Gå til innhold

Hva ville dere tenkt om barnehageansatt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bør iallfall ta opp med barnehagen / samarbeidsutvalget at små barn ikke trenger å være foran skjerm? 😱

Anonymkode: 32385...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er det du får for 3500 kr i måneden. 

Anonymkode: 417f1...b85

1500 kr i måneden for mat i barnehagen? Det var mye.

Anonymkode: 96219...823

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du bør iallfall ta opp med barnehagen / samarbeidsutvalget at små barn ikke trenger å være foran skjerm? 😱

Anonymkode: 32385...2d9

Hvorfor skal hun ta opp det før det evt er ett problem?

Anonymkode: 465ac...bc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 17.14):

Her i kommunen lurer to barnehager å byttene ansatte av hverandre pga bemanningsproblemer. Jeg har snart 3 barnehagebarn, og er stadig på ting der en ansatt fra nabobarnehagen også er. 

Hun har referert til seg selv som "har et dårlig temperament", mener at folk som ikke gir babyene sine skjerm er hysteriske, for hennes 6 måneder gamle datter elsker skjerm, og synes det er veldig lett å ha barn (selv om det er hennes første). Og, det er sikkert lett å ha barn hvis man ikke gjør noe særlig med dem, slik hun ser ut til å gjøre med sitt, da dette barnet har et omtrent fullstendig flatt bakhode.

Jeg stoler rett og slett ikke på at denne ansatte gjør det noe bedre med andres barn, og har ikke lyst til at hun skal passe noen av mine, om barnehagen begynner å byttelåne ansatte. Vi har allerede én med "dårlig temperament", skjermglad og lite villig til å gjøre noe ut av dagen med barna. Jeg vil ikke ha enda en slik... hva ville dere tenkt?

Anonymkode: b2a75...405

Som barnehagelærer tenker jeg; klag!! Hver gang det viser seg at denne ansatte ikke egner seg i barnehage må det klages! Det er dessverre altfor mange som ikke passer til å jobbe i barnehage. De ødelegger arbeidsmiljø, motivasjonen til kollegaer og ikke minst ryktet til oss som brenner for dette yrket, og bare vil det beste for barna!

Anonymkode: 73104...e26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 17.25):

Det er lett å få jobb i barnehage og du ville antagelig bli sjokkert over mange ansatte hvis du kjente dem privat. Dette får du ikke endret så lenge yrket forblir lavtlønnet med lave kompetansekrav.

I jobben min møter jeg en del foreldre som har mistet omsorgen for egne barn. Det er fascinerende hvor ofte NAV tenker arbeidspraksis i barnehage er helt forenlig med det.  

Anonymkode: d29d9...ff2

Bullshit!

Anonymkode: 65578...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer vel ikke til å gi barna skjerm i bhg hvis hun ikke er pedleder og får bestemme sånt? 

Hvis hun lar baby ligge på ryggen hele dagen og se på skjerm(?) så er vel dette noe som bør meldes til bv? Ellers så synes jeg det er vanskelig å se på andres babyer om deres hodeform er riktig, men det er sikkert bare meg...

Anonymkode: 7bf80...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig temperament er verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 17.47):

Ja, til det første: de har skjerm, men noen ansatte velger å gå ut med barna, mens andre setter de foran skjerm.  Det flate hodet på eget barn vitner om hvor mye oppmerksomhet det får, for denne damamener hun gjør en fantastisk jobb selv, selv om hun er mye sint på en BABY...! Så hvis hun ikke er jævelig mye bedre på jobb så lurer jeg på om jeg sier ifra om henne hvis hun har noe som helst å gjøre med barna mine.

Mye sint på baby? Antagelig bedre å melde det til bv enn å sitte og drøfte det på kg. Folk kan kjenne seg igjen her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.35):

Nei, hun er i permisjon - er jo nettopp hvorfor jeg møter henne overalt.

Men da er det vel heller ingen umiddelbar og overhengende fare for at hun blir utlånt som vikar til barnehagen hvor dine går med det første...? Denne tråden lukter litt mye av krisemaksimering og sladrebehov.

Anonymkode: 988bf...eff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du holde ungene hjemme da. Snakk om kontrollbehov og hysteri.

Anonymkode: 3cd51...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør melde henne til barneverntjenesten, tenker jeg. 

-hevder hun har et dårlig temperament

-blir sint på den lille babyen sin

-snakker høylydt om hvordan babyen sin elsker skjerm

-barnet har flatt bakhode (tegn på at det ligger flatt mesteparten av dagen, blir tatt lite opp og da kan man jo anta at det hverken får trent muskulatur eller noe særlig med øyekontakt og samspill med foreldrene. Dette i en periode hjernen vokser og utvikler seg i rekordfart, og blir permanent preget av alle inntrykk (eller mangelen på..) som det mottar og fordøyer. Vi kan sikkert hive på en mulig tilknytningsforstyrrelse også).

Dette er jo tegn på en begynnende skjevutvikling og barnet vil bli skadelidende om det fortsetter slik. Mor bør få veiledning i mangt og mye. Og hun bør heller ikke jobbe med barn. 

Anonymkode: fa925...f11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at på jobb, så følger denne damen retningslinjene som de arbeider etter, uansett hva hun gjør hjemme. Det høres ikke ut som om hun er i en posisjon der hun har noen stor innvirkning på generell praksis i barnehagen.  Etter tre barn, så tenker jeg at du vet at de har å forholde seg til både rammeplan og generelle anbefalinger omkring helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 17.51):

Jeg håper noen på helsestasjonen bekymrer seg om det, for den hodeformen får barn som bare blir liggende på ryggen mesteparten av dagen. Kan være omsorgssvikt.

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.19):

Hvis en baby har helt flatt bakhode så skyldes det for mye ryggtid, akkurat det er ikke noe å lure på. 

Anonymkode: f9dec...c06

Flatt bakhode kan være tegn på vannhode.

Anonymkode: 5625d...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i kommunen lurer to barnehager å byttene ansatte av hverandre pga bemanningsproblemer. Jeg har snart 3 barnehagebarn, og er stadig på ting der en ansatt fra nabobarnehagen også er. 

Hun har referert til seg selv som "har et dårlig temperament", mener at folk som ikke gir babyene sine skjerm er hysteriske, for hennes 6 måneder gamle datter elsker skjerm, og synes det er veldig lett å ha barn (selv om det er hennes første). Og, det er sikkert lett å ha barn hvis man ikke gjør noe særlig med dem, slik hun ser ut til å gjøre med sitt, da dette barnet har et omtrent fullstendig flatt bakhode.

Jeg stoler rett og slett ikke på at denne ansatte gjør det noe bedre med andres barn, og har ikke lyst til at hun skal passe noen av mine, om barnehagen begynner å byttelåne ansatte. Vi har allerede én med "dårlig temperament", skjermglad og lite villig til å gjøre noe ut av dagen med barna. Jeg vil ikke ha enda en slik... hva ville dere tenkt?

mener du at flatt bakhode er tegn på dårlig omsorg? barnevernet synes jo at flatt bakhode er flotte greier. så det er jo helt i tråd med barnevernets filosofi. 

Anonymkode: 87458...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som barnehagelærer tenker jeg; klag!! Hver gang det viser seg at denne ansatte ikke egner seg i barnehage må det klages! Det er dessverre altfor mange som ikke passer til å jobbe i barnehage. De ødelegger arbeidsmiljø, motivasjonen til kollegaer og ikke minst ryktet til oss som brenner for dette yrket, og bare vil det beste for barna!

Anonymkode: 73104...e26

Men herlighet hun må da fø starte først, Gud bedre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 18.19):

Hvis en baby har helt flatt bakhode så skyldes det for mye ryggtid, akkurat det er ikke noe å lure på. 

Oi, begge mine barn har helt flatt bakhode og det har min mann også. Og mine barn har ikke ligget for mye på ryggen, bare så det er sagt. 

Anonymkode: 8cd6d...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bullshit!

Anonymkode: 65578...14a

Uenig! Er selv barnehagelærer, og NAV ser ut til å tro at alle kan ha arbeidsutprøving i barnehage, uansett bakgrunn, diagnose, evner o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Flatt bakhode kan være tegn på vannhode.

Anonymkode: 5625d...3a6

Det er flere tegn som er langt mer tydelige ved vannhode enn flatt bakhode. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oi, begge mine barn har helt flatt bakhode og det har min mann også. Og mine barn har ikke ligget for mye på ryggen, bare så det er sagt. 

Samme her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun har et barn på 6 mnd er hun vel i permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...