Rødstrupa Skrevet 21. oktober #1 Del Skrevet 21. oktober (endret) Nå går det raskt mot jul…Synes førjulstiden er en hyggelig tid. Liker å starte pyntingen ca 1 uke før. Liker stilren pynt, liker Ikke typisk julerødt, men synes derimot hvitt, grønt og sølv, er lekkert som fargeskala. Og tulipaner,amaryllis og svibler med mose og annet organisk, lekkert! Da nyter jeg det til midten av januar Hyggelig å pynte utendørs også. Selvlaget krans på døren og lykter som settes på trappen laget av ballonger fylt m/vann og deretter puttet i frysern. De er så dekorative og fine.Når de er fryst fjernes ballongen og telys settes i. Endret 21. oktober av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. oktober #2 Del Skrevet 21. oktober Vi liker nettopp julerødt, grønt og gull (og det er ingen motsetning mellom stilrent og julerødt). Vi har noe fast pynt som kommer fram 1. desember/1. søndag i advent. Det er krans på ytterdøren, juleputetrekk til pynteputene i sofaen, juleløper til stuebordet, store stjerner i kjøkkenvinduene, svibler som vi kjøper nye av gjennom hele desember som gir herlig juleduft, julelysene tennes utendørs, de vanlige telysholderne/lysestakene i stua byttes med juleversjoner og så er det adventsstake med lilla lys. Utover det kommer resten fram 23. desember (og blir til 13. dag jul). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #3 Del Skrevet 21. oktober Jeg elsker å pynte med nisser! Ikke sånne creepy med fjes, men sånne med skjegg og luen helt ned i nesen. mus og reinsdyr og snømenn med nisselue er også en hit. Julestjerner og amaryllis er et must. Vi begynner så smått fra 1. desember. Vi er en "førjulsfamilie", det er førjulstiden som er best, selve julen er stort sett bare stress og drit med familiebesøk og kav 😛 Anonymkode: 14265...6a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #4 Del Skrevet 21. oktober Juletreet er allerede satt opp! Bortsett fra treet pynter vi ikke så veldig mye. Har noen nisser her og der, men de har vi ikke funnet frem enda. Anonymkode: 92cc1...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 21. oktober #5 Del Skrevet 21. oktober (endret) Til advent er det lilla. Jeg har adventslys, har lilla løper, pynter med granbar, nøtter og andre naturlige elementer, henger opp adventstjerernen, som er en fargefull liten sak Til jul er det fargefullt. Jeg liker litt amerikansk julepynt men pynter ikke til jul før 23. des. Før den tid er det advent. Rosa juletre som blir dekket av alt i fra flamingoer, dinosaurer, sukkertøy og alt annet av kuler som ikke er nødvendigvis typisk nordisk jul. Jeg har tre juleduker som er røde men ellers er det lite rødt, og jeg liker ikke og er ikke så glad i nisser så det utgår. Jeg er ikke sånn super glad i jul i utgangspunktet, så jeg har måtte gjøre det til min jul, med farger som gjør meg glad og entusiastisk og som bringer med seg en fin jul for meg Endret 21. oktober av skreppamedleppa 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #6 Del Skrevet 21. oktober Jeg elsker julen, og starter å pynte 1. desember. Har en god del Disney pynt, ellers ting jeg har arvet, eller spart opp gjennom årene. På juletreet, er det helt fult, og det er nesten ikke 2 juletrepynt som er like. Anonymkode: a076f...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #7 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Juletreet er allerede satt opp! Anonymkode: 92cc1...370 Så du hiver ut juletreet når julen starter? Anonymkode: d03cc...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #8 Del Skrevet 21. oktober Gull og grønt! trær, nisser, reinsdyr, hus Begynner 1. des/1. søndag i advent Anonymkode: 07a68...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. oktober #9 Del Skrevet 21. oktober Her er røde gardiner oppe og julemusikk på treet etc kommer opp 2 uka i november Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #10 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Juletreet er allerede satt opp! Bortsett fra treet pynter vi ikke så veldig mye. Har noen nisser her og der, men de har vi ikke funnet frem enda. Anonymkode: 92cc1...370 Før Halloween?! Anonymkode: 07a68...5a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #11 Del Skrevet 21. oktober Når jeg pynter kommer an på hvordan jeg har det. Dess vanskeligere jeg har det, dess tidligere pynter jeg. I fjor var alt topp, og da pyntet jeg 23.12 😅 Året før var pynten oppe 1.12. Men pynter aldri før det. Nå er jeg gravid og vil være 7 mnd på vei på julaften, med bekkenløsning og kvalme, så jeg tror jeg må starte tidlig og ta litt og litt. Jeg liker best klassisk pynt med lite glitter og lys. Det skal være mest grønt og rødt, mye girlander, vintage julekuler, ekte lys og ekte tre. Anonymkode: a72e4...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #12 Del Skrevet 21. oktober Jeg elsker julen, men er altfor tidlig å prate om det nå i oktober. Nå vil jeg nyte høsten. Anonymkode: 9b7bf...4a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #13 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så du hiver ut juletreet når julen starter? Anonymkode: d03cc...696 Huh? Hvorfor trur du det? Anonymkode: 92cc1...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #14 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Før Halloween?! Anonymkode: 07a68...5a6 Det er mange i Norge som ikke feirer Halloween. Jeg er enig i at det er tidlig å begynne julen i oktober, men hvis det gleder folk så. Verden trenger mer glede! Anonymkode: e568d...4ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faith- Skrevet 21. oktober #15 Del Skrevet 21. oktober Til jul liker jeg å pynte med rødt, grønt, hvitt, gull og sølv. Jeg er selv vokst opp i et rødt julehjem, så jeg får ikke skikkelig julestemning uten det røde. Jeg er veldig glad i lys i ulike former: papirstjerner i vinduene, både små og store lys på juletreet, lyskjegler på hjørnebordet, mindre juletre med lys på kommoden i gangen, lyslenke på terrassen, lys i pepperkakehuset osv. Og det må alltid være fint og varmt lys, ikke kaldt hvitt eller farget. Ellers elsker jeg også juletekstiler i ulike former: sofaputer, pledd, løpere/duker/brikker, håndklær, sengetøy osv. Så lys, juletekstiler og juletreet utgjør store deler av julepynten min, jeg har noen få nisser her og der også, men det utgjør ikke noe stor del av pynten. Jeg pynter til midten av november. I år har jeg som mål å være ferdig til fredag 15. november. Jeg rydder normalt ned julen i løpet av første uken tilbake på jobb etter nyttår. Men i år er det bare to dager på jobb før det er helg igjen, så da tipper jeg at jeg lar julen stå til uken etter, så tipper jeg rydder den ned rundt 7. - 8. januar i år. Selv om jeg har pynten oppe lenge så gir det meg så mye glede og jeg syns alltid det er vemodig å pakke den ned igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #16 Del Skrevet 21. oktober Jeg kjøper inn litt juleblomster og henger opp utelys fra ca siste uka i november. Første søndagen i advent pynter vi litt. En viktig tradisjon for oss er å pynte en skjenk i stua med pynt brukt av avdøde slektninger. Et tre med bestemors julekuler, noen figurer, med mer. Det liker vi å ha fremme hele jula. Samtidig setter vi opp noen lysfat, men holder oss stort sett til hvitt. Andre søndag i advent (eller tredje, litt avhengig av når jul er), henter og pynter vi treet. Og pynter huset klart. Morgen julaften bytter jeg til rødt i alle lysestaker, og legger på rød juleduk. rydder ned alt ca 28. desember, med unntak av pynt i hvitt og metall som blir værende til over nyttår, og fjernes 1.januar. Anonymkode: be6aa...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #17 Del Skrevet 22. oktober Gleder meg skikkelig til å pynte. Starter smått om ca en måned, og så tar jeg litt og litt etterhvert. Juletreet kommer opp 22. eller 23. desember, selvsagt ekte gran som vi hogger selv. her er det nostalgisk jul med rødt, grønt, gull og naturelementer. Anonymkode: 70257...871 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 22. oktober #18 Del Skrevet 22. oktober Julestemning er så koselig. Liker å besøke et pyntet hjem - men jeg pynter lite selv. Tar det to-tre dager før juleaften, så er det ryddet vekk 1. januar. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #19 Del Skrevet 23. oktober Pynter 1. desember/1. søndag i advent. Med juletre, adventsstake i vinduet og med lilla lys på bordet, ellers er det sølv/hvitt/papir/ull/kongler... Er litt tidlig å tenke på jul ennå for min del, men jeg gleder meg jo litt til stemningen, luktene og lysene. Anonymkode: de38a...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå