Gå til innhold

Sexprat fra venninne.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en veldig god venninne som har hatt ny kjæreste de siste to-tre årene.
Og hun `innvolverer` meg i sexlivet deres ved å prate veldig inngående og intimt om det.
Jeg er og har alltid vært veldig privat av meg i slike sammenhenger og ønsker virkelig ikke å vite noe som helst om andre sitt sexliv. Hverken menn eller kvinner.
Men hun durer på om hvordan, hvor mye, hvor etc.

Jeg blir lei hele greia, og lurer på hvordan si ifra til henne. At dette er lite interessant for meg. Men er redd for at hun blir veldig lei seg hvis jeg sier ifra da vi er veldig nære venner. Jeg er mann, men tror ikke det har noe å si.

Er det normalt at dere kvinner forklarer til den minste detalj om dette? Til hverandre? Type venninneprat?

Anonymkode: 95c2d...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei. Ikke normalt. 

Kanskje hun prøver å kompensere for ett eller annet 

Anonymkode: f4058...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si enda tydeligere fra at du ikke ønsker å bli involvert i dette, og at det dessuten er ufint mot partneren hennes.

Anonymkode: 70cf7...ee6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette ikke er normalt nei.

Første jeg tenker er at denne venninna prøver å få deg til å reagere / bli sjalu. 
Da kan du jo gjøre resten av matematikken selv

Det andre er kanskje at hun søker en slags  bekreftelse fra en god venn, men det har jeg mindre tro på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke har noe behov for å høre detaljer, og at du synes det er ukomfortabelt. 

Anonymkode: 18c56...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt meg på de som tror det er så jævlig interessant å høre om andre sitt sexliv😅. Passe kjedelig og sitte å høre på egentlig.

Anonymkode: 07f64...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan du prate med din mann om ditt og hans sexliv? Synes det ganske viktig faktor her, om dette handler om din egen skam. Mange som er preket av skam rundt egen seksualitet har problemer som du nevner. Kan du høre på podkast der sex er diskusjonstema?

Anonymkode: 7de76...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg blir lei hele greia, og lurer på hvordan si ifra til henne.

Si at det er uakseptabel oppførsel av henne å legge ut om kjæresten hennes på den måten.

Anonymkode: aa91a...d13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hun `innvolverer` meg i sexlivet deres ved å prate veldig inngående og intimt om det.
Jeg er og har alltid vært veldig privat av meg i slike sammenhenger og ønsker virkelig ikke å vite noe som helst om andre sitt sexliv. Hverken menn eller kvinner.

Jeg blir lei hele greia, og lurer på hvordan si ifra til henne. At dette er lite interessant for meg. Men er redd for at hun blir veldig lei seg hvis jeg sier ifra da vi er veldig nære venner. Jeg er mann, men tror ikke det har noe å si.

Er det normalt at dere kvinner forklarer til den minste detalj om dette? Til hverandre? Type venninneprat?

"Hva synes egentlig typen din om at du skravler såpass intimt om deres sexliv med andre? " 

"Snakker du med typen din om hva som er så flott med sexlivet deres også? "

"Beklager, men jeg er ganske mett på å høre om sexlivet du har med typen din. Kan vi heller snakke om hobbyene vi har i lag eller noe annet vi har felles?"

Endret av Fighter83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prate sånn om sex, fordi jeg har høy sexlyst og sex dermed er et tema som opptar tankene mine mye og som jeg dermed syns det er interessant å prate om. Syns også at sex burde være mindre tabu blant voksne. Jeg prater både med venninner og kompiser om sex. Så i utgangspunktet er dette helt normalt for meg, men det som kanskje blir unormalt her er at venninnen din burde lest deg og skjønt at du ikke er så interessert i å snakke om det. Jeg pleier ikke å snakke med folk om sex når jeg merker at det overhodet ikke er interessant for dem. Det er kun med likesinnede. 

Anonymkode: 59c3b...54b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prater både med venninner og kompiser om sex. 

Anonymkode: 59c3b...54b

Utleverer du andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si at det ikke er så interessant, da? Og ekkelt?  Spør heller hva hun lager til middag, f eks? Hvordan det går med moren hennes? Om dere skal gå på konsert?

Anonymkode: c652c...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Si at det er uakseptabel oppførsel av henne å legge ut om kjæresten hennes på den måten.

Enig!!

Anonymkode: aad79...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hun generelt opptatt av sex da?
Det kan jo være en ting hun virkelig syns er spennende, kult og interessant. Noen har sex som hobby og "sin greie", og da er det ikke rart det blir mye prat om det.

Uansett, om dette er et tema du ikke er så interessert i, må du si i fra (på en pen måte) at dette ikke er noe du ønsker å snakke så mye om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt for noen, ikke for alle. Du må bare forklare henne at du ikke er interresert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan snakke masse om sex, men leser jo rommet først..

Hun leser tydeligvis ikke deg noe godt, så da må du bare si fra om det. 

Det bør jo være en grei ting å si fra om også, det er mye jeg synes er uinteressant å høre om, det kan være alt fra barn til hunder til crossfit til datene til en kollega, men ofte føles det frekt å si. 

Men med sex, da kan man skylde på at man synes det er litt privat eller noe. 

Anonymkode: 09bf3...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk ikke noe svar ts. Er du såpass privat av deg når det gjelder seksualitet å du ikke kan kommunisere det du tenner på med en partner og behersker du å høre podkast der seksualitet er diskusjonstema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fikk ikke noe svar ts. Er du såpass privat av deg når det gjelder seksualitet å du ikke kan kommunisere det du tenner på med en partner og behersker du å høre podkast der seksualitet er diskusjonstema?

Hvor relevant er dette egentlig?

Anonymkode: 971e5...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøver hun seg på deg? Høres veldig rart og sært ut.. Si at du ikke har behov for å høre dette!

Anonymkode: 4199c...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takker for gode svar her inne!
Ser at flere mener dette ikke er normalen, må bare manne meg opp å si til henne at jeg ikke ønsker flere detaljer.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...