AnonymBruker Skrevet 25. oktober #81 Del Skrevet 25. oktober HMK skrev (22 timer siden): Det kommer jo helt an på hvorfor man mister omsorgen. Noen får helgesamvær en gang i mnd, andre får 4x2 timer samvær i året med tilsyn. 4x2 timer i året tenker jeg er alt for lite uansett. Om situasjonen er så alvorlig at dette er det barnet kan få med forelderen så bør de heller la vær. Har et barn selv som nå er tenåring. Har sett den andre forelderen et par ganger i året. Årsaken er ikke dom, men manglende evne til å involvere seg. Det har skader ungdommen totalt. Det er så synd at jeg ikke får gjort noe med det. En mor kunne valgt å kutte ut far uten å risikere smekk. En far som her må starte ny tung rettsprossess og legge ut et hinsides beløp, for å mest sannsynlig ikke nå igjennom. Anonymkode: 52f76...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #82 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det er det alle tar for gitt. Anonymkode: b3eb4...7cf Nei det er sånn det er Anonymkode: 0ca5d...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 25. oktober #83 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva Norge er dømt for i EMD? Ikke en eneste sak handler om at omsorgsovertakelsen var feil. Norge er dømt primært for å ikke vurdere og legge til rette for tilbakeføring, samværsvurderinger, og i alle fall en adopsjonssak. Det har kun vært saker der det handlet om emosjonell omsorgssvikt/neglekt, ingen saker som har omhandlet vold, overgrep eller alvorlig rus. Anonymkode: 541e2...baf Norge har i flere EMD-dommer blitt kritisert for å bruke gamle dokumenter, ikke utrede nok, og ikke teste ut nok hjelpetiltak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 25. oktober #84 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva Norge er dømt for i EMD? Ikke en eneste sak handler om at omsorgsovertakelsen var feil. Norge er dømt primært for å ikke vurdere og legge til rette for tilbakeføring, samværsvurderinger, og i alle fall en adopsjonssak. Det har kun vært saker der det handlet om emosjonell omsorgssvikt/neglekt, ingen saker som har omhandlet vold, overgrep eller alvorlig rus. Anonymkode: 541e2...baf Se oversikt her (jeg kommer ikke til å gå gjennom hver dom); https://www.sakkyndig.com/ECHR/_premisser.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #85 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 22.13): Ja til bv. Så det er mulig med 50%? Eller feks 2 eller fler helger i mnd? jeg er en god omsorgsperson har de sagt, så det går ikke helt på det. Så håper jeg får nok samvær om de skulle vinne, men tviler da mye er usannheter og basert på uriktig informasjon. Har ikke fått hjelpetiltak først heller, noe jeg skulle ha hatt. Så hjertet mitt griner, om faktisk folk ikke får mer enn 8-12 samvær i året! Anonymkode: b73d6...946 Hvordan mister du unger hvis du er så bra omsorgsperson?🤔 Anonymkode: c96ab...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #86 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sant, her er det ingen vold i bildet som er grunn, eller dårlig omsorg. Kun at jeg er sliten og ene er litt krevende. Så istedenfor å gi meg avlastning / veiledning gikk de rett på omsorgsovertakelse. Er helt sjokkert ts Anonymkode: b73d6...946 Ingen mister barn uten grunn,skal mye til. Anonymkode: c96ab...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #87 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men Advokaten tar jo også betalt? Anonymkode: b3eb4...7cf Som skrevet av meg tidligere i tråden, man har rett på fri rettshjelp i barnevernssaker med omsorgsovertakelse. Begynner nesten å lure på om dette er en tulletråd for å skape debatt om et betent tema? At staten betaler advokat skal da vel ikke påvirke utfallet i en sak om dete r du du mener? Denne tråden gidder ikke jeg bruke mer tid på. Anonymkode: 4e21a...77a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #88 Del Skrevet 25. oktober Melus skrev (3 timer siden): Historien din henger ikke helt på greip. Mange barn sliter med de tingene du skriver, uten at de blir tatt ut av hjemmet. Det er også elstremt rart at de skal ta over omsorgen for begge barna, dersom grunnen er at det ene barnet sliter. Enig,noe skurrer.Mer sannsynlig at foreldrene ikke er ressurssterke nok,til å følge opp et barn med hjelpebehov. Anonymkode: c96ab...1a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 25. oktober #89 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva Norge er dømt for i EMD? Ikke en eneste sak handler om at omsorgsovertakelsen var feil. Norge er dømt primært for å ikke vurdere og legge til rette for tilbakeføring, samværsvurderinger, og i alle fall en adopsjonssak. Det har kun vært saker der det handlet om emosjonell omsorgssvikt/neglekt, ingen saker som har omhandlet vold, overgrep eller alvorlig rus. Anonymkode: 541e2...baf For øvrig en annen kilde som viser til et premiss i Hernhult-dommen hvor barneverntjenesten ble kritiserer for saksbehandling forut for omsorgsovertakelse, samt forsøk av hjelpetiltak. Dette er føringer EMD forventer at Norge tar til etterretning og antall omsorgsovertakelse har gått ned de siste årene. Legger ved skjermbilde med nøyaktig henvisning. Så før du kritiserer folk som jobber med dette for ikke å forstå hva Norge har blitt kritisert for, bør du kanskje sette deg inn i saken selv og fremstå litt mindre bastant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #90 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har også takket nei til helsestasjon, eller heksestasjon, som mannen kalte dem. Der satt det to eldre kjerringer som var ute etter å "ta" blant annet utlendinger og yngre mødre, vred om på alle ord man sa, var fullstendig paranoide på alt og utrolig ufine i målet. Så vi valgte å gå til fastlegen i stedet. Følger alle kontroller, vaksiner og så videre. Men jeg sa klart fra da vi informerte om at vi byttet til å bruke fastlegen - at hvis de urettmessig melder oss til barnevernet bare fordi vi takket nei til det FRIVILLIGE tiltaket som heter helsestasjon, så vil de få store administrative problemer. Ingen trusler, bare fakta. Så ingen har meldt oss grunnet overgang. Men det kan ikke utelukkes at andre blir meldt fordi forsmådde helsesøstre føler for det. Anonymkode: be307...7c8 Hæ? Sier litt når dere velger å ikke bruke helsestasjonen. Anonymkode: c96ab...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #91 Del Skrevet 25. oktober Josephine skrev (29 minutter siden): Norge har i flere EMD-dommer blitt kritisert for å bruke gamle dokumenter, ikke utrede nok, og ikke teste ut nok hjelpetiltak. Norge er dømt for for lite samvær i de fleste saker, ikke for omsorgsovertakelse Anonymkode: 0ca5d...cb4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 25. oktober #92 Del Skrevet 25. oktober (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Norge er dømt for for lite samvær i de fleste saker, ikke for omsorgsovertakelse Anonymkode: 0ca5d...cb4 I dommene har det vært kritikk på andre momenter som barneverntjenesten må ta hensyn til - for eksempel dokumentasjon og forsøk på avhjelping i større grad. Har forklart og lagt ved dokumentasjon på dette over. Hvorvidt Norge ikke har blitt dømt spesifikt for omsorgsovertakelse (som ofte ikke er feil) betyr ikke at saksbehandlingen ikke har mangler. Alle stater må lese premissene i dommene og rette seg etter dem. Et resultat er at minste inngrepsprinsipp har blitt langt mer sentralt i dagens saksbehandlingspraksis. Dette har igjen ført til at antall omsorgsovertakelser har gått ned de siste årene. Endret 25. oktober av Josephine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #93 Del Skrevet 25. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingen mister barn uten grunn,skal mye til. Anonymkode: c96ab...1a8 You wish... Anonymkode: ed88e...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #94 Del Skrevet 26. oktober Josephine skrev (3 timer siden): Se oversikt her (jeg kommer ikke til å gå gjennom hver dom); https://www.sakkyndig.com/ECHR/_premisser.html Linker du til Rune Fardal? 🙄 Kom gjerne med dokumentasjon, men vis gjerne litt kildekritikk. Anonymkode: 541e2...baf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #95 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): You wish... Anonymkode: ed88e...c0a Eh nei sånn er det Anonymkode: 0ca5d...cb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #96 Del Skrevet 26. oktober Josephine skrev (6 timer siden): I dommene har det vært kritikk på andre momenter som barneverntjenesten må ta hensyn til - for eksempel dokumentasjon og forsøk på avhjelping i større grad. Har forklart og lagt ved dokumentasjon på dette over. Hvorvidt Norge ikke har blitt dømt spesifikt for omsorgsovertakelse (som ofte ikke er feil) betyr ikke at saksbehandlingen ikke har mangler. Alle stater må lese premissene i dommene og rette seg etter dem. Et resultat er at minste inngrepsprinsipp har blitt langt mer sentralt i dagens saksbehandlingspraksis. Dette har igjen ført til at antall omsorgsovertakelser har gått ned de siste årene. Ja dessverre for barn som burde blitt fjernet , men nå må alt prøves son igjen går utover barna Anonymkode: 0ca5d...cb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #97 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Linker du til Rune Fardal? 🙄 Kom gjerne med dokumentasjon, men vis gjerne litt kildekritikk. Anonymkode: 541e2...baf Det er nok vanskelig for de som er i mot bv Anonymkode: 0ca5d...cb4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #98 Del Skrevet 26. oktober I de aller verste sakene har jeg lest at det dømmes til 0 samvær og foreldre blir nektet å ta kontakt med barna. Jeg har lest om noen som har så lite som 2 timer i året . Anonymkode: 1b657...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #99 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 23.42): ja, Her sa bv at det blir nok ikke samtaleprosess før nemnda selvom de sa først at det ble det. Skal det ikke alltid være en samtaleprosess først? Anonymkode: b73d6...946 Wow du må virkelig ha fucket opp. Tror jeg ville fokusert på barnas beste her i stedet for din egen sorg. Det skulle du tenkt på før du ikke tok godt nok vare på barna dine. Anonymkode: fada2...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet 26. oktober #100 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Linker du til Rune Fardal? 🙄 Kom gjerne med dokumentasjon, men vis gjerne litt kildekritikk. Anonymkode: 541e2...baf Om du klikker på sakene, så ser du henvisningen til dommene der. Videre har jeg klippet inn og henvist til en helt annen kilde også, se tidligere innlegg. Kan ikke gjøre det med alle dommer. Uansett: ordlyden i en dom er som den er uavhengig av om du heter Rune Fardal eller Kjersti Toppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå