AnonymBruker Skrevet 26. oktober #21 Del Skrevet 26. oktober 1 gang i året er greit selv om de vanlige fylle-tullingene tar av til slutt. Og ingen vanlig samtale er mulig da man må skrike for at noen skal høre noe. Men en gang i året går. Ikke noe sosiale ting ellers. Anonymkode: bede5...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #22 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Noen grunner til ikke å gå på julebord: 1. For mange kåtpeiser. 2. Svette fulle folk. Som lager kvalm. 3. Trist kaldt kontorfelleskap som er forsøkt pyntet opp med et par julegriser. 4. Elendig akkustikk med kaosprat og vrengt høytalerlyd. 5. Slossing til slutt om den peneste damen. Og i den gjengen har vi småbarnsfedre, gifte som ugifte. Gammel som ung. Anonymkode: e3bba...6dd 6. Slesking av masse damer som er int. i ledere. Anonymkode: bede5...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 26. oktober #23 Del Skrevet 26. oktober Fordi man har lyst til å gå på julebord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #24 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): 6. Slesking av masse damer som er int. i ledere. Anonymkode: bede5...21e 7. Dyrt Anonymkode: 07ad7...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #25 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre man er pen og populær, selvsagt. Var med på julebord de fire første årene jeg jobbet der, så been there done that. Anonymkode: f594d...5ba For å være ærlig så forstår jeg ikke hvorfor det å være pen og populær har noe med saken å gjøre, med mindre det er snakk om en sjekke-fest for ungdomsskoleelever. Et julebord er et sted hvor man kan slappe av, senke guarden og å utvikle enda bedre relasjoner med kollegaer. Etter hvert som jeg har blitt voksen, så forstår jeg at jeg kan ha veldig gode samtaler over en flaske vin sammen med en 20 år eldre random kollega ved middagsbordet, fremfor å vrikke rundt og flørte på dansegulvet. Min greie er å være til stede på middagen og å kose meg med god mat, god vin og gode samtaler, og å dra hjem kl 24 da dansing ikke er min greie. Anonymkode: 569f4...8b6 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #26 Del Skrevet 26. oktober Er en negativt innstilt før en går så blir det gjerne en dårlig opplevelse, og så fortsetter det å bli mer negativt i forhold til det osv. For vår del så pleier vibha det gøy på julebord, noen blir litt fulle men ingen drikkepress og ønsker en ikke å drikke så går det fint det også. Men det er noen krav også til det for at det skal være verd det. Må være gratis, inkl noen enheter drikke (evnt vin til mat el.l.). Ikke masse faglige greier. Og at daglig leder veit at han bør gå etter middag eller rundt de tider. Anonymkode: 6cede...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #27 Del Skrevet 26. oktober Jeg har det hyggelig på julebord av følgende grunner: - God mat - God drikke - God stemning - Hyggelig prat med kollegaene, og bli bedre kjent med dem, gjør samarbeidet bedre i jobben etterpå Anonymkode: 761a9...e61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 26. oktober #28 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 7. Dyrt Anonymkode: 07ad7...8fb 8. Gratis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 26. oktober #29 Del Skrevet 26. oktober Har vært på julebord via den jobben jeg hadde tidligere. Det var oftes veldig gøy, da flere av kollegene mine var i samme alder. Men på de to jobbene jeg har hatt i ettertid har vi ikke hatt noe julebord. Ikke hørt noe om det heller. (Barnehage og innen helse). Vet de innen helse drev å samlet seg, men jeg hadde ofte vakt da de samlet seg eller meldte meg frivillig til å ta vakt da pga jeg følte meg ikke helt velkommen blandt dem. (Jobbet der kun et år). 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #30 Del Skrevet 26. oktober Jeg liker ikke julebord men blir med på middag pluss en kort tur på festen bare for å ta del i miljøet. Anonymkode: 9ab66...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #31 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er ikke pen, jeg er ikke populær, jeg drikker ikke alkohol, jeg danser ikke pardans, jeg er tunghørt, jeg hater klein småprat og fulle folk. Likevel får jeg høre at jeg bør gå på julebord. Hvorfor? Hva er din grunn for å gå? Anonymkode: f594d...5ba Min sjef er avholds. Han møter opp til starten, og er til desserten er kommet på plass. Det vil si; han er der på starten, og igjennom maten, også går han. Det mener jeg er en god måte å gjøre det på. Det handler om å få minglet litt med menneskene du tilbringer store deler av hverdagen din med. Og det er flest hverdager i livet. Men du må ingenting, du what you want. Anonymkode: 441b0...f1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 26. oktober #32 Del Skrevet 26. oktober Lykkedykker skrev (12 timer siden): Gjennomsnittsalderen på min jobb er vel nærmere 60. Er 36, så har ingenting til felles med noen av dem. Så ble aldri noe julebord på meg. Jøss - ingenting felles med folk i slutten av 50-årene når du snart er 40 selv? Det var da voldsomt. Jeg er 57 og har kjempehyggelige og givende samtaler med kolleger under 20 år også, og er nærmest venner med kolleger på rundt 35.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #33 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): For å være ærlig så forstår jeg ikke hvorfor det å være pen og populær har noe med saken å gjøre, med mindre det er snakk om en sjekke-fest for ungdomsskoleelever. Les innlegg #21, det oppsummerer det veldig bra Anonymkode: f594d...5ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 26. oktober #34 Del Skrevet 26. oktober Johan uten land skrev (30 minutter siden): Jøss - ingenting felles med folk i slutten av 50-årene når du snart er 40 selv? Det var da voldsomt. Jeg er 57 og har kjempehyggelige og givende samtaler med kolleger under 20 år også, og er nærmest venner med kolleger på rundt 35.. Stemmer. Er en liten mismatch. Jobbet som bussjåfør. De fleste kollegaene har sin bakgrunn innen tungtransport. Stereotypiske "bil gutter". Mens jeg har utdannelse innen IT. Fordrar ikke bil-snakk, eller dame-snakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #35 Del Skrevet 26. oktober Jeg ser ikke på kollegaer som venner, det er folk jeg jobber med. Jeg ønsker å beholde respekten for dem i jobbsammenheng og på julebord forsvinner den respekten fullstendig. Spesielt mht sjefen/ledere. Det gjør at jeg trives dårligere på jobb da jeg har behov for å beholde illusjonen om at de jeg jobber med er kompetente og greie folk. Anonymkode: b866c...582 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #36 Del Skrevet 26. oktober Hateridioter skrev (1 time siden): 8. Gratis Ikke hvis du jobber i helsevesenet. For min avdeling koster det 865 kroner for julebord med tre retters middag, og da er ingen alkohol inkludert. Anonymkode: 569f4...8b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #37 Del Skrevet 26. oktober Jeg sier ikke neitakk til gratis julemat Jobben spanderer. Anonymkode: 21360...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #38 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke hvis du jobber i helsevesenet. For min avdeling koster det 865 kroner for julebord med tre retters middag, og da er ingen alkohol inkludert. Anonymkode: 569f4...8b6 Og det gir ingen mening, da er det bedre å arrangere noe privat mellom dere som har mer med hverandre å gjøre. Rimelige og mye koseligere. Anonymkode: 6cede...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #39 Del Skrevet 26. oktober Jeg går kun for maten. Så går jeg hjem etterpå. Kunne ikke falle meg inn å bli der og bli plaga av folk som er påvirka av alkohol! Anonymkode: 0e951...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #40 Del Skrevet 26. oktober Tenker det har med trivsel på jobb, hva slags kollegaer man har, hva slags julebord det er og ikke minst om man har lyst eller ei. Jeg hadde lett droppet julebord om det var dårlig arbeidsmiljø og kjipe kollegaer det ikke går an å prate med, eller det var typisk flatfyll. Men der jeg jobber nå er det bare trivelige folk, det er 3 retters middag med et par, tre enheter på et koselig sted og med overnatting, så jeg gleder meg utelukkende. Har du ikke lyst, så dropper du det. Hvorfor har ingen noe med. Anonymkode: bb837...2d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå