Gå til innhold

Er det tøffere for kvinner og oppleve en mann som ikke ønsker sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at det påvirker alle parter, at det påvirker humør og trivsel til både menn og kvinner ++
Men jeg har en mann som ikke tar initiativ til sex, og som trenger mer overskudd, søvn og være 100 % i balanse før sex er noe han tenker på i det hele tatt.

Jeg kjenner det påvirker selvtilliten min sånn. Jeg er utseendemessig ok nok, er ganske trent og føler meg fin selv enklere dager. Ikke alle dager med småbarnsliv og alt som hører med det 😅

Men vi var bortreist i helga, og jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg litt ekstra for at det kanskje kom til å bli noe i helga, men ingenting. Han strøyk med kanskje litt på rumpa, men så snudde han seg og sov. 

Ååå. Jeg kommer til å bruke mine beste år i seksualiteten på kun egen nytelse. Blir så påvirket selvtillitsmessig. Føler meg som verdens mest uattraktive kvinne. 

Så tror dere det påvirker selvtilliten til kvinner mer enn menn? 

Anonymkode: 19529...0fb

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår at det påvirker alle parter, at det påvirker humør og trivsel til både menn og kvinner ++
Men jeg har en mann som ikke tar initiativ til sex, og som trenger mer overskudd, søvn og være 100 % i balanse før sex er noe han tenker på i det hele tatt.

Jeg kjenner det påvirker selvtilliten min sånn. Jeg er utseendemessig ok nok, er ganske trent og føler meg fin selv enklere dager. Ikke alle dager med småbarnsliv og alt som hører med det 😅

Men vi var bortreist i helga, og jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg litt ekstra for at det kanskje kom til å bli noe i helga, men ingenting. Han strøyk med kanskje litt på rumpa, men så snudde han seg og sov. 

Ååå. Jeg kommer til å bruke mine beste år i seksualiteten på kun egen nytelse. Blir så påvirket selvtillitsmessig. Føler meg som verdens mest uattraktive kvinne. 

Herlighet dette var gjennkjennelig!

Mer kåt no enn når jeg var yngre, så er tungt at mannen ikke ønsker så mye sex, ikke runking engang!

Men han sier han skulle ønske han ville mer. 

Sånn som før.

Føler deg så avvist og ekkel.

Og såret ikke minst!

Anonymkode: 33573...db6

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror jeg påvirker kvinner mer en menn. Men vet jo ikke.

Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg ikke får hatt sex når jeg har lyst på. Om det ikke er aktuelt av en eller annen årsak, så er det glemt etter 10 sekunder. 
Det er ikke en skuffelse som vedvarer liksom. Så viktig er det ikke.

For meg så har ikke sex noen påvirkning på selvtillit, selvfølelse etc. Det er bare en nytelsesgreie egentlig.  Tror kanskje mange kvinner legger mye mer følelser i sex. I dont know🤷🏼‍♂️

Samtidig er jeg litt som mannen din. Jeg orker ikke sex om jeg er trøtt, stresset osv. da prioriterer jeg søvn lett over sex. Heldigvis er kona ganske lik meg. Hun har også sex for nytelsens skyld og går ikke i kjelleren psykisk bare fordi jeg ikke orker sex akkurat når hun har lyst på. Så det er jo forskjeller kvinner i mellom også.

Vi har vel begge et veldig ukomplisert forhold til sex tenker jeg. Aldri opplevd frustrasjon etc bare pga sex, eller mangel på.

Anonymkode: 0b4ba...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg gjennom et samliv på over 20 år aldri sa nei til sex og når min sexlyst økte mye i førtiåra og jeg gikk stadig nei, var det veldig vondt ja, følte meg ikke særlig hot når han lå der og sa han syntes jeg var utrolig sexy, men ikke fikk den opp. 😕

Anonymkode: a14a7...f34

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ettersom jeg gjennom et samliv på over 20 år aldri sa nei til sex og når min sexlyst økte mye i førtiåra og jeg gikk stadig nei, var det veldig vondt ja, følte meg ikke særlig hot når han lå der og sa han syntes jeg var utrolig sexy, men ikke fikk den opp. 😕

Som om jeg skulle skrevet det selv, det du beskriver gjelder mitt ekteskap i over tjue år. Etter fire (!) år uten en eneste runde i halmen, ikke tilbud om å stille opp på andre måter seksuelt heller, bestemte jeg meg for å skaffe meg en ung elsker. Dette ble redningen for meg.

k50

Anonymkode: afb08...a21

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som om jeg skulle skrevet det selv, det du beskriver gjelder mitt ekteskap i over tjue år. Etter fire (!) år uten en eneste runde i halmen, ikke tilbud om å stille opp på andre måter seksuelt heller, bestemte jeg meg for å skaffe meg en ung elsker. Dette ble redningen for meg.

k50

For min del ble forholdet over. Nå får jeg sex om jeg vil, men har ikke det jeg kalte kjærlighet, som jeg nå innser jeg ikke helt forstår fordi jeg gjorde alt for ham, han lite for meg i tillegg klaget han mye og fikk meg til å gå rundt med følelsen om at jeg konstant gikk på glasskår. Han sa mye fine ting til meg, men det var bare ord, min vakre kalte han meg. Nå når jeg hører noen kalle meg det blir jeg satt ut, skjer hele tida med nye menn.. min vakre- det er kun ord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For min del ble forholdet over. Nå får jeg sex om jeg vil, men har ikke det jeg kalte kjærlighet, som jeg nå innser jeg ikke helt forstår fordi jeg gjorde alt for ham, han lite for meg i tillegg klaget han mye og fikk meg til å gå rundt med følelsen om at jeg konstant gikk på glasskår. Han sa mye fine ting til meg, men det var bare ord, min vakre kalte han meg. Nå når jeg hører noen kalle meg det blir jeg satt ut, skjer hele tida med nye menn.. min vakre- det er kun ord. 

Ser for meg å skilles om få år her også. Tror både du og jeg har levd altfor lenge i destruktive forhold. Håper du finner noen som fortjener deg❤️ hilsen meg over

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble separert i sommer etter 23 års ekteskap og de siste åtte årene uten sex. Tror ikke det var bare sexmangel som gjorde det, det er mye som spiller inn for at et forhold ikke funker, sex er muligens bare en del av det. Men man vil jo gjerne føle seg begjært. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

k50

Ja, det er liksom greit når kvinner gjør det, men gud forby om en mann gjør det samme... 

Anonymkode: 02356...bc9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er liksom greit når kvinner gjør det, men gud forby om en mann gjør det samme... 

Anonymkode: 02356...bc9

Har jeg ikke sagt, jeg har aldri avvist mannen min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På KG har jeg inntrykk av at menn får vondt i ballene og kvinner får vondt i følelsene når partner ikke vil ha sex.

Anonymkode: ccc84...f7e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det tror jeg påvirker kvinner mer en menn. Men vet jo ikke.

Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg ikke får hatt sex når jeg har lyst på. Om det ikke er aktuelt av en eller annen årsak, så er det glemt etter 10 sekunder. 
Det er ikke en skuffelse som vedvarer liksom. Så viktig er det ikke.

For meg så har ikke sex noen påvirkning på selvtillit, selvfølelse etc. Det er bare en nytelsesgreie egentlig.  Tror kanskje mange kvinner legger mye mer følelser i sex. I dont know🤷🏼‍♂️

Samtidig er jeg litt som mannen din. Jeg orker ikke sex om jeg er trøtt, stresset osv. da prioriterer jeg søvn lett over sex. Heldigvis er kona ganske lik meg. Hun har også sex for nytelsens skyld og går ikke i kjelleren psykisk bare fordi jeg ikke orker sex akkurat når hun har lyst på. Så det er jo forskjeller kvinner i mellom også.

Vi har vel begge et veldig ukomplisert forhold til sex tenker jeg. Aldri opplevd frustrasjon etc bare pga sex, eller mangel på.

Anonymkode: 0b4ba...8c4

Hmmm, lurer på om du er inne på noe faktisk 🤷🏻‍♀️

Kanskje jeg legger for mye følelser i det, og merker jo jeg blir mer og mer irritabel. Hadde vært null stress for meg med 1-2 gang i mnd, noen mnd uten av og til. Bare når det har vært sammenhengende over lang tid føler jeg det blir annerledes. Har jo ikke alltid overskudd, ork eller lyst alltid selv. Men hadde faktisk vært deilig om det av og til var han som tok initiativ, og tok ledelsen. Føler også det er på mine skuldre, og sørge for at sexlivet holdes i live. Men nå gidder jeg ikke mer, føler meg sår, lei meg og skuffet. Og som sagt, påvirker selvfølelsen min ordentlig mye. Kanskje jeg er så enkel som at kjærlighetsspråket mitt er berøring og tjenester 🤷🏻‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På KG har jeg inntrykk av at menn får vondt i ballene og kvinner får vondt i følelsene når partner ikke vil ha sex.

Anonymkode: ccc84...f7e

Ja, kan se ut som det er noe der altså. Jeg tenker ikke på nytelse isolert sett, for det får jeg til selv. Men selvfølelsen og selvtilliten får seg en real knekk 🤷🏻‍♀️

Ts.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Opplagt gjør det det.

Veldig sjelden det er nok for en mann å være pen og atletisk for å få pule så avvisning er noe vi må regne med bare..no hard feeling på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier aldri nei. Han har sagt nei 3 ganger på 20 mnd. Det har gjort vondt de gangene det har skjedd.

Anonymkode: 3781f...75c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null interesse av å ha sex med min kone. Vi har 2 små barn og fullt kjøre hele uka. Er i 30 årene begge to. Når vi endelig har noen minutter før oss selv er sex langt ned på listen min over ting jeg har lyst til å gjøre. Er helt uinteressant for meg.  Jeg tenker folk må slutte å ha så store forventinger til at man skal ha sex i et forhold. Særlig etter man er gift og får barn. Da er det familielivet som skal driftes. Ikke drive å ha sex. 

Anonymkode: 946b2...2ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har null interesse av å ha sex med min kone. Vi har 2 små barn og fullt kjøre hele uka. Er i 30 årene begge to. Når vi endelig har noen minutter før oss selv er sex langt ned på listen min over ting jeg har lyst til å gjøre. Er helt uinteressant for meg.  Jeg tenker folk må slutte å ha så store forventinger til at man skal ha sex i et forhold. Særlig etter man er gift og får barn. Da er det familielivet som skal driftes. Ikke drive å ha sex. 

Herregud. Hadde vært et mareritt å være låst i et forhold med noen som deg.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud. Hadde vært et mareritt å være låst i et forhold med noen som deg.

Jeg skjønner virkelig ikke dette instendige behovet for å presse sex inn i hverdagen. Hvis man på mirakuløst vis klarer å ha overskudd som småbarnsforeldre så bare onaner så blir du fort ferdig med det. Er uansett ALLTID noe som må gjøres. Enten så er vaskemaskinen ødelagt, eller så skal verandaen beises, klesvask skal brettes osv osv. Gidder da ikke å kaste bort de få verdifulle timene man har før man må legge seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS jeg er så glad for at du skrev dette innlegget du aner ikke. Jeg er selv ei dame i forhold med en mann med lite sexlyst. Jeg trenger sex for å føle meg nær ham, for å dele intimitet, for å føle meg attraktiv for ham osv. Jeg har vært initiativtaker hele vårt forhold, i 7 år. Om jeg ikke har tatt initiativ har vi ikke hatt sex, for han er som din mann; ingen lyst om han er trøtt og sliten, og det er vi jo konstant i denne fasen av livet. Å bli avvist og aldri føle meg begjært har gjort at jeg føler meg usikker på ham. Jeg har jo lest om de villige mennene som får boner av å se dama skifte klær, og som vi ligge hver dag. Mens jeg må ta initiativ seov om det skal bli noe, og selv da kan det være han ikke orker. Man føler seg så lite attraktiv når «alle» rundt og media snakker som om så klart alle menn vil ha sex alltid. Og jeg var tydelig med ham om at sex og nærhet er noe jeg ønsker i et forhold, men han er bare ikke et overskuddsmenneske, og særlig ikke nå som ungene krever mye. 

Anonymkode: 41ced...55c

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS jeg er så glad for at du skrev dette innlegget du aner ikke. Jeg er selv ei dame i forhold med en mann med lite sexlyst. Jeg trenger sex for å føle meg nær ham, for å dele intimitet, for å føle meg attraktiv for ham osv. Jeg har vært initiativtaker hele vårt forhold, i 7 år. Om jeg ikke har tatt initiativ har vi ikke hatt sex, for han er som din mann; ingen lyst om han er trøtt og sliten, og det er vi jo konstant i denne fasen av livet. Å bli avvist og aldri føle meg begjært har gjort at jeg føler meg usikker på ham. Jeg har jo lest om de villige mennene som får boner av å se dama skifte klær, og som vi ligge hver dag. Mens jeg må ta initiativ seov om det skal bli noe, og selv da kan det være han ikke orker. Man føler seg så lite attraktiv når «alle» rundt og media snakker som om så klart alle menn vil ha sex alltid. Og jeg var tydelig med ham om at sex og nærhet er noe jeg ønsker i et forhold, men han er bare ikke et overskuddsmenneske, og særlig ikke nå som ungene krever mye. 

Anonymkode: 41ced...55c

Flere som kjenner seg igjen i dette. Jeg trøster meg med at jeg iallfall har hatt et samliv tidligere (med en annen mann) som har bevist for meg at jeg er attråverdig og pulbar (over mange år). Så jeg forsøke legge vekk tanken om at det er jeg som ikke er bra nok, selv om mannen er lite interessert i sex.

Anonymkode: 460cc...f70

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...