Gå til innhold

Bør man ha pose i pedalbøtten på badet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elle Melle skrev (19 timer siden):

Takler ikke tette pedalbøtter. Hvem i himmelens navn har funnet på at man skal lukke søppelet inne i en tett boks som står på et varmt gulv? 🤢

Vi bruker en helt alminnelig papirkurv med pose i. Da blir det ikke noe lukt. 

Helt enig! 😂 Vi har en sånn bøtte stående, men den er ikke i bruk. Nå som vi inntil nylig har hatt bleiebarn har det rett og slett blitt pose på en krok (og den posen byttes flere ganger daglig).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke pose. Prøver å minske bruken av plast. Tampong pakkes godt inn, og bøtta tømmes når vi går ut med restavfallet.

Anonymkode: 23d98...79f

Hvordan kaster du det i bøtten når den er full da, om du ikke bruker poser til søppelet? Det er jo ingen forskjell om du bruker pose i bøtten til den er full, eller om du tømmer innholdet i bøtta over i en pose når det skal kastes. EN POSE går med uansett. 

Unntak er om man har en sånn miniatyr-pedalbøtte på badet. Det innholdet helles kanskje over i den vanlige søppelposen fra kjøkkenet og kastes med den. 

Jeg har normal posestørrelse på pedalbøtten hos meg, men har sett at det finnes minibøtter også. Ubrukelige etter mitt syn, de må jo tømmes i et kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker svarte hundeposer i den lille pedalbøtta på badet. Men den brukes kun til tanntråd og q-tips. Tamponger, truseinnlegg og bind pakkes inn og kastes på kjøkkenet med en gang. Dorullerkjerner legges i papp og tomme flasker i plastsekken. Søppelet på kjøkkenet tas ut hver dag, så enklest slik. Slipper lukt i pedalbøtta på badet. Den som sier at det ikke lukter etter en dag med godsaker i, lyver (ikke at det lukter når bøtta er igjen, men du får eimen i fleisen når den åpnes). 

Anonymkode: 906dd...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 18.26):

Da blir jo den fortere full og må byttes oftere. Blir ikke mindre plast av det 

Anonymkode: eb134...a77

Det må da stinke om du venter til restavfallet er fullt før du tømmer? Eller har du ekstremt mye avfall? 

Her tømmes det daglig. Tar da bøtta via kattedoen, og innom badene nå og da. 

Anonymkode: dc3ba...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker 8L brødposer fra coop. De passer perfekt. Tamponger pakker jeg rett i svart hundepose. Tømmer bad-søpla daglig når jeg har mensen. Ellers tømmes den 2-3 ganger i uka. Ingen pose i bøtta er uaktuelt. Orker ikke vaske bøtta ved hver tømming.

Anonymkode: d95e3...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pose! Urk, den der kvalme lukten av bind og tamponger.. bruker også våtservietter/intimservietter iblant for å vaske meg ordentlig. Måtte jo vasket bøtten hver dag om jeg ikke hadde hatt pose.. Mye enklere å bare bytte pose, som jeg gjerne gjør hver dag når jeg har mensen.

Anonymkode: d4c69...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pose ja! Bruker bleieposer , de passer fint oppi . 

Anonymkode: f2f6d...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det må da stinke om du venter til restavfallet er fullt før du tømmer? Eller har du ekstremt mye avfall? 

Her tømmes det daglig. Tar da bøtta via kattedoen, og innom badene nå og da. 

Så det blir mindre plast av at du tømmer søpla når den er halvfull? Venter til den er full ja. Hva mener du skal stinke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så det blir mindre plast av at du tømmer søpla når den er halvfull? Venter til den er full ja. Hva mener du skal stinke?

Matrester begynner å lukte raskt. Har ikke sortering av restavfall her, utover plast. 

Så, ja, vi bærer ut søpla hver kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Matrester begynner å lukte raskt. Har ikke sortering av restavfall her, utover plast. 

Så, ja, vi bærer ut søpla hver kveld. 

Kaster ikke matsøppel i restavfall så det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 17.50):

Har aldri brukt pose. Bind og tampong pakkes godt inn før det kastes. Aldri opplevd gris eller lukt, men vasker likevel over den innvendige bøtta 1 gang i mnd (etter uka). Er vel egentlig kun bind og tampong som kastes der, men som sagt pakkes det GODT inn. 

Hvor får man kjøpt sånne småposer som passer i 3 l pedalbøtte?

Anonymkode: 24931...989

Grisete 

Anonymkode: 9fd6d...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bør jo virkelig være vant med det her inne.

Men at det ikke er mulig å bare beskrive hvordan man gjør det, uten å kalle andre for "miljøsvin", eller "grisete. 

😂

Ja, jeg vil ha lukkede spann. Nei, det lukter ikke. Nei, det blir sjeldent søl, da er det som regel litt såperester. Nei, jeg ser ikke vitsen med pose da det blir veldig mye svinn, og ikke ser pent ut (unntaket er gjestetoalettet, nå når jeg tenker meg om, med mange kvinner på besøk samtidig så er behovet der.. ). Ja, vi tar ut søppel hver kveld, og plukker da som regel med det som er i spannene på badene. Ja, vi vurderer om spannet trenger en vask når vi ukentlig vasker badet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 22.49):

Det har aldri skjedd at noen har gjort det på besøk hos oss. Jeg er godt over 40 og har tre barn med venner og venninner +++. På gjestetoalettet har vi ikke bøtte en gang.

Anonymkode: 83393...cd4

Tuller du nå? Om du har tre barn med venner og venninner og det "aldri har skjedd at noen har gjort det på besøk hos oss"; selvfølgelig har dere hatt besøk av noen med mensen en eller annen gang 😅 Da har de nok bare kasta det i do 🙈

Anonymkode: fed30...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt greit å ikke ha pose i pedalbøtten på badet. Du skal ikke bruke den til å lage mat i eller drikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tuller du nå? Om du har tre barn med venner og venninner og det "aldri har skjedd at noen har gjort det på besøk hos oss"; selvfølgelig har dere hatt besøk av noen med mensen en eller annen gang 😅 Da har de nok bare kasta det i do 🙈

Anonymkode: fed30...02d

Ikke meg du siterer.

Men jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde spylt tampongen ned i do, om alternativet var å surre den inn i papir, gå gjennom stua, til spisebordet der resten av selskapet sitter, og spurt vertskapet hvor søpla på kjøkkenet er. Og jeg er mye tryggere enn en tenåring. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en liten søppelbøtte på badet. Kun meg med mensen i huset. Da fylles bøtten raskt opp og tømmes før lukt. Har vi hatt mange gjester sjekkes bøtten dagen etter og tømmes ved behov. Bruker liten pose i. 

Anonymkode: 5525b...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...