AnonymBruker Skrevet 30. oktober #1 Del Skrevet 30. oktober Så på nyhetene nå hvor de med et smil forteller at folk handler på spreng til i morgen. Samtidig intervjues butikkansatte som koser seg med trafikken i butikken. Kjenner jeg blir så forbanna. Halloween som ikke har noe med norsk tradisjon å gjøre har blitt innført for nok et påskudd for å tjene ekstra penger, dette samtidig med at familier sliter mer økonomisk. Ikke har man noe valg heller, fordi denne dagen betyr mye for barna. Og kan som forelder selvfølgelig ikke holde barnet utenfor i protest heller. Anonymkode: 5ccc7...765 21 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. oktober Populært innlegg #2 Del Skrevet 30. oktober Næmmen stakkar. Bruker folk sine egne penger på noe du ikke liker? Thoughts and prayers. Anonymkode: 8927a...6e1 121 4 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #3 Del Skrevet 30. oktober Du må bare være forbanna. Det endres ikke av den grunn. Du får boikotte selv, og så får du la de som vil feire, feire. Anonymkode: 09139...033 30 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. oktober #4 Del Skrevet 30. oktober Vel. Kos deg imorgen med å ikke ha halloween. Har 2 barn og vi har kjøpt 2 bøtter og 2 kostymer etc. For de gleder seg til i morgen. Elste er 12 og vi har gått knasp eller knep siden han var 5 år. Slukk all lys hos deg imorgen..man du sitte alene i mørket og være sint 27 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #5 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Næmmen stakkar. Bruker folk sine egne penger på noe du ikke liker? Thoughts and prayers. Anonymkode: 8927a...6e1 Det måtte selvfølgelig komme et spydig innlegg. Poenget mitt er at jeg har svært lite sansen for tradisjoner som hovedsakelig har blitt innført for å presse penger ut av folk. Går det an å skrive sin mening rundt det uten å få spydigheter kastet etter seg? Anonymkode: 5ccc7...765 22 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #6 Del Skrevet 30. oktober Du har alltid et valg. Skru av utelysene, så kommer ingen til deg. Anonymkode: 1dde3...5d8 13 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #7 Del Skrevet 30. oktober mommyaka skrev (3 minutter siden): Vel. Kos deg imorgen med å ikke ha halloween. Har 2 barn og vi har kjøpt 2 bøtter og 2 kostymer etc. For de gleder seg til i morgen. Elste er 12 og vi har gått knasp eller knep siden han var 5 år. Slukk all lys hos deg imorgen..man du sitte alene i mørket og være sint Jobber kveld i morgen, så alene i mørket blir det ikke😊 Anonymkode: 5ccc7...765 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #8 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det måtte selvfølgelig komme et spydig innlegg. Poenget mitt er at jeg har svært lite sansen for tradisjoner som hovedsakelig har blitt innført for å presse penger ut av folk. Går det an å skrive sin mening rundt det uten å få spydigheter kastet etter seg? Anonymkode: 5ccc7...765 Halloween er fra den gamle keltiske tradisjonen Samhain som handler om å ære de døde. I mange land rundt om i verden, for eksempel Mexico, er dette en svært viktig tradisjon. Anonymkode: e6685...623 27 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #9 Del Skrevet 30. oktober Jeg er heller ikke kjempefan av halloween, men som dem sier; artig for unga. Og det trenger slett ikke koste noen verdens ting, litt tegning med svart kajal og pudder i ansiktet, en bøtte og et laken, så er ungene good to go! Godteriet får de jo gratis, og man må jo ikke dele ut selv hvis man ikke vil, ingen som holder regnskap 😆 Anonymkode: 635c8...dfd 13 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #10 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har alltid et valg. Skru av utelysene, så kommer ingen til deg. Anonymkode: 1dde3...5d8 Har da ikke skrevet at det plager meg at barn kommer og ringer på. Det er konseptet bak det hele. Les igjen. Anonymkode: 5ccc7...765 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #11 Del Skrevet 30. oktober Det går an å ha en nøktern feiring. Jeg kjøper ikke mer enn jeg må. Kjøpte gresskar. Kostet 10 kr kiloen og det smaker slett ikke verst med gresskarsuppe. Er ute på klassefest og tiggerunde det meste av kvelden, så slipper kjøpe inn godteri. Helt sykt hvor mye plastdritt som selges som det skal pyntes med kun en dag. Anonymkode: 0747f...ba5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 30. oktober #12 Del Skrevet 30. oktober For en tullebukk du er. Hva er vel dette å bli så sint for? Halloween har sitt opphav fra en mengde ulike land med sine tradisjoner. Her til lands var det også vanlig å feire både selve høsten og lignende høytider. Det er ikke dine penger folk bruker, så hvordan går dette ut over deg? Ingen som tvinger deg til å spytte ut, og ungene kan fint bli med på moroa uten at du bruker en eneste krone. Må være slitsomt å hisse seg slik opp for noe så lite. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #13 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Halloween er fra den gamle keltiske tradisjonen Samhain som handler om å ære de døde. I mange land rundt om i verden, for eksempel Mexico, er dette en svært viktig tradisjon. Anonymkode: e6685...623 Ja, men det har det ikke vært i Norge. Det handler ikke om å ære de døde her ihvertfall, det har blitt barnas dag. Anonymkode: 5ccc7...765 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #14 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det måtte selvfølgelig komme et spydig innlegg. Poenget mitt er at jeg har svært lite sansen for tradisjoner som hovedsakelig har blitt innført for å presse penger ut av folk. Går det an å skrive sin mening rundt det uten å få spydigheter kastet etter seg? Anonymkode: 5ccc7...765 Er det noen som er spydige her så er det jo deg! Anonymkode: d849a...3ee 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #15 Del Skrevet 30. oktober Nå hører vel ikke den kristne julen til i norsk tradisjon heller og Halloween er en keltisk tradisjon. Jeg vet ikke jeg, men sånn rent geografisk er den keltiske tradisjonen nærmere enn den kristne, uten at jeg skal påstå at geografi har noe å si. Sånn rent tradisjonsmessig er det vel ikke noen av de som hører hjemme i den norske kulturen. Skal ikke ta på meg å definere hva som er norsk kultur og tradisjon for den er vel i endring hele tiden er den ikke? Så om Halloween er på vei inn i norsk tradisjon så ser jeg ikke noe stort problem med det? Det er jo ikke tradisjonen eller handelstanden som er problemet, det er jo det samme hver jul og, folk bruker for mye penger på tull. Voksne mennesker kan da vel ikke si at de blir tvunget til å bruke penger! Går helt fint an å feire både Halloween og Jul uten at det koster så mye. Anonymkode: ff20a...ad3 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #16 Del Skrevet 30. oktober kommodevaran skrev (2 minutter siden): For en tullebukk du er. Hva er vel dette å bli så sint for? Halloween har sitt opphav fra en mengde ulike land med sine tradisjoner. Her til lands var det også vanlig å feire både selve høsten og lignende høytider. Det er ikke dine penger folk bruker, så hvordan går dette ut over deg? Ingen som tvinger deg til å spytte ut, og ungene kan fint bli med på moroa uten at du bruker en eneste krone. Må være slitsomt å hisse seg slik opp for noe så lite. Ble provosert da jeg så nyhetene istad hvor det er fokus på hvor mye folk handler og hvor bra butikkene går. Ikke kall dette en god og viktig tradisjon. Det handler som sagt kun om å tjene penger. Sånn blir faktisk jula i større og større grad også. Begynner tidligere for hvert år, og alt handler om salg og penger. Anonymkode: 5ccc7...765 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #17 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt sykt hvor mye plastdritt som selges som det skal pyntes med kun en dag. Anonymkode: 0747f...ba5 Ja, det er faktisk sykt. Å gå julebukk er mer miljøvennlig. Gamle klær og ting man allerede har som blir brukt på en annen måte skaper kreativitet hos barna. Ferdigkjøpte plast-kostymer ødelegger kreativiteten og miljøet. Pluss at med så mange overvektige barn, i et samfunn der fedme er en alvorlig trussel mot folkehelsen, trenger vi virkelig enda en anledning der barn får mengder med godteri. Det er bedre å holde godterispisingen til julen og la ungene gå julebukk. Anonymkode: 0282e...0ba 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #18 Del Skrevet 30. oktober Det er gøy for barna. Mye tull som importeres fra usa ja, men halloween er bare en eneste dag og det er overkommelig. Synes for øvrig thanksgiving også er en fin tradisjon jeg, da fint å ha noe å se frem til i høstmørket, alternativet er jo at folk begynner med julefeiring i midten av oktober… Anonymkode: a1b41...877 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #19 Del Skrevet 30. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen som er spydige her så er det jo deg! Anonymkode: d849a...3ee Hvem har jeg vært spydig mot?? Ved å si min mening rundt Halloween som ikke er rettet mot enkeltmennesker? Anonymkode: 5ccc7...765 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #20 Del Skrevet 30. oktober Halloween er faktisk hyggelig, barna gleder seg. I motsetning til jul der det bare er krangling og ønske om dyre gaver. Barna her liker heller å kle seg ut, gå rundt med vennene sine og vise seg frem for nabolaget, noen gir godteri, andre ikke og det er helt ok! Anonymkode: c0527...898 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå