykiske krisen i mitt liv. Anonymkode: a6951...185 Det er da ingen som sier at man er ferdige med foreldrerollen når barnet er 18 år, eller at de ikke skal få komme hjem hvis det var krise. Som jeg skrev i tidligere kommentar så skal det være betingelser for å flytte hjem. Som du sier, du sparte penger så du fikk kjøpt deg bolig. Du var syk, du trengte hjelp. Det er noe HELT annet! Det er faktisk mødre som lar sønnene sine bo hjemme uten mål og mening når de er godt voksne. De sparer ikke, de driver dank, de har ingen planer. Jeg snakker ikke da om et par mnd, men flere år. Dette er ikke gode forelderegenskaper, det er bare fælt å se på. Anonymkode: b0182...40e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #86 Del Skrevet 3. november Jeg tenker jo i utgangspunktet at som foreldre er det fint å la "barna" flytte hjem ved behov. Likevel får jeg litt på følelsen av at dette "barnet" kan ha godt av å kjenne litt på livets realiteter. Dersom det går skikkelig ille kan du jo åpne hjemmet. Men det er mange måneder siden han var ferdig utdannet, han bør ta en deltidsjobb mens han aktivt søker andre jobber. Ser du skriver at han snur døgnet, gamer og ikke tar hensyn. Det er grunner til at jeg ikke hadde latt han flytte hjem med en gang. Han må ha en normalt døgnrytme, søke jobber og ta tak i livet sitt. Det kan hende det tar mye lengre tid om han får flytte hjem til mor og fortsette ungdomstiden, uten bekymringer. Dersom det hadde vært sykdom eller andre grunner hadde det stilt seg annerledes Anonymkode: 224dc...56e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #87 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Enten pga hen ikke har levert all dokumentasjon, nylig har hatt inntekt som kunne gått til å dekke utgifter eller har søkt "om feil ting". Har hen feks søkt om stønad til bilutgifter vil det som oftest bli avslag, selv med økonomisk underskudd. Anonymkode: 5fbca...695 Det står jo at han lever på sparepenger. Han har penger , derfor får han avslag. Anonymkode: ca8a0...4b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #88 Del Skrevet 3. november Hmmmmmm skrev (3 timer siden): Ikke noe mindre trist en at man vet at man ikke får det samme tilbake. «Barna» klarer seg Samme tilbake? Du brakte de inn i denne verden!! Ja mine hadde fått kommet hjem, men måtte ha ordnet en inntekt da jeg er alene og har det tøft nok. Anonymkode: 971de...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #89 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står jo at han lever på sparepenger. Han har penger , derfor får han avslag. Anonymkode: ca8a0...4b2 For dagpenger også. Trodde det kun var sosialstønad? Anonymkode: 8b46c...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #90 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da ville jeg bedt om å få se hva som står i avslagsbrevet. Null inntekt skal kunne gi mulighet for nav stønad så det høres veldig rart ut… Jeg sier ikke at du barnet dit juger her men varsellampene mine ville begynt å blinke. Hvis hen snakker sant så må vedtake klages på. Anonymkode: 8b46c...0ae Bare tull. Man må bruke egne penger først. Inntekt har ingenting og si. Ts har bekreftet at han sparepenger. Det er ingenting og klage på. Han kan søke på nytt om han går tom for penger. Anonymkode: ca8a0...4b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #91 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For dagpenger også. Trodde det kun var sosialstønad? Anonymkode: 8b46c...0ae Han har jo ikke krav på dagpenger, har han det? Hva var inntekten hans som student? Anonymkode: ca8a0...4b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #92 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare tull. Man må bruke egne penger først. Inntekt har ingenting og si. Ts har bekreftet at han sparepenger. Det er ingenting og klage på. Han kan søke på nytt om han går tom for penger. Anonymkode: ca8a0...4b2 Det er vel kun sosialstønad? Ikke dagpenger ? Anonymkode: 8b46c...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 3. november #93 Del Skrevet 3. november Du sier selvfølgelig ja, men da må barnet ta 50 % av alle utgifter i boligen, samt kjøpe sin egen mat. Om barnet ikke får jobb med engang får han melde seg som ringevikar på barnehage/skole og ta alle strø jobber, samt søke om dagpenger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #94 Del Skrevet 3. november Jeg hadde latt han /henne fått flytte hjem mens det søkes jobber. Min mor var der for meg da jeg gikk på noen smeller i livet og det er jeg evig takknemlig for. Det er jo kjempeflott at utdannelsen er fullført. Man kan da søke jobber flere steder i landet. Man kan gå på jobbsøkerkurs på NAV og få hjelp til å skrive cv og søknader. Jeg gikk til vikarbyrå og fikk min første jobb der mens jeg søkte andre faste jobber. Etter et halvt år ordnet det seg. Anonymkode: da698...16b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #95 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi de ikke får jobb, lar du dem flytte hjem og forsørger dem? Jeg tenkte at jeg endelig skulle komme meg ovenpå økonomisk, men ser ut som jeg aldri blir ferdig med å forsørge andre. Hadde håpet de kunne klare seg selv og jeg kunne spart penger og kanskje flyttet til et bedre sted, reist osv. Er det veldig egoistisk? Snakker om barn på 25+ Anonymkode: 65070...fb9 Det er da ikke snakk om lang tid, noen måneder kanskje? Anonymkode: da698...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #96 Del Skrevet 3. november Mine barn skal alltid få flytte hjem igjen. Men klart, når de er voksne vil det jo være noen krav. Men de skal aldri bo på gaten uten mat. Anonymkode: 369d4...d75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #97 Del Skrevet 3. november Jeg hadde aldri(!!!) hatt samvittighet til å ikke la min datter flytte hjem om hun trengte det, foreldre er man hele livet. Hun er bare 18 ennå og bor hjemme og går siste året på videregående, men både mannen og jeg er helt enig i at vi alltid kommer til å ha plass til henne. Om vi flytter, så vil vi ha en bolig med nok rom til at det alltid er en plass til henne om hun trenger det. Anonymkode: db765...625 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #98 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er vel kun sosialstønad? Ikke dagpenger ? Anonymkode: 8b46c...0ae AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Har ikke hatt jobb etter studier. Anonymkode: 65070...fb9 Ts, stemmer det at han tjente over 186 042 kr i fjor? I så fall har han krav på 66% av dette i dagpenger. Ser flere her forstår det som at han hadde høy inntekt ved siden av studiene. Anonymkode: ca8a0...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 3. november #99 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi de ikke får jobb, lar du dem flytte hjem og forsørger dem? Jeg tenkte at jeg endelig skulle komme meg ovenpå økonomisk, men ser ut som jeg aldri blir ferdig med å forsørge andre. Hadde håpet de kunne klare seg selv og jeg kunne spart penger og kanskje flyttet til et bedre sted, reist osv. Er det veldig egoistisk? Snakker om barn på 25+ Anonymkode: 65070...fb9 Nei, de er jo voksne! Har de ikke jobb, får de arbeidsledighetstrygd, så de står jo ikke på bar bakke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #100 Del Skrevet 3. november Hehe alle dere som står med armene vid åpne og proklamerer at barna alltid er velkommen hjem... det er ikke like kult når de plutselig er 35 og på samme sted som da de var 25 fordi ingen stilte krav til dem. Hvorfor streve for å oppnå noe når du får alt servert? Hvorfor spare penger når du aldri har kjent på nøden? Om du behandler dem som barn og unnlater å anerkjenne at de faktisk er VOKSNE på lik linje som deg selv, ja da gjør du dem en stor bjørnetjeneste. Du stagger utviklingen, nettopp det en forelder ikke skal gjøre. Vi skal støtte og tilrettelegge,men på et punkt må vi også lære å gi slipp. Ingenting er så skummelt for en forelder som elsker sine barn, ingenting er så vanskelig, men vi må la dem fly på egne vinger. Husker da minsten syklet uten støttehjul for første gang: han var så stolt! Han var uredd og klar og jeg heiet det jeg var god for.... mens jeg inni meg var redd han skulle falle og slå seg og hadde helt panikk innvendig.. han trengte ikke angsten min: han trengte at jeg heiet på han og at jeg styrket selvtilliten hans. Jobben måtte han gjøre selv og jeg måtte slippe taket og la han finne ut av det selv. Voksenlivet er på samme måte. De må lære selv, vi skal kun være "heiagjeng" og støtte. Anonymkode: 4f098...168 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå