Fjugur Skrevet 2. november #21 Del Skrevet 2. november (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for svar! Jeg spurte fastlegen min for noen dager siden om ho kunne endre på dette til 6 mnd. jeg fikk da beskjed om han ikke kunne vurdere dette, og at det var nevrologen som kun kan vurdere. Anonymkode: a9e64...f8c Da tar du kontakt med nevrologen, evt ber fastlegen sende en ny henvisning. Edit: Leser nå at du skal til ny EEG og at en må være anfallsfri i ett år før ny vurdering, så da er det neppe noe hjelp i med ny henvisning nå Endret 2. november av Fjugur 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #22 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kan jeg få en annen lege for å vurdere dette med å kjøre bil? Foreks til 6 mnd i stedet for et helt år. Anonymkode: a9e64...f8c Heldigvis får man ikke selv bestemme hvor lenge man har kjøreforbud. Jeg forstår ikke hvordan man tør å tenke at forbudet var feil. Konsekvensen kan bli fatal. Anonymkode: 31161...465 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #23 Del Skrevet 2. november Siden du nå er sykemeldt, så kan du forsøke å søke NAV om tilskudd for å dekke taxi til jobb. Om du ellers er i stand til å jobbe: https://www.nav.no/reisetilskudd TT-kort/drosjekort kan du sjekke med kommunen om. Det er kommunal/fylkeskommunal ordning, og skal brukes til fritidsreiser. Men er mulig de har krav om en viss varighet. Ulike regler fra kommune til kommune, da de lager reglene selv. Så du må nesten sjekke der du bor skal finne info på nettsiden til kommunen din. Vær obs på at det også er opp til kommunen/fylkeskommunen hvor mye penger de bruker på TT-kort ordningen, så noen steder får du antall turer, andre steder en viss sum, og noen steder et prosentvis avslag. Noen kommuner dekker mye, mens andre steder er det knapt verdt å søke 😕 men sjekk der du bor! Anonymkode: 81caf...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #24 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår jo så klart hvorfor jeg får kjøreforbud haha. Hadde heller ikke kjørt nå, det er ikke sånn at jeg aldri får kjøre bil igjen. Vist du leser innlegget en gang til. Så spør jeg om råd om det er noe mulighet for å endre på kjøreforbudet til 6 mnd om jeg er anfallfri. Og om noen har noen tips til hva man gjør med jobb uten bil. Anonymkode: a9e64...f8c Har du brukt medisiner eller diagnose? Ser her med en med epilepsi. Ved anfall uten medisiner endring er der 12 mnd, er anfall fremprovosert pga lege ska teste nye medisiner eller for å sjekke epilepsi aktivitet er det 3 til 6 mnd karantene Men her så har personen alt diagnose og brukt medisiner i mange år og vært stabil uten anfall i flere år Anonymkode: dcf70...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #25 Del Skrevet 2. november Du burde flytte til et sted du kommer deg rundt med kollektivtrafikk. Det er ikke sikkert du får lappen igjen. Jeg var også uten 1 år pga anfall. Men fikk lappen igjen etter det året. Anonymkode: 13639...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #26 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva gjør jeg da med jobb? Noen som har noen erfaringer? Redd jeg må flytte igjen pga dette. Jeg skal egt unngå stress. Anonymkode: a9e64...f8c Det er faktisk mindre stress å flytte å komme seg rundt med kollektiv enn å sitte å aldri komme noe sted uten hjelp. Anonymkode: 13639...22a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #27 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er faktisk mindre stress å flytte å komme seg rundt med kollektiv enn å sitte å aldri komme noe sted uten hjelp. Anonymkode: 13639...22a Det er jeg fult klar over Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #28 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du burde flytte til et sted du kommer deg rundt med kollektivtrafikk. Det er ikke sikkert du får lappen igjen. Jeg var også uten 1 år pga anfall. Men fikk lappen igjen etter det året. Anonymkode: 13639...22a Jaa er på leting etter et annet sted å bo, som er mer sentralt. Så bra du fikk tilbake lappen Anonymkode: a9e64...f8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #29 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Siden du nå er sykemeldt, så kan du forsøke å søke NAV om tilskudd for å dekke taxi til jobb. Om du ellers er i stand til å jobbe: https://www.nav.no/reisetilskudd TT-kort/drosjekort kan du sjekke med kommunen om. Det er kommunal/fylkeskommunal ordning, og skal brukes til fritidsreiser. Men er mulig de har krav om en viss varighet. Ulike regler fra kommune til kommune, da de lager reglene selv. Så du må nesten sjekke der du bor skal finne info på nettsiden til kommunen din. Vær obs på at det også er opp til kommunen/fylkeskommunen hvor mye penger de bruker på TT-kort ordningen, så noen steder får du antall turer, andre steder en viss sum, og noen steder et prosentvis avslag. Noen kommuner dekker mye, mens andre steder er det knapt verdt å søke 😕 men sjekk der du bor! Anonymkode: 81caf...f0f Tusen takk for god hjelp, skal se på dette Anonymkode: a9e64...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november #30 Del Skrevet 2. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har fått kjøreforbud i 1 år. Pga anfall, er over et år siden jeg hadde mine forgie anfall. Og hadde to anfall for noen uker siden. Jeg fikk da kjøreforbud i 1 år. problemet er at jeg bor et stykke unna byen, og bor langt unna der det går buss. Som gjør at det blir et problem for meg å komme meg til jobb og være sosaial, er veldig innestengt. Akk nå er jeg sykemeldt. Og skal på utredning. Men kan jeg få en annen lege for å vurdere dette med å kjøre bil? Foreks til 6 mnd i stedet for et helt år. Og hva gjør jeg da med jobb? Noen som har noen erfaringer? Redd jeg må flytte igjen pga dette. Jeg skal egt unngå stress. Anonymkode: a9e64...f8c Reglene er de samme for alle leger. Å kjøre bil når man har to tette anfall i løpet av meget kort tid, er ikke forenelig med å ha førerkort. Ikke bare sette du eget liv og helse i fare, du utgjør og en fare for både bilen, ting og mennesker rundt deg. At du bor i Gokk, har ingenbetydning. Du får flytte nærmere jobb og sosiale aktiviteter, da? Det må andre mennesker gjøre og det er sitt valg å bo i Gokk. Du får innrette deg og tenke at du kanskje aldri får førerkortet tilbake. Anonymkode: 20e9d...7f4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå