Gå til innhold

Er det tøffere for kvinner og oppleve en mann som ikke ønsker sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

På KG har jeg inntrykk av at menn får vondt i ballene og kvinner får vondt i følelsene når partner ikke vil ha sex.

Anonymkode: ccc84...f7e

Jeg har ikke baller, men det kan være fysisk vondt å være uforløst kåt for oss kvinner også. På det verste har det føltes som noe tilsvarende leggkrampe i f.tta. Tror ikke det er noe deiligere følelse enn det menn kan få. Da blir det dessuten vondt når man endelig har sex også, for den krampa gir seg ikke med en gang. Slik er det for meg iallefall. 

Angående spørsmålet i hi synes jeg det var tøft personlig å ha partner med mindre lyst da jeg var så ung at jeg trodde på det jeg alltid hadde hørt, at menn har mest lyst. Da lurte jeg på hva som var galt med meg, eller hans følelser for meg. Etter forhold til flere menn som hadde mindre behov enn meg, og samtaler med venninner, innså jeg at menn har like variert behov som kvinner, og at dette ikke var helt uvanlig. Taklet det langt bedre da jeg skjønte at det ikke hadde noe med meg eller mannens følelser for meg å gjøre.

Likevel taklet jeg det ikke bedre enn at minst like høyt behov for sex som meg ble et kriterie siste gangen jeg var singel. 😅 Da var jeg mer enn bevisst på at dette var noe man må forholde seg til, og ønsket ikke å være seksuelt frustrert i enda et forhold. 

Anonymkode: 653fe...d42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det også sånn! Og syns det er skikkelig kjipt. Han tok mye initiativ før vi fikk barn, nå er det nesten aldri. Og jeg føler meg lite sexy og savner både sex og å bli begjært. 

Anonymkode: 85d5a...784

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Mulig det slo ut i seksuell frustrasjon på kort sikt, men over år med avvisning og stor forskjell i lyst, så forsvant følelsene. En av de største spikerne i kista, var faktisk at hun sluttet å ville kysse, i hverdagen. Bekreftelse, og besvart begjær, er viktig for mange av oss.  Nå er jeg sammen med en kvinne, som har en enda tristere bakgrunn enn meg, med årevis uten sex i forholdet. I tillegg til å ha nok sex, så snakker vi mye sammen om hvordan vi bekrefter hverandre, og forholdet. 

Anonymkode: 4228e...8b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Jeg forstår det er vondt å bli avvist, men jeg hadde aldri kunne hatt sex med noen som ikke hadde lyst, så om de ikke har lyst forsvinner mitt behov der å da. Går fint å gjøre det selv og vet hvordan det er å ille ville, hadde vært riktig dum om jeg syns synd på megselv i samme situsjon noen andre har opplevd på grunn av meg og respektert det.

Anonymkode: c27f7...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår at det påvirker alle parter, at det påvirker humør og trivsel til både menn og kvinner ++
Men jeg har en mann som ikke tar initiativ til sex, og som trenger mer overskudd, søvn og være 100 % i balanse før sex er noe han tenker på i det hele tatt.

Jeg kjenner det påvirker selvtilliten min sånn. Jeg er utseendemessig ok nok, er ganske trent og føler meg fin selv enklere dager. Ikke alle dager med småbarnsliv og alt som hører med det 😅

Men vi var bortreist i helga, og jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg litt ekstra for at det kanskje kom til å bli noe i helga, men ingenting. Han strøyk med kanskje litt på rumpa, men så snudde han seg og sov. 

Ååå. Jeg kommer til å bruke mine beste år i seksualiteten på kun egen nytelse. Blir så påvirket selvtillitsmessig. Føler meg som verdens mest uattraktive kvinne. 

Så tror dere det påvirker selvtilliten til kvinner mer enn menn? 

Anonymkode: 19529...0fb

Jeg vet ikke hvordan dere damer har det men det kan nok for dere påvirke selvtilliten. Det har vel alltid vert slik at damer må vise sin sjarme og menn sin maskuline. Men slik bør det ikke være. Jeg kan si hvordan jeg har det når jeg ikke får nok kos. For meg så går det ut over humøret men blir ikke sint men lei meg, med dere damer opplever det sikkert annerledes. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles dårlig å bli avvist uansett om du er mann eller kvinne. Det handler jo ikke om å ha sex med noen som ikke har lyst. Skuffelsen i å bli avvist er jo å få bekreftet at partner ikke har lyst på deg. Skuffelsen over at det ikke blir sex kommer i andre rekke….

Det er vondt å være den med størst sexlyst i et forholdt. Man føler seg uønsket og lite begjært. Det er veldig frustrerende å være den som blir avvist. Har på 20 år nesten aldri avvist partner når hun har ønsket sex. Etter nok avvisninger slutter man og spørre og ta initiativ. Å «mase» etter sex blir bare usexy. Så da kommer likegyldigheten… Man slutter å begjære. Forholdet blir hardt og kaldt og lite romantisk. Og etter ei stund klager man gjerne på det. Alt skyldes fravær av sex og intimitet. Folk kan si hva de vil… sex og intimitet er limet som skiller parter fra å heller bare være en venn. Er selvfølgelig helt greit hvis begge er enige om å ha et sexløst forhold. Men de fleste innleder sine forhold med sex og intimitet. Og fjerner man dette så fjerner man også noe av fundamentet man startet på….

Frustrert M42

Anonymkode: 56a42...988

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet dette var gjennkjennelig!

Mer kåt no enn når jeg var yngre, så er tungt at mannen ikke ønsker så mye sex, ikke runking engang!

Men han sier han skulle ønske han ville mer. 

Sånn som før.

Føler deg så avvist og ekkel.

Og såret ikke minst!

Anonymkode: 33573...db6

Menn burde sjekke testosteron nivået sitt. Den er dalende i dagens samfunn.

Anonymkode: 9927f...0d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet ikke. Jeg forstår det er vondt å bli avvist, men jeg hadde aldri kunne hatt sex med noen som ikke hadde lyst, så om de ikke har lyst forsvinner mitt behov der å da. Går fint å gjøre det selv og vet hvordan det er å ille ville, hadde vært riktig dum om jeg syns synd på megselv i samme situsjon noen andre har opplevd på grunn av meg og respektert det.

Anonymkode: c27f7...da8

Tror ingen her ønsker å ha sex med noen som ikke har lyst, da det kan betegnes som overgrep 😌 Poenget her er om det påvirker selvfølelsen/selvtilliten å være sammen med en mann med mindre sexlyst enn seg selv.

Jeg er lik som deg, min lyst forsvinner også når vedkommende ikke har lyst. Nå spør jeg aldri da, savner bare å være med en mann som har lyst og som tar initiativ selv. Jeg synes det er turn-off å ta initiativ, da jeg nok opplever det som mer tennende at mannen tar initiativ.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de aller fleste får det dårlig når de blir mye avvist i et forhold: uavhengig av kjønn. Man blir usikker, tror man ikke er attraktiv nok, ikke har pen nok kropp, at partner kanskje liker noen andre bedre, man blir gjerne irritabel, føler seg ensom og masse  andre kjipe følelser..ville snakket med han om det og gjort det tydelig at det gir mistrivsel i forholdet for din del.

Anonymkode: fff6f...3a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg forstår at det påvirker alle parter, at det påvirker humør og trivsel til både menn og kvinner ++
Men jeg har en mann som ikke tar initiativ til sex, og som trenger mer overskudd, søvn og være 100 % i balanse før sex er noe han tenker på i det hele tatt.

Jeg kjenner det påvirker selvtilliten min sånn. Jeg er utseendemessig ok nok, er ganske trent og føler meg fin selv enklere dager. Ikke alle dager med småbarnsliv og alt som hører med det 😅

Men vi var bortreist i helga, og jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg litt ekstra for at det kanskje kom til å bli noe i helga, men ingenting. Han strøyk med kanskje litt på rumpa, men så snudde han seg og sov. 

Ååå. Jeg kommer til å bruke mine beste år i seksualiteten på kun egen nytelse. Blir så påvirket selvtillitsmessig. Føler meg som verdens mest uattraktive kvinne. 

Så tror dere det påvirker selvtilliten til kvinner mer enn menn? 

Forstår deg godt.

Nei, jeg tror dette er ganske likt. Forskjellen er kanskje at menn forventes å tilpasse seg kvinnelig sexlyst, mens kvinner ikke forventes å ha større sexlyst enn menn. 

Personlig ser jeg også at det kan bli et problem at mye avvisning fra min partner over tid kan skape en motvilje mot å være imøtekommende andre veien også. Når livet har bølgedaler får man da altså en selvforsterkende effekt som over tid kan rive sexlysten til begge parter i stykker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner virkelig ikke dette instendige behovet for å presse sex inn i hverdagen. Hvis man på mirakuløst vis klarer å ha overskudd som småbarnsforeldre så bare onaner så blir du fort ferdig med det. Er uansett ALLTID noe som må gjøres. Enten så er vaskemaskinen ødelagt, eller så skal verandaen beises, klesvask skal brettes osv osv. Gidder da ikke å kaste bort de få verdifulle timene man har før man må legge seg 

Anonymkode: 946b2...2ca

Det er mer verdifullt å ta vare på forholdet til partner. Klesvasken er der etterpå også, men det er ikke sikkert at partner er der. 

Mann her. Mulig det slo ut i seksuell frustrasjon på kort sikt, men over år med avvisning og stor forskjell i lyst, så forsvant følelsene. En av de største spikerne i kista, var faktisk at hun sluttet å ville kysse, i hverdagen. Bekreftelse, og besvart begjær, er viktig for mange av oss.  Nå er jeg sammen med en kvinne, som har en enda tristere bakgrunn enn meg, med årevis uten sex i forholdet. I tillegg til å ha nok sex, så snakker vi mye sammen om hvordan vi bekrefter hverandre, og forholdet. 

Anonymkode: 4228e...8b1

Det viktigste i et forhold er å ta vare på hverandre, som å kysse, og bekrefte på andre måter at man er glad i partneren sin. 

Jeg har vært i forhold der kjærligheten forsvant, og det er vondt. Nå er jeg gift med verdens beste mann, vært sammenn i 10 år, og vi har ikke sex hele tiden lengre, men vi er intime på alle andre måter. Hver dag klemmer og kysser vi, vi sier fine ting til hverandre, osv, og begge er enig i at det vi gjør er det rette for å bevare forholdet. Kommunikasjon, nærhet, åpenhet og trygghet er det som er viktig for at et forhold skal vare.

Anonymkode: 6614c...986

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som om jeg skulle skrevet det selv, det du beskriver gjelder mitt ekteskap i over tjue år. Etter fire (!) år uten en eneste runde i halmen, ikke tilbud om å stille opp på andre måter seksuelt heller, bestemte jeg meg for å skaffe meg en ung elsker. Dette ble redningen for meg.

k50

Anonymkode: afb08...a21

Jeg er helt enig. Flere kvinner i femtiårene burde skaffe seg yngre elskere. 

Anonymkode: c6d7f...8ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en forferdelig følelse. Jeg er enda ikke i noe forhold men dater en mann etter samlivsbrudd ved nyttår, så jeg er ikke i deres situasjon. Men jeg hadde følt med så utrolig forbnna om jeg hadde båret frem barn med en mann. Og så ville han ikke hatt sex. Jeg hadde begynt å lure på om han ikke tenner på kroppen min lenger. Noe som er helt utrolig, når dere faktisk har båret frem og kroppen deres er blitt forandret for også HANS barn!

Dere fortjener en mann som synes dere er enda mer sexy nå som han vet hva kroppen deres faktisk har gjort for han - hjulpet han med å også bringe hans arv videre! Jeg håper det ordner seg for dere! Sender masse womanpower til dere alle sammen❤️

kvinne 31

Anonymkode: 7b522...bcd

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Partnere i 25 år og har ikke hatt sex på 3 år. Jeg har i min tid også hatt perioder jeg ikke har hatt lyst, men ikke sammenhengende over flere måneder. Nå er det han som ikke viser interesse for verken kos, kyss eller sex.

Kjenner mine forsøk nå blir bare klønete, for jeg vet jo ikke lengre hva det er han liker og han føles litt "fremmed". Har prøvd å ta på han, gi han en klem og slike enkle kontaktsøkende gester, men får ikke noe respons. Og ikke vet jeg hvordan jeg vil reagere hvis han gir respons heller. Vil det være som med en ukjent mann, klønete og rart?!?

K47

Anonymkode: 29a4d...3fe

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og sammen med en mann med mindre lyst. Har egentlig alltid vært sånn, men økt ekstremt siste årene. Jeg får ikke noe ut av pliktsex fra hans side. Man savner begjær, det fører til mindre nærhet i hverdagen og følelser falmer. Det er en ond spiral. Vårt problem er også forsterket av alvorlig sykdom fra hans side, men problemet var der lenge før. 

Anonymkode: f5aad...f0e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåte:
Vil du elske og ære ham.. og bli trofast hos ham i gode og onde dager.. inntil døden skiller dere?
Jaaa! svarte brura.. men det visste seg senere at hun ble rundlurt.. så hun ble utro..
Hvem sin feil er det?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser det er mange kvinner her som etterspør "begjær" og å "føle seg begjært". Hva vil det si? Kan dere eksemplifisere det? Jeg spør fordi jeg genuint er interessert

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt inntrykk av at seksuell avvisning ofte blir tatt mye tyngre blant kvinner. En del kvinner har en forestilling om at menn skal være klare uansett, og er ikke mannen det, så tar de det veldig personlig 

Anonymkode: 3cd0f...e5a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wor skrev (1 time siden):

Jeg ser det er mange kvinner her som etterspør "begjær" og å "føle seg begjært". Hva vil det si? Kan dere eksemplifisere det? Jeg spør fordi jeg genuint er interessert

Begjær tenker jeg på den sterke følelsen av lyst, lengsel og at man vil ha hverandre. At det er lidenskapelig!

Vil også presisere at jeg ikke tenker på enkeltavvisninger her og der, for det tror jeg er like vanlig at både menn og kvinner opplever i perioder.

Jeg mener når lysten til partner har vært borte over en laaaaang periode, og over kanskje flere år.

Kjenner meg også igjen at han føles fremmed. Til og med lukta av han føles fremmed. Skulle vi hatt sex nå, hadde det føltes som «første gang». Det synes jeg er skikkelig trist i et forhold, og man begynner etterhvert å granske seg selv for å se om det er noe «galt» med meg.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wor skrev (1 time siden):

Jeg føler meg begjært i mitt nåværende forhold. Det er basert på at han liksom bare må kose, kysse og ta litt på meg jevnlig, og gir med blikk, ord og berøringer utrykk for at han finner meg og kroppen min tiltalende og deilig, også når dette ikke er innledning til sex. For eksempel kan jeg stå og røre i en gryte, og så kommer han bak meg og stryker meg over rumpa eller holder rundt meg og gir meg et kyss i nakken med et lengselsfullt/fornøyd/løfterikt "Mmmm!". 

At det siste han gjør før vi sovner og første han gjør når vi våkner sammen er å trekke meg inntil seg og nærmest ubevisst stryke meg på kroppen, fordi jeg føles deilig, kjær og varm.

Fordi han legger merke til det når jeg kler meg litt opp for ham eller kler meg slik at jeg viser litt kropp/pupp/hud, og jeg kan se at han liker synet, at fristelsen til å berøre meg blir stor og han fort blir tent av slikt. 

At han kan komme med forespørsel om jeg kan være naken/ sitte i undertøyet når vi skal dele en flaske vin/er helt alene i naturen et sted, bare fordi han nyter synet av kroppen min. 

Med mer. 

Rett og slett ord, blikk og handlinger som jevnt over sier at han begjærer meg og kroppen min. At han gjør slikt også uten forventninger om sex der og da medfører også at slikt bare blir herlig og ikke noe press. Det blir mer som et pirrende løfte og et langvarig forspill, som gjør at jeg blir trigget seksuelt jevnt over også, og som derfor høyst sannsynlig/definitivt medfører at vi har oftere sex enn vi hadde hatt uten slik småpirring jevnlig. Både kroppen min og hodet respondere jo seksuelt på dette. Ikke som at jeg går i full fyr, men at det er en gnist som jevnlig holdes ved like, slik at når det er anledning til å ta det helt ut skal det veldig lite til for å blåse den gnisten opp til flamme. Mye mindre enn å være på et absolutt nullpunkt kald og ikke seksuelt innstilt overhodet. 

Dersom jeg opplevde dette som sexpress ville det ikke virke på samme måte. Det å vite at jeg har en mann som respekterer nei og aldri vil presse/kreve/furte seg til sex gjør slikt bare pirrende, og ikke "truende", ved at jeg kan bli med på leken uten å da ha gitt et slags løfte om utløsning snarest. Jeg har en voksen mann med selvkontroll, godhet for meg og respekt for meg, som takler å bli kåt uten å "måtte ha" umiddelbar "kur" for der. En mann som også setter pris på gnisten dette skaper mellom oss, selv om det å få annen uttelling gjerne må stå litt på vent. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...