Gå til innhold

Mange partnere etter brudd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 27, var samboer i fire år, men det gikk dukken da han var utro. Jeg hadde ikke sex på nesten et år, men i fjor høst begynte jeg å date. Siden da har jeg truffet mange, mange menn og hatt mye sex. Sikkert vært ganske "billig", vært med på ting jeg aldri gjorde da jeg var samboer, men jeg har heller aldri hatt så bra sex som noe av det jeg har hatt nå. Jeg snakket med en annen jente om dette og hun sa at det var helt normalt. Hun visste om flere som fikk en periode på denne måten etter et brudd, og når de egentlig først nå var blitt voksne. Hvorfor skrives det ikke mer om dette? Man blir jo usikker på om en selv er helt på skråplanet.

Anonymkode: ffaee...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkert vært ganske "billig", vært med på ting jeg aldri gjorde da jeg var samboer, men jeg har heller aldri hatt så bra sex som noe av det jeg har hatt nå.

Kos deg! Ikke tenk på "billig" eller noe, er man single, så kan man gjøre som man vil :) 

Viktig å utforske litt når man kan! 

Anonymkode: b1708...5a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er skadet av relasjonen du hadde, og derfor ubevisst driver med selvskading

Anonymkode: b7a8a...591

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 27, var samboer i fire år, men det gikk dukken da han var utro. Jeg hadde ikke sex på nesten et år, men i fjor høst begynte jeg å date. Siden da har jeg truffet mange, mange menn og hatt mye sex. Sikkert vært ganske "billig", vært med på ting jeg aldri gjorde da jeg var samboer, men jeg har heller aldri hatt så bra sex som noe av det jeg har hatt nå. Jeg snakket med en annen jente om dette og hun sa at det var helt normalt. Hun visste om flere som fikk en periode på denne måten etter et brudd, og når de egentlig først nå var blitt voksne. Hvorfor skrives det ikke mer om dette? Man blir jo usikker på om en selv er helt på skråplanet.

Kommer jo an på hvor mange du har hatt. Men ligger du mye rundt, vil du naturligvis få rykte på deg. 

Anonymkode: 38aef...143

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste om det, uten at jeg har gått steget selv enda. Hoe fase 😅 Mener det ikke stygt, det er bare en kødde beskrivelse. Fint at du har trivdes 😊

Anonymkode: 030d4...cfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du liker det og gjør det fordi du vil, ingen problem :) men ikke forveksle sex med kjærlighet/positiv oppmerksomhet

Anonymkode: f4c6b...ca8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor eller hva skal det skrives om det? Det er jo bare å normalisere en skadelig oppførsel, skulle det være for at «billige» mennesker skal føle seg litt bedre med seg selv da mener du? Norsk datingkultur er generelt ganske løssluppent sammenlignet med andre land- det er vel den eneste logiske vinkelen isåfall.

Man gjør som man vil med eget sexliv og funker det for deg så er vel det strålende, men det er ikke normalt å ligge med «mange, mange men» Egentlig er vel det ikke noe man må dele verden men om det blir så mange at det snakkes om kan det jo påvirke utvalget av menn den dagen du vil finne noe seriøst. 

Anonymkode: 08f3d...fbe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Velkommen til voksenlivet. Så lenge du behandler de rundt deg med respekt, så er du ikke "billig" bare fordi du liker å kose deg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 13.20):

Du har et sterkt bekreftelsesbehov, og playerne utnytter det. Du vil ikke lenger være forholdsmateriale når du har ligget med alle pikkene som byr seg frem. 

lykke til videre 😘

Anonymkode: 0a161...793

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 13.20):

Vi vet allerede at kvinner ligger rundt, vi liker det ikke, men sånn er livet.

Anonymkode: 09207...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvem ligger de med? Menn? Så hvorfor si det på den måten?

Anonymkode: 030d4...cfc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe ufattelig trist ved at en kvinne selv kaller seg billig når hun har hatt frivillige, lystig og deilig sex, utforsker sin seksualitet og har det topp med dette. 

Anonymkode: 094da...5fc

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 15.13):

Norsk datingkultur er generelt ganske løssluppent sammenlignet med andre land- det er vel den eneste logiske vinkelen isåfall.

I tillegg sp er vi dårligst på kondombruk. Så terskelen blir lavere for å drive det man kaller risikofylt sex i Norge. Ts, prøv å tenk igjennom hva du vil oppnå med all denne sexen med ulike menn. Hva gir det deg. Sånn egentlig. Som en annen her sier, så er ikke sex en nødvendigvis positiv bekreftelse for kvinner. De fleste menn tar det de får uten at det trenger å handle noe som helst om at de liker det som person. Jeg kjenner mange kvinner som hadde en periode med litt løssluppen sex. De aller fleste ser ikke tilbake og er særlig stolte av det i ettertid.

Anonymkode: e5188...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At man utforsker litt er normalt. Men å normalisere løssluppenhet og utrygg sex er ikke en vei vi trenger å gå. Så om man skal skrive om det så må det være i lys av de psykiske utfordringene kvinner og menn møter etter brudd fra langvarige forhold. 

Hvis du nå har så mye sex med mange menn og typer sex du ikke tidligere syntes var normalt, så vil du muligens ha vanskelig for å slå deg til ro med kun én normal partner igjen. 

Dessutom vil trolig normale, seriøse menn styre unna damer som knuller rundt. Man kan mene hva man vil om menn sine holdninger til akkurat det, men sånn er det. 

Det er et interessant paradox at damer, og mange på dette forumet, høylytt både gråter og forbanner menn som utnytter damer og knuller alt med puls uten å ville forplikte seg. Men samtidig roser dere damer som gjør akkurat det samme og gjør seg til enkel moro for nettop de gutta, og etterpå er dere sjokkerte når seriøse, normale menn har synspunkter på løssluppenheten deres.  Total kognitiv dissonans, kalles det. 

Slik du beskriver det så driver du med en form for selvskading og utagering som kanskje helst burde vært taklet på andre måter. Men å date noen menn og bli bevisst på hva som finnes av muligheter og bli kjent med dine preferanser før du går inn i et nytt forhold er bare sunt. 

Anonymkode: 33756...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du nå har så mye sex med mange menn og typer sex du ikke tidligere syntes var normalt, så vil du muligens ha vanskelig for å slå deg til ro med kun én normal partner igjen. 

Så mye rart dere skriver om selvskading etc. Hun har gjort det alle burde få sjansen til i ung alder, nemlig å utforske, og bli kjent med seg selv. Det hun har opplevd som bra, vil hun nok se etter hos neste partner, og det som er mindre bra, åpner øynene for hva hun ikke vil ha. 

Hun vil kanskje ikke slå seg til ro med én "normal" partner igjen, hvis det betyr dårlig sex.  Kanskje ønsker hun litt variasjon, og må finne en mann som også er med på sånt. Er det i så fall feil? 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi liker ikke at vi menn ikke har samme muligheter, mente du vel? Sånn er livet. Bli en av dem som kvinner liker å være sammen med, så ordner det seg. 

M55

Anonymkode: ee92f...b7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er noe ufattelig trist ved at en kvinne selv kaller seg billig når hun har hatt frivillige, lystig og deilig sex, utforsker sin seksualitet og har det topp med dette. 

Anonymkode: 094da...5fc

Det ER billig 

Anonymkode: 596b3...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har gjort det alle burde få sjansen til i ung alder, nemlig å utforske, og bli kjent med seg selv. Det hun har opplevd som bra, vil hun nok se etter hos neste partner,

Les HI om igjen. Det hum beskriver virker ikke normalt. Hvis, derimot, dette er livsstilen hun ønsker seg, så greit det. Men jeg kan garantere deg at dette kommer som en rekyl tilbake i psyken hennes når hun er ferdig med å avreagere og sitter med følelsen at hun har tatt feil valg og ruinert rykte og selvfølelse. 

Kanskje ønsker hun litt variasjon, og må finne en mann som også er med på sånt. Er det i så fall feil?

Ikke "feil". Bare veldig urealistisk. Menn som "er med på sånt" vil sjelden ha samme kvinne lenge om gangen. Til det er utvalget og mulighetene for store. Hun vil sikkert være på samme måten selv i mange år før savnet etter en livspartner og noe stabilt melder seg, og da har det toget sannsynligvis gått for lengst. Disse kvinnene pleier å gå fra forhold til forhold og klage på at ingen menn er seriøse...

Vi liker ikke at vi menn ikke har samme muligheter, mente du vel?

Hva mener du her? Det er jo det de har. I hvert fall menn med litt karisma. Massevis av menn harver over damer hele tiden. Det er jo mangel på seriøse, trofaste monogame menn som er klage nr 1 i trådene her på KG.  Men disse mennene er sjelden på Tinder og de skyr unna sånne damer... 

Anonymkode: 33756...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres impulsivt og risikabelt ut. Negative egenskaper i min bok, men helt sikkert ok blant likesinnede.

Anonymkode: f4b74...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...