AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Det er mange her i landet som irriterer seg over østfold-l hos barn som ikke er fra Østfold, og når barn ikke klarer å skille mellom "kj" og "sh/sj". Men i fremtiden, om 50 eller så lite som 30 år, spår lingvistene at barna ikke engang vil ta seg bryet med å si "sh", og i steden bare si "sokolade", "sino" og "sylling". Så hvis du synes dagens barn snakker sløvt, stålsett deg, det blir verre! Anonymkode: f5dcf...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober Ja, og når barna sitter ved matbordet og klager over maten, kommer foreldrene til å irettesette dem ved å si: "Det er ikke noe som heter æs, det heter æsj." Anonymkode: de2c1...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Jeg irriterer meg mest over folk som bruker spørreord feil. F.eks. "Hvordan mat liker du?" eller "Hvem bok er det? " 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober Hvorfor retter ikke foreldre på barn som snakker "feil"? Det ene barnet mitt sa "sjino" og "sjole". Jeg rettet på det og vi øvde sammen på å si det riktig. Nå sitter det. Hadde barna mine brukt Østfold-l hadde jeg rettet på det også. Anonymkode: 936ae...566 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober Er det i det hele tatt noen utenfor ring 2 som bryr seg? Dere HAR jo ikke kj lyd engang. Jeg og Østlandsmannen min bor på Vestlandet og her er det nesten ingen som skjønner hva han mener engang når han bråker om dette. "Det heter shirke, ikke sjirke!😠" Lykke til med å få en gjeng som uttaler det "tjyrke" til å engasjere seg. Jeg klarer omsider å høre forskjellen hvis noen påpeker det, men jeg har aldri noen gang lagt merke til det på egen hånd fordi det er så SJUKT diffust, og jeg har iallefall ikke tenkt å engasjere meg. Dere sier "sj" alle sammen i mine ører. Anonymkode: 8aef0...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #6 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det i det hele tatt noen utenfor ring 2 som bryr seg? Dere HAR jo ikke kj lyd engang. Jeg og Østlandsmannen min bor på Vestlandet og her er det nesten ingen som skjønner hva han mener engang når han bråker om dette. "Det heter shirke, ikke sjirke!😠" Lykke til med å få en gjeng som uttaler det "tjyrke" til å engasjere seg. Anonymkode: 8aef0...2c0 Da heitatkje "tjyrke", da heita "tkjyrtkje"! Anonymkode: 2d7b9...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da heitatkje "tjyrke", da heita "tkjyrtkje"! Anonymkode: 2d7b9...2e4 Det heiter "kjirkje" her! Også vestlending. Anonymkode: b9630...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå