AnonymBruker Skrevet 27. oktober #1 Del Skrevet 27. oktober Jeg har siden 18 årsalderen gått på p-ring og synes det har fungert greit. For noen år tilbake møtte jeg en kar på tinder, vi ble både kjærester og samboere og hadde sex mens jeg brukte p-ring. Han prøvde gjentatte ganger å overtale meg til å bruke spiral, noe jeg ikke ønsket. Etter noen år ble det brudd og vi flyttet fra hverandre. Jeg sluttet da på p-ring, som jeg hadde brukt i mange år. Seks måneder etterpå gjenopptar vi kontakten og brukte da selvsagt kondom. Etter en stund snakket vi om at jeg skulle begynne med p-ring igjen. Jeg gjorde det, men han ønsket likevel å fortsette med kondom. Så det siste året har vi hatt sex med både kondom og p-ring. Jeg har spurt han flere ganger hvorfor han enda ønsker å bruke kondom og får svar som at det er mindre søl, fordi han er følsom, fordi da er det enda mer sikkert. Ja, det er mindre søl for min del. Selv om det er kluter i nattbordet så det gjør ikke så mye. Ja, han er veldig følsom. Men samtidig bruker lang tid på å komme. Med kondom tar det nå enda lenger tid. Ja, det er mer sikkert. Men hva har forandret seg? Ingen av oss hadde sex med andre i det halvåret, og vi hadde ikke med kondom før. Så jeg spør han om han skal bruke kondom nå i all fremtid, men det hadde han ikke tenkt på. Helt flott om vi bruker kondom altså, men da har jeg lyst å slutte på p-ringen. Jeg anser ikke nødvendighet for begge deler. Han spør hvorfor. Jeg har jo ikke hatt noen plager med bruk av p-ringen. Jeg svarer at kroppen har jo det best med å være uten uansett. Og han påstår dette er svært omdiskutert. Han ønsker at jeg fortsetter fordi det da er ekstra sikkert. Kommer med argumenter som at kondomet kan sprekke eller falle av. Og han har jo forsåvidt rett i det, men.. Hvor ofte skjer det da? Ikke skjedd til nå med oss.. Så tja.. Bør jeg bare fortsette på p-ring? Noen som har noen tanker? Jeg behøver litt innspill kjenner jeg. Anonymkode: be66b...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #2 Del Skrevet 27. oktober Smart mann Anonymkode: 3935b...161 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #3 Del Skrevet 27. oktober Det er jo helt greit at han vil bruke kondom i tillegg til din p-ring. Han vil tydeligvis ikke bli far og da er det bra å sikre seg slik han gjør. Anonymkode: bfd4b...197 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo helt greit at han vil bruke kondom i tillegg til din p-ring. Han vil tydeligvis ikke bli far og da er det bra å sikre seg slik han gjør. Anonymkode: bfd4b...197 Stemmer, han ønsker ikke å bli far. Det er han helt klar på, og har vært siden 20 årene iflg han selv. Hvorfor ikke sterilisere seg da? Selv om jeg ikke hadde direkte plager med p-ringen så gjør den jo at man blir tørrere, miste litt sexlyst osv. Jeg synes det er ok at jeg må bruke det likevel i et forhold, men det føles så bortkasta når han likevel skal bruke kondom. Da kunne jeg jo ha sluppet disse små bivirkninger. Anonymkode: be66b...ebd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #5 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har siden 18 årsalderen gått på p-ring og synes det har fungert greit. For noen år tilbake møtte jeg en kar på tinder, vi ble både kjærester og samboere og hadde sex mens jeg brukte p-ring. Han prøvde gjentatte ganger å overtale meg til å bruke spiral, noe jeg ikke ønsket. Etter noen år ble det brudd og vi flyttet fra hverandre. Jeg sluttet da på p-ring, som jeg hadde brukt i mange år. Seks måneder etterpå gjenopptar vi kontakten og brukte da selvsagt kondom. Etter en stund snakket vi om at jeg skulle begynne med p-ring igjen. Jeg gjorde det, men han ønsket likevel å fortsette med kondom. Så det siste året har vi hatt sex med både kondom og p-ring. Jeg har spurt han flere ganger hvorfor han enda ønsker å bruke kondom og får svar som at det er mindre søl, fordi han er følsom, fordi da er det enda mer sikkert. Ja, det er mindre søl for min del. Selv om det er kluter i nattbordet så det gjør ikke så mye. Ja, han er veldig følsom. Men samtidig bruker lang tid på å komme. Med kondom tar det nå enda lenger tid. Ja, det er mer sikkert. Men hva har forandret seg? Ingen av oss hadde sex med andre i det halvåret, og vi hadde ikke med kondom før. Så jeg spør han om han skal bruke kondom nå i all fremtid, men det hadde han ikke tenkt på. Helt flott om vi bruker kondom altså, men da har jeg lyst å slutte på p-ringen. Jeg anser ikke nødvendighet for begge deler. Han spør hvorfor. Jeg har jo ikke hatt noen plager med bruk av p-ringen. Jeg svarer at kroppen har jo det best med å være uten uansett. Og han påstår dette er svært omdiskutert. Han ønsker at jeg fortsetter fordi det da er ekstra sikkert. Kommer med argumenter som at kondomet kan sprekke eller falle av. Og han har jo forsåvidt rett i det, men.. Hvor ofte skjer det da? Ikke skjedd til nå med oss.. Så tja.. Bør jeg bare fortsette på p-ring? Noen som har noen tanker? Jeg behøver litt innspill kjenner jeg. Anonymkode: be66b...ebd Jeg bruker begge deler. Naturlig for meg, siden kondomet kan sprekke.. Anonymkode: 659f0...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #6 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker begge deler. Naturlig for meg, siden kondomet kan sprekke.. Anonymkode: 659f0...ebf Verken p-ring eller kondom er naturlig. Anonymkode: 1d021...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #7 Del Skrevet 27. oktober Slutt med p-ring og hold kjeft. Du bestemmer selv hva du vil putte i kroppen. Dere har jo aldri hatt uhell med kondom, og brukt riktig er det også helt trygt. Høres jo egentlig ut som om du synes det er helt topp med kondom også, så da skjønner jeg ikke hvorfor du vurderer å slutte med det? Anonymkode: cd1c4...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #8 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Verken p-ring eller kondom er naturlig. Anonymkode: 1d021...848 😂😂 Anonymkode: 659f0...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #9 Del Skrevet 27. oktober Hvorfor vil du ikke prøve hormonspiral istedenfor ? Anonymkode: b23b7...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #10 Del Skrevet 27. oktober Du bestemmer jo selv, bare å slutte det. Men si det til han. Hold deg til kondom. Anonymkode: 5391c...bce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #11 Del Skrevet 27. oktober Men de har jo brukt kondom hele tiden, og det er jo ikke kondombruk de klager på. Hvorfor gå over til spiral da?? Anonymkode: cd1c4...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #12 Del Skrevet 27. oktober Altså, man sier så ofte at menn må ta ansvar for prevensjon. Da tenker jeg man skal være ganske fornøyd når det gjøres. Helt fair om du ønsker å kutte ut den prevensjonen du bruker. Han kan gjerne ha en oppfatning av det, men dette avgjør du selv. Det eneste han kan forvente av deg er at du gir klar beskjed om det. Så bestemmer han selv hvordan han forholder seg til det. Personlig tenker jeg enkelt prevensjon er mer enn nok, men han kan nå få mene annet. Anonymkode: 5a3d9...4a7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #13 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, man sier så ofte at menn må ta ansvar for prevensjon. Da tenker jeg man skal være ganske fornøyd når det gjøres. Helt fair om du ønsker å kutte ut den prevensjonen du bruker. Han kan gjerne ha en oppfatning av det, men dette avgjør du selv. Det eneste han kan forvente av deg er at du gir klar beskjed om det. Så bestemmer han selv hvordan han forholder seg til det. Personlig tenker jeg enkelt prevensjon er mer enn nok, men han kan nå få mene annet. Anonymkode: 5a3d9...4a7 Siden han er så fiksert på prevensjon, tenker jeg han er svært nøye med på-setting og riktig bruk av kondom, så da er du nok helt trygg på dette som velfungerende prevensjon! Gratulerer med å ha en slik partner! Anonymkode: cd1c4...fb0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #14 Del Skrevet 27. oktober Dette er en klok mann. Tror faktisk mange unge menn får en del gode innspill fra tiktok og instagram. Finnes nok eksempler på kvinner som har løyet om prevensjon og fedre som ikke ønsket å bli det. Anonymkode: 7d885...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #15 Del Skrevet 27. oktober Kondom er nært 100% sikkert hvis man bruker det riktig. Det kan sprekke ja, jeg har opplevd det en gang i løpet av mitt 20 år lange forhold. Det var sannsynligvis fordi vi var uheldige og hadde fått massasjeolje på kondomet. Da tok jeg angrepille. Slik er det jo hvis man er enige om at man ikke skal ha barn sammen. Da blir det angrepille dersom man skulle være så uheldig at noe uforutsett skulle skje, eller i verste fall abort. I og med at han uansett skal bruke kondom så ville jeg bare sluttet med p-ringen når du har bivirkninger. Det blir liksom ikke sikrere enn 100%. Man kan ikke bli 198% sikker mot graviditet... Det er helt bortkastet med p-ring. Anonymkode: a19c1...581 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #16 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Stemmer, han ønsker ikke å bli far. Det er han helt klar på, og har vært siden 20 årene iflg han selv. Hvorfor ikke sterilisere seg da? Fordi han kanskje finner noen han ønsker barn med? Anonymkode: b918b...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #17 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg brukte p-ring. Han prøvde gjentatte ganger å overtale meg til å bruke spiral, noe jeg ikke ønsket. Hvorfor gjorde han det? Anonymkode: b918b...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #18 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gjorde han det? Anonymkode: b918b...989 Kanskje han merket at hun hadde negative reaksjoner av p-ring? Anonymkode: cd1c4...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #19 Del Skrevet 27. oktober Først klages det på at menn ikke tar ansvar for å ikke gjøre noen gravide, å så når han først bruker kondom konsekvent så er jammen det galt å. Anonymkode: 3935b...161 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #20 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Først klages det på at menn ikke tar ansvar for å ikke gjøre noen gravide, å så når han først bruker kondom konsekvent så er jammen det galt å. Anonymkode: 3935b...161 Det er ikke galt at han er flink til å bruke kondom, det er veldig bra (egentlig ikke noe man trenger å få skryt for da det er et minimum at man tar ansvar for dette som et voksent menneske, akkurat som at en kvinne ikke trenger skryt for å ta p-piller eller annet). Men det er ulogisk og meningsløst å bruke to prevensjonsmetoder når man ikke får noe igjen for den innsatsen annet enn bivirkninger og ubehag. Anonymkode: a19c1...581 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå