Gå til innhold

Gjerrig far nekter mor å bytte ut ting

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, hva gjør man med sånt? Send gammlefar til Syden I 2 uker... imellomtiden kjøper dere alt nytt,og kast alt det gamle. Når han kommer hjem,kan han ikke klage for han har kost seg i Syden og alt er allerede byttet ut,og alt det gamle er allerede på søppledynga, problem løst.😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fugl fønix skrev (1 minutt siden):

Tja, hva gjør man med sånt? Send gammlefar til Syden I 2 uker... imellomtiden kjøper dere alt nytt,og kast alt det gamle. Når han kommer hjem,kan han ikke klage for han har kost seg i Syden og alt er allerede byttet ut,og alt det gamle er allerede på søppledynga, problem løst.😊

Han vil vel ikke bruke penger på sydentur...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtt moren deres. Så utrolig trist å leve sånn. Hvorfor er det han som har siste ordet!? 

Anonymkode: 8767c...d64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Støtt moren deres. Så utrolig trist å leve sånn. Hvorfor er det han som har siste ordet!? 

Anonymkode: 8767c...d64

Har sikkert alltid vært sånn...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Enter fungerer vel komfyren og oppvaskmaskinen ellers gjør de ikke det?

Anonymkode: 50fdb...250

Det er lov å bytte ut selv om det funker. Sofaen er sikkert slitt og ubehagelig, oppvaskmaskina har nok lydnivå som et fly, toppen på komfyren sikkert oppskrapet. Utseende som tatt ut av åttitallet tenker jeg.

Anonymkode: db763...037

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det omvendt, far kjøper nye duppeditter, skifter ut TVer og komfyrer og benkeplater og biler og fikser det ene og det andre i hus i ett bankende kjør. 

Mor er rasende fordi ho nettopp har lært å bruke den forrige duppeditten, så kjøper pina han noe nytt og mer fancy.

Hysterisk morsomt til tider, det bannes endel i det hjemmet, men han bryr seg generelt lite over fruens raserianfall over komfyren. 

Anonymkode: becb0...2db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Her er det omvendt, far kjøper nye duppeditter, skifter ut TVer og komfyrer og benkeplater og biler og fikser det ene og det andre i hus i ett bankende kjør. 

Mor er rasende fordi ho nettopp har lært å bruke den forrige duppeditten, så kjøper pina han noe nytt og mer fancy.

Hysterisk morsomt til tider, det bannes endel i det hjemmet, men han bryr seg generelt lite over fruens raserianfall over komfyren. 

😂😂😂

Anonymkode: d4242...92c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😂😂😂

Anonymkode: d4242...92c

Glemte å fortelle om sist bilkjøp, han gikk fra småbil, - han har jo alltid foretrukket småbil, til SUV. 

Han hadde jo glemt å ta garasjen i beregningen, var jo ikke plass til noe SUV inni der. 

Da lo mor for en gangs skyld, lo skikkelig høgt og lenge også. 

Helt til byggefirmaet plutselig sto på tunet en dag, skulle oppgradere garasjen, gliset kan jo ikke stå ute i vinter , taket må heves! - de begynte klokka 08.30 sharp, hamret på, rett utafor soveromsglasset til min mor, ho som er B-mennesket med stor B!- Alt før 11.00 er grisetidlig der i gården  - da begynte det jo på igjen med banningen igjen da, vi tror kanskje ho har fått tatt inn igjen det enorme søvntapet til påske neste år, i mellomtiden venter vi på ett sinnahjerneslag. 

Dette er altså mennesker på 74 og 82 år, jeg er så undrende til tider. Min mor hadde nok kanskje passet bedre med gnialusa i innlegget her, min far  med konen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, nå lo jeg godt og,gøyal historie det der, gamlingan gjør mye rart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man bytte ut hvitevarer hvis de funker? Det er dårlig for miljøet å drive å bytte ut slikt, bare fordi man har lyst på noe nytt. Hvis det begynner å synge på siste verset er det jo så klart greit å bytte ut, men hvis det funker så trenger man ikke å bytte ut ting. 

Hvis sofaen er veldig veldig gammel og slitt kan den gjerne byttes ut, men er den bare ikke siste mote, så kan den sikkert vare i noen år til?

Anonymkode: 4bf27...46e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fugl fønix skrev (16 minutter siden):

Hahahaha, nå lo jeg godt og,gøyal historie det der, gamlingan gjør mye rart.

Tror att moralen må vere "just do it" 

Så tar en det derfra,- banning blir det jo garantert, det ligger jo i ryggmargen på enkelte, men det kan en vist helt fint leve med. 

Vi hadde foresten tilløp til brann i en gammel komfyr nedpå 80-tallet, full kortslutning, - hadde det ikke folk vært hjemme og ikke minst våkne, så kunne det gått skikkelig ille, så det er nok en liten redsel for å ha eldre hvitevarer i hus hos min far. ( Hos ene naboen eksploderte tvn noen år senere, der rauk faktisk hele huset.) 

- "Bedre å skifte det ut før hus og mus og konemor ryker" tenker han nok, for selvom det bannes "endel" i prosessen så er de nå glad i hverandre også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør han da, just do it! 
Hadde bare hjulpet mor med det praktiske. 

Anonymkode: cfbd1...67e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar alle sammen. Tar med mor på handletur. Han er ofte borte så da kan vi bytte ut når han ikke er hjemme.

Anonymkode: 1490a...9b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...