Gå til innhold

Legging av 2-åringer tar 2 timer…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun legges ca kl 19. i kveld brukte vi 3 timer, så hun sovnet ikke før nærmere kl 22. hele kvelden går dermed til legging og det er veldig slitsomt. Til gjengjeld så sover hun stort sett gjennom natta da. Og på morgenen ligger hun ofte i senga å leker med bamsene sine før hun roper på meg, så da er det helt ok å være der inne alene😅

Anonymkode: f1bf4...42d

Sånn var det for oss også og det eneste dom hjalp var å kutte helt ut dagsoving eller la ungen være oppe til kl 21-22 når han faktisk var trøtt. Da var det ikke noe gråting , tull og styr mer. 

Anonymkode: a2374...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legging tar ofte 2 timer her også. Det er den sesongen du er i nå. Gi henne det hun trenger, så får du en unge som er trygg i tilknytningen og et herlig utgangspunkt for resten av livet. Ja, det er slitsomt å være en god forelder. Håper alle her som bruker ord som «ferdig snakka» og at en toåring tester foreldrene ved å gråte, eller foreslår at ungen gråter og det er ok…. Jeg håper dere møter dere selv i døra en dag og skjønner hvor dritt det er å være en dritt.

Og TS, det er ikke sikkert at å kutte i søvn er tingen. Husk hvor mye søvn de faktisk skal ha i løpet av en dag. ❤️

Endret av KaraThrace
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaraThrace skrev (19 minutter siden):

Legging tar ofte 2 timer her også. Det er den sesongen du er i nå. Gi henne det hun trenger, så får du en unge som er trygg i tilknytningen og et herlig utgangspunkt for resten av livet. Ja, det er slitsomt å være en god forelder. Håper alle her som bruker ord som «ferdig snakka» og at en toåring tester foreldrene ved å gråte, eller foreslår at ungen gråter og det er ok…. Jeg håper dere møter dere selv i døra en dag og skjønner hvor dritt det er å være en dritt.

Og TS, det er ikke sikkert at å kutte i søvn er tingen. Husk hvor mye søvn de faktisk skal ha i løpet av en dag. ❤️

denne :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min toåring sovner tidligst 20-20:30, så om vi hadde forsøkt å legge ved 19 hadde vi også fort brukt hele kvelden. Av erfaring med tidligere barn vet jeg at hun kommer til å trenge tidligere leggetid igjen når hun er klar til å kutte duppen, men vi er ikke der ennå. Og om vi forsøker legge og resultatet er hyling eller tydelig ikke trøtt ennå, tar vi henne opp og inn i stua, leser en bok eller annen rolig aktivitet, og så prøver vi igjen en halvtime senere. Mye hyggeligere for alle. 

Anonymkode: 46612...24d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

20:30 senere du liksom! 🤣 For oss så var det full rulle til kl 23. og hvis ts holder på i to timer så tipper jeg klokka blir minst 21. 20:30 ville vært som en drøm for oss i den perioden i alle fall. 

Anonymkode: a2374...562

Jeg spurte TS. Personlig føler jeg jo de gangene de nærmer seg 21 at det er alt for sent og hele kvelden er forsvunnet. Men vi har testet å kutte dupp i helger og vårt barn er ikke klar for det. Jeg synes det er deilig at hun da blir så trøtt at hun sovner 19 blank men det er ikke verdt det når hun da får en dårlig ettermiddag. Da får jeg heller stå i det at legging tar lenger tid. Men 23 er jo ekstremt da.

Synes bare folk er litt kjappe på å kutte dupp for å få kvelden sin, det må være lov å si uten å bli ledd av. Vi har slitt mye med søvn her og jeg hater lang legging så er ikke så jeg ikke forstår men det er jo likevel viktig å se hva barnet trenger først og spesielt i barnehagen der det kanskje er nødvendig med den hvilen for de minste. Ser bekjente som mener deres små ikke trenger dupp mer men så forteller de stadig om at de sovner på ettermiddagen på vei til/fra ting eller sovner under middagen osv.. Da tenker jeg at det barnet ikke var klar for å kutte dupp jeg da.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hun legges ca kl 19. i kveld brukte vi 3 timer, så hun sovnet ikke før nærmere kl 22. hele kvelden går dermed til legging og det er veldig slitsomt. Til gjengjeld så sover hun stort sett gjennom natta da. Og på morgenen ligger hun ofte i senga å leker med bamsene sine før hun roper på meg, så da er det helt ok å være der inne alene😅

Jeg ville nok prøvd ut å legge litt senere. Om vi merker at vår ikke er trøtt drøyer vi til 1930. Vi kan ikke vente for sent for det tar minst 1 time nesten uannsett når vi starter men ser andre har andre erfaringer :) Vår sover aldri natta gjennom, våkner flere ganger. (Uavhengig av lengde på dagdupp) Dere kan jo kutte dupp så den maks er 1 time i første omgang da.

Anonymkode: 92680...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

I en lang periode kunne vi lese en bok, si god natt og gå ut. Så lå hun og snakket litt med seg selv før hun sovnet. De siste ukene har det snudd helt. Med en gang hun merker at vi skal gå begynner hun å gråte noe voldsomt. Vi har sittet inne hos henne til hun sovner men det har tatt 2+ timer… hun ligger stort sett fint. Virker som at hun prøver å sove men hun sovner ikke likevel.. trenger noen gode råd her for nå er vi ganske lei… hun sover på eget rom, og sover 1-1,5 time på dagtid.. usikker på hvorfor det plutselig har snudd sånn med leggingen

Sitter du der i 2 timer? Legg deg sammen med hun og se at det roer seg! Få søvn!!!

Anonymkode: 2c87e...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...