Gå til innhold

Nettverk av venner eller familie etter å ha passert 40

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har klart å bygge opp et nettverk eller familie etter fylte 40 år? Jeg har lite egen familie, jun ett barn. Familien jeg har hatt er kjærestens familie (ikke felles barn.) Nå har dette skrantet lenge, og jeg vet ikke hvordan dette skal gå.. Jeg har lite nettverk utenom og, har aldri klart å danne meg det etter å ha flyttet hit for mange år siden. 
Er det noen som har klart å bygge seg opp et nettverk av venner, bekjente eller familie etter fylte 40 år? Har prøvd så lenge å få et stabilt nettverk, men jeg har ikke klart det. 

Anonymkode: e5168...1db

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er vanskelig selv. Og jeg flytta til og med før jeg var 30 og er over 40 nå. 

Merker godt at jeg har et lite nettverk. Nå har jeg nettopp funnet en fin kirke med en del på min egen alder som jeg liker meg ganske godt i, så håper det kan hjelpe. 

Det er blant barnas venner, via jobb eller kirke eller frivillig arbeid som er lettest å finne folk. Ja og blant andre innflyttere. Hit jeg flytta var det så mange vennegjenger og sjels at folk bare ikke var interessert i å bli kjent med nye, så når jeg kom fra en helt annen landsdel med en helt annen kultur, så ble det vanskelig. Stor forskjell blant kulturen, selv innen eget land. Bodde en gang i Bergen også og ble mottatt på en helt annen måte enn her jeg bor nå. 

Håper det ordner seg for deg. Ikke gi opp å finne venner og bekjente. 

Anonymkode: 583c1...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk godt nettverk med flere kollegaer på jobb og med noen naboer :)

Anonymkode: d53e4...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å få venner som voksen, men jeg har fått noen. Men det er enkeltpersoner som er ganske forskjellige og ikke kjenner hverandre, ingen gjeng. 

Anonymkode: f855d...849

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere Facebook-grupper man kan melde seg inn i for å bygge nettverk. Alt fra tur-grupper, matlaging, barsel etc.

søk opp «hey girl» på Facebook så finner du mange forskjellige grupper med damer i forskjellige alder som er ute etter der samme 

Anonymkode: 6232b...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mange nye venner som voksen (40+), jeg søkte til arenaer som omfattet hobbyene mine, og var åpen og positiv til dem jeg møtte der. Synes ikke det var vanskelig å få nye venner i voksen alder.

Anonymkode: 73264...c85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg synes dette er vanskelig selv. Og jeg flytta til og med før jeg var 30 og er over 40 nå. 

Merker godt at jeg har et lite nettverk. Nå har jeg nettopp funnet en fin kirke med en del på min egen alder som jeg liker meg ganske godt i, så håper det kan hjelpe. 

Det er blant barnas venner, via jobb eller kirke eller frivillig arbeid som er lettest å finne folk. Ja og blant andre innflyttere. Hit jeg flytta var det så mange vennegjenger og sjels at folk bare ikke var interessert i å bli kjent med nye, så når jeg kom fra en helt annen landsdel med en helt annen kultur, så ble det vanskelig. Stor forskjell blant kulturen, selv innen eget land. Bodde en gang i Bergen også og ble mottatt på en helt annen måte enn her jeg bor nå. 

Håper det ordner seg for deg. Ikke gi opp å finne venner og bekjente. 

Anonymkode: 583c1...e7f

Hvor bor du nå, Sørlandet?

Anonymkode: 90c7e...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er flere Facebook-grupper man kan melde seg inn i for å bygge nettverk. Alt fra tur-grupper, matlaging, barsel etc.

søk opp «hey girl» på Facebook så finner du mange forskjellige grupper med damer i forskjellige alder som er ute etter der samme 

Anonymkode: 6232b...ad4

Jeg har gjort flere av de tingene du nevner, men er vanskelig å finne noen der kjemien stemmer og de er interressert i å møtes videre. Jeg er ganske rolig og stille av meg, og har ikke alltid så mye å bidra med. Skulle hatt mer sosial trening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått mange nye venner som voksen (40+), jeg søkte til arenaer som omfattet hobbyene mine, og var åpen og positiv til dem jeg møtte der. Synes ikke det var vanskelig å få nye venner i voksen alder.

Anonymkode: 73264...c85

Hva var hobbyene dine da? Jeg har gjort det samme, men kommer nok an på hvilke hobbyer det er, og hvor i landet man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke alder, men sykdom som gjør det vanskelig. Blir kjent med fine folk i fb grupper og ulike pasientforeninger. Men hjelper lite når ingen er i form til å besøke hverandre eller finne på ting🫣

Anonymkode: c6af9...c62

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2024 den 0.51):

Er det noen som har klart å bygge opp et nettverk eller familie etter fylte 40 år? Jeg har lite egen familie, jun ett barn. Familien jeg har hatt er kjærestens familie (ikke felles barn.) Nå har dette skrantet lenge, og jeg vet ikke hvordan dette skal gå.. Jeg har lite nettverk utenom og, har aldri klart å danne meg det etter å ha flyttet hit for mange år siden. 
Er det noen som har klart å bygge seg opp et nettverk av venner, bekjente eller familie etter fylte 40 år? Har prøvd så lenge å få et stabilt nettverk, men jeg har ikke klart det. 

Nei, er separert, og er innflytter her.

er og ufør så kollegaer har jeg  ikke, ei heller noe nettverk

Men har ingen venner her, det er tungt

Anonymkode: b2a37...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...