Gå til innhold

Fra masse kontakt, til veldig lite.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har det å si for barnas vennskap at vi i familiene møtes? Vi har hatt MYE besøk av ett barn fra tidlig barnehagealder. Helt opp til nå (småskolen). Jeg snakker nesten daglig besøk av kun barnet, men også vært med de voksne på turer osv. 

Da skolen begynte snudde disse foreldrene til det andre barnet seg og begynte å være mye med familien og ett annet barn. Vi er ikke lenger med. En svært sjelden gang barnet kommer til oss. Syns det er synd for disse barna leker mye sammen på skolen, men føler vi nå er utenfor. Merker det også når vi møtes i ulike sammenhenger hvor sammenklistret de har blitt. 

Vil disse barna kunne være venner alle selv om vi ikke er så inkludert på fritiden lenger? Kommer jeg med forslag om noe vi skal finne på, svarer de alltid at de skal høre med det tredje barnet også. Dette gjelder ikke om de finner på noe (da blir ikke vi spurt). Jeg hadde syns det hadde vært veldig fint om vi alle kunne vært sammen. Vi har også vært det, men det har bare vært noen få ganger. 

Jeg kjenner nok på en slags sorg over det hele. 

Tanker?

Anonymkode: 81831...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke si jeg husker 10% av foreldrene til vennene mine i oppveksten engang..

Anonymkode: 89d56...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan ikke si jeg husker 10% av foreldrene til vennene mine i oppveksten engang..

Anonymkode: 89d56...457

Ts 

Tenker mer på om barna får en veldig styrket relasjon av at man er sammen begge familier? 

Jeg husker selv vi var med en venninne av meg og deres familie på turer etc. føler vår relasjon var styrket av det. Men det ikke om det var det, eller om vi rett og slett var en god match. 

Anonymkode: 81831...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...