AnonymBruker Skrevet 13. oktober #1 Del Skrevet 13. oktober NRK tar opp et tema som er viktig i helsesektoren, selv om de velger å gjøre det på person i stedet for på et overordna plan. Vi som jobber i helsesektoren er ikke yrkesskadeforsikret. Hvis vi skader oss på jobb er det "takk og farvel" og "klar deg som best selv". I denne saken ser det ut til at de som jobber må ta ansvar for sin egen helse og melde seg sykmeldt fordi de er redde for å skade seg med tunge løft, men hvordan legge til rette for at alle kan få hjelp? Det er jo ikke bare tunge mennesker, men voldelig pasienter, pasienter som ikke ønsker hjelp og blir utsatt for tvang, av og til er det problemer med pårørende som ikke samarbeider og blir sinte. Hvordan gjør dere det hos dere, er leder tilstede og legger til rette med for eksempel å ansette egna personer? Anonymkode: e8da8...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #2 Del Skrevet 13. oktober No jobber jeg i begravelsesbyrå. Vi har noen ekstreme tunge løft. Jeg har ingen muligheter til å nekte å gjøre jobben min fordi Arnt på 180 kg døde på badet oppe i andre etasje med smal trapp. Vi må tilrettelegge da. Noen ganger kan vi ikke bruke hjelpemidler på de. Da tilkaller vi bære hjelp. Slik er det. For jobben må gjøres. Og det skal gjøres med verdighet og stolthet. Så jeg mener i den saken at kommunen må bare gjøre jobben sin. Og da må dem sette inn flere folk til løftet enn en nekte pasienten hjelp. Det blir for enkelt. Anonymkode: 2508d...796 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober Vi trenger mer opplysning og fokus på dette: - Hvor dårlig vi er beskyttet. Så man kan sette opplyste grenser, for å beskytte seg selv. - Mer opplysning for hvor store krav det er til å dokumentere riktig, tidsnok og tilstrekkelig. - Viktigheten av å reagere raskt og avbryte arbeidsdagen umiddelbart. - Lovtekstens ordlyd knyttet til forskjell mellom skade og slitasje. - Hvor krevende det er å få en yrkesskade godkjent, og hvor lite den godkjenningen kan være verdt når man trenger det. Takk for at du løfter denne! Anonymkode: 50339...6ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): No jobber jeg i begravelsesbyrå. Vi har noen ekstreme tunge løft. Jeg har ingen muligheter til å nekte å gjøre jobben min fordi Arnt på 180 kg døde på badet oppe i andre etasje med smal trapp. Vi må tilrettelegge da. Noen ganger kan vi ikke bruke hjelpemidler på de. Da tilkaller vi bære hjelp. Slik er det. For jobben må gjøres. Og det skal gjøres med verdighet og stolthet. Så jeg mener i den saken at kommunen må bare gjøre jobben sin. Og da må dem sette inn flere folk til løftet enn en nekte pasienten hjelp. Det blir for enkelt. Anonymkode: 2508d...796 Men du toucher akkurat på det jeg lurer på, tilrettelegging, og hvordan det tilrettelegges. Å sende to filippinske helsefagarbeidere på 56 kg hver til en tung pasient i motsetning til å sende to menn på 110 kg hver er jo to forskjellige ting (ikke at det har noe med saken fra NRK å gjøre, der vet jeg ingenting). Da jeg hadde en pasient på godt over hundre kilo som falt tilkalte jeg brannvesenet og de sendte fire menn for å få personen opp så vi i hjemmetjenesten ikke skulle utsette oss for skade. Det er jo en slags tilrettelegging, men selvfølgelig umulig på daglig basis hos hjemmeboende pasienter. Stakkars lokalt brannvesen i så fall! TS Anonymkode: e8da8...c57 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 13. oktober #5 Del Skrevet 13. oktober Er det å legge tilrette å "ansette egnede personer"? Er det rettferdig at de egnede personene alltid skal ta de tyngste brukerne (nå mener jeg ikke bare tyngst i form av vekt, men også brukere med alvorlig utagering)? Skal de slite seg ut? Veldig viktig diskusjon! Og vanskelig å finne de riktige svarene. Jeg vet ikke. I denne konkrete saken ser jeg jo at statsforvalteren også har avvist klagen, så jeg lurer på hva begrunnelsen er. Finnes det virkelig ikke bedre egnede verktøy og hjelpemidler i 2024? Vi har stor mangel på helsepersonell og må ta vare på de vi har. Jeg ser ofte at det dukker opp etiske problemstillinger, mye knyttet til rettighetene brukere har på bekostning av de ansatte. Skal for eksempel Pål som sliter med rus og utagering, som bor på en øy som ikke har veiforbindelse, ha rett på hjemmesykepleie og nattevakt i sitt hjem når han insisterer på det, selv om det for de ansatte føles som å risikere livet fordi det er to timer til neste båt går? Problemstillingen er ikke fiktiv... Og hva med ansatte i boliger som utsettes for vold, slag og spark? Skal kun de "egnede" ta belastningen? Da må vi betale godt! Vi ser at oftere og oftere nekter ansatte å jobbe med disse brukerne. Det er lett å si at greit, da finner vi noen som er mer egnet, men de vokser jo ikke på trær, og særlig ikke i små, avsidesliggende kommuner. Denne problemstillingen er langt mer alvorlig ute i distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Del Skrevet 13. oktober issoras skrev (1 minutt siden): Skal kun de "egnede" ta belastningen? Da må vi betale godt! Vi ser at oftere og oftere nekter ansatte å jobbe med disse brukerne. Det er lett å si at greit, da finner vi noen som er mer egnet, men de vokser jo ikke på trær, og særlig ikke i små, avsidesliggende kommuner. Denne problemstillingen er langt mer alvorlig ute i distriktet. Det kunne være ett verktøy. I hvert fall som et forsøk på å se om det løser noe. Ellers likte jeg svaret ditt, det er faktisk et etisk dilemma rundt mange av disse sakene, gråsoner som ikke er så lett å løse. Jeg kjenner til flere saker der det blir et voldsomt gjennomtrekk av helsearbeidere kanskje like mye fordi dette ikke diskuteres som at det er så kalt tunge brukere/pasienter. TS Anonymkode: e8da8...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): NRK tar opp et tema som er viktig i helsesektoren, selv om de velger å gjøre det på person i stedet for på et overordna plan. Vi som jobber i helsesektoren er ikke yrkesskadeforsikret. Hvis vi skader oss på jobb er det "takk og farvel" og "klar deg som best selv". I denne saken ser det ut til at de som jobber må ta ansvar for sin egen helse og melde seg sykmeldt fordi de er redde for å skade seg med tunge løft, men hvordan legge til rette for at alle kan få hjelp? Det er jo ikke bare tunge mennesker, men voldelig pasienter, pasienter som ikke ønsker hjelp og blir utsatt for tvang, av og til er det problemer med pårørende som ikke samarbeider og blir sinte. Hvordan gjør dere det hos dere, er leder tilstede og legger til rette med for eksempel å ansette egna personer? Anonymkode: e8da8...c57 Antar du troller? Eller har null peiling på hva du snakker om? Yrkesskade forsikring er lovpålagt og dere har det også i hrlsesektoren. Det skremmer meg virkelig at personer som påstår de er i et yrke, ikke har peiling på sitt eget yrke særlig når det gjelder helse. Jo mer jeg ser at diskusjoner her. Jo reddere blir jeg for å bli syk. Jeg vil virkelig ikke bli behandlet av helsepersonell fra kg. Anonymkode: d067d...f36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Antar du troller? Eller har null peiling på hva du snakker om? Yrkesskade forsikring er lovpålagt og dere har det også i hrlsesektoren. Det skremmer meg virkelig at personer som påstår de er i et yrke, ikke har peiling på sitt eget yrke særlig når det gjelder helse. Jo mer jeg ser at diskusjoner her. Jo reddere blir jeg for å bli syk. Jeg vil virkelig ikke bli behandlet av helsepersonell fra kg. Anonymkode: d067d...f36 Mhm, da må jeg bare beklage, jeg trodde faktisk at vi ikke var det. Anonymkode: e8da8...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): No jobber jeg i begravelsesbyrå. Vi har noen ekstreme tunge løft. Jeg har ingen muligheter til å nekte å gjøre jobben min fordi Arnt på 180 kg døde på badet oppe i andre etasje med smal trapp. Vi må tilrettelegge da. Noen ganger kan vi ikke bruke hjelpemidler på de. Da tilkaller vi bære hjelp. Slik er det. For jobben må gjøres. Og det skal gjøres med verdighet og stolthet. Så jeg mener i den saken at kommunen må bare gjøre jobben sin. Og da må dem sette inn flere folk til løftet enn en nekte pasienten hjelp. Det blir for enkelt. Anonymkode: 2508d...796 Når pasienten allerede er død har man jo all verdens tid til å hente inn ekstra hjelp til å løfte. På min jobb utfører vi f.eks katastrofekeisersnitt, da har du et par minutter på å få ut ungen. Da er det ikke tid til å ringe etter ekstra folk eller bruke heis selv om pasienten veier 150 kilo. Likevel vil vi ikke få noen erstatning om vi ødelegger ryggen. Det er en skam! Anonymkode: 3599b...d67 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Antar du troller? Eller har null peiling på hva du snakker om? Yrkesskade forsikring er lovpålagt og dere har det også i hrlsesektoren. Det skremmer meg virkelig at personer som påstår de er i et yrke, ikke har peiling på sitt eget yrke særlig når det gjelder helse. Jo mer jeg ser at diskusjoner her. Jo reddere blir jeg for å bli syk. Jeg vil virkelig ikke bli behandlet av helsepersonell fra kg. Anonymkode: d067d...f36 Problemet er at det er vanvittig vanskelig å få medhold i at det er en yrkesskade fordi det legges over på den ansatte. «Du valgte å løfte den tunge pasienten» eller «du valgte å ikke tilkalle assistanse» eller «du visste det var risiko for skade på forhånd av oppdraget men du valgte likevel å gjennomføre det». Anonymkode: 7f67e...e7d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Antar du troller? Eller har null peiling på hva du snakker om? Yrkesskade forsikring er lovpålagt og dere har det også i hrlsesektoren. Det skremmer meg virkelig at personer som påstår de er i et yrke, ikke har peiling på sitt eget yrke særlig når det gjelder helse. Jo mer jeg ser at diskusjoner her. Jo reddere blir jeg for å bli syk. Jeg vil virkelig ikke bli behandlet av helsepersonell fra kg. Anonymkode: d067d...f36 De skadene vi får i helsesektoren er dessverre ikke på lista over diagnoser som gir rett til yrkesskadeerstatning. Hele yrkesskadesystemet er laget for 50-60 år siden og er stort sett laget for menn i industrien. Anonymkode: 3599b...d67 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men du toucher akkurat på det jeg lurer på, tilrettelegging, og hvordan det tilrettelegges. Å sende to filippinske helsefagarbeidere på 56 kg hver til en tung pasient i motsetning til å sende to menn på 110 kg hver er jo to forskjellige ting (ikke at det har noe med saken fra NRK å gjøre, der vet jeg ingenting). Da jeg hadde en pasient på godt over hundre kilo som falt tilkalte jeg brannvesenet og de sendte fire menn for å få personen opp så vi i hjemmetjenesten ikke skulle utsette oss for skade. Det er jo en slags tilrettelegging, men selvfølgelig umulig på daglig basis hos hjemmeboende pasienter. Stakkars lokalt brannvesen i så fall! TS Anonymkode: e8da8...c57 Mye av problemet ligger i at helsepersonell alltid "klarer det". Hvor mange løft har vi ikke tatt som vi absolutt ikke burde tatt? Hvor mange stell som krever to personer tar vi ikke alene? Å alltid klare jobben uansett gjør at ledelsen ikke ser utfordringene. Er og et problem at det blir for høy slitasje på de enkelte personene som da alltid får disse tunge pasientene. Jeg har gått på den blemmen selv, istedet for å vente og få hjelp så lærte jeg meg teknikker for å ta tunge toerstell alene. Endte da opp med å ta det alene store deler av tiden og fikk for høy slitasje på egen kropp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #13 Del Skrevet 13. oktober pia mater skrev (1 minutt siden): Jeg har gått på den blemmen selv, istedet for å vente og få hjelp så lærte jeg meg teknikker for å ta tunge toerstell alene. Endte da opp med å ta det alene store deler av tiden og fikk for høy slitasje på egen kropp. Veldig kjent! Og det på tross av at vi de siste årene er blitt flinkere til å ta tak i det. Jeg har nylig begynt på en ny avdeling og der er vi en i stell av et menneske vi burde vært to på, men på grunn av for få folk gjør folk det alene. TS Anonymkode: e8da8...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 13. oktober #14 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig kjent! Og det på tross av at vi de siste årene er blitt flinkere til å ta tak i det. Jeg har nylig begynt på en ny avdeling og der er vi en i stell av et menneske vi burde vært to på, men på grunn av for få folk gjør folk det alene. TS Anonymkode: e8da8...c57 Ikke sant! Og med mye vikarer, der mange er ufaglærte og ferske, så ble stellene faktisk lettere for meg å ta alene. Fikk bedre samarbeid med pasienten og fikk bruke mine teknikker, enn å få hjelp av noen som ikke tørr å bruke nok styrke i snuingene. Er jo helt feil, de lærer jo ikke av å ikke få være med, men i en travel og tung hverdag så ble det likevel lettere for meg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #15 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan gjør dere det hos dere, er leder tilstede og legger til rette med for eksempel å ansette egna personer? Anonymkode: e8da8...c57 Fysisk helse er et ufravikelig kriteriet til stilling hos oss. Vi har hatt flere inne på intervju som ikke har nådd opp da deres fysiske forutsetninger ikke er tilstrekkelig. Selv har jeg en yrkesskade. Var en relativt rask/enkel prosess å gå igjennom med NAV etc. jeg har også 2 kollegaer som raskt gikk igjennom prosessen og fikk godkjent yrkesskade. Anonymkode: 81d47...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #16 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Antar du troller? Eller har null peiling på hva du snakker om? Yrkesskade forsikring er lovpålagt og dere har det også i hrlsesektoren. Det skremmer meg virkelig at personer som påstår de er i et yrke, ikke har peiling på sitt eget yrke særlig når det gjelder helse. Jo mer jeg ser at diskusjoner her. Jo reddere blir jeg for å bli syk. Jeg vil virkelig ikke bli behandlet av helsepersonell fra kg. Anonymkode: d067d...f36 Tror du skal slite med å finne en direkte sammenheng mellom manglende kunnskap om forsikringsordninger som arbeidstaker og evne til å yte helsetjenester. Om noen her troller, så er det vel helst deg. Særlig mer usaklig innlegg en ditt er vanskelig å skrive, enda man går inn for det. Anonymkode: 81d47...fd3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #17 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fysisk helse er et ufravikelig kriteriet til stilling hos oss. Vi har hatt flere inne på intervju som ikke har nådd opp da deres fysiske forutsetninger ikke er tilstrekkelig. Selv har jeg en yrkesskade. Var en relativt rask/enkel prosess å gå igjennom med NAV etc. jeg har også 2 kollegaer som raskt gikk igjennom prosessen og fikk godkjent yrkesskade. Anonymkode: 81d47...fd3 Hva jobber du med? Anonymkode: 3599b...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #18 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva jobber du med? Anonymkode: 3599b...d67 Det er vanskelig å gi et kort svar på. Men hovedtyngden ligger på oppfølging av voksne med omfattende atferdsutfordringer, Rus/psykiatri og da i hovedsak schizofreni ofte med følgetilstander, mennesker etter soning og da ofte alvorlige voldsdommer og tilleggsproblematikk som psykisk utviklingshemming/rus/psykiatri/personlighetsforstyrrelser, autismespekter. Dette er ikke uttømmende. Min egen yrkesskade er ikke et resultat av vold, men en påkjørsel i arbeidstid. En kollega brakk ankelen og rev av noen sener i et uhell. En etter å ha blitt slått gjentatte ganger i hode med en jernstang. Kom på en til som fikk godkjent yrkesskade etter et armbrudd da han snublet i noen gamle jernbanesviller på eiendommen vi tidligere hadde kontor. Så årsakene er ulike. Anonymkode: 81d47...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #19 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskelig å gi et kort svar på. Men hovedtyngden ligger på oppfølging av voksne med omfattende atferdsutfordringer, Rus/psykiatri og da i hovedsak schizofreni ofte med følgetilstander, mennesker etter soning og da ofte alvorlige voldsdommer og tilleggsproblematikk som psykisk utviklingshemming/rus/psykiatri/personlighetsforstyrrelser, autismespekter. Dette er ikke uttømmende. Min egen yrkesskade er ikke et resultat av vold, men en påkjørsel i arbeidstid. En kollega brakk ankelen og rev av noen sener i et uhell. En etter å ha blitt slått gjentatte ganger i hode med en jernstang. Kom på en til som fikk godkjent yrkesskade etter et armbrudd da han snublet i noen gamle jernbanesviller på eiendommen vi tidligere hadde kontor. Så årsakene er ulike. Anonymkode: 81d47...fd3 Det forklarer både hvorfor dere har krav om fysisk styrke, og hvorfor yrkesskade ble godkjent. Det er løft og slitasjeskader som vi har mye av i helsevesenet som dessverre ikke blir godkjent som yrkesskade. Har faktisk blitt fortalt at det lønner seg å si at man skle i noe vann på gulvet og vrei ryggen, fremfor å si det som det er at det skjedde fordi man prøvde å forhindre at pasienten falt ut av rullestolen. Slik bør det jo ikke være. Anonymkode: 3599b...d67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #20 Del Skrevet 13. oktober issoras skrev (4 timer siden): Er det å legge tilrette å "ansette egnede personer"? Er det rettferdig at de egnede personene alltid skal ta de tyngste brukerne (nå mener jeg ikke bare tyngst i form av vekt, men også brukere med alvorlig utagering)? Skal de slite seg ut? Veldig viktig diskusjon! Og vanskelig å finne de riktige svarene. Jeg vet ikke. I denne konkrete saken ser jeg jo at statsforvalteren også har avvist klagen, så jeg lurer på hva begrunnelsen er. Finnes det virkelig ikke bedre egnede verktøy og hjelpemidler i 2024? Vi har stor mangel på helsepersonell og må ta vare på de vi har. Jeg ser ofte at det dukker opp etiske problemstillinger, mye knyttet til rettighetene brukere har på bekostning av de ansatte. Skal for eksempel Pål som sliter med rus og utagering, som bor på en øy som ikke har veiforbindelse, ha rett på hjemmesykepleie og nattevakt i sitt hjem når han insisterer på det, selv om det for de ansatte føles som å risikere livet fordi det er to timer til neste båt går? Problemstillingen er ikke fiktiv... Og hva med ansatte i boliger som utsettes for vold, slag og spark? Skal kun de "egnede" ta belastningen? Da må vi betale godt! Vi ser at oftere og oftere nekter ansatte å jobbe med disse brukerne. Det er lett å si at greit, da finner vi noen som er mer egnet, men de vokser jo ikke på trær, og særlig ikke i små, avsidesliggende kommuner. Denne problemstillingen er langt mer alvorlig ute i distriktet. Ikke helt politisk korrekt, men med egnede personer tenker jeg (er ikke ts) at personene må passe til jobben. Det kan være alt fra psykisk stabile og robuste personer som skal jobbe i psykiatrien. Eller det kan være personer med utdanning og erfaring innenfor stell av personer som krever mye tilrettelegging. Feks kursing. Der jeg jobbet var det sjeldent kurs. Kursene var arrangert fra en som en gang i tiden hadde vært på kurs selv som hadde vært på kurs hos en annen en gang i tiden, og som lærte videre. De hadde ingen annen utdanning eller avansert kursing. Snakk om kurs på et par timer. Det er rett og slett sykt at helsen til ansatte i helsevesenet prioriteres så dårlig! Og vi trenger flere. Men hvorfor skal noen utsette seg for disse farene om de står alene hvis de ødelegger seg? Men man burde også tenke mer over hvem man ansetter med tanke på fysisk helse. En person som er veldig overvektig, ikke trener (får dårlig holdning=øker faren for skader) og kanskje har plager fra før, er kanskje ikke den mest egnede. Men igjen, så kan dette forebygges. Men da må det prioriteres og gjøres til en del av jobben. Feks kan politi, brannvesen, ambulansearbeidere trene i arbeidstiden når det er tid til det. I andre yrker kan pauser avvikles og det er mulig å ha sunn og god mat. I helsevesenet er det ikke alltid tid, og det er lett forståelig at det kan bli noe raskt fra kantinen/kiosk eller spise raske karbohydrater for å få blodsukkeret opp de 5 minuttene som er til rådighet. Kanskje støtte til trening hadde vært noe? Da helst at medlemskapet dekkes minst 50%. Det er dyrtid, og ikke alle kan prioritere slikt. Eksempelet ditt om Pål er veldig viktig. Har tenkt samme tanke flere ganger. Jeg tror noen tror at bare fordi vi er en velferdsstat så skal deres ego ha rett til alt mulig. Fordi de vil bo her eller der, dårlig tilrettelagte boliger, langt utenfor allfarvei. Dessverre er det ikke nok helsearbeidere til å oppfylle disse kravene. Vi bør kanskje fokusere på bedre helsetjenester som er samlet. Jeg mener ikke at en kommune ikke skal ha tilbud om sykehjem og at alt skal samlokaliseres, men hvis man bor langt unna, så er det faktisk ikke greit at en hjemmesykepleier kun får besøkt 2-3 pasienter i løpet av en dag. Jeg steller heller for at flere skal få hjelp, men man må være villig til å selv gjøre noe, feks flytte. Det er kjipt, men sånn er livet. Ansatte som utsettes for vold bør få et ordentlig godt tillegg! Det gagner de og brukerne. Brukerne har nok et stort behov for å ha kjentfolk, men det blir hyppig utskiftning om ansatte ikke orker, og helt sikkert mener de ikke får noe igjen for det, feks i form av lønn. Det kan være svært krevende å jobbe slik. Ellers føler jeg dette blir snakket lite om, og helst så lite at man ikke vet om hvilke rettigheter man har / ikke har. Mange får sjokk når skader og uførhet ikke dekkes. Hadde de vist at det kom til å bli slik hadde de sluttet i yrket for lengst. Anonymkode: 1e68d...303 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå