Gå til innhold

Tenker dere at single og barnløse menn på 40 er tapermenn?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De jeg kjenner som er over 40 og barnløse er godt trente, røyker ikke, og har lederstillinger....

Og det å være barnløs gjør at mange har ekstra god tid til å bry seg om helse, trening, kosthold, skaffe seg utdanning og god økonomi...

Anonymkode: 4ab99...b64

Som vel mer forteller om den sosioøkonomiske status som du og dem du kjenner har, enn hvordan menn som er single og barnløse over 40 er som gruppe.

På individnivå finnes det selvfølgelig alt mellom himmel og jord. Fortsatt er de fleste homofile menn barnløse, som eksempel. 

Men på populasjonsnivå så vet vi at det er flere ting som korrelerer med å være singel og barnløs mann over 40, som lav inntekt, og psykisk sykdom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Som vel mer forteller om den sosioøkonomiske status som du og dem du kjenner har, enn hvordan menn som er single og barnløse over 40 er som gruppe.

På individnivå finnes det selvfølgelig alt mellom himmel og jord. Fortsatt er de fleste homofile menn barnløse, som eksempel. 

Men på populasjonsnivå så vet vi at det er flere ting som korrelerer med å være singel og barnløs mann over 40, som lav inntekt, og psykisk sykdom. 

Men skal vi gå rundt som mennekser å holde fast i våre fordommer? 

Skal vi kalle folk med lav inntekt og/eller mental sykdom som tapere? Hva med da dem med høy inntekt og mental psyke, de blir romantisert? 

Eller de som er mentalt ressurssterke og har lav lønn, kan være en berikelse for lokalsamfunnet, tapere?

Jeg syns vi skal slutte å plage de single, slutte å plage folk som ikke vil eller ikke kan få barn.

Det er å være en emosjonelt smart person, å ha viten om at det er mye til noen og at fritt valg er viktig.

Ironisk at vi tørker tårer og sier noen er modig om de er kreative og står frem med noe tungt, etter suksessen. Men før den så er de noen ussle tapere. Det er overfladisk.

Anonymkode: 67264...327

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal vi kalle folk med lav inntekt og/eller mental sykdom som tapere? Hva med da dem med høy inntekt og mental psyke, de blir romantisert? 

Eller de som er mentalt ressurssterke og har lav lønn, kan være en berikelse for lokalsamfunnet, tapere?

Jeg syns vi skal slutte å plage de single, slutte å plage folk som ikke vil eller ikke kan få barn.

Det er å være en emosjonelt smart person, å ha viten om at det er mye til noen og at fritt valg er viktig.

Ironisk at vi tørker tårer og sier noen er modig om de er kreative og står frem med noe tungt, etter suksessen. Men før den så er de noen ussle tapere. Det er overfladisk.

Men dette er ordene til ei med mental sykdom, null barn, utrolig svakt barneønske, singel og ikke på sjekkern og lav lønn. Så hva skal det ha å si?

Kanskje det kan romantiseres når jeg slipper musikken min? Men fordømmes nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns menn MED barn er turn off. Syns barn er ekle og kunne aldri vært sammen med en mann med barn. 

Anonymkode: c2483...83f

Denne! Er over 40 selv, ikke singel, å har ingen skrikende drittunger heller.

Visste ikke at hårtap var ett handicap, skal faen meg søke om uføretryggd med stataministerlønn siden lider så mye av LITT tynnere hår!

Endret av ufiltrert
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

Hvis ikke noe av dette, hva tenker dere om barnløse menn på 40?

Anonymkode: 03633...2fe

Nei. 

Min bror er 40, singel og barnløs, og ingen taper. Han har valgt det selv. 

Anonymkode: 5b4e1...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri skrevet at vi som har vært mer heldige i livet skal omtale dem som ikke har vært det som tapere. Mange av dem er mer enn flinke nok å se på seg selve som det.

Er vel ikkr mange annet enn kanskje enn foreldre som håper på et barnebarn som plager single barneløse.

Men hvorfor er det galt å anerkjenne at det er en korrelasjon med flere negative ting (ikke kom å påstå at det er positivt å være kronisk psykisk syk), og det å være singel barnløs mann over 40 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som har lav status, lav utdanning etc? Med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker? Kanskje utseendemessige handicap som hårtap, tynn eller overvektig?

De fleste er mest opptatt av seg selv, hva gjelder usikkerheten og grubling.

Tenker lite på barnløse menn over 40 som gruppe. Er det en jeg bryr meg om kan jeg tenke at det er trist at han ikke får det til, om han er veldig på søkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og tenker på den måten. Deler ikke inn mennesker i vinnere og tapere inne i hodet mitt. En for meg helt merkelig (og ganske stygg) tankegang.

Anonymkode: c237c...05f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (51 minutter siden):

Selvsagt finnes det individuelle forskjeller, det er jo hele poenget mitt når jeg svarer på TS sine helt ekstreme fordommer.

Det er for øvrig lettere jobbe seg opp en stabil økonomi, selv ved lavere inntekt, hvis man velger ikke reprodusere seg selv. Det er virkelig ingen hemmelighet at barn er en stor økonomisk belastning. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Selvsagt finnes det individuelle forskjeller, det er jo hele poenget mitt når jeg svarer på TS sine helt ekstreme fordommer.

Det er for øvrig lettere jobbe seg opp en stabil økonomi, selv ved lavere inntekt, hvis man velger ikke reprodusere seg selv. Det er virkelig ingen hemmelighet at barn er en stor økonomisk belastning. 

Men dem med stabil økonomi er akkurat dem som har større mulighet å prioritere det å få barn. Sånn i gjennomsnitt. Så menn med høy sosioøkonomisk status har oftere barn enn menn med lav sosioøkonomisk status. Akkurat fordi at barn koster. 

Frem til eventuelt svært nylig har ikke menn blitt rammet negativt vedrørende inntekt ved å få barn. Det har tradisjonelt vært kvinner som har tatt den, men vi får håpe at det skjer forandring. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er da så og si alltid damene som vil ha barn, og som alene tar seg av svangerskap, fødsel, nattevåk og det tredje skiftet mens mennene fortsetter med å klø seg på ballene og å game. Må da være sjukt digg å slippe ei utslitt kone som forventer at man bidrar med ungene når man heller vil spille COD til kl 03 🤷‍♀️

Anonymkode: f75f5...87d

Du bommer litt her altså, jeg har i datingen møtt på veldig mange menn 40+ som har et sterkt ønske om å få egne barn.

Jeg tenker ikke noe spesielt om menn 40+ uten barn som er single. Jeg er selv kvinne 40 + som har vært singel en god stund selv, er jeg liksom en taper også da? (nå har jeg riktignok barn da). Ok, noen forstår man hvorfor er single, det gjelder jo begge kjønn til tider, det finnes noen mennesker som helt klart kun er for spesielt interesserte for å si det sånn. Ellers så tenker jeg bare at det er tilfeldig. Kanksje de er litt kresne og vil finne den som virkelig er rett for dem, kanskje sliter de litt med at de er sjenerte og syns det er vanskelig å møte noen. Det gjør dem likevel ikke til noen tapere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker at de er menn på 40 uten barn. 

Anonymkode: 3e9f7...535

Dette. Orker ikke å ofre det noe spesielt mye energi.... :P 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Dette. Orker ikke å ofre det noe spesielt mye energi.... :P 

Vi som aldri har villet ha egne barn ofrer ikke mye energi på alle single mødre heller 😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er da så og si alltid damene som vil ha barn, og som alene tar seg av svangerskap, fødsel, nattevåk og det tredje skiftet mens mennene fortsetter med å klø seg på ballene og å game. Må da være sjukt digg å slippe ei utslitt kone som forventer at man bidrar med ungene når man heller vil spille COD til kl 03 🤷‍♀️

Anonymkode: f75f5...87d

Jeg har snakket med flere menn i 40-årene som ønsker seg barn.. som har funnet ut at nå er tiden for dem å få seg barn. En del i midten av 40-årene også. Men ja, det andre har du nok rett i.. Jeg ser det rundt meg, at forventningen ligger ofte der om at kvinnen er det som skal ordne ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (1 minutt siden):

Vi som aldri har villet ha egne barn ofrer ikke mye energi på alle single mødre heller 😂

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass vanlig at jeg tenker ingenting. Håper han er glad i seg selv og livet sitt. 

Anonymkode: b76e5...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at menn som har lav status, lav tudanning, med dårlig helse, usunt kosthold, røyker og drikker er tapermenn.

Rart å fokusere spesielt mye på det med å være barnløs når man har alle de andre faktorene her.

Anonymkode: 850d8...b5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis personligheten deres får meg til å tenke "det er derfor du er singel ja" synes jeg de er tapere. 

Anonymkode: 67f42...302

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (8 timer siden):

Denne! Er over 40 selv, ikke singel, å har ingen skrikende drittunger heller.

Visste ikke at hårtap var ett handicap, skal faen meg søke om uføretryggd med stataministerlønn siden lider så mye av LITT tynnere hår!

Det er et handicap i datingverdenen for menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke nødvendigvis. Men greit å være litt årvåken. 

Anonymkode: 42bdc...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...