Gå til innhold

Svigerfamilie, vanskeligheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått vite at foreldrene til mannen min har hjulpet søsteren hans med mange hundre tusen for å hjelpe henne og mannen hennes å få barn. De har til og med sponset dem med flere dyre ferier for at de skulle få ro og spiren skulle sitte. 

Siden vi fikk barna våre har vi vært mindre og mindre med svigerfamilien fordi sammenkomstene der ikke er tilpasset barn, og at søsteren til mannen har vært aggressiv/hysjet og vært sur på våre barn. 

Vi har bare tenkt at hun var i ferd med å bli en sær halvgammel dame, som ikke likte barn, men antar nå at oppførselen hennes har noe å gjøre med at hun selv ikke klarer å få barn. 

Fikk vite dette av mannens bror, som har visst det ei stund, men fortalte det til oss fordi han syns det er urettferdig at foreldrene ikke vil hjelpe han og kona inn på boligmarkedet når de har hjulpet søsteren så mye økonomisk. Han kom altså til oss for å få støtte...

Søsteren er veldig sint for at broren har sagt dette til oss, og sier hun er ydmyket. 

Syns det hele er slitsomt, og ble egentlig skuffet over svigerfamilien. Her har de oversett sine eneste barnebarn siden de ble født. Ikke vist særlig interesse for dem eller noe. De har invitert oss til å feire jul med dem, men mannen vil ikke, og det vil egentlig ikke jeg heller. 

Aner ikke hva vi skal gjøre, mannen er sint og skuffet og føler seg utenfor det gode selskap i sin egen søskenflokk. 

Men har vi egentlig hatt noe krav på å vite noe som helst? Det må vel bare være pengegavene i så fall? 

Anonymkode: 7a3d1...9f8

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om mannen din og foreldrene ikke har noe særlig nært forhold?

Det er jo ikke slik at de plutselig blir veldig nære den dagen de får barn. Forholdet må liksom være i orden før barnebarna kommer.. 

Anonymkode: 23c61...0d2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere har selvsagt ikke krav på informasjon om hva noen andre gjør med pengene sine.

Det gir ikke helt mening at du er bitter over manglende interesse for barna deres samtidig som du beskriver at dere trekker dere unna og avslår invitasjoner. Det er også uklart hva denne informasjonen har med svigerforeldrenes økonomiske disposisjoner å gjøre.

Anonymkode: 9e6a5...9d1

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De har invitert oss til å feire jul med dem, men mannen vil ikke, og det vil egentlig ikke jeg heller. 

Aner ikke hva vi skal gjøre, mannen er sint og skuffet og føler seg utenfor det gode selskap i sin egen søskenflokk. 

Men har vi egentlig hatt noe krav på å vite noe som helst? Det må vel bare være pengegavene i så fall? 

Dere har ingen krav på noe nei, voksne folk bestemmer hva de ønsker å bruke egne penger på. 

Dere takker nei til å feire jul sammen og i samme moment er dere skuffet fordi dere føler dere utenfor? 

Anonymkode: 6016e...ed8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner skuffelsen til mannen din og broren hans over at man blir behandlet ulikt av foreldrene sine på en måte, og jeg skjønner at søsteren føler på dette, men ydmyket? Den ser jeg ikke helt, er det ydmykende å ha problemer med å bli gravid eller er det ydmykende at hun har fått økonomisk hjelp, eller er det ydmykende at dere fant det ut? 
Jeg ville understreket at å takke nei til julefeiring var av helt andre grunner enn dette og så latt det ligge. 

Endret av Carrot
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil ikke ha noe mer med dem å gjøre enn å få penger og barnevakt?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor skal dere ha krav på å vite om pengegaver mener du? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, dere har selvsagt ikke krav på informasjon om hva noen andre gjør med pengene sine.

Det gir ikke helt mening at du er bitter over manglende interesse for barna deres samtidig som du beskriver at dere trekker dere unna og avslår invitasjoner. Det er også uklart hva denne informasjonen har med svigerforeldrenes økonomiske disposisjoner å gjøre.

Anonymkode: 9e6a5...9d1

At de setter himmel og jord i bevegelse for at svigersøster skal få barn, men bryr seg ikke om å tilpasse eller gjøre at de barnebarna de faktisk har føler seg velkomne.

Syns og det er kjipt at vår tilstedeværelse har vært vanskelig for søsteren til mannen. Hvis vi hadde visst kunne vi i det minste tatt hensyn til det. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner skuffelsen til mannen din og broren hans, og jeg skjønner at søsteren føler på dette, men ydmyket? Den ser jeg ikke helt, er det ydmykende å ha problemer med å bli gravid eller er det ydmykende at hun har fått økonomisk hjelp, eller er det ydmykende at dere fant det ut? 

Sannsynligvis fordi TS og mannen (og broren) er som de er... Og ville reagert med "urettferdig" og "vil også ha", i stedet for sympati over situasjonen de står i. 

Anonymkode: 83668...183

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har selvfølgelig ikke krav på å vite noe som helst om hvordan andre bruker pengene sine. Jeg skjønner at dere er skuffet, men det er tydelig at fellesnevneren her er dere. Tydeligvis er det ingen i svigerfamilien som føler seg nære dere eller stoler nok på dere til at det er naturlig å snakke om ting som er vanskelig. I tillegg virker dere ikke særlig hyggelige som bare er opptatt av penger og hjelp/barnevakt, altså hva andre kan gjøre for dere. Så takk gjerne nei til julefeiring, men hvis dere er det minste interessert i et bedre forhold til svigerfamilien bør dere gå litt inn i dere selv og se på hvordan dere tenker om og behandler andre mennesker. Her virker det tydelig at det er dere, og ikke de, som er problemet. 

Anonymkode: 55b03...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidavmeg skrev (1 minutt siden):

Dere vil ikke ha noe mer med dem å gjøre enn å få penger og barnevakt?

Nei, det har vi aldri fått, så det vil vi ikke ha, men vi syns det er rart at vi ikke får vite noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et av mine søsken, eller svigersøsken, hadde slitt med å bli gravide. Hadde jeg fullt ut støttet at det ble gitt pengegaver for å hjelpe med dette. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det har vi aldri fått, så det vil vi ikke ha, men vi syns det er rart at vi ikke får vite noe. 

Men dette angår jo ikke dere

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har selvfølgelig ikke krav på å vite noe som helst om hvordan andre bruker pengene sine. Jeg skjønner at dere er skuffet, men det er tydelig at fellesnevneren her er dere. Tydeligvis er det ingen i svigerfamilien som føler seg nære dere eller stoler nok på dere til at det er naturlig å snakke om ting som er vanskelig. I tillegg virker dere ikke særlig hyggelige som bare er opptatt av penger og hjelp/barnevakt, altså hva andre kan gjøre for dere. Så takk gjerne nei til julefeiring, men hvis dere er det minste interessert i et bedre forhold til svigerfamilien bør dere gå litt inn i dere selv og se på hvordan dere tenker om og behandler andre mennesker. Her virker det tydelig at det er dere, og ikke de, som er problemet. 

Anonymkode: 55b03...3de

Det er svigerbror som vil ha penger... 

Vil bare bli inkludert og tatt hensyn til, som den barnefamilien vi er. Skjønner ikke hvorfor dere tror vi vil ha barnevakt? 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om et av mine søsken, eller svigersøsken, hadde slitt med å bli gravide. Hadde jeg fullt ut støttet at det ble gitt pengegaver for å hjelpe med dette. 

Det er svigerbror som vil ha penger. Ikke vi.

Syns det er vanskelig med den uhøflige oppførselen til svigersøster, som vi nå egentlig kan se at det er en grunn til. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtt mannen din i det han føler, men pass på at du ikke havner i en posisjon der du blir beskyldt for å splitte familien. For det blir fort du som svigerdatter som får skylda for en eventuell konflikt.

Julaften står dere selvfølgelig fritt til å feire akkurat der dere vil, men gi beskjed i god tid hvis svigers tror dere kommer til dem.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er svigerbror som vil ha penger. Ikke vi.

Syns det er vanskelig med den uhøflige oppførselen til svigersøster, som vi nå egentlig kan se at det er en grunn til. 

Altså ikke griskhet. Men null empati.

Like ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mangel på empati å reagere på at noen ekskluderer barnebarn for å unngå å såre følelsene til et voksent menneske. 

Anonymkode: d9537...88b

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke griskhet. Men null empati.

Like ille. 

Jeg forstår ikke. Vi har ikke kunne vise empati fordi vi ikke visste. Nå når vi vet (fordi svigerbroren fortalte det) så sier hun at hun er ydmyket.

Hun har vært ugrei med våre barn, hysjet og kjeftet på dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har det mye bedre uten å være i kontakt med dem mtp hvordan ting er foreløpig. 

Det er snilt at de hjelper dem, alt ære, men at de allikevel nekter å hjelper den andre barn (svigerbror) er ikke greit. Burde være rettferdig og likt.

At hun svigerinne er utrolig vanskelig mot dine barn er også IKKE greit og all penger og støtte fraskriver dem IKKE fra å være greit. For ett menneske. 

Skjønner godt at dere er skuffet men dere får ikke gjort noe med det. svigerforeldre får avgjør hva de vil og all godhet de har kommer med en konsekvens. Penger er ikke verdt det.

Bruk tiden med egen familie og andre som vil dere vel.

Forstår ikke hvorfor dere får så mye pes 

Anonymkode: d795f...a89

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...