AnonymBruker Skrevet 20. oktober #1 Del Skrevet 20. oktober Jeg har en sønn på 20 år, som jeg begynner å få en sterk mistanke om at har denne diagnosen. Han har alltid vært ekstremt surrete og rotete og glemmer ting. Han lever litt i sin egen boble og klarer ikke å planlegge. Dette har ikke blitt noe bedre, selv om han nå er voksen. Han er ikke hyperaktiv og har alltid vært en rolig gutt. Han klarer ikke å fullføre prosjekter han starter på og klarer kun å holde oppmerksomheten over en lengre periode dersom han holder på med noe han er veldig interessert i. Han har ikke fått vitnemål på videregående og ikke klart å få seg jobb. Jeg er veldig bekymret for hvordan det skal gå med han videre i livet. Er det noen her som har erfaring med gutter med denne diagnosen og evnet hva som har hjulpet for dem? Anonymkode: e5444...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #2 Del Skrevet 20. oktober Gutten min på 8, fikk den diagnosen i sommer. Ingen råd å dele dessverre, siden han fortsatt er liten, men følger denne 😊. Når jeg leser om Adhd uoppmerksom type, er det som å lese om gutten min. Stille og rolig, men utrolig vimsete, får ikke med seg ting, å gjør alltid noe annet enn det han får beskjed om, må ha samme beskjed mange ganger 😅😉. Anonymkode: 9ee38...a15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #3 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en sønn på 20 år, som jeg begynner å få en sterk mistanke om at har denne diagnosen. Han har alltid vært ekstremt surrete og rotete og glemmer ting. Han lever litt i sin egen boble og klarer ikke å planlegge. Dette har ikke blitt noe bedre, selv om han nå er voksen. Han er ikke hyperaktiv og har alltid vært en rolig gutt. Han klarer ikke å fullføre prosjekter han starter på og klarer kun å holde oppmerksomheten over en lengre periode dersom han holder på med noe han er veldig interessert i. Han har ikke fått vitnemål på videregående og ikke klart å få seg jobb. Jeg er veldig bekymret for hvordan det skal gå med han videre i livet. Er det noen her som har erfaring med gutter med denne diagnosen og evnet hva som har hjulpet for dem? Anonymkode: e5444...9a4 Det som hjelper er å få diagnosen, lese seg opp på den og evnt. prøve medisiner. Om han er skeptisk til det prøv ut div. kosttilskudd først og se om det har noen effekt. F.eks Omega 3, L-thyrosin, magnesium, vitamin d, sink, jern. Mange mener også at riktig kosthold kan hjelpe som en supplerende strategi: Høyt proteininnhold, lavt karbohydrat inntak. + trening! Anonymkode: 5f5c2...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio80 Skrevet 22. oktober #4 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 20.11): Det som hjelper er å få diagnosen, lese seg opp på den og evnt. prøve medisiner. Om han er skeptisk til det prøv ut div. kosttilskudd først og se om det har noen effekt. F.eks Omega 3, L-thyrosin, magnesium, vitamin d, sink, jern. Mange mener også at riktig kosthold kan hjelpe som en supplerende strategi: Høyt proteininnhold, lavt karbohydrat inntak. + trening! Anonymkode: 5f5c2...e3c Takk for tips😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå