Gå til innhold

Redd for å ha satt eggløsningssprøyte for tidlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tydeligvis ikke slik hennes lege har valgt å vurdere det nei. Og selv med fyremadel kan eggløsning skje naturlig når egget er stort nok. Skjedd her. 

Og nei, dette er ikke feil. Kanskje "feil" etter din opplevelse, men ikke etter min erfaring og opplevelse etter 4 år som ivf pasient. 

Ivf er ikke svart hvitt, sånn er det, skrevet i stein. Så å være så bastant i svarene sine funker svært dårlig og gir mye feilinformasjon da behandling og praksis varierer fra klinikk til klinikk og sykehus til sykehus og pasient til pasient. Den er ikke standardisert. 

Anonymkode: 697b0...7f4

Det er vel strengt tatt du som kommer med feilinformasjon ved å skrive at hele syklusen er bortkastet dersom man lar den dominante folliklen blir for stor.. Den påvirker ikke de små folliklene i en stimulert syklus.

Anonymkode: 87ab1...d44

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tydeligvis ikke slik hennes lege har valgt å vurdere det nei. Og selv med fyremadel kan eggløsning skje naturlig når egget er stort nok. Skjedd her. 

Og nei, dette er ikke feil. Kanskje "feil" etter din opplevelse, men ikke etter min erfaring og opplevelse etter 4 år som ivf pasient. 

Ivf er ikke svart hvitt, sånn er det, skrevet i stein. Så å være så bastant i svarene sine funker svært dårlig og gir mye feilinformasjon da behandling og praksis varierer fra klinikk til klinikk og sykehus til sykehus og pasient til pasient. Den er ikke standardisert. 

Anonymkode: 697b0...7f4

Har også drevet med IVF i flere år, snart 5. Har vært stimulert oppmot 20 ganger. Har ikke opplevd at eggløsningssprøyten blir satt så tidlig, bortsett fra én gang. Da gjorde sykehuset en feil, som de selv sa var feil, og jeg ble satt på eggløsningssprøyte da største folikkel var 16mm og fikk nytt forsøk fordi det var altfor tidlig å ta eggene ifølge sjefslegen.

Det virker som du stoler veldig på hva legene gjør, men er det noe jeg har lært meg i dette gamet så er det at man må følge godt med for at ikke feil skal gjøres. Og samme feil kan skje flere ganger, også flere sykluser på rad.

Selv privat har jeg fått beskjed om å sette eggløsningssprøyte 3 dager for tidlig. Heldigvis spurte jeg om en ny vurdering av ny lege, hadde jeg stolt blindt på første lege hadde jeg ikke fått ut noen egg.

Det virker så rart at legene kan gjøre så enkle feil, men det skjer altså. Tydeligvis ganske ofte.

Anonymkode: e8999...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...