Gå til innhold

Ser du på Med Grimm Og Gru den 23. desember?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt anstrengt forhold til den filmen etter å ha blitt traumatisert i barndommen. 🙈

Anonymkode: cc1ae...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett den, men visste ikke at den var sånn tradisjonssendt... Det har jeg ikke fått med meg. Men, da kan det hende jeg ser den i år nå som jeg vet om det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg helt feil, eller var det en periode den ble sendt i påska? Sånn midt på 90-tallet eller deromkring? Av en eller annen grunn har jeg fått for meg at den henger sammen med påske, ikke jul, men kan godt hende jeg surrer 😅

Har også gode minner fra teaterforestillingene som ble laget basert på filmen :) 

Anonymkode: 8307b...568

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går denne fast på lille julaften hvert år? Har jeg aldri fått med meg. Når på døgnet sendes den?

Endret av -stina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 23.41):

Altså, hvor skal jeg begynne. Jeg simpelthen ELSKER filmen Med Grimm og Gru ❤️ Jeg er en av dem som sitter som klistret til skjermen EN gang i året for å få med meg den. Dette er standard prosedyre; Hele familien ser på Kvelden før kvelden sammen, jeg har tidligere på kvelden satt tv boksen på opptak. Jeg dusjer før jeg setter på filmen, tar på meg julepysjen, henter meg en julebrus og et par mandariner, og så er det showtime. Jeg elsker den filmen så utrolig mye, og jeg husker ikke eksakt fra når, men har hatt det som en tradisjon i mange år nå. Titi Suru er naturligvis den største årsaken for at jeg er så hekta som jeg er, men jeg elsker måten den er laget på, elsker skuespillerne, sangene og musikken. Den er bare helt magisk ❤️Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå? - Side 3053 - Sosial prat og humor -  Kvinneguiden Forum

Anonymkode: 7476f...dc0

Elsker den musikalen, nostagi delux

Anonymkode: f9e99...ffb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-stina skrev (12 timer siden):

Går denne fast på lille julaften hvert år? Har jeg aldri fått med meg. Når på døgnet sendes den?

Ja, har gjort det i sikkert 50år. Brukte starte kl 23, men går tidligere nå. 

Anonymkode: 451c6...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den fra jeg var liten men ikke at den ble sendt i julen og det var heller ikke noen tradisjon å se den da. Mener vi hadde den på opptak og så den på helt andre tidspunkt😅 Nå tviler jeg på det blir noen tradisjon her i hus. Går den på kveldstid vanligvis?

Anonymkode: ddf13...050

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg virkelig den eneste som ble litt traumatisert av den filmen? 🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid like overrasket over folk som er oppvokst i Norge, som ikke har noe forhold til denne filmen, samt Tre nøtter til Askepott. Enten om man ikke har hørt om de eller aldri har giddet å sett de/synes de er elendige. Filmene er en del av den norske "julesjela" synes jeg og det er noe så utrolig nostalgisk over å se disse, jul etter jul, og å se at egne barn tar med seg tradisjonen videre til egne barn osv.

Hvordan er det mulig å ikke ha fått de med seg?

Anonymkode: 66062...bcb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, og tre nøtter til askepott, disnet jul, grevinnen og hovmesteren - blir ikke helt julefølelse uten.. 
OG Harry potter maraton! Jeg som omtrent aldri ser tv ellers i året ser hele kvota i jula.. :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg blir alltid like overrasket over folk som er oppvokst i Norge, som ikke har noe forhold til denne filmen, samt Tre nøtter til Askepott. Enten om man ikke har hørt om de eller aldri har giddet å sett de/synes de er elendige. Filmene er en del av den norske "julesjela" synes jeg og det er noe så utrolig nostalgisk over å se disse, jul etter jul, og å se at egne barn tar med seg tradisjonen videre til egne barn osv.

Hvordan er det mulig å ikke ha fått de med seg?

Anonymkode: 66062...bcb

Enig når det gjelder Askepott. Med grimm og gru har jeg aldri forbundet med jul, visste ikke engang at den gikk i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den hvert år i jula, men ikke alltid lille julaften. Den ligger i nrk-appen også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 7.56):

Er jeg virkelig den eneste som ble litt traumatisert av den filmen? 🤣

Ikke misbruk begrepet traumatisert da, plis ;) 

Anonymkode: 41f23...064

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (På 21.10.2024 den 8.06):

jepp, og tre nøtter til askepott, disnet jul, grevinnen og hovmesteren - blir ikke helt julefølelse uten.. 
OG Harry potter maraton! Jeg som omtrent aldri ser tv ellers i året ser hele kvota i jula.. :D 

Jeg er visst en av få som ikke liker grevinnen og hovmesteren. Men versjonen til Truls og Hellstrøm ELSKER jeg :ler:

Og Narnia! Dessverre vises det ikke verdt år lenger. Virker som at noen år er det Narnia på alle kanaler hele jula, andre år er det Olsenbandet, andre år Alene hjemme (som også er et must). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barndomsminne å se Med Grimm og Gru lille julaften ❤️ 

Etter jeg ble voksen har jeg aldri tid lille julaften, men ser den i løpet av romjulen. 

Anonymkode: ae9a1...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke misbruk begrepet traumatisert da, plis ;) 

Ser du det sto «litt»? Og jeg tuller ikke. Jeg får faktisk en ubehagelig følelse i magen bare jeg tenker på den filmen. Den gjorde sterkt inntrykk på unge meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...