Gå til innhold

Gutter og mobil-jeg blir sprø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min gutt på 12 år er vant til at er du i stua eller blant andre, så har du lyden av hvis du ser på videoer på youtube/tiktok. Samboer har to gutter som ser på mobil omtrent hele sin våkne tid. Jeg har sagt til kjæresten min at jeg klarer ikke de lydene, og han sier at de må skru ned. Men de glemmer det gang på gang. Og de klarer ikke å gå på do, gå på butikken eller noe som helst, uten den skjermen klint opp i trynet. Jeg blir bare så lei, kjenner jeg blir irritert bare jeg ser de med den mobilen. Hva slags regler har dere andre med gutter og mobil? Og er de sånn at de ikke klarer å gå uten mobilen hele tiden hjemme?

Anonymkode: 791d5...290

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp headset til dem (far), innfør regel (far formidler), håndhev (begge). Ikke komplisert. 

Anonymkode: 68347...5c7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to gutter i den alderen der. Har samme regel som deg, ingen lyder fra mobilen i stua, gjelder selvfølgelig voksne som barn, og besøkende. Har guttene venner på besøk er det samme regler. 

Kan bli en del mobil hjemme dessverre, likevel ikke et problem - de klarer legge den fra seg og gjøre helt andre ting også, både inne og ute. Mobilen brukes aldri ute på vei til butikken og slikt, legges ofte igjen hjemme.

Anonymkode: 6934d...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene hans glemmer seg av hele tiden, så må stadig minne de på det. Men de hadde jo ikke de reglene før da de bare bodde med faren. Han sitter jo og noen ganger og ser på youtube om biler med de, jeg bare takler det ikke. Vil bare rømme vekk fra huset.😵‍💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle her i huset må bruke headset eller airpods når man ser på mobil/ipad med lyd på i fellesarealene. Vil man ikke det så får man gå på rommet. 

Anonymkode: c37fc...10b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig når 15-åringen sitter på kjøkkenet med tiktok fordi ikke faren har lært han at når han er blant andre har man myden av eller bruker headset,😠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig når 15-åringen sitter på kjøkkenet med tiktok fordi ikke faren har lært han at når han er blant andre har man myden av eller bruker headset,😠

Hvis hovedproblemet er at far er en sosialt inkompetent nisse uten verken respekt for andre eller oppdragerevne, kan det selvsagt tenkes at løsningen er å dumpe far i stedet for å satse på headset og oppdragelse.

Mobil på do er forresten skikkelig ekkelt og bør forbys, helt uavhengig av støy.

Anonymkode: 68347...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...