AnonymBruker Skrevet 26. oktober #21 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Som Million sier, å følge influensere samtidig som du vil slippe reklame er fullstendig selvmotsigende. Hele greia deres er jo å påvirke deg til å ta valg pengefolka bak dem tjener på. Anonymkode: da58f...be5 Jeg følger ingen influensere sånn egentlig, men pleier noen ganger å sitte å "surfe" på YouTube, altså bla rundt i ulike videoer og da kommer det reklame. Jeg kan nevne et eksempel, for en stund siden skulle jeg bestille en ferie. Jeg satt og tittet rundt på nettet for lese om og se videoer av ulike steder jeg vurderte å dra. På den ene videoen var det et par som hadde vært på det ene hotellet jeg vurderte. Jeg så på den, men midt inne i videoen begynner den ene dama plutselig å prate om en ansiktsmaske i 2 min før hun går tilbake til å prate om hotellet igjen. Jeg skjønner at de lever av reklame osv, men siden jeg betaler for youtube premium burde jeg i det minste kunne få et varsel på forhånd før jeg trykker på en video om denne reklamen. På vanlig tv er det jo sånn merke med "betalt annonsering", de kunne jo prøve noe lignende på YouTube. Jeg følger som sagt ingen influensere, men det hender jo at jeg trykker meg inn på en eller annen video. Anonymkode: ccdb9...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #22 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg følger ingen influensere sånn egentlig, men pleier noen ganger å sitte å "surfe" på YouTube, altså bla rundt i ulike videoer og da kommer det reklame. Jeg kan nevne et eksempel, for en stund siden skulle jeg bestille en ferie. Jeg satt og tittet rundt på nettet for lese om og se videoer av ulike steder jeg vurderte å dra. På den ene videoen var det et par som hadde vært på det ene hotellet jeg vurderte. Jeg så på den, men midt inne i videoen begynner den ene dama plutselig å prate om en ansiktsmaske i 2 min før hun går tilbake til å prate om hotellet igjen. Jeg skjønner at de lever av reklame osv, men siden jeg betaler for youtube premium burde jeg i det minste kunne få et varsel på forhånd før jeg trykker på en video om denne reklamen. På vanlig tv er det jo sånn merke med "betalt annonsering", de kunne jo prøve noe lignende på YouTube. Jeg følger som sagt ingen influensere, men det hender jo at jeg trykker meg inn på en eller annen video. Anonymkode: ccdb9...92d Den videoen du så var på siden til denne influenseren og ikke inne på youtube.com? Det er derfor du får reklame. Dersom du hadde klikket på "se på youtube" (hvis den var tilgjengelig) så hadde youtube åpnet seg i ny fane og der kunne du sett uten reklame. Anonymkode: abb1e...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #23 Del Skrevet 26. oktober Nei videoen var på selve youtube, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: ccdb9...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #24 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei videoen var på selve youtube, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: ccdb9...92d det høres veldig rart ut at du inne på youtube.com så på en video og fikk opp reklame når du har premium. da burde du klage til youtube, for da får du ikke produktet du betaler for. Anonymkode: abb1e...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #25 Del Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): det høres veldig rart ut at du inne på youtube.com så på en video og fikk opp reklame når du har premium. da burde du klage til youtube, for da får du ikke produktet du betaler for. Anonymkode: abb1e...52c Skaperen av videoen har jo åpenbart en privat sponsor, og har selv spilt inn en liten videosnutt som blir redigert inn i orginal videoen, det er ikke en youtube reklame. Den typen reklame blir du ikke kvitt med youtube premium, da må du ha sponsorblock extension. Anonymkode: 21d3b...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #26 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (18 timer siden): Skaperen av videoen har jo åpenbart en privat sponsor, og har selv spilt inn en liten videosnutt som blir redigert inn i orginal videoen, det er ikke en youtube reklame. Den typen reklame blir du ikke kvitt med youtube premium, da må du ha sponsorblock extension. Anonymkode: 21d3b...793 Ja, ser den. Anonymkode: abb1e...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #27 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 21.29): det høres veldig rart ut at du inne på youtube.com så på en video og fikk opp reklame når du har premium. da burde du klage til youtube, for da får du ikke produktet du betaler for. Anonymkode: abb1e...52c Nei, det er nesten normen nå, nettopp fordi folk enten bruker reklameblokkering, eller betaler for Premium. Når influenserne selv skravler om produktet de pusher i løpet av videoen, når de ut til disse gruppene også. Anonymkode: da58f...be5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaskeklut1 Skrevet 27. oktober #28 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 19.03): brave nettleser blokkerer ut reklame, hvertfall for meg Anonymkode: 104a2...948 Brave er fantastisk! Hadde jeg ikke oppdaget den hadde jeg endt med å kjøpe YT premium fordi jeg blir gæren av den ekstreme mengden reklame, samtidig som jeg er altfor avhengig av YouTube til å unnvære det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #29 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (På 25.10.2024 den 9.04): Når man følger ulike videoblogger / influensere / innholdsskapere e.l. så legger jeg merke til at flere av dem har sponsorer på videoene sine de prater om / reklamerer for i videoene sine. Dette er tydeligvis ikke mulig å unngå selv om man betaler for youtube premium? Anonymkode: ccdb9...92d Reklamen er jo innholdet i seg selv så den kan du ikke unngå. Det er sånn de tjener penger. Men du kan holde deg unna influensere. Anonymkode: f00c7...3d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 27. oktober #30 Del Skrevet 27. oktober Bruker brave på pc og skip ads chrome tillegg på chromebook. Når det eventuelt ikke virker lenger slutter jeg å bruke youtube hvilket er helt greit for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå