AnonymBruker Skrevet 3. november #21 Del Skrevet 3. november Skikkelig hysteri!! Og kalle dette vold er en skikkelig hån mot de barna som faktisk opplever vold! Vis meg den ungen som har fått store mentale skader fordi de har blitt dratt i øret en gang eller to i skolestarter alder. Ikke rart de neste generasjoner ikke tåler noe motgang når lista for vold legges her. Sier ikke at det er greit, men fortsatt en bagatell som kan løses uten barnevernet. Håper dere som hyler ut om barnevernet her kjenner til knappheten av midler som barnevernet står ovenfor. De barna som blir slått daglig, voldtatt, låst inne, brent med røyksneiper etc, trenger disse ressursene mye mer enn et barn fra et tilsynelatende godt hjem hvor far gjør en feil en gang! Anonymkode: 1e2aa...dea 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #22 Del Skrevet 3. november Overhysterisk. Jeg ble dratt i ørene av far som liten. Jeg har ingen traumer av det,MEN traumer har jeg av å ikke bli møtt emosjonellt. Anonymkode: 1549c...8cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #23 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skikkelig hysteri!! Og kalle dette vold er en skikkelig hån mot de barna som faktisk opplever vold! Vis meg den ungen som har fått store mentale skader fordi de har blitt dratt i øret en gang eller to i skolestarter alder. Ikke rart de neste generasjoner ikke tåler noe motgang når lista for vold legges her. Sier ikke at det er greit, men fortsatt en bagatell som kan løses uten barnevernet. Håper dere som hyler ut om barnevernet her kjenner til knappheten av midler som barnevernet står ovenfor. De barna som blir slått daglig, voldtatt, låst inne, brent med røyksneiper etc, trenger disse ressursene mye mer enn et barn fra et tilsynelatende godt hjem hvor far gjør en feil en gang! Anonymkode: 1e2aa...dea Kan du drite å dra? Dette er vold, uansett om det finnes VERRE vold. Anonymkode: 97fb7...773 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #24 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du drite å dra? Dette er vold, uansett om det finnes VERRE vold. Anonymkode: 97fb7...773 Det er helt klart vold. Men det er også mindre alvorlig enn psykisk vold. Så lenge far sier unnskyld til barnet og det ikke skjer igjen ville jeg ikke involvert noen Anonymkode: 9ebee...bcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #25 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt klart vold. Men det er også mindre alvorlig enn psykisk vold. Så lenge far sier unnskyld til barnet og det ikke skjer igjen ville jeg ikke involvert noen Anonymkode: 9ebee...bcb Da vet vi det, du synes det er okei å la barna dine utsettes for vold. Nok fra deg. Anonymkode: 97fb7...773 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #26 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg holder på å planlegge et ryddig brudd og for kort tid siden opplevde jeg noe som virkelig slo spikeren i kista. Han dro barnet vårt i øret og sa høyt og strengt at barnet må bruke ørene sine. Jeg hører dette og kommer løpende, stopper det hele veldig strengt mot mannen. Mannen slipper øret og sier at barnet må lære seg å høre på beskjeder. Barnet gråter og holder seg til øret, jeg ber barnet om å komme til meg, jeg sier til far at sånt gjør man IKKE. Jeg holder barnet tett inntil meg og sier at sånt skal ikke pappa gjøre, det er ikke lov. Etter dette holder barnet seg langt unna far. Far prøver et par ganger å kalle barnet til seg, men barnet holder seg unna og holder seg til meg. Far sier da at han ikke er likt her i huset og mener at han ikke forstår hvorfor. Jeg ser ikke på han og snakker ikke med han resten av den dagen. Jeg lurer på hvordan jeg skal snakke til han for dette. Det er jo vold! Jeg mener at far skal snakke med barnet om at far gjorde feil og at han aldri skal gjøre sånt igjen. Han bør unnskylde seg kraftig til barnet. Jeg vet at det er cos kurs fra januar og jeg ønsker å tvinge far til å delta på dette. I sommer var far bedre, men noe har skjedd med han. Han har ingen tålmodighet med barnet lengre. Han har ikke det med meg heller, men dette er det verste. Ingen skal skade mine barn. Hva anbefaler dere? Anonymkode: fb189...c6e For det første, det er selvfølgelig ikke greit å dra barnet i øret. Men er det et engangstilfelle og har han ellers lett for å miste besinnelsen? Hvordan far har han ellers vært disse 5 årene? Du skriver ingenting om det. Hvis han ellers har vært en god far, så synes jeg du nå har skapt et stort hysteri som også er skadelig for barnet. Du har fått barnet til å holde seg langt unna, og du prater selv ikke med far. Er ikke første bud å snakke om det, og hvordan skal han få mulighet til å snakke med og unnskylde seg for barnet? Står du litt i veien for det? Anonymkode: 08547...2e6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #27 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN. SNIK DERE UNNA. HUSK AT TIDEN ETTER ET BRUDD ER FARLIG OG. Han der gir gutten varige mentale skader nå!!!!! FLYKTE NÅÅÅÅÅ!!! NÅ BLE JEG JÆVLIG FORBANNET!!!!! TA OG RIV HAN I ØRET OG- SÅ FÅR HAN SER HVOR NICE DET ER!!!!! DRA NÅ OG IKKE LA DEN DRITTEN VÆRE NÆR DITT VERDIFULLE BARN!!!!!! Anonymkode: b9005...d9f De har allerede gjort det slutt, pust med magen. Skjønner at du, som de fleste av oss kjenner til tilfeller der brudd har ført til skade og død. Men det er vanskelig å lese hva du skriver når du bare bruker !!!!! Hele tiden 😊 De har alt snakket om hvordan det skal foregå.. Anonymkode: 2a799...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #28 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Nav har AKUTTBOLIGER. DU TRENGER IKKE BO DER ETT SEKUND LENGRE. Anonymkode: b9005...d9f Nav eier ikke boliger.. Anonymkode: 2a799...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #29 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan du drite å dra? Dette er vold, uansett om det finnes VERRE vold. Anonymkode: 97fb7...773 Absolutt men, det er ikke en barnevern sak! Anonymkode: 1e2aa...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #30 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da vet vi det, du synes det er okei å la barna dine utsettes for vold. Nok fra deg. Anonymkode: 97fb7...773 Ikke det vedkommende sa. Hvis du vil bli tatt seriøst bør du opptre saklig! Anonymkode: 1e2aa...dea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #31 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du helt, helt sikker på at du oppfattet situasjonen korrekt fra det rommet du befant deg i? Kan det hende at far ikke dro hardt i øret? Du kunne vel ikke høre hvor hardt han tok i øret? Kan det hende at barnet kanskje ble mest skremt av at far var høyrøstet og at du reagerte så voldsomt? Jeg mener ikke å bagatellisere vold. Men om du skal gå videre med dette må du være helt, helt sikker på hva som skjedde. Om du ikke så hva som skjedde så hadde jeg tenkt meg om en gang ekstra før jeg satte i gang apparatet. Har han tidligere vært voldelig mot barnet? Anonymkode: 3ff82...2c4 Han innrømmet det akkurat slik jeg oppfattet det. Har ikke sett tegn til slikt før. Anonymkode: fb189...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #32 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første, det er selvfølgelig ikke greit å dra barnet i øret. Men er det et engangstilfelle og har han ellers lett for å miste besinnelsen? Hvordan far har han ellers vært disse 5 årene? Du skriver ingenting om det. Hvis han ellers har vært en god far, så synes jeg du nå har skapt et stort hysteri som også er skadelig for barnet. Du har fått barnet til å holde seg langt unna, og du prater selv ikke med far. Er ikke første bud å snakke om det, og hvordan skal han få mulighet til å snakke med og unnskylde seg for barnet? Står du litt i veien for det? Anonymkode: 08547...2e6 Han har mistet besinnelsen før, men ikke rundt barnet. Han har alltid snakket om hvordan han ble oppdratt som han aldri skal gjøre mot egne barn. Han har aldri vært voldelig mot meg, mer verbalt. Jeg pratet med far i natt. Han sa det slik jeg så det, han så ikke problemet med det. Jeg sa hva jeg mente og han sa "javel, javel." Han kunne snakket med barnet i løpet av samme dag. Han kunne snakket med barnet dagen etter, han kunne snakket med barnet i dag, men han har bare reist på jobb tidligere enn han pleier. Han er borte av og på. Anonymkode: fb189...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #33 Del Skrevet 3. november I går, etter at jeg skrev her så snakket jeg med han. Måtte ringe han, for han dro brått på fest etter barnet var lagt. Ringte han å ba han om å tenke på å fungere denne dagen for blant annet barnet sin del. Han kom hjem kl 10 i dag og la seg med en gang. Mens han sov var vi avgårde en tur, da vi kom hjem så visste jeg at det er ennå 2.5t til han blir hentet av taxi (På vei til toget.) Han har faste tider han reiser på søndager for jobb. Denne gangen reiste han så fort vi kom inn døren. I løpet av dagen i dag har jeg sendt han melding uten å få svar på noe. Jeg rakk å få med meg at han drakk sprit rett fra flaska i natt, sov hos noen ukjente og hadde et sår under øyet. Dette ligner ikke han. Så her blir det bare verre. Jeg vurderer å reise vekk dagen før han kommer hjem, men samtidig burde han få snakket med barnet. Anonymkode: fb189...c6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #34 Del Skrevet 3. november Ungene tåler det det Anonymkode: 09653...9f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #35 Del Skrevet 3. november I tillegg eskalerte di situasjonen noe helt sykt. Det gjør ikke vondt å bli tatt litt i øret. Mødre må slutte å være så hydteriske helikoptermødre. Anonymkode: 09653...9f8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #36 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har mistet besinnelsen før, men ikke rundt barnet. Han har alltid snakket om hvordan han ble oppdratt som han aldri skal gjøre mot egne barn. Han har aldri vært voldelig mot meg, mer verbalt. Jeg pratet med far i natt. Han sa det slik jeg så det, han så ikke problemet med det. Jeg sa hva jeg mente og han sa "javel, javel." Han kunne snakket med barnet i løpet av samme dag. Han kunne snakket med barnet dagen etter, han kunne snakket med barnet i dag, men han har bare reist på jobb tidligere enn han pleier. Han er borte av og på. Anonymkode: fb189...c6e AnonymBruker skrev (1 time siden): I går, etter at jeg skrev her så snakket jeg med han. Måtte ringe han, for han dro brått på fest etter barnet var lagt. Ringte han å ba han om å tenke på å fungere denne dagen for blant annet barnet sin del. Han kom hjem kl 10 i dag og la seg med en gang. Mens han sov var vi avgårde en tur, da vi kom hjem så visste jeg at det er ennå 2.5t til han blir hentet av taxi (På vei til toget.) Han har faste tider han reiser på søndager for jobb. Denne gangen reiste han så fort vi kom inn døren. I løpet av dagen i dag har jeg sendt han melding uten å få svar på noe. Jeg rakk å få med meg at han drakk sprit rett fra flaska i natt, sov hos noen ukjente og hadde et sår under øyet. Dette ligner ikke han. Så her blir det bare verre. Jeg vurderer å reise vekk dagen før han kommer hjem, men samtidig burde han få snakket med barnet. Anonymkode: fb189...c6e Høres ut som det største problemet er deres samliv Anonymkode: 08547...2e6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #37 Del Skrevet 3. november Dra før han kommer hjem. Han kan få snakke med barnet når han tar initiativ til det, da kan dere møtes i public et sted. Anonymkode: 3b80d...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #38 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): For det første, det er selvfølgelig ikke greit å dra barnet i øret. Men er det et engangstilfelle og har han ellers lett for å miste besinnelsen? Hvordan far har han ellers vært disse 5 årene? Du skriver ingenting om det. Hvis han ellers har vært en god far, så synes jeg du nå har skapt et stort hysteri som også er skadelig for barnet. Du har fått barnet til å holde seg langt unna, og du prater selv ikke med far. Er ikke første bud å snakke om det, og hvordan skal han få mulighet til å snakke med og unnskylde seg for barnet? Står du litt i veien for det? Anonymkode: 08547...2e6 Jeg er enig i dette. Når TS reagerer som hun gjør foran barnet, bidrar hun til å gjøre situasjonen verre for barnet. Bedre å snakke med far om det alene, uten barnet. Anonymkode: 57f29...df9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #39 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er enig i dette. Når TS reagerer som hun gjør foran barnet, bidrar hun til å gjøre situasjonen verre for barnet. Bedre å snakke med far om det alene, uten barnet. Anonymkode: 57f29...df9 Om en ikke reagerer så kan barnet tenke på lignende situasjoner, vold og grenseoverskridende oppførsel som normalt. Og de kan oppleve at det er ikke hjelp å få, at de fortjener fysisk avstraffelse. Hva bidrar det til i fremtiden tror du? Anonymkode: fb189...c6e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #40 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skikkelig hysteri!! Og kalle dette vold er en skikkelig hån mot de barna som faktisk opplever vold! Vis meg den ungen som har fått store mentale skader fordi de har blitt dratt i øret en gang eller to i skolestarter alder. Ikke rart de neste generasjoner ikke tåler noe motgang når lista for vold legges her. Sier ikke at det er greit, men fortsatt en bagatell som kan løses uten barnevernet. Håper dere som hyler ut om barnevernet her kjenner til knappheten av midler som barnevernet står ovenfor. De barna som blir slått daglig, voldtatt, låst inne, brent med røyksneiper etc, trenger disse ressursene mye mer enn et barn fra et tilsynelatende godt hjem hvor far gjør en feil en gang! Anonymkode: 1e2aa...dea Grunner for å melde denne saken til barnevernet: 1. Det er faktisk begått vold. Far driter i hvordan dette var for barnet. I tillegg har far fullstendig oversett sitt eget barn i dagesvis etterpå, som er psykisk vold. 2. Far har sagt at hans egne handlinger er helt ok. Med andre ord synes han at vold mot barn er greit. 3. Far har holdninger om at ingen skal blande seg i hans barneoppdragelse. Han har ikke respekt for barnet, norsk lov eller faglige autoriteter (som forsker på og bidrar til lovene vi har for å beskytte barn). Slike holdninger er typisk for folk som begår vold. Han kommer ikke til å respektere barnet, eller mor, noe mer etter bruddet. 4. TS skal flytte fra far. Som barn som selv vokste opp med vold kan jeg love deg at en voldelig forelder er langt verre når de er alene med barnet og ingen ser på. TS kan ikke ta sjansen på det. 5. Igjen: han skal bli forlatt. Det er mange som utagerer av sånt. Det ser ut som han allerede har begynt å la sine vonde følelser gå utover andre. Hva når de blir verre? 6. Som noen andre påpekte så virker det som det har rakna for far. Far trenger definitivt hjelp, og kommer ikke til å ta imot dette om han ikke blir tvunget. 7. Forebygging. Tenk deg hvor lite ressurser vi kunne brukt på barnevern om de kom inn tidlig i alle saker. Selvfølgelig er det bedre å bruke ressurser på det nå, enn å bruke 10-gangen om et par år. 8. TS skal ikke sitte med dette ansvaret alene. Det er helt forferdelig å ha ansvaret for å sende et barn på samvær når du er genuint bekymret for at det blir utsatt for vold. Dess tidligere andre instanser kommer inn, dess bedre. Det kan bli en lang kamp for ts å prøve å minimere fars samvær. Det kan også bli brukt mot henne at hun ikke gjorde noe med dette. Som jeg skrev har jeg opplevd vold selv som barn, og jeg føler meg på ingen måte hånet av at dette kalles det det er: vold mot barn. Anonymkode: 6c1cf...c46 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå