AnonymBruker Skrevet 3. november #41 Del Skrevet 3. november Hhs skrev (20 minutter siden): De ungdommene som må flytte på hybel som 15 åringer blir forberedt på dette lang tid i forveien. Her har den yngste atferdsproblemer og skolevegring.. Så derfor er det ikke mulig å la dem bo her alene. det får bare bli som det blir, jeg orker uansett ikke mer. Jeg kan ikke være innlagt et sted, og samtidig bekymre meg syk for hvordan det går hjemme, liksom.. Adferdsproblemer og skolevegene gjør det vanskelig å plassere barnet noe annet sted. Du får koble på far, eller la barnevernet finne en løsning. jeg er ikke enig i at det krever mye forberedelser for at en ordinær 15 åring kan bo alene på hybel. Det er vanlig at barn lærer seg å bidra og har lært det grunnleggende i å ta vare på seg selv og bolig når de er i den alderen. Jeg har som jeg skrev bodd alene siden jeg var 14. det skjedde på 3 dagers varsel, så det var ikke noe jeg var forberedt på. Jeg klarte meg likevel helt fint med det jeg hadde som grunnlag fra før. Veldig mange ville klart det samme i samme alder. det er leit at du sliter og har barn med ekstra behov, håper du finner ut av det. Anonymkode: 49a95...870 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #42 Del Skrevet 3. november Høres ut som barnevernet må hjelpe deg å finne en god løsning for 15-åringen. Du nevnte skolevegring, og mange vil gjerne være litt betenkte med å påta seg ansvaret på grunn av egen usikkerhet. Om barnet sliter så vil en gjerne verne om de vennskapene som fungerer bra. Det å da flytte inn hos en god venn kan være en belastning for vennskapet... gjerne en kombi-løsning er det som er best her. Litt hos en god venn (helger), og noe i regi av barnevernet. Begge barna trenger noen gode og trygge vokse som kan støtte når du er innlagt. De bekymrer seg nok for deg og kan trenge noen å snakke med. Besteforeldre kan gjerne følge opp 17-åringe som kan bo hjemme? Stikke innom, invitere på middag... Men, viktig at du får hjelp med dine problemer slik at du ka være der for barna når du er bedre! Anonymkode: f5e25...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #43 Del Skrevet 3. november Hhs skrev (23 timer siden): Barna er under myndighetsalder og kan ikke være alene i 4-6 uker. Barnevernet er koblet på allerede. ts Har du ikke allerede diskutert denne situasjonen med DPS, da dere snakket om innleggelse? Her må du selv finne løsninger som passer til din situasjon. Hva fremmede mennesker som ikke kjenner din situasjon måtte mene på nette, blir jo bare gjetning og misbruk av folks tid og ressursbruk på denne tråden. Har du ikke pratet med DPS om saken, så gjør du det og får en avklaring der. Anonymkode: 711b9...1d8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #44 Del Skrevet 3. november Hhs skrev (23 timer siden): Barna er under myndighetsalder og kan ikke være alene i 4-6 uker. Barnevernet er koblet på allerede. ts Hvor gamle? Mine er 16&18 ,ingen familie nærheten ingen far. Her hadde barna vært alene. Når jeg var syk for 2 år siden ikke innlagt,men syk så var de i beredskapshjem. Barnevernet er riktig instans her. Hvorfor kan de ikke bo i beredskapshjem?? Anonymkode: 257c1...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hhs Skrevet 3. november #45 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle? Mine er 16&18 ,ingen familie nærheten ingen far. Her hadde barna vært alene. Når jeg var syk for 2 år siden ikke innlagt,men syk så var de i beredskapshjem. Barnevernet er riktig instans her. Hvorfor kan de ikke bo i beredskapshjem?? Anonymkode: 257c1...6cd De kan gjerne være i beredskapshjem for min del. Jeg bare ville høre om noen hadde erfaringer eller råd… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #46 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle? Mine er 16&18 ,ingen familie nærheten ingen far. Her hadde barna vært alene. Når jeg var syk for 2 år siden ikke innlagt,men syk så var de i beredskapshjem. Barnevernet er riktig instans her. Hvorfor kan de ikke bo i beredskapshjem?? Anonymkode: 257c1...6cd Soorry leste nå de ikke kunne bo sammen da de ikke går overens... Mine er samme kjønn og svært knyttet så er enklere da! Da bør du la 15 åringen bo i beredskapshjem. 17 åringen kan være alene hjemme om han/hun ikke har problemer med fest/alkohol osv. Jeg har rolige avholdsbarn ,men det er stor forskjell på ungdommer!!! Hver sitt beredskapshjem? Hva sier barnevernet? Anonymkode: 257c1...6cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #47 Del Skrevet 3. november Hhs skrev (2 minutter siden): De kan gjerne være i beredskapshjem for min del. Jeg bare ville høre om noen hadde erfaringer eller råd… Ja, som sagt mine bodde i beredskapshjem. Blir jeg syk igjen nå er de hjemme alene. De er 16&18 år og bestevenner. Anonymkode: 257c1...6cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hhs Skrevet 3. november #48 Del Skrevet 3. november (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har du ikke allerede diskutert denne situasjonen med DPS, da dere snakket om innleggelse? Her må du selv finne løsninger som passer til din situasjon. Hva fremmede mennesker som ikke kjenner din situasjon måtte mene på nette, blir jo bare gjetning og misbruk av folks tid og ressursbruk på denne tråden. Har du ikke pratet med DPS om saken, så gjør du det og får en avklaring der. Anonymkode: 711b9...1d8 Gjetting og misbruk av andres tid å be om råd og erfaring?? Hva er dette forumet til da? Jeg prøver jo å finne en løsning, og det er vanskelig når jeg er så langt nede at bare det å komme seg gjennom time for time er tungt. Til opplysning har jeg hatt én time på dps, det er begrenset hvor mye tid til snakk om det praktiske rundt hvor barna skal være og hvordan hverdagen deres blir framover. Endret 3. november av Hhs 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #49 Del Skrevet 3. november Hhs skrev (5 minutter siden): Gjetting og misbruk av andres tid å be om råd og erfaring?? Hva er dette forumet til da? Jeg prøver jo å finne en løsning, og det er vanskelig når jeg er så langt nede at bare det å komme seg gjennom time for time er tungt. Til opplysning har jeg hatt én time på dps, det er begrenset hvor mye praktisk rundt hvor barna skal være og hvordan hverdagen deres blir framover. Er du så dårlig så bør du vel heller ikke ha ansvar for barn? En time er heller ikke nok til å vurdere deg for innleggelse. Igjen er du så dårlig så er akuttinnleggelse det helsepersonell finner som løsning for deg. Du har fått forslag om barnevernet, dine foreldre, og barnas far. Har du andre forslag til personer som kan ta seg av dine barn? Har du andre i ditt nettverk som kan stille opp? Hvem av oss på dette forumet har best oversikt over hvem i ditt og barnas nettverk som kan stille opp, tror du? Fremmede folk på nettet eller deg selv? Anonymkode: 711b9...1d8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #50 Del Skrevet 3. november DPS sin oppgave er pasienter. De kan sikkert ha forståelse for at det er vanskelig med hvordan omsorgen skal ivaretas, men de har ikke oppgave med å løse dette. Barnevernet er nok riktig instans. Har de kommet med konkrete løsninger? Anonymkode: 20520...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hhs Skrevet 3. november #51 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): DPS sin oppgave er pasienter. De kan sikkert ha forståelse for at det er vanskelig med hvordan omsorgen skal ivaretas, men de har ikke oppgave med å løse dette. Barnevernet er nok riktig instans. Har de kommet med konkrete løsninger? Anonymkode: 20520...dbd Har bare hatt en time med dps, og mener selvfølgelig ikke at de skal hjelpe meg med plassering av barna. Derfor jeg spør her hva andre har gjort. Bv har sikkert gode løsninger, så det ordner seg. Ville bare ha litt råd herfra, som kanskje kunne berolige meg litt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hhs Skrevet 3. november #52 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du så dårlig så bør du vel heller ikke ha ansvar for barn? En time er heller ikke nok til å vurdere deg for innleggelse. Igjen er du så dårlig så er akuttinnleggelse det helsepersonell finner som løsning for deg. Du har fått forslag om barnevernet, dine foreldre, og barnas far. Har du andre forslag til personer som kan ta seg av dine barn? Har du andre i ditt nettverk som kan stille opp? Hvem av oss på dette forumet har best oversikt over hvem i ditt og barnas nettverk som kan stille opp, tror du? Fremmede folk på nettet eller deg selv? Anonymkode: 711b9...1d8 Selvfølgelig er ikke dette basert på én time på dps!! Er jo ikke helt evneveik. Vært deprimert et år, og ventet de tre siste mnd på dps. Fastlege anbefaler innleggelse og dps er tydeligvis enings. Jeg har svart og takket for svar og forslag herfra.. Hva er problemet ditt, egentlig? Hvis du syns dette er sååå teit og bortkastet tid, hvorfor kaster du bort tiden din da..? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #53 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er du så dårlig så bør du vel heller ikke ha ansvar for barn? En time er heller ikke nok til å vurdere deg for innleggelse. Igjen er du så dårlig så er akuttinnleggelse det helsepersonell finner som løsning for deg. Du har fått forslag om barnevernet, dine foreldre, og barnas far. Har du andre forslag til personer som kan ta seg av dine barn? Har du andre i ditt nettverk som kan stille opp? Hvem av oss på dette forumet har best oversikt over hvem i ditt og barnas nettverk som kan stille opp, tror du? Fremmede folk på nettet eller deg selv? Anonymkode: 711b9...1d8 Du trenger ikke legge sten til byrden for noen som står på stupet. Svarene dine i denne tråden burde du holdt deg for god for, virkelig. Enten så hjelper man til, eller så klikker man seg videre. Anonymkode: 21e3d...821 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #54 Del Skrevet 3. november Jeg forstår ikke helt prioriteringene dine TS. Når du er så syk som du er, og når du er alene med barn så burde det å etablere et nettverk være en høy prioritet. Barna fortjener å ha noen som de kjenner godt, og som kan ta vare på dem - når mor ikke klarer det. Anonymkode: 71a54...25c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #55 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du trenger ikke legge sten til byrden for noen som står på stupet. Svarene dine i denne tråden burde du holdt deg for god for, virkelig. Enten så hjelper man til, eller så klikker man seg videre. Anonymkode: 21e3d...821 Alvorlig talt. Skal man ikke være ærlig med folk i denne typen tråder? Skal man sitte og snakke trådstarter etter munnen, er det det du mener? Er man for dårlig til å få ærlige tilbakemeldinger så er det på tide å logge av både for ts og de som setter seg selv på sin høye hest og uttaler seg om som andres oppriktige meninger. Dette er jo og en tråd der ts kommer med «utvikling» og mer info underveis, en typisk trolletråd. Anonymkode: 711b9...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #56 Del Skrevet 3. november Hva med å ta seg sammen og bite tenna sammen til barna er ute av redet Anonymkode: 42971...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november #57 Del Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Alvorlig talt. Skal man ikke være ærlig med folk i denne typen tråder? Skal man sitte og snakke trådstarter etter munnen, er det det du mener? Er man for dårlig til å få ærlige tilbakemeldinger så er det på tide å logge av både for ts og de som setter seg selv på sin høye hest og uttaler seg om som andres oppriktige meninger. Dette er jo og en tråd der ts kommer med «utvikling» og mer info underveis, en typisk trolletråd. Anonymkode: 711b9...1d8 Man trenger ikke informere om hvor ubrukelig man synes noen er i en tråd hvor noen sliter, nei. Behøver ikke svare hvis det eneste svaret er "dette burde du funnet ut av selv". Trenger du virkelig å spørre om det? Det er ikke til nytte, det er til skade. Anonymkode: 21e3d...821 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 5. november #58 Del Skrevet 5. november Barn som pårørende, er høyt prioritert på dps. La de hjelpe deg med å se muligheter. Lykke til ❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #59 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 14.18): Hva med å ta seg sammen og bite tenna sammen til barna er ute av redet Anonymkode: 42971...3b7 Haha’ dette var dagens! Sier du det til noen som får kreft også? Bare t deg sammen - du kan vente med å bli skikkelig syk til barna har flyttet. Anonymkode: 92cd8...f3f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #60 Del Skrevet 5. november AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 7.35): Beredskapshjem eller institusjon? BV vil nok kartlegge nettverket ditt sammen deg Anonymkode: ff7eb...d1c Hold dem borte fra institusjoner. Anonymkode: 2dddd...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå