AnonymBruker Skrevet 29. oktober #1 Del Skrevet 29. oktober Jeg får barnetillegg på uføren, ene barnet skal bo fast hos far som ikke er ufør. jeg finner ingen informasjon om hva som skjer med barnetillegget, leser flere skriver at de beholder dette, men hvordan er reglene på dette? I hvilken tilfeller går barnetillegget bort? Anonymkode: b1df7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:57 #2 Del Skrevet tirsdag kl 15:57 Formålet med barnetillegget er å bidra til utgifter du har til å forsørge barnet. Skal du fortsatt forsørge barnet, ved samvær, delt bosted eller betaling av bidrag? Anonymkode: 545c3...e9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:04 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Formålet med barnetillegget er å bidra til utgifter du har til å forsørge barnet. Skal du fortsatt forsørge barnet, ved samvær, delt bosted eller betaling av bidrag? Anonymkode: 545c3...e9c Skal ha samvær 2 helger i mnd. å betale bidrag vet jeg ikke ennå, men trolig ikke pga lav inntekt. Anonymkode: b1df7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:28 #4 Del Skrevet tirsdag kl 23:28 Det burde forsvinne når du ikke lenger skal forsørge barnet. Anonymkode: 423b5...539 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:25 #5 Del Skrevet onsdag kl 04:25 Du mister ikke tillegget. Min mann er ufør og får tillegget fordi han betaler bidrag, men han får ikke se barnet i det hele tatt og har ikke sett det siden 2020. Han har ikke mistet tillegget, selv om det er opplyst til nav, pga han har forsørgerplikt fremdeles. Anonymkode: b75d5...7f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:27 #6 Del Skrevet onsdag kl 04:27 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mister ikke tillegget. Min mann er ufør og får tillegget fordi han betaler bidrag, men han får ikke se barnet i det hele tatt og har ikke sett det siden 2020. Han har ikke mistet tillegget, selv om det er opplyst til nav, pga han har forsørgerplikt fremdeles. Anonymkode: b75d5...7f8 Kan jeg spørre hvor mye bidrag han betaler? Betaler han hele tillegget da? skjønner, stiller seg kanskje litt annerledes når man har samvær. Anonymkode: b1df7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:51 #7 Del Skrevet onsdag kl 06:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hvor mye bidrag han betaler? Betaler han hele tillegget da? skjønner, stiller seg kanskje litt annerledes når man har samvær. Anonymkode: b1df7...4a6 Han. Betaler faktisk hele tillegget som bidrag ja.. Betaler 3500,- eller der omkring.. Anonymkode: b75d5...7f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:54 #8 Del Skrevet onsdag kl 14:54 22 hours ago, AnonymBruker said: Skal ha samvær 2 helger i mnd. å betale bidrag vet jeg ikke ennå, men trolig ikke pga lav inntekt. Anonymkode: b1df7...4a6 Du mister alle tillegg når du blir blir helgeforelder. Alt av barnetrygd etc går til den barnet bor hos, så når barnet registreres på fars adresse og han kan vise til meklingsattest om at barnet bor fast hos han får han alle stønader da det er han som er forsørgeren av barnet. Anonymkode: 506b4...a63 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:19 #9 Del Skrevet onsdag kl 15:19 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du mister alle tillegg når du blir blir helgeforelder. Alt av barnetrygd etc går til den barnet bor hos, så når barnet registreres på fars adresse og han kan vise til meklingsattest om at barnet bor fast hos han får han alle stønader da det er han som er forsørgeren av barnet. Anonymkode: 506b4...a63 Feil og riktig, dette handler om barnetillegg på uføre, far har ikke uføre. Så det barnetillegget får ikke han. Anonymkode: b1df7...4a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:22 #10 Del Skrevet onsdag kl 15:22 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feil og riktig, dette handler om barnetillegg på uføre, far har ikke uføre. Så det barnetillegget får ikke han. Anonymkode: b1df7...4a6 Ufør* Anonymkode: 370a4...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:45 #11 Del Skrevet onsdag kl 16:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Feil og riktig, dette handler om barnetillegg på uføre, far har ikke uføre. Så det barnetillegget får ikke han. Anonymkode: b1df7...4a6 Tja, han ender nok opp med barnetillegget, men indirekte. Da via barnebidrag. Anonymkode: b0322...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:21 #12 Del Skrevet onsdag kl 18:21 AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 16.32): Jeg får barnetillegg på uføren, ene barnet skal bo fast hos far som ikke er ufør. jeg finner ingen informasjon om hva som skjer med barnetillegget, leser flere skriver at de beholder dette, men hvordan er reglene på dette? I hvilken tilfeller går barnetillegget bort? Anonymkode: b1df7...4a6 Selvsagt mister du det til det sier seg selv. Anonymkode: 87fce...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:24 #13 Del Skrevet onsdag kl 18:24 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt mister du det til det sier seg selv. Anonymkode: 87fce...688 Kilde? Anonymkode: 2fb38...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:31 #14 Del Skrevet onsdag kl 18:31 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvsagt mister du det til det sier seg selv. Anonymkode: 87fce...688 Hvis ikke det har skjedd store endringer siden 2019 så stemmer ikke dette. Her var far ufør og hadde null samvær med barna. Han fikk barnetillegg på 10.000 den gang men betalte bare 7500 i bidrag, så han tjente på å ha barn. Da jeg havnet i en arbeidsulykke og selv ble delvis ufør mistet han barnetillegget da jeg, som er hovedforsørger, fikk innvilget barnetillegg. Så to uføre foreldre kan ikke begge få barnetillegg. Da går det til den som er hovedforsørger av barnet eller den som har høyest uføregrad dersom de bor sammen. Anonymkode: 49b60...264 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:40 #15 Del Skrevet onsdag kl 18:40 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Selvsagt mister du det til det sier seg selv. Anonymkode: 87fce...688 Jeg har snakket med nav. Man må ha minst 4 netter per mnd med samvær for å beholde barnetillegget. Samværsklasse 2. Ang å betale bidrag kommer dette an på inntekt til begge. Anonymkode: b1df7...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 01:06 #16 Del Skrevet torsdag kl 01:06 Mest sannsynlig så vil barnetillegget, deler av det gå til bidrag men det spørs jo om barnefar søker bidrag eller om dere har privat avtale. Hvis han ikke søker så vil du beholde det. Anonymkode: ed434...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet fredag kl 18:08 #17 Del Skrevet fredag kl 18:08 Ryddet for brukerangrep og avsporing, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 16.32): Jeg får barnetillegg på uføren, ene barnet skal bo fast hos far som ikke er ufør. jeg finner ingen informasjon om hva som skjer med barnetillegget, leser flere skriver at de beholder dette, men hvordan er reglene på dette? I hvilken tilfeller går barnetillegget bort? Anonymkode: b1df7...4a6 Du beholder tillegget men du må betale bidrag la nav fastsett det. Du har forsørger plikt det er derfor man beholder det Anonymkode: 9a28c...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.10.2024 den 19.31): Her var far ufør og hadde null samvær med barna. Han fikk barnetillegg på 10.000 den gang men betalte bare 7500 i bidrag, så han tjente på å ha barn. Anonymkode: 49b60...264 Jøss, det var råttent! At han skal tjene penger på å ha barn han aldri ser. 🙄 Anonymkode: 279ad...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå