Gå til innhold

Vanlig at tenåringer sier sånne ting?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vanlig i min omgangskrets. Selv ikke feiret jul siden jeg flyttet ut som 16åring.

Anonymkode: 50f36...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine døtre på 11 og 18, gleder seg veldig til jul ❤️

Anonymkode: f83b4...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men mine to tenåringer elsker julen og har alltid gjort det. Ettersom de blir eldre har fokuset skiftet fra gaver (selv om alle er veldig glad i gaver fremdeles) til julebesøk, god mat, mer familietid og slike ting, men selv om fokuset har endret seg opplever jeg at de fremdeles synes julen er magisk og noe helt spesielt. Og det synes jeg også, selv om jeg er voksen og er den som "lager julen". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskesara1973 skrev (På 25.10.2024 den 14.51):

Ikke så rart man blir lei, når det er Jul Oktober, November og Desember... 

Enig. Fikk melding fra ei venninne i dag om at hun skulle henge opp julegardiner i dag og og finne frem pynten fra loftet 

Anonymkode: c936e...55e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode rundt den alderen, der jeg virkelig fikk fnatt av julefeiring og alt det styret. Var nok som noen skriver her, at julens barnslige magi var vekke og jeg hadde ikke helt begynt å sette pris på å være med familien og spise godt mat ennå. 

I den alderen var julen for meg bare mas og kaos. Familien så jeg jo hele tiden, ikke var julemat så godt og folk snakket og snakket hele kvelden. Fikk heller ikke lov til å trekke meg tilbake til rommet mitt, sånn jeg gjerne fikk lov til en vanlig lørdagskveld. Så for meg ble det litt mye og føltes som tvangssosialisering. 

Det gikk over, da. Nå elsker jeg jul, er en av de beste høytidene som er. Gjør meg heller ingenting at jul starter i oktober 😅 nå har jeg egen familie og ser ikke utvidet familie så ofte, så synes julemiddagen der storfamilien samles virkelig er koselig. Ungene her er fortsatt så små, så julen er fortsatt magisk for de. Om de blir som meg når de er tenåringer, så tenker jeg faktisk at i akkurat de 2-3 årene det varer, så kan de få ta seg en liten pause på egne rom litt på kvelden. 

Anonymkode: 8c758...9eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Begge tenåringene elsker julen og alt som hører til. 

Anonymkode: c6d90...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi opplever alle på et punkt at barndomsmagien ved jula slutter, nettopp fordi man beveger seg mot å bli voksen. Sånn er livet og man må da lage seg en så bra jul som mulig, uansett ☺️

Anonymkode: 78f21...bf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2024 den 20.53):

Vår datter på 14 sier at hun er drittlei julen, og det er alle andre hun kjenner også.

Anonymkode: 0fff4...1c9

Heldigvis startet ikke mine foreldre med jul før lille juleaften. Hadde de startet i oktober hadde nok også jeg som 14 vært drittlei.

Anonymkode: c5b0a...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi opplever alle på et punkt at barndomsmagien ved jula slutter, nettopp fordi man beveger seg mot å bli voksen. Sånn er livet og man må da lage seg en så bra jul som mulig, uansett ☺️

Anonymkode: 78f21...bf4

Enig. 😊

Da jeg var barn og tenåring synes jeg jul var slitsomt pga skilte foreldre. Det kan være det er sånn for noen av dine datter sine venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er noe uvanlig, nei. Viktig å huske på at barn og tenåringer ikke nødvendigvis tenker før de snakker. De vil være store, voksne og reflekterte, men de er jo ikke alltid det. Lytt til dem, men gi dem motstand når du mener de tar feil eller når du bare er uenig, så blir det gode samtaler de kan lære av og vokse på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vanlig, kan også si at det er urettferdig at de må bli med å feire 

Anonymkode: 21b32...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en av hver. En som elsker jul over alt. Vil gjerne pynte alt nå.

Den andre syns eneste som er greit er selve julemiddagen. Men musikk og film nei takk

De er 18 og 20

Anonymkode: ac06b...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...