Gå til innhold

Tenner alle eldre menn på unge kvinner??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Village skrev (Akkurat nå):

Døtre i Norge har vanskeligere for å akseptere at far får en partner på døtrenes alder enn hva sønner i Norge aksepterer. 

Ok? Og hva har det med saken å gjøre? 

Om man "tenner" seksuelt på unge kvinner (20-25) - i den forstand at man ønsker å innlede et seksuelt-forhold har da ingenting med hva en eventuell datter tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser du! Du er jo kjempe creepy.

Alvor som du vil ha ei på alder med datter. Å hun er tenåring?

Anonymkode: 88442...357

Jeg blir ikke creepy av at døtre har mindre aksept for fars unge partner enn hva sønner har? Hvis noen blir creepy av dette så må det være fedre med unge partnere eller sønner som aksepterer slikt. At jeg påstår noe som åpenbart er tilfelle i Norge gjør meg ikke creepy,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (4 minutter siden):

Ok? Og hva har det med saken å gjøre? 

Om man "tenner" seksuelt på unge kvinner (20-25) - i den forstand at man ønsker å innlede et seksuelt-forhold har da ingenting med hva en eventuell datter tenker. 

Mange fedre hører på sine døtre/tar hensyn til sine døtres oppfatning i valg av ny partner som medfører at fedre med døtre mer sjelden blir sammen med unge kvinner enn fedre som bare har sønner eller menn uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (3 minutter siden):

Sant, jeg er selv barnløs (derfor jeg siktet til at jeg generaliserte) og jeg kunne ikke tenke meg noen på tjuefem år - til tross for at det ikke vil være en like stor aldersforskjell som om jeg f.eks var femti år. Et par år yngre er greit - helst samme alder eller eldre for min del iallfall. 

Jeg har heller aldri vært interessert i 25 åringer fra jeg selv var under og på den alderen, men jeg har notert meg at noen sier sexy om slike unge menn istedenfor pen/flott, som jeg ville sagt og tenkt. Jeg kan så absolutt se skjønnhet, bare ikke sexyness i så unge mennesker. 

Nå er det mulig at hun som oftest sier slikt gjør det ekstra mye akkurat fordi jeg omtrent får kvalmebyer av det. Jeg trenger ikke si et ord, for hva jeg mener om det står da skrevet tydelig i ansiktet mitt, og det finner hun nok litt festlig. 😆 Men hun har gjort meg oppmerksom på, seriøst, at hun som har smågutter antagelig klarer å se unge menn på andre måter enn meg som har sønner på 20 og 29 år, så 😲 🤢😤 blir det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Jeg har heller aldri vært interessert i 25 åringer fra jeg selv var under og på den alderen, men jeg har notert meg at noen sier sexy om slike unge menn istedenfor pen/flott, som jeg ville sagt og tenkt. Jeg kan så absolutt se skjønnhet, bare ikke sexyness i så unge mennesker. 

Nå er det mulig at hun som oftest sier slikt gjør det ekstra mye akkurat fordi jeg omtrent får kvalmebyer av det. Jeg trenger ikke si et ord, for hva jeg mener om det står da skrevet tydelig i ansiktet mitt, og det finner hun nok litt festlig. 😆 Men hun har gjort meg oppmerksom på, seriøst, at hun som har smågutter antagelig klarer å se unge menn på andre måter enn meg som har sønner på 20 og 29 år, så 😲 🤢😤 blir det.

Debatten her går den andre veien i form av eldre menns higen etter unge kvinner. Som er en biologisk greie så lenge unge kvinner er langt mer fruktbare enn eldre kvinner.

Biologien er etter min mening så sterk at alle heterofile menn lettere vekkes seksuelt av unge kvinner enn av eldre kvinner. Men, så har man hva som er stuerent og akseptert i Norge som styrer norske menn i retning langt eldre kvinner enn hva biologien trekker menn seksuelt i retning av. Og så er det andre forhold som spiller inn som at man har mer felles med like gammel kvinne som en selv, man er i samme livsfase osv.

Når det gjelder disse mennene som benekter sin seksuelle dragning mot unge kvinner så er det min oppriktige mening og min mangeårige erfaring at slike menn gjør seg til. Får du et par øl i slike menn så blir blikket flakkende i retning unge kvinner i minst like stor grad som de som ikke benekter sin biologiske dragning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (27 minutter siden):

Mange fedre hører på sine døtre/tar hensyn til sine døtres oppfatning i valg av ny partner som medfører at fedre med døtre mer sjelden blir sammen med unge kvinner enn fedre som bare har sønner eller menn uten barn.

Jeg sikter til et rent seksuelt-forhold - i det blander man da ikke inn sine barn (uansett kjønn) - det er noe man holder privat, håper jeg. 

Igjen, min oppfatning er at barnløse menn og fedre av kun gutter/menn er mer opptatt av sex med 20-25 åringer enn fedre av jenter/kvinner. Etter skjermbrev-korrespondanse (nettdating) var det i all hovedsak disse mannfolka som prøvde seg. Men jeg har også erfaring (som tyveåring) med menn som jeg har vært interessert i - som har ment jeg er for ung. Så det finnes definitivt "eldre" menn som aldri kunne tenke seg sex med unge kvinner (tjue-tjuefem). 

Endret av Cornix
Ekstra ord.
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

😂 Gjem sønnene dine. 

Det er noen som har et større ansvar i seg enn andre. Eller kanskje det er mer, men det virker som at du er ansvarlig, å det syns jeg er en kjempe fin egenskap 😊

Mamma er på min bølgelengde, er så glad for det 💖

Har tidvis forstørrelsesglass stillt inn på pappan min, hver gang han sier noe en smule hintende til at han finner kvinner yngre enn oss attraktive. Det er et kleint sted å være. Synes også synd på han når han sa han hadde tenkt på sin egen attraktivitet sammenlignet, men jeg kunne ikke støtte han, for vil ikke han skal såre mamma og komme hjem med en søster til oss. Da blir jeg svært skuffet over han. Har ikke fortalt han det, han vet ikke at jeg ofte krangler med menn på hans alder om damer, å håper ikke han får vite det heller. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (1 minutt siden):

Jeg sikter til et rent seksuelt-forhold - i det blander man da ikke inn sine barn (uansett kjønn) - det er noe man holder privat, håper jeg. 

Igjen, min oppfatning er at barnløse menn og fedre av kun gutter/menn er mer opptatt av sex med 20-25 åringer enn fedre av jenter/kvinner. Etter skjermbrev-korrespondanse (nettdating) var det i all hovedsak disse mannfolka som prøvde seg. Men jeg har også erfaring (som tyveåring) med menn som jeg har vært interessert i - som har ment jeg er for ung. Så det finnes definitivt "eldre" menn som aldri kunne tenke seg sex med unge kvinner. 

Det er eldre menn som aldri kunne tenke seg sex med unge kvinner er min erfaring også. De har lyst, men lar være av en eller flere årsaker. De sitter i skapet og titter ut slik mange bifile menn også gjør er min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (12 minutter siden):

Debatten her går den andre veien i form av eldre menns higen etter unge kvinner. Som er en biologisk greie så lenge unge kvinner er langt mer fruktbare enn eldre kvinner.

Biologien er etter min mening så sterk at alle heterofile menn lettere vekkes seksuelt av unge kvinner enn av eldre kvinner. Men, så har man hva som er stuerent og akseptert i Norge som styrer norske menn i retning langt eldre kvinner enn hva biologien trekker menn seksuelt i retning av. Og så er det andre forhold som spiller inn som at man har mer felles med like gammel kvinne som en selv, man er i samme livsfase osv.

Når det gjelder disse mennene som benekter sin seksuelle dragning mot unge kvinner så er det min oppriktige mening og min mangeårige erfaring at slike menn gjør seg til. Får du et par øl i slike menn så blir blikket flakkende i retning unge kvinner i minst like stor grad som de som ikke benekter sin biologiske dragning.

Dere er ikke selv spesielt fruktbare. Det er ingen grunn for fruktbare kvinner å velge mer ufruktbare og uspenstige menn med kortere levetid og mindre ork.

Jeg skjønner dere ser, kvinner er vakkre. Men det er så naivt å tro dere har en real sjangs, beklager så mye. 

Kunne ønske dere skjlnnte det selv, da har vi ikke trengt å ha denne triste samtalen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (9 minutter siden):

Det er eldre menn som aldri kunne tenke seg sex med unge kvinner er min erfaring også. De har lyst, men lar være av en eller flere årsaker. De sitter i skapet og titter ut slik mange bifile menn også gjør er min oppfatning.

Jeg er ikke enig med deg - med det første - det andre har jeg ingen formening om, og det spiller ingen rolle i denne diskusjonen. Du kan bare snakke utifra din egen subjektive mening. 

Jeg kan ikke snakke for alle kvinner - å tro jeg sitter på fasiten er en svært grandios tankegang. Folk er forskjellig - forskjellig meninger - tanker - ideer - tro - seksualitet. 

Endret av Cornix
Skriveleif
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornix skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke enig med deg - med det første - det andre har jeg ingen formening om, og det spiller ingen rolle i denne diskusjonen. Du kan bare snakke utifra din egen subjektive mening. 

Jeg kan ikke snakke for alle kvinner - å tro jeg sitter på fasiten er en svært grandios tankegang. Folk er forskjellig - forskjellig meninger - tanker - ideer - tro - seksualitet. 

Prestasjonsangst er trolig en viktig årsak til at eldre menn ikke kan tenke seg å ha seksuell omgang med en ung kvinne. Erkjennelsen av at de ikke er attraktive for en ung kvinne er trolig en annen viktig årsak. Lysten derimot blir neppe borte av verken prestasjonsangsten eller erkjennelsen av sin egen manglende attraktivitet. De vet om sin egen lyst er jeg derfor overbevist om. En lyst som tyter ut når det bare er menn i nærheten og alkohol står på bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (32 minutter siden):

Ok, men nå synes jeg du skal respektere at folk har lov til å presentere sine egne holdninger. Andre menn på forumet er voksne nok til å si det samme som du mener, si noe annet, eller la være å svare. Du trenger virkelig ikke å svare på vegne av dem. Svar for deg. Annet er respektløst. Menn er forskjellige individer, uansett hva du måtte mene om det.

Biologi kunne vi hatt en lang diskusjon om. Ikke minst at du baserer deg på en populærbiologi som totalt ignorerer ting som ikke nødvendigvis er like morsomt for menn å bruke i debatten, og som også ignorerer andre viktigere behov menn har, men jeg personlig har hørt nok om deg og dine tanker og fantasier. Er ikke interessert. Finn deg en annen å leke med. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (3 timer siden):

Kvinner er mest fruktbare mellom 25-35. Og ei på 36 har trolig bedre forutsetninger til å ta godt vare på et avkom enn ei på 17. Ser sjelden at noen korrigerer menn på dette når de forsvarer «yngst mulig» med biologi og det forslitte uttrykket «maksimal reproduktiv alder».

Anonymkode: f4c59...8b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvinner er mest fruktbare mellom 25-35. Og ei på 36 har trolig bedre forutsetninger til å ta godt vare på et avkom enn ei på 17. Ser sjelden at noen korrigerer menn på dette når de forsvarer «yngst mulig» med biologi og det forslitte uttrykket «maksimal reproduktiv alder».

Anonymkode: f4c59...8b6

Seksjonsleder på fertilitetsklinikken ved St.Olavs hospital i Trondheim Arne Sunde:

"Rent fysiologisk er man best rustet til å få barn når man er 15-16 år."

https://www.nrk.no/livsstil/sa-fort-blir-du-ufruktbar-1.7264593

Vi som har observert både 15-16 årige og dine 25-35 årige mødres svangerskap og fødsel tror mere på seksjonslederen på fertilitetsklinikken enn på deg. Det er vel derfor så få forsøker å korrigere det du påstår ikke er riktig. Rett og slett fordi du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Village skrev (5 timer siden):

Du legger ikke bort din misjonering om hvordan menn skal være, både seksuelt og på andre områder ser jeg. Men du og din kone er jo i et åpent forhold og lever i et annet seksuelt miljø enn de fleste av oss. Så du vet jo godt at disse tingene ikke gjelder de aller aller fleste av oss.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere er ikke selv spesielt fruktbare. Det er ingen grunn for fruktbare kvinner å velge mer ufruktbare og uspenstige menn med kortere levetid og mindre ork.

Jeg skjønner dere ser, kvinner er vakkre. Men det er så naivt å tro dere har en real sjangs, beklager så mye. 

Kunne ønske dere skjlnnte det selv, da har vi ikke trengt å ha denne triste samtalen hele tiden.

Menn og kvinner har begge variasjon i hva man tiltrekkes av. Statistikken viser at langt flere kvinner finner seg en vesentlig eldre partner enn motsatt. Når du sier at «dere har ikke en real sjans» så skyldes det enten uvitenhet eller at du står på en eller annen barrikade?

Det er synd at vi stadig må ha denne samtalen, ja. Kan du ikke bare akseptere at noen menn og kvinner finner hverandre på tross av at du er uenig?

Anonymkode: c5d17...fb5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor diskutere dere dette i 15 sider? 

Dette finnes det et empirisk svar på. Nemlig en fasit. Menn finner i snitt kvinner på 18 år som de mest fysisk attraktive. Dette er gjort i tester når de blir bedt om å plukke ut kvinner uten å få vite alderen på dem. 

Er helt idiotisk å skulle diskutere dette. Aksepter bare heller at man ikke er på sitt deiligste når man er 40. Kanskje noen ser bedre ut da, men den gigantisk majoriteten av attraktive kvinner er ikke på 40år. Sorry. Og heller ikke grunn for menn som ikke får digge damer uansett skal prøve å score moralpoeng hos middelaldrende damer med å påstå at de foretrekker «modne kvinner». Pisspreik.

Anonymkode: 2f615...074

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dere er ikke selv spesielt fruktbare. 

En smule naivt.

Det er plenty av kvinner i 20 årene som tiltrekkes og ønsker relasjon med godt eldre menn. Fruktbarhet er irrelevant når du diskuterer eldre menn/yngre kvinner.

Jeg forstår mekanismene som slår inn når voksne kvinner ikke liker at dette påpekes. Men det gjør det ikke mindre aktuelt og reelt.

Anonymkode: 3e4a2...ca7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor diskutere dere dette i 15 sider? 

Dette finnes det et empirisk svar på. Nemlig en fasit. Menn finner i snitt kvinner på 18 år som de mest fysisk attraktive. Dette er gjort i tester når de blir bedt om å plukke ut kvinner uten å få vite alderen på dem. 

Er helt idiotisk å skulle diskutere dette. Aksepter bare heller at man ikke er på sitt deiligste når man er 40. Kanskje noen ser bedre ut da, men den gigantisk majoriteten av attraktive kvinner er ikke på 40år. Sorry. Og heller ikke grunn for menn som ikke får digge damer uansett skal prøve å score moralpoeng hos middelaldrende damer med å påstå at de foretrekker «modne kvinner». Pisspreik.

Anonymkode: 2f615...074

Men så har du de av oss som har innfunnet oss med realitetene, og sier at ok, da gidder vi ikke menn, for vi har ingen interesse av å være trøstepremie. Men da blir dere av en eller annen grunn sure da også. Hva er det egentlig dere vil liksom? Dere kan liksom ikke først snakke all dritt dere kommer på om oss som har passer 18 med god margin, og så samtidig forvente at vi skal gå inn i forhold med dere akkurat som vi ikke visste. Forresten kan dere heller ikke snakke dritt om oss, og så klage på at stadig flere menn går gjennom livet uten egen familie, men det er en litt annen diskusjon. 

Anonymkode: a1b7c...ba1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En smule naivt.

Det er plenty av kvinner i 20 årene som tiltrekkes og ønsker relasjon med godt eldre menn. Fruktbarhet er irrelevant når du diskuterer eldre menn/yngre kvinner.

Jeg forstår mekanismene som slår inn når voksne kvinner ikke liker at dette påpekes. Men det gjør det ikke mindre aktuelt og reelt.

Anonymkode: 3e4a2...ca7

Siden du forstår de mekanismene som slår inn, kan du forklare dem? Slik du forstår dem. Generelt får jeg nemlig inntrykk av at menn tror det ligger helt andre mekanismer bak enn det vi kvinner "går på".

Jeg mener også at fruktbarhet er irrelevant. Dersom det skulle være relevant ville ikke menn bli så fortvilet når uforpliktende sex fører til barn. Da skulle de jublet og følt at manndommen deres ble bekreftet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...