Gå til innhold

Jada, dette med gavefritt er supert ja😡

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Malvinka skrev (2 timer siden):

Det slår meg at folk som er så opptatt av gaver må ha hatt en veldig annerledes barndom enn de som setter pris på selskap og gode stunder. Vet at mange er vokst opp i hjem hvor foreldrene kjøpte ut sin dårlige samvittighet for skilsmisse og neglisjering av barn med gaver. Om man er vokst opp i slike hjem kan jeg forstå de ekstreme holdningene noen har med tanken på gaver.

Absolutt.

Man kan virkelig spørre seg hva som gjør at folk blir så hinsides opphengt i å få, få, få. 

Jeg hadde en gang en grandtante som var helt vill etter pakker. Du kunne pakket inn et telys og hun ville blitt sjeleglad for det, samme hva det var inni så lenge hun fikk noe å pakke opp. Skulle vi ha pakkelek i en familiær setting så var hun så desperat etter gave, hun satt å rista på stolen og kastet seg over gavene da hun fikk sekser på terningen. Etter den gangen hun i fullt iver røsket en pakke ut av hendene på min 5 år gamle nevø og klorte han til blods så måtte vi bare slutte med det.

Hun var litt av et syn og man vet ikke om man skal le eller gråte. Og dessverre så ser jeg for meg at det er sånn her det kan se ut hjemme hos enkelte i denne tråden også.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Og pappaer 🙋‍♂️

Anonymkode: 3f111...c62

Pappaer bryr seg som regel ikke om innholdet i matpakka og gavefrie bursdager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Smalt fra rett person 😂

Anonymkode: 8477e...0b4

Jeg påstår ikke at jeg sitter med fasiten, slik vedkommende gjør. Nå angriper hun for øvrig en annen enn meg. Jeg ble for kjedelig, nå er det de som snakker med mange foreldre, som skal tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Og pappaer 🙋‍♂️

Anonymkode: 3f111...c62

Pappaer har vist dessverre ikke stemmerett når det kommer til sine barn om man skal høre på enkelte her ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos pappaer, skulle likt å se menn gidde å diskutere dette temaet over 25 sider 😅 

Anonymkode: af4e7...e25

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (45 minutter siden):

Pappaer bryr seg som regel ikke om innholdet i matpakka og gavefrie bursdager. 

Tipper at 99% av pappaer stemmer for gavefrie bursdager.

Anonymkode: 25878...546

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (46 minutter siden):

Jeg påstår ikke at jeg sitter med fasiten, slik vedkommende gjør. Nå angriper hun for øvrig en annen enn meg. Jeg ble for kjedelig, nå er det de som snakker med mange foreldre, som skal tas.

Du har ikke gjort annet enn å angripe brukere i denne tråden.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tipper at 99% av pappaer stemmer for gavefrie bursdager.

99 prosent av pappaer er ikke på foreldremøter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (7 minutter siden):

Hos dere nei, men hos veldig mange andre klasser/familier.

Anonymkode: 3cb39...432

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker det er de foreldrene som er helt gira på å kjøpe 30 smågaver til 50 kroner til diverse barneselskap, som er ivrige med flere pakkekalendere og billig smågodt.

For noen er shopping på Temu og Normal meningen med livet. Dette lærer de sine barn, som også blir avhengige av småting. Små meningsløse ting som gir maks 2 minutter med dopamin.

Heller kjøpe kalender enn p snakke negativt om andre 

Anonymkode: c1a0b...eaa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist at barn i dag ikke ønsker seg noe og skal ha gavefritt. Det betyr jo at de får så mye ellers. Bursdagsgave betyr ikke noe. Jeg husker at det var stor stas med en liten gave. Spenningen  med hva, som var bak papiret. Jeg lærte også at man må takke selv om det kanskje ikke var det man ønsket seg mest. 

I helga var vi i lekebutikk, faktisk for å kjøpe bursdagsgave, det var fult av bsrn og foreldre der. Jeg la merke til at mange skulle bare kjøpe"en liten ting ". Det blir fort en ting til 400 kr. Så klart hvis barn ofte får" småting " og gaver ofte, så forsvinner gleden og spenningen. Skumleste tråden at det også er noen som foreslår gavefri jul. På en måte forståelig når poden alt har fått 24" smågaver" frem mot jul. "ja men han trenger jo de sokkene, såpen (som er litt morsommere), en stor pose lørdagsgodt osv. Man er lei av gaver innen julaften. 

Føler meg litt som en kjip forelder som holder igjen gaver til jul og bursdag. Men jeg ser at jeg har takknemlige barn, de blir glad for gavene de får. 

Mine er fortsatt små, jeg tenker når de kommer på midten av barneskole kan det være greit å begynne å innføre gavefritt. Når de selv kan spare, velge og kjøpe. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malvinka skrev (2 timer siden):

Og du klarer alltid finne alle sine ønsker til 50 kroner?

Ja hva er problemer med  det? Følg med på salg eller ginsenger da om du synes det er så vanskelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (18 minutter siden):

Mulig der du bor, ikke her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaleidoskop skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er litt trist at barn i dag ikke ønsker seg noe og skal ha gavefritt. Det betyr jo at de får så mye ellers. Bursdagsgave betyr ikke noe. Jeg husker at det var stor stas med en liten gave. Spenningen  med hva, som var bak papiret. Jeg lærte også at man må takke selv om det kanskje ikke var det man ønsket seg mest. 

I helga var vi i lekebutikk, faktisk for å kjøpe bursdagsgave, det var fult av bsrn og foreldre der. Jeg la merke til at mange skulle bare kjøpe"en liten ting ". Det blir fort en ting til 400 kr. Så klart hvis barn ofte får" småting " og gaver ofte, så forsvinner gleden og spenningen. Skumleste tråden at det også er noen som foreslår gavefri jul. På en måte forståelig når poden alt har fått 24" smågaver" frem mot jul. "ja men han trenger jo de sokkene, såpen (som er litt morsommere), en stor pose lørdagsgodt osv. Man er lei av gaver innen julaften. 

Føler meg litt som en kjip forelder som holder igjen gaver til jul og bursdag. Men jeg ser at jeg har takknemlige barn, de blir glad for gavene de får. 

Mine er fortsatt små, jeg tenker når de kommer på midten av barneskole kan det være greit å begynne å innføre gavefritt. Når de selv kan spare, velge og kjøpe. 

Får både kalebder og ting utenom her, likevel svært takknemlig og spenning er fortsatt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får både kalebder og ting utenom her, likevel svært takknemlig og spenning er fortsatt der

Gjelder så klart ikke alle😊 mange er sikkert takke uansett hva de får og om de får ofte. Men får også inntrykk av at det hos noen er mye gaver og ting som blir gitt hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja hva er problemer med  det? Følg med på salg eller ginsenger da om du synes det er så vanskelig 

Problemet er at bursdagsinvitasjoner ofte kommer en uke før. Da skal jeg rekke og finne ut alt ungen liker, gå på butikker og klare finne noe relevant på salg. For jeg kan jo ikke "følge med på salg" Om jeg skal kjøpe noe barnet faktisk liker

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malvinka skrev (34 minutter siden):

Problemet er at bursdagsinvitasjoner ofte kommer en uke før. Da skal jeg rekke og finne ut alt ungen liker, gå på butikker og klare finne noe relevant på salg. For jeg kan jo ikke "følge med på salg" Om jeg skal kjøpe noe barnet faktisk liker

Du gjør deg bare vanskelig. Du vil bestemme over andre foreldre, men ikke snakke med dem. De er ikke verdt tiden din. Du har tid til å sitte i utallige møter i FAU i løpet av året, men ikke tid til å snakke med foreldrene til dine barns venner. Du kan ikke følge med på salg, og det er helt umulig for deg å lage et lite kalender over barnas bursdager, enda denne informasjonen deles ut i starten av skoleåret. Alt er umulig, bare ikke det DU synes er viktig og riktig. Og trosser noen deg, holder du barnet ditt hjemme fra bursdagen til "trasseforeldrenes" barn, og håper at andre også boikotter. Du forstår ikke at du selv er problemet og årsaken til at ditt barn mest sannsynlig mobber og utestenger?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (4 minutter siden):

Du gjør deg bare vanskelig. Du vil bestemme over andre foreldre, men ikke snakke med dem. De er ikke verdt tiden din. Du har tid til å sitte i utallige møter i FAU i løpet av året, men ikke tid til å snakke med foreldrene til dine barns venner. Du kan ikke følge med på salg, og det er helt umulig for deg å lage et lite kalender over barnas bursdager, enda denne informasjonen deles ut i starten av skoleåret. Alt er umulig, bare ikke det DU synes er viktig og riktig. Og trosser noen deg, holder du barnet ditt hjemme fra bursdagen til "trasseforeldrenes" barn, og håper at andre også boikotter. Du forstår ikke at du selv er problemet og årsaken til at ditt barn mest sannsynlig mobber og utestenger?

Hva med å bare kjøpe gaver til de foreldrene, jeg mener barna dette er veldig viktig for? Så kan de som ikke ønsker gaver få slippe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at noen gjør det til en kampsak at alle MÅ få masse billig ræl-presanger til alle barnebursdager, i stedet for å fokusere på gode alternativer. Sjempeviktig sak, dere, stå på barrikadene!

Anonymkode: ae711...1cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Men kjære deg. Har du vanskelig for å forstå? Jeg vil IKKE diskutere noe som helst med deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...