AnonymBruker Skrevet 15. oktober #21 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke selvsagt det når det er masse Halloween arrangementer både helgen før og helgen etter Anonymkode: a8443...bd1 Julaften er fortsatt 24.desember selvom det er julearrangementer i hele desember.... Anonymkode: a5691...b15 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 15. oktober #22 Del Skrevet 15. oktober (endret) Privatfest kan du ha når det passer deg, men å gå "knask eller knep" er bare 31 oktober. Hvert år. Husk å se om folk har utelysene av eller på er de akrudd av ønsker de ikke besøk av dere. Respekter det og spre gjerne kunnskapen. Endret 15. oktober av luxifine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #23 Del Skrevet 15. oktober luxifine skrev (Akkurat nå): Privatfest kan du ha når det passer deg, en å gå "knask eller knep" er bare 31 oktober. Hvert år. Husk å se om folk har utelysene av eller på er de akrudd av ønsker de ikke besøk av dere. Respekter det og spre gjerne kunnskapen. På nyere hus er det umulig å skru av utebelysningen, så jeg har lært ungene mine T om det er lykter/pynt utenfor - så kan de ringe på, er det ingen pynt betyr det at de må gå forbi. Anonymkode: c312c...ff0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #24 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Datteren vår i 7. klasse ville gjerne invitere noen jenter på Halloweenfest med pizza og skrekkfilm, og gå Halloween ute i nabolaget etterpå. Googlet meg frem til at Halloween er torsdag 31. oktober, men går barn/ungdom ute denne dagen...? Det er vel dette som er den "ordentlige" dagen, selvom det ikke er i helg? Ble plutselig usikker 🙈 Anonymkode: a8443...bd1 En går Allerhengens 31 oktober uavhengig av ukedag Anonymkode: 57523...193 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #25 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er alltid 31.10. Det er som å spørre når man skal feire 17. mai. Anonymkode: 6b497...fdc Er det den beste sammenligningen du kom på? Okey, la oss snakke om Nasjonaldagen da. Er sikker på at hvis vi kalte det Nasjonaldagen og en familie som flyttet til Norge og så barnehager feire dette den 16., sikkert kommer til å spørre hvilken dag man feirer Nasjonaldagen. Trodde du virkelig at Halloween heter 31. oktober? Anonymkode: 6372c...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #26 Del Skrevet 15. oktober Man går ikke knask og kneip på fest. Fest er fest. 31. Oktober er knask og kneip. Anonymkode: b9d46...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #27 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Julaften er fortsatt 24.desember selvom det er julearrangementer i hele desember.... Anonymkode: a5691...b15 Ja, men de fleste som har bodd i Norge noen år, vet at de som feirer her i landet, feirer på kvelden den 24. Spør du en nyinnflyttet brite derimot... Det må være lov for folk som aldri har feiret dette før, å spørre! Jeg visste det heller ikke før de begynte å gå tiggerunde siste året i barnehagen. For meg ville det vært mer logisk å legge det til nærmeste helg for det er snakk å gi småbarn masse sukker sent på kvelden midt i uka, noe vi ikke ha hatt så veldig tradisjon for i Norge før, så slutt å vær besserwisser. Anonymkode: 6372c...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #28 Del Skrevet 15. oktober Man går knask eller knep kun den 31., men hjemmefest kan man selvsagt ha når man vil. Jeg går all in med halloween hvert år, pynter og styrer, men den første november er det ikke halloween hos meg og jeg gir heller ikke noe til de som mot all formodning skulle komme på døra. Anonymkode: 84c28...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #29 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det den beste sammenligningen du kom på? Okey, la oss snakke om Nasjonaldagen da. Er sikker på at hvis vi kalte det Nasjonaldagen og en familie som flyttet til Norge og så barnehager feire dette den 16., sikkert kommer til å spørre hvilken dag man feirer Nasjonaldagen. Trodde du virkelig at Halloween heter 31. oktober? Anonymkode: 6372c...c7f Men kjære vene,dette har da vært i Norge siden 90-tallet! Følger man virkelig så dårlig med altså? Det var vel ikke akkurat noen bedre sammenligning det du kom med heller,da de som spør mest sannsynlig vet hva Halloween er. Anonymkode: a5691...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #30 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men de fleste som har bodd i Norge noen år, vet at de som feirer her i landet, feirer på kvelden den 24. Spør du en nyinnflyttet brite derimot... Det må være lov for folk som aldri har feiret dette før, å spørre! Jeg visste det heller ikke før de begynte å gå tiggerunde siste året i barnehagen. For meg ville det vært mer logisk å legge det til nærmeste helg for det er snakk å gi småbarn masse sukker sent på kvelden midt i uka, noe vi ikke ha hatt så veldig tradisjon for i Norge før, så slutt å vær besserwisser. Anonymkode: 6372c...c7f Syns bare det er rart at dette spørsmålet kommer opp hvert eneste år,da det faktisk har vært en greie i Norge siden 90-tallet. Merkelig å ikke få med seg datoen,selv om man ikke feirer selv.. Og godteri får de feks på julaften og 17.mai også,man flytter da ikke de til nærmeste helg? Anonymkode: a5691...b15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #31 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi det er en ny skikk som vi ikke har noe forhold til og som vi ikke feiret som barn? Anonymkode: 6372c...c7f Da må du være gammel, for min lillebror født i -92 feiret Halloween da han var barn🙈🙈🙈 Overhodet ikke en ny skikk! Anonymkode: 9415b...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #32 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kjære vene,dette har da vært i Norge siden 90-tallet! Følger man virkelig så dårlig med altså? Det var vel ikke akkurat noen bedre sammenligning det du kom med heller,da de som spør mest sannsynlig vet hva Halloween er. Anonymkode: a5691...b15 Bare i Donald. Og der hadde de også tidsmaskin og flygende biler. Her kom det vel for en ti-femten å siden kanskje i butikkene? (Jeg la ikke så mye merke til ting for barn før jeg fikk barn selv) Men vi går fortsatt kun til de vi kjenner, og kun til de med pynt. Og derfor hadde jeg aldri besøk før jeg selv fikk barn som skulle gå. Jeg hadde jo hørt om halloween, fra film og sånn, men visste ikke nøyaktig dato, og jeg visste i hvert fall ikke reglene for knask eller knep, som forøvtig også er hentet fra en norsk donald-oversettelse. Mulig det er annerledes i storbyene, men venner av meg som bor like utenfor Bergen, feiret heller ikke dette som barn. Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #33 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må du være gammel, for min lillebror født i -92 feiret Halloween da han var barn🙈🙈🙈 Overhodet ikke en ny skikk! Anonymkode: 9415b...840 Født i 83. Hadde ikke dette som barn. Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #34 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Født i 83. Hadde ikke dette som barn. Anonymkode: 6372c...c7f Men det ble vanlig i Norge på 90 tallet og et ikke en ny skikk slik du sier 🙈🙈🙈 Anonymkode: 9415b...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #35 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare i Donald. Og der hadde de også tidsmaskin og flygende biler. Her kom det vel for en ti-femten å siden kanskje i butikkene? (Jeg la ikke så mye merke til ting for barn før jeg fikk barn selv) Men vi går fortsatt kun til de vi kjenner, og kun til de med pynt. Og derfor hadde jeg aldri besøk før jeg selv fikk barn som skulle gå. Jeg hadde jo hørt om halloween, fra film og sånn, men visste ikke nøyaktig dato, og jeg visste i hvert fall ikke reglene for knask eller knep, som forøvtig også er hentet fra en norsk donald-oversettelse. Mulig det er annerledes i storbyene, men venner av meg som bor like utenfor Bergen, feiret heller ikke dette som barn. Anonymkode: 6372c...c7f FEIL! Halloween har vært vanlig i Norge og vært i butikkene siden ihvertfall midten av 90 tallet ! også i mindre byer! Man er ganske nedsnødd som voksen i dag hvis man ikke har fått med seg at Halloween er 31.10. og at man kun går knask eller knep den dagen 🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 9415b...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #36 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare i Donald. Og der hadde de også tidsmaskin og flygende biler. Her kom det vel for en ti-femten å siden kanskje i butikkene? (Jeg la ikke så mye merke til ting for barn før jeg fikk barn selv) Men vi går fortsatt kun til de vi kjenner, og kun til de med pynt. Og derfor hadde jeg aldri besøk før jeg selv fikk barn som skulle gå. Jeg hadde jo hørt om halloween, fra film og sånn, men visste ikke nøyaktig dato, og jeg visste i hvert fall ikke reglene for knask eller knep, som forøvtig også er hentet fra en norsk donald-oversettelse. Mulig det er annerledes i storbyene, men venner av meg som bor like utenfor Bergen, feiret heller ikke dette som barn. Anonymkode: 6372c...c7f Tull. Jeg husker godt at det kom barn på døra der jeg bodde i min første egne leilighet i 1999. Anonymkode: 93cb3...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #37 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det ble vanlig i Norge på 90 tallet og et ikke en ny skikk slik du sier 🙈🙈🙈 Anonymkode: 9415b...840 Har du kun den ene emojien tilgjengelig? Selv om dette var en greie der du bor, så kan du ikke forvente at ts bodde på et sted der de gikk sånn godterunde. Jeg har venner på min alder, og ca 5 år yngre (vi har barn i samme klasse) som ikke feiret i det hele tatt. Så vet jeg også om andre foreldre i klassen, som hadde halloweeenfeiring i barndommen/ungdommen, men da i form av fest, eller at de så skrekkfilm. Ikke alle har gått den godterunden. Anonymkode: 6372c...c7f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #38 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tull. Jeg husker godt at det kom barn på døra der jeg bodde i min første egne leilighet i 1999. Anonymkode: 93cb3...616 Kan du bevise at noen har ringt på hos oss? Du er rar. Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #39 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): FEIL! Halloween har vært vanlig i Norge og vært i butikkene siden ihvertfall midten av 90 tallet ! også i mindre byer! Man er ganske nedsnødd som voksen i dag hvis man ikke har fått med seg at Halloween er 31.10. og at man kun går knask eller knep den dagen 🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 9415b...840 🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 6372c...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #40 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Datteren vår i 7. klasse ville gjerne invitere noen jenter på Halloweenfest med pizza og skrekkfilm, og gå Halloween ute i nabolaget etterpå. Googlet meg frem til at Halloween er torsdag 31. oktober, men går barn/ungdom ute denne dagen...? Det er vel dette som er den "ordentlige" dagen, selvom det ikke er i helg? Ble plutselig usikker 🙈 Anonymkode: a8443...bd1 Hvilken dag feirer man 17. mai? Anonymkode: 47264...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå