AnonymBruker Skrevet 2. november #1 Del Skrevet 2. november Alt var forbudt. Når du våkner forstår du alt var kontroll og at mye som var forbudt er fine handlinger. Hvordan klarte du å koble på? Eller ble det aldri en del av ditt liv? Anonymkode: 7e0a8...644 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Del Skrevet 7. november Kjenner ei som gikk ut, skulle aldri tilbake. Elsket julen og levde det gode liv. Nå er hun inne igjen og døpte seg dessverre. Anonymkode: 82cac...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 8. november #3 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kjenner ei som gikk ut, skulle aldri tilbake. Elsket julen og levde det gode liv. Nå er hun inne igjen og døpte seg dessverre. Anonymkode: 82cac...6be Savnet hun det? Det må jo være noe som gjorde at hun gikk inn i det. En følelse av tilhørighet/ trygghet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 9. november #4 Del Skrevet 9. november Ryddet for avsporing. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #5 Del Skrevet 9. november Sefanja skrev (På 8.11.2024 den 13.48): Savnet hun det? Det må jo være noe som gjorde at hun gikk inn i det. En følelse av tilhørighet/ trygghet? Kjente jo flere der. Anonymkode: 82cac...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #6 Del Skrevet 9. november Jeg har forlatt Jehovas vitner to ganger. Først for 25 år siden På nytt for 3 år siden Tilpasse seg høytider går fint. All umoralen og folks uærlighet, oppleves overveldende. Det er mer utfordrende å bygge opp et liv fra bunnen. Du mister nettverket. I den ordinære verden står du mye mer alene. Tror mange ikke er rustet til overgangen og livet på utsiden. Og drar tilbake. Anonymkode: 4f316...c08 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #7 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har forlatt Jehovas vitner to ganger. Først for 25 år siden På nytt for 3 år siden Tilpasse seg høytider går fint. All umoralen og folks uærlighet, oppleves overveldende. Det er mer utfordrende å bygge opp et liv fra bunnen. Du mister nettverket. I den ordinære verden står du mye mer alene. Tror mange ikke er rustet til overgangen og livet på utsiden. Og drar tilbake. Anonymkode: 4f316...c08 Er man velkommen tilbake? Anonymkode: f1359...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #8 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er man velkommen tilbake? Anonymkode: f1359...587 Det var jeg sist. Det er så mange år siden. Men jeg var likevel nederst på rangstigen. Mye baksnakking og rykter innenfor en lukket menighet. Selv om kultur også varirer fra menighet til menighet. Det ble ikke populært at jeg flyttet med barnet mitt for å ta utdannelse, istedenfor å gå inn i ekteskapet igjen. De har forsøkt å kontakte meg flere ganger for å få meg tilbake. Til og med ved å bruke barn. Men jeg responderer ikke. Så ja -man er velkommen tilbake så lenge man kryper i en periode og lever etter prinsippene. Og bekjentgjør sin anger. Men ting vil nesten alltid uten unntak aldri bli det samme. Det er hierarki og rangordninger der inne. Har du forlatt en' gang vil denne gjerningen alltid følge deg. Livet der inne er styrt av sterk indoktrinering og sosial kontroll på alle plan. Medlemmene overvåker og veileder hverandre. Ikke la dere lure av love booming og kjærlig tone. De er indoktrinerte til å inkludere alle. Men dette er ikke ekte venner. Noen er det. Men man er ikke der fordi man har valgt hverandre. Det er religionen man har valgt. Man kan stort sett alltid dra tilbake, ja. Men viktig å forstå at det er indoktrineringen som bidrar til at de vil ha ekskluderte/frafalne inn igjen. Men til hvilken pris, er opp til de andre medlemmene. Anonymkode: 4f316...c08 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå