Gå til innhold

Hva skal dere gi i farsdagsgave

Luffen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å gi en personlig og meningsfull gave til farsdagen i år. Vi har en sønn på 1,5 år sammen, og vi venter vårt andre barn om noen måneder. Om gaven koster noe eller om det er noe jeg og sønnen min lager sammen, betyr ikke så mye – det viktigste er at den viser omtanke og føles spesiell.

Noen som har gode ideer? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn liker som regel kort. Gjerne med litt pynting og farger osv, mal sønnen din sin hånd og trykk den på kortet så blir det jo nesten som en artifakt dere kan ta frem kommende år.

Ellers har date night vært populært hos oss. Farsdag skal jo være for far og sønn ja, men det er også den ene dagen i året du kan sette ekstra stor pris på han. Det skjer jo gjerne ikke de andre 363 dagene i året. Derfor liker jeg å lage en date night eller familiekveld med god mat og drikke, kort, og så passer jeg på å sette av 5-10 min til litt godsnakking når vi ligger på sofaen sammen "Du er så kjekk.. jeg er så heldig som har deg..  osv". Faller i alle fall i god jord her.

Når barna skal involveres er også kort fra de populært hos han, han liker spesielt når de tegner bilde av seg selv og han. Og kanskje en ting de setter pris på. Far-sønn/datter forhold er jo ofte ikke like fysiske som mor-barn forhold, så å instruere de til å klemme og si "jeg elsker deg" er allerede mer enn godt nok for å gjøre i alle fall min mann tilfreds. 

Anonymkode: 0e08a...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna lager kort og jeg kjøper boxere, noen øl han liker og noe godteri. 

Anonymkode: f0f6a...d54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt toalettpappe som vi skal fylle med såpe, deodorant, flaxlodd og en sjokolade med bilde av han og barna på. 

Anonymkode: adb3c...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna vil gi Flax julekalender og et kort de tegner

Anonymkode: 0a543...fa9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, de dagene er bare for handelsstanden! Hun som startet tradisjonen angret seg faktisk etter få år da hun så kjøpepresset som ble satt i gang! Man har én dag i året som er sin egen, og det er ens bursdag!

Anonymkode: b3d50...5c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ingenting, de dagene er bare for handelsstanden! Hun som startet tradisjonen angret seg faktisk etter få år da hun så kjøpepresset som ble satt i gang! Man har én dag i året som er sin egen, og det er ens bursdag!

Anonymkode: b3d50...5c9

Hvor i all verden har du det fra? Hun involverte handelsstanden selv fordi hun ønsket at farsdag skulle bli populært og brukte mye tid på å få dem til å reklamere for farsdag og promotere gaver til far. Hun ønsket altså selv at folk skulle kjøpe gaver.  

Anonymkode: 229ec...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luffen skrev (15 timer siden):

Hei!

Jeg ønsker å gi en personlig og meningsfull gave til farsdagen i år. Vi har en sønn på 1,5 år sammen, og vi venter vårt andre barn om noen måneder. Om gaven koster noe eller om det er noe jeg og sønnen min lager sammen, betyr ikke så mye – det viktigste er at den viser omtanke og føles spesiell.

Noen som har gode ideer? 😊

Jeg fikk en kaffekopp for mange år siden, der det var fingeravtrykk av barna også stod det verdens beste mamma🥰

De hadde laget den med sånn kjeramikk tusj greier og herdet den i ovnen❤️

Elsker den koppen🥰

Anonymkode: d6772...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mannen ikke liker kjøpepresset og stresset som følger med sånne dager, så har jeg handlet en kopp med fotballaget han heier på. Kjøpte den på bruktbutikken, og la oppi en lapp fra sønnen vår om t han vil være med på kamp når han blir større. Gutten er bare ett år, så det er en liten stund til.

Anonymkode: 0a3eb...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får far i huset- en flaskeåpner formet som en motorsykkel, nøkkelring med verdens beste pappa ord, sokker det står verdens beste pappa på, en morsom kopp med ord på som handler om farsdag og et kort ved siden av med fine ord og tegning på barna 😊 Så får han sove lenge den dagen, og kaffe på senga når han våkner. 

Anonymkode: 537d1...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er så store at det er de som fikser farsdagsgave til Pappaen her i huset. Det er gjerne favorittsjokoladen, t-skjorter (noen ganger med personlige trykk), kopp, turutstyr med inngravert tekst, termokopp, vannflaske etc. Stort sett en liten oppmerksomhet. Kort lager de selv. 

Jeg fikser ofte en blomsterbukett. 

Min egen Pappa får morgenlevering. Han setter stor pris på det.

Anonymkode: 002f0...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så små barn ville jeg ha gitt noe med bilde, håndavtrykk, "verdens beste", tegning, kort etc fra barnet. Slike minne-ting er fine å se tilbake på. Her brukes fortsatt koppene med barnetegningene på. 

Bruker også å gi noe fra meg selv som takk for at han er far til mine barn. Som oftest favorittmiddagen, kake og noe godt (øl og potetgull 😆).

Med ungdom i huset så styrer de farsdagsgaven selv, og gir ofte noe hobbyrelatert. Jeg sponser gaven fra de etter som de ikke har egen inntekt. 

Anonymkode: 9618e...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting,. 

Anonymkode: 72be6...cdc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en farsdagsbok som vi hvert år skriver i, limer inn bilde i eller noe annet. Liker det bedre enn et kort som blir borte. 

i år får han en ullgenser, for det trenger han😊

Anonymkode: 230ee...a9a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det farsdag?

Anonymkode: e4bf3...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når er det farsdag?

Anonymkode: e4bf3...07b

Andre søndag i november. 10. november i år.

Anonymkode: 8451b...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er koselig å gjøre stas på far og mor. Tror nok et hjemmelaget kort med en hyggelig hilsen er fint. En tegning fra barnet kanskje.  Ellers er detfint med nye forbruksvarer. Ekstra god kaffe eller te om han liker det, nye gode t-skjorter eller en god genser. 

Det er også fint å ta med barnet for å handle til frokosten, og kanskje bake rundstykker eller kake/muffins/boller. Rydde ekstra og tenne lys. Lær barnet gleden i å glede andre. 

Har erfaring med at det fort blir mange "verdens beste pappa/mamma"-ting, men det ser dere jo selv. 

Anonymkode: 16b45...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det kjøpes noe?

Mye koseligere med noe barna har lagt litt innsats i og laget selv. Er ikke far til barnas mor.

Anonymkode: d03b2...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får pappaen ei lue som matcher en jakke han hadde ønsket seg veldig og fikk i bursdagsgave 😊

usikker på meningsfulle gaver men om du vil kjøpe noe kan du jo kjøpe noe litt fint og holdbart som du vet han ønsker seg men ikke tar seg råd til

Anonymkode: 2f3f2...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa får bløtkake. Mannen sender vanligvis blomster til sin far. Jeg vet ikke om barna har tenkt på gave til sin far. Det blander jeg meg ikke bort i. 

Anonymkode: e2b89...a47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...