Gå til innhold

Hvordan takle en sykt frekk kollega?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ella-2 skrev (8 timer siden):

Men du sa jo at du tvilte på at en heterofil ville ha oppført seg sånn…

Hvorfor kverulerer du så fælt? Les forøvrig et av svarene mine under:

Grunnen til at jeg nevnte han er homofil er fordi han slenger dritt om andre i firmaet som er det (stort firma, der det er en del homofile). Kommentarer som at de ser skikkelig gay og patetiske ut, og sånn er ikke han etc. "Jeg er mye mer classy enn de ekle homsene som jobber her." Og det er det flere som har reagert på, for det er virkelig ikke greit. Så blir interessant dette møtet med HR i dag. 

Anonymkode: a6de5...298

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor kverulerer du så fælt? Les forøvrig et av svarene mine under:

Grunnen til at jeg nevnte han er homofil er fordi han slenger dritt om andre i firmaet som er det (stort firma, der det er en del homofile). Kommentarer som at de ser skikkelig gay og patetiske ut, og sånn er ikke han etc. "Jeg er mye mer classy enn de ekle homsene som jobber her." Og det er det flere som har reagert på, for det er virkelig ikke greit. Så blir interessant dette møtet med HR i dag. 

Ok. Skjønner. Da må jeg beklage

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg jobber for tiden på et prosjekt med en mann fra en annen avdeling som jeg sliter sjukt med å forholde meg til, og lurer på om dere har noen bra svar til en som sier følgende:

- kaller folk som tar charter for søplefolk uten stil

- damer med vesker under 30.000 er fattige tapere

- folk som handler på Kid og kjedebutikker er fattige

Og den type kommentarer. Vi prøver jo å snakke mest om jobb med han, men han er veldig selvopptatt og skal alltid peke/le av folk og fortelle oss hvor patetiske og stygge de er. Kommer med kommentarer som "se på hu der med de stygge billige klærne sine. Garantert en fattig trygda taper." Vi har sagt fra at vi ikke gidder høre på denne type kommentarer, og sagt rett ut at han er slem og nedlatende. Da gikk han til HR og rapporterte oss for mobbing.. Så blir et møte med alle oss i morgen.

Flere av hans ansatte gruer seg til å gå på jobb for det er så mange slengbemerkninger om utseende og klær. Jeg har bare 1 uke igjen av prosjektet heldigvis, men er det noen som har tips til hva mer vi kan si til han? Dette er en homofil mann på 40 år (bare for å gi kontekst, tviler på at heterofile menn oppfører seg så overfladisk), jeg forventer at man da er voksen nok til å oppføre seg. Har aldri opplevd maken. Og dere som skal anklage meg for å trolle, kan droppe det. Fordi dette er 100 % fakta og veldig slitsomt å forholde seg til. 

Ja, si det om homofile på møtet i dag. Det er lurt.

Selvfølgelig har ikke holdninga noe med legning å gjøre, legg fra deg tanken med en gang.

Videre er det vanskelig å ta ditt ord for noe som helst når man vet at du ser på motpart gjennom tykke glass av fordommer..

Dere burde begge miste jobben om dette er sant. 

Ville vært meg en glede å gi varsel om oppsigelse i begge saker.

Anonymkode: c2104...ac9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke ta et lydopptak av han neste gang dere jobber sammen med han. Så har dere noe å vise til overfor ledelsen når han mener dere mobber han 😉 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et rævhol av en taper.

Anonymkode: ae872...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Man har jo ytringsfrihet og man får lov til å synse og mene hva man vil. Enten - så kan dere la være å ta dere nær av det, eller så kan dere be han om å slutte, noe han sikkert ikke kommer til å gjøre, han gjør det jo garantert for å få reaksjoner som dette. Ikke bry dere. Alle er stygge av og til idk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sier jo sannheten da. Ærlig talt, du kan ikke ta alt på fullt alvor og velge å bli krenket. Legg fra deg krenkekrakken.

Anonymkode: ed3d7...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting: Han har bare lavt selvbilde.

Anonymkode: ed3d7...e72

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg jobber for tiden på et prosjekt med en mann fra en annen avdeling som jeg sliter sjukt med å forholde meg til, og lurer på om dere har noen bra svar til en som sier følgende:

Og den type kommentarer. Vi prøver jo å snakke mest om jobb med han, men han er veldig selvopptatt og skal alltid peke/le av folk og fortelle oss hvor patetiske og stygge de er. Kommer med kommentarer som "se på hu der med de stygge billige klærne sine. Garantert en fattig trygda taper." Vi har sagt fra at vi ikke gidder høre på denne type kommentarer, og sagt rett ut at han er slem og nedlatende. Da gikk han til HR og rapporterte oss for mobbing.. Så blir et møte med alle oss i morgen.

Flere av hans ansatte gruer seg til å gå på jobb for det er så mange slengbemerkninger om utseende og klær. Jeg har bare 1 uke igjen av prosjektet heldigvis, men er det noen som har tips til hva mer vi kan si til han? Dette er en homofil mann på 40 år (bare for å gi kontekst, tviler på at heterofile menn oppfører seg så overfladisk), jeg forventer at man da er voksen nok til å oppføre seg. Har aldri opplevd maken. Og dere som skal anklage meg for å trolle, kan droppe det. Fordi dette er 100 % fakta og veldig slitsomt å forholde seg til. 

Drit nå i den typen menn. Si rett ut som du tenker, det fortjener slike hovne personer og få høre, gjerne i plenum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk møtet, ts?

Anonymkode: b7ecf...7ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 9.24):

Ja, si det om homofile på møtet i dag. Det er lurt.

Selvfølgelig har ikke holdninga noe med legning å gjøre, legg fra deg tanken med en gang.

Videre er det vanskelig å ta ditt ord for noe som helst når man vet at du ser på motpart gjennom tykke glass av fordommer..

Dere burde begge miste jobben om dette er sant. 

Ville vært meg en glede å gi varsel om oppsigelse i begge saker.

Anonymkode: c2104...ac9

Hva i all verden er galt med deg? Du støtter tydeligvis mobbing og krenkelser på jobb. Man skal finne seg i å få kommentarer om at man er stygg, feit, udugelig, fattig og alt mulig annet daglig? Helt utrolig. Og du er i jobb? Lurer på hva slags barndom du har hatt siden du støtter den type oppførsel. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 18.19):

Hvordan gikk møtet, ts?

Anonymkode: b7ecf...7ab

Det ble et skikkeligoppvaskmøte kan man si, viser seg at denne kollegaen, la oss kalle han Anders, har mobbet flere ganske grovt (men jeg visste ikke noe om de tilfellene). Først så nektet Anders på alt. Men så hadde noen av de andre på prosjektet gjort opptak og da ble han rimelig spak. "Dere må jo tåle en spøk." 

HR hadde et møte med han alene etterpå, regner med han fikk en advarsel av noe slag. Men vi trenger ikke Anders noe mer på prosjektet denne uken, så vi fant en løsning på det. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er homo. De tror ofte de er litt sånn Erlend Elias😂 

Anonymkode: 46017...54c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang fyren åpnet munnen for å snakke dritt om noe eller noen, ville jeg sagt at "Nei, den er jo kjempefin! Akkurat sånn kjole har jeg tenkt å kjøpe meg, også". Til den neste han kritiserte: "Nei, han er veldig grei. Godt likt av alle". Bare si helt motsatt av alt fyren sier, så går han nok grundig lei til slutt.

Nå har han vel (om historien stemmer), fått advarsel, så da vil han vel ligge lavt nå i fortsettelsen. 

Anonymkode: f7266...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glowmustgoon skrev (På 25.10.2024 den 12.59):

Altså. Man har jo ytringsfrihet og man får lov til å synse og mene hva man vil. Enten - så kan dere la være å ta dere nær av det, eller så kan dere be han om å slutte, noe han sikkert ikke kommer til å gjøre, han gjør det jo garantert for å få reaksjoner som dette. Ikke bry dere. Alle er stygge av og til idk.

Ytringsfrihet betyr ikke at man kan si hva man vil uten at det får konsekvenser - som i dette tilfellet innebærer at ved å snakke dritt om andre ender han opp som dårlig likt.

Ytringsfrihet betyr at man kan si seg uenig med myndighetene i full offentlighet uten å frykte represalier - sånn i motsetning til enkelte land der man risikerer livet om man kritiserer leder.

Anonymkode: cd225...969

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 23.48):

"Da er jeg visst en fattig taper, for veska mi koster under tusenlappen haha"

Det er jo bare å svare humoristisk?

Hvis han sier noen er en fattig taper av en Naver, kan du jo svare "han/hun kunne jo hatt det verre, å jobba her hahaha"

Dessuten er det jo omvendt.

Ordentlig rike liker ikke sløse....

Anonymkode: aa35b...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere sliter med en narsissistisk person. Han er nedlatende og mobber folk som er fattige og projiserer sine onde holdninger over på dere med å påstå at det er dere som mobber når det er han selv som gjør det ! Typisk måte å splitte og herske på.

Anonymkode: 7e282...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan har det noe med saken å gjøre?"

"Hvorfor tror du jeg har noe interesse av det?"

Svar rett og slett med litt halvubehagelige spørsmål som gjør at vedkommende må tenke. Det gjør deg til en lite egnet kandidat å snakke skit til.

Anonymkode: 8b697...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...