Gå til innhold

GRUPPEINTERVJU - hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har ingen fast jobb for tiden og er nå invitert til gruppeintervju på mandag

Aldri vært med på en gruppeintervju før

det står som følgende i invitasjonen:

Vi legger opp til et møte der en gruppe godt kvalifiserte søkere deltar samlet i et gruppeintervju. Vi presenterer bedriften og stillingen i starten av møtet, før vi presenterer en relevant case for stillingen. Vi ber søkerne gruppevis snakke sammen om caset. Tilslutt samler vi oss for en felles oppsummering i gruppene. Vi har gode erfaringer med slike prosesser, da flere søkere får mulighet til å presentere seg enn ved et vanlig intervju.

hva bør jeg øve på? Være forberedt på? Hjelp please🩷

Anonymkode: 81d6d...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var kun vilig til å være med p gruppeintervju da jeg var fersk i arbeidslivet. Jeg ser generelt på gruppeintetvju som en fordel kun for arbeidsgiver, i liten grad for jobbsøkeren.

Uansett. Nøyaktig hva du bør forberede deg på er umulig å svare på når vi ikke vet hva slags jobb det er snakk om, så her blir svaret generisk og "det vanlige" man forbereder seg på til et intervju. Du bør uansett tenke på hele tiden du er der som en del av intervjuet; hvordan du fremstår (tar du eksiempel initiativ og hilser på de andre kandidatene, småprater i pauser), hvordan du fresmtår i en gruppe (tar du ordet, tar du ledelse, prøver du å få med de i gruppen som er mer stille) og så videre. Du bør også forberede hva du sier dersom du blir spurt om presentere seg selv. På det spørsmålet går mange i fella og forteller hvor de bor, hvor mange barn de har, hva katten heter og den slags. Hvis du blir spurt om dette, bør du ha øvd på en presentasjon hvor du viser hvorfor du med din utdanning, erfaring og personlige egenskaper passer til jobben du har søkt på. Lykke til.

Anonymkode: 88158...d59

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på det en gang. Er som en enveis audition. Skjønner arbeidsgiver liker det. 

Anonymkode: e0714...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med i to gruppeintervjuer, bare morsomt og interessant. Men nå er jeg en utadvendt og sosial type, og jeg vet at andre som ikke er det hater denne intervjutypen. Jeg forberedte meg ikke annerledes enn til et vanlig intervju, kanskje litt mindre enn vanlig siden jeg jo ikke ante hva som kom.

Anonymkode: 07172...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...